בוקר טוב. יום שלישי פעמיים כי טוב. שנה אזרחית

סופהו

New member
חח.. זו הודעה מתפתחת.. בבוקר, הם הסתדרו בזוגות,

עכשיו הוא כבר מנסר.
או שסיים.
&nbsp
 
אנא עארף, אולי הן ראו אותו מנסר כמו משוגע והתחילו להסתדר בזו

גות כי ככה כתוב בתנ"ך שצריך לעשות. בזה צריך לראות מה יוסיר אומר.

 

יוסי ר1

Active member
אני אומר שטוב שמהכשרות הוא סידר שיבעה שיבעה,

אחרת איך יכול הייתת לפתוח מנגל כמה הודעות מעל?
 

diday

Member
ליד הכפר יש משק דמטר

כדי לפשט אכנה את זה חקלאות אנתרופוסופית או ביו דינמית.
האיכרים שהחזיקו משקי דמטר היו (וכנראה גם כיום) ככלל יותר אינטליגנטים מחקלאים רגילים.
הבן הבכור של האדם שחכר את המשק והפך אותו לפני 60 שנה למשק דמטר היה טייס בלופטהאנזה, כטייס היתה לו גישה לתחזית מזג אוויר שלאדם הפשוט לא הייתה.
האיכרים בסביבה הבינו די מהר שאם מר תום חורש/קוצר או עושה כל פעולה שתלויה במזג אוויר - אצלנו גם בקיץ יש גשם -, כדאי לחקות אותו.
 

יוסי ר1

Active member
וואו. ל ס. יזהר יש קובץ סיפורים קצרים,

אחד מהם שאיני זוכר את שמו מספר על הזריעה הראשונה של החלוצים, בסמוך לשכינהם הבדווים, שעושים הכל לפי מזג האוויר ולפי הזקן של הכפר.
סיפור חזק.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
לפי זקני הבדואים, הא ?

זה מזכיר לי סיפור ישן שרץ ברשת לפני הרבה שנים.
&nbsp
היה זה סתו, והאינדיאנים בשמורה המרוחקת שאלו את הצ'יף החדש שלהם האם החורף עומד להיות קר או מתון.
&nbsp
הואיל והוא היה צ'יף אינדיאני בחברה מודרנית, הוא מעולם לא חונך על ברכי הסודות העתיקים. כאשר הביט בשמיים, לא יכול היה לומר מה עומד להיות מזג האויר. ובכל זאת, על כל צרה שלא תבוא, ענה לבני השבט כי החורף אכן עומד להיות קר, ושעל בני הכפר לאסוף עצים להסקה כדי להיות מוכנים.
&nbsp
כמו כן, בהיותו מנהיג מעשי, עלה במוחו לאחר מספר ימים רעיון. הוא הלך עד לתא הטלפון הקרוב, התקשר לשירות המטאורולוגי ושאל: "האם החורף הקרב עומד להיות קר?"
&nbsp
"נראה כאילו חורף זה אכן עומד להיות קר למדי," ענה החזאי מהשירות המטאורולוגי.
&nbsp
לפיכך חזר הצ'יף אל אנשיו והורה להם לאסוף עוד יותר עצים, כדי להיות מוכנים.
&nbsp
שבוע מאוחר יותר הוא התקשר שוב לשירות המטאורולוגי.
&nbsp
"האם זה עומד להיות חורף קר מאד?"
&nbsp
"כן, זה בהחלט עומד להיות חורף קר מאד."
&nbsp
הפעם הורה הצ'יף לאנשיו לאסוף כל פיסת עץ שיוכלו למצוא.
&nbsp
שבועיים מאוחר יותר, הוא התקשר לשירות המטאורולוגי שוב.
&nbsp
"האם אתם בטוחים לגמרי שהחורף עומד להיות קר מאד?"
&nbsp
"לגמרי," השיב האיש מצידו השני של הקו, "זה עומד להיות אחד החורפים הקרים ביותר מאז ומעולם."
&nbsp
"איך אתה יכול להיות בטוח כל כך?" הצ'יף שאל.
&nbsp
והחזאי השיב: "האינדיאנים אוספים עצים כמו משוגעים..."
 

יוסי ר1

Active member


הסיפור ההוא שונה לגמרי.
זהירות, ספויילר

לזריעת התבואה היו בוררים את הגרעינים המובחרים, זקן הכפר היה אוסף אותם בסיבוב מיוחד בנפה.
וזורע לפי סימני הירח והעננים.
ואז הגיעו החלוצים.
זרעו בלי לברור זרעים, זרו מעין מלח על השדה.
נחמץ ליבו של הבדואי. כל כך עמל, ואין להם מושג שלא ממליחים את הזרעים?
עברו ימים, החלה התבואה לנבוט.
אצל הבדואי, כמו בכל שנה.
אצל החלוצים, בגלל הדשן, תבואה צפופה וגבוהה ובריאה.
בקיצור, ליבו לא עמד בתחושת הכשלון שלו, מומחיות של שנים ככה נרמסה בידי צעירים בורים מקרוב באו.
וסמילנסקי כמובן כתב זאת טוב ממני.
&nbsp
 

יוסי ר1

Active member
בישראל לא ממש מכירים את השם משק דמטר. בישראל

מכירים כחקלאות ביודינאמית.
(לא שיש כאן כל כך הרבה...)
 

קלייטון.ש

Well-known member
גם אני לא מבין מה "אזרחי" בה, זו שנה חדשה לפי ספירת הנוצרים

אין בה שום דבר אזרחי, הכל בה דתי לפי הנצרות. מבחינת הישראלים הדבר העיקרי שקורה ב-31 בדצמבר הוא שמסתיימת שנת מס. אז תגידו "שנת מס טובה". דווקא ברכה עם היגיון.
 

diday

Member
שנת מס טובה היא ברכה דו משמעית

האם שנת מס טובה כששלמת הרבה מס, או ההפך?
 

קלייטון.ש

Well-known member
וודאי שעדיף לשלם יותר מס

שהרי המס נגזר מההכנסות, ואם הוא יותר גבוה ההכנסות היו יותר גבוהות.
 
גם אני תוהה מה זה שנה אזרחית. כתבתי כך, כי אני מציינת

וחוגגת ראש שנה לפי לוח השנה העברי. רוב הזמנים בחיי, מצויינים לפי השנה האזרחית?
 

יוסי ר1

Active member
גם את ראש שנה עברי? נהדר!

איזה מהם? יש ארבעה, אל אחד...
"אַרְבָּעָה רָאשֵׁי שָׁנִים הֵם.
בְּאֶחָד בְּנִיסָן – רֹאשׁ הַשָּׁנָה לַמְּלָכִים וְלָרְגָלִים.
בְּאֶחָד בֶּאֱלוּל – רֹאשׁ הַשָּׁנָה לְמַעְשַׂר בְּהֵמָה. רַבִּי אֶלְעָזָר וְרַבִּי שִׁמְעוֹן אוֹמְרִים: בְּאֶחָד בְּתִשְׁרֵי.
בְּאֶחָד בְּתִשְׁרֵי – רֹאשׁ הַשָּׁנָה לַשָּׁנִים וְלַשְּׁמִטִּין וְלַיּוֹבְלוֹת, לַנְּטִיּעָה וְלַיְרָקוֹת.
בְּאֶחָד בִּשְׁבָט – רֹאשׁ הַשָּׁנָה לָאִילָן, כְּדִבְרֵי בֵית שַׁמַּאי. בֵּית הִלֵּל אוֹמְרִים: בַּחֲמִשָּׁה עָשָׂר בּוֹ." (משנה מסכת ראש השנה)
 
שששש, יוסי, ירחם השם. ישר יעשו לנו עוד חגים בלי בית ספר ובלי

סופר ובלי תחבורה ציורית, ירחם השם ויפה שעה אחת פעמיים. עוד לא עבר לי ההנגאובר מראשהשנהיוםכיפורסוכותשמחתתורהשמיניעצרתשמחת בית השואבה הזה.

 
למעלה