ישר נכנסתי לעניני היום... ושכחתי להגיד לכם

ישר נכנסתי לעניני היום... ושכחתי להגיד לכם

בוקר טוב.


 

צליליתה

New member
בוקר אור

וחג שמח
תהנו מהחג השמח הזה, כי אחרי החגים מתחיל הערב.

איפה הייתם, מה עשיתם ואיך בילתם?
(נושתי, איך היתה לך חיפה?)

השנה, נהניתי מאוד מפסטיבל הסרטים, בעיקר, בגלל שהחלטתי (וגם לא הזמנתי כרטיסים בזמן
), לראות רק סרט אחד. והודות להמלצה מוקדמת, גם הצלחתי. סרט הונגרי, על גוף ונפש. זה, אשכרה, סרט קשה לצפיה, עם כמה וכמה סצנות בית מטבחיים, אבל אם עוצמים עיניים חזק ושורדים את הקטעים האלה - סרט רגיש ונוגע.

בסרט יש קטע שהגיבורה רוצה לקנות מוסיקה של אהבה (באותם ימים רחוקים שמוסיקה קנו על דיסק בחנות. או אולי זה ככה בהונגריה גם היום). המוכרת הצעירה ממליצה לה על השיר שבסרטון. 2 במחיר 1 - גם הכרתי זמרת נהדרת.

ובכלל, הפסטיבל השנה היה שמח ונחמד. המון אירועי רחוב. סרטים הוקרנו בחוץ. הכל ללא תשלום. עיריית חיפה, וכואב לי לומר אבל כשמגיע, מגיע, הצליחה גם איך שהוא לסתום את רוב הבורות הפעורים במרכז הכרמל, ופחות או יותר אפשר להסתובב שם.

אז במרכז הכרמל, כפי שכולם יודעים, אין חניה. עד שמגיע פסטיבל הסרטים והתל אביבים מראים לנו מה זאת חניה, ובעצם, מסתבר, שיש פי 2 אם לא 3 מקומות אפשריים. הבעיה, שבתום הפסטיבל גם מגיעים הפקחים.

השנה, כמו בכל שנה, הפסטיבל ניכס את כל מקומות החניה של הנכים. לפחות השנה זה מיועד לרכב הצלה, ולא כמו בשנים קודומות, לרכב של בית הקפה. ביום של פתיחת הפסטיבל סיפרו בחדשות שהנכים מפגינים בעניין הקצבאות. לא נכון. במקרה עברתי שם. מי שאני ראיתי החזיקו שלטים שדרשו נגישות בחיפה.

וזה המקום הראוי לדרישה הזאת. אם נכה על כסא גלגלים ירצה לבקר בפסטיבל הסרטים, ועזבו חניה, נגיד שחניה זה לא העניין, כמו ששמעתי איזו מטומטמת פעם אומרת, שיחנה רחוק, בשבילו זו לא בעיה, הוא נוסע בכסא, בחלק מהאולמות הוא יתקשה מאוד לראות סרט. כמו ברפפורט, האולם המוצלח לסרטים, שם הוא יכול לשבת רק בשורה 1, לא שישבתי שם פעם, אבל אני יכולה לומר באחריות מלאה, לא תענוג גדול.

אז חג שמח, לקצת שעוד נשאר

 
פסטיבל הסרטים בחיפה היה לי תמיד מקור לגאווה כישראלי, וכעת

גם הסיקור שלך גורם לי גאווה כמשתתף בפורום. כמה הייתי רוצה אירוע תרבותי בינלאומי אמיתי גם בנתניה.

כנתנייתי יש לי גם סימפטיה מיוחדת להונגרית ובפרט למבטא הונגרי - פעם היו פה המון הונגרים. גם לי יהיה קשה מאוד לראות סרט עם קטעי בית מטבחיים, אבל אם הוא יבוא אלי ממש הביתה, לסלון, אצפה בו מבין האצבעות...

עניין מקומות חניה לנכים הוא צרה צרורה איך שלא מסתכלים על זה.

 
למעלה