גמלאות, מצב רוח ירוד ומה שביניהם....

אני מניח שמה שישתנה יהיה זווית ההסתכלות על המציאות לפני

שהיא בעצמה תשתנה. זה בדרך כלל יותר קל (ויותר זול)...

בעבר השתתפתי בכל מיני פורמטים וסוגים של עבודה קבוצתית ואפילו הייתי בכת אחת. המשמעת הקבוצתית הכניסה גם אותי לסדר פנימי כלשהו. לא כל אחד אוהב לעבוד בקבוצה, אבל לי זה היה מועיל וגם נעים.

 
גמלאות, מצב רוח ירוד ומה שביניהם....

לא יודעת אם אני במקום הנכון.... אני מעבר לגיל הפנסיה וחווה מצב-רוח ממש ירוד, לא בגלל חוסר מעש, לא בגלל מצב כלכלי, לא בגלל בעיות משפחתיות, לא בגלל מחסור בחברים, הפרשנות הלא מקצועית שלי היא שזה נובע מתחושת הזמן ההולך ואוזל. אני מנסה לנחם את עצמי בכך שהגעתי לגיל בו ניתן ליהנות בלי חשבון, בו יש הרבה יותר זמן, בו הכל מותר - ברמה השכלית - הכל נשמע נפלא, אבל זה לא עוזר לתחושת המועקה, מעין גוש שחוסם מעט את הגרון ולא מרפה.
מישהו חווה את אותן תחושות? ו-אנא, אל תיעצו לי ללכת לטיפול, טיפולים, בעברי, לא עזרו, אני יודעת את הסיבות לתחושה, אבל לא יודעת איך להתגבר. גם טיפול תרופתי לא עוזר....
האם אני במקום הנכון?
 
אני לא יודעת אם את במקום הנכון או לא

אני יכולה רק להעיד על עצמי שזאת היא בדיוק הרגשתי בזמן האחרון. כאילו ודיברת מגרוני. אני מניחה שזאת פונקציה של גיל ושינויים הורמונאליים ועצם העובדה שיש לזה הסבר לא עוזרת לי בכלל, אני פשוט משתדלת לתת לזה לעבור ולחכות ליום המחר. אבל התחושה הזאת של גוש בגרון מאוד מוכרת. יותר מדי מוכרת.
 
מה שמדאיג אותי הוא שאני לא בטוחה שזה אכן יעבור....

אם הייתי יודעת שיש "תאריך תפוגה" - הייתי כנראה נרגעת, מה שמפחיד אותי שזה אולי ימשך לנצח, ואז .... מה עושים?
 
ברוכה הבאה, סילביה
ואת בהחלט במקום הנכון

אף אחד מאיתנו לא יכול לומר לך מה טוב בשבילך, ואני אפילו לא בטוח איזה איש מקצוע יכול. התחושות שאת מתארת מוכרות היטב, מי מנסיונו האישי ומי מהתנסות קרובה אליו, ולפחות בעיני, כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה לספר מה אנחנו עושים. אולי משהו מכל זה ידבר אליך, ואולי יעלה בך רעיון משלך.

אחרי שיצאתי לגימלאות התנסיתי בכמה תחומים שהלהיבו אותי והוציאו ממני יצירתיות - בעיקר כתיבת טור אישי במקומון - עד שהגעתי לסדנת תיאטרון שבה אני לומד משחק ובעקיפין גם מחזאות. אותי זה ממלא כבר 8-9 שנים. היתה לי גם תכנית שבועית בתחנת רדיו אינטרנטי קטנה, עד שהתחנה נסגרה, וכעת אני מחפש אחרת. גם כאן התיאטרון פיתח אותי מאוד.

מה שחולל שינוי עצום בחיי היה הכלבה האהובה שלי. לצערי היא מתקרבת כעת לסוף חייה, אבל אין לי ספק שאחריה יהיה לי כלב אחר. אני אוהב מאוד לחיות לבד, אבל כלב מוסיף המון לחיים, יוצר תקשורת עם אנשים ברחוב ומוציא בקביעות מהבית...

...ואולי גם חתול.

אה, ויש לי את הפורום הזה שאני אוהב מאוד.


 

צליליתה

New member
לא, את לא במקום הנכון

אישית, אני בוגרת הפקולטה לרפואה של גוגל, אבל אין לי רשיון לעסוק ברפואה בארץ. אין לי מושג לגבי האחרים, אבל אני חושדת שהרוב הגדול אינם מומחים בתחומי גוף ונפש.

אז אחרי ההסתייגות הזאת - בקשת לא להציע ללכת לטיפול, והודעת שתרופות לא מועילות. האם לדעתך את סובלת מדכאון? מחקרים מהשנים האחרונות מראים שתרופות לא מועילות או מועילות רק לעיתים רחוקות בהתמודדות עם דכאון קל עד בינוני, ומומלץ לעשות שינוי תזונתי משמעותי ולעסוק בפעילות גופנית. אני מכירה מישהי שויתרה על סוכר (ויתרה - כלומר - לא נוגעת) והדכאון ממנו סבלה נעלם, ועוד מישהי שכשהחלה לקחת אומגה 3 מצבה השתפר מאוד.

גם את לימודי התזונה השלמתי בגוגל, כך שאני מייעצת לך להתיעץ עם איש מקצוע (ובמקרים שסיפרתי עליהם, איש המקצוע לא היה דיאטן, או תזונאי מערבי, אלא רופאה סינית, ולא בטוחה לגבי המקרה השני)

אני עדיין לא בפנסיה, אבל כשאני מסתכלת על חברים סביב, אני לא תמיד אוהבת את מה שאני רואה, כלומר, לא רוצה שהחיים שלי יראו כך. הפנסיונרים נורא עסוקים, אבל העיסוקים הם בעיקר עיסוקים שורפי זמן. אני מאוד מקווה לארגן לי את הפרישה כך שיהיו לי עיסוקים מאתגרים ומלהיבים, שיגרמו לי להתעורר בבוקר בהתרגשות ובציפה ליום החדש. אני רוצה להרגיש שמה שאני עושה הוא משמעותי. אולי את צריכה לבחון את העיסוקים שלך, ולבדוק האם הם משמעותיים עבורך, גורמים לך סיפוק , מעבר לסתם.

שורה תחתונה - הזמן באמת אוזל. את זה אי אפשר לשנות, אבל אפשר להנות מכל רגע שנשאר.
 
תודה, ו....

מה שלא ציינתי הוא שאני עדיין עובדת וזה דווקא החלק הטוב (למרות שעברתי את גיל הפרישה), לא יודעת כמה זמן זה עוד ימשך, מבחינתי כמובן מה שיותר.
לגבי שינוי התזונה - אני "שם", חשבתי בכיוון ובאמת שיניתי, גם אני למדתי הרבה מהאינטרנט, ההרגשה הפיסית באמת יותר טובה, אך זה רחוק מלפתור את הבעיה.
אני מניחה, לפי כל הסימפטומים, שאכן מדובר בדכאון קל, אבל הוא מספיק כדי להעכיר את היום, למנוע ממני לעשות דברים אותם נהגתי לעשות (ולהנות מהם) והכי גרוע - לשקוע במחשבות עגומות למדי, שחלקן (או מרביתן) אפילו משולל כל בסיס הגיוני, פרט לעובדה שהעתיד נראה הרבה פחות ורוד, בוודאי מהעבר ואפילו מההווה.
בכל מקרה - הרבה תודה על העצות....
 

שילה1

New member
גם אני חסרת השכלה פורמלית בנושאים שתארת אבל

בוגרת"אוניברסיטה של החיים".
שם למדתי כהתחלה-לעשות מה שטוב לי.להיות בסביבה שנעימה לי.לברוח מרכילות,רוע ושאר מריעין בישין.
לצעוד לבדי ,עם מוסיקה אהובה,כל יום.להקיף את עצמני בדברים יפים.
לקנות לעצמי ולהנות מכך ובעיקר-להגשים חלומות.
האם יש לך רשימה של חלומות?
ואגב-אני בפנסיה של ממש,מגיל 48 .נהנית מכל רגע ויומי מלא,כמעט תמיד.
ועוד נקודה קטנה:צאי לפנסיה.ארגני את חייך מחדש.תרצי להנות-תהני.
אצלי ועבורי-עבןודה כברמזמן אינה "ערך עליון".
ועוד מציע הלך-לבדוק את נושא הדכאון.היום יש כל מיני תרופות נגד.לא שאני בעד,אלא שיש הטוענים כי הן עוזרות.
בקשר לזמן ההולך ואוזל-איש אינו יודע עד מתיי.לכן-כפי שכתבה צלליתה:להנות מכל יום .
 

קלייטון.ש

Well-known member
הזמן אוזל לכולם, זו עובדת חיים

גם בגיל 20 אפשר לעסוק בזמניותם של החיים, אבל מי שכבר חי 60-70 שנה לפחות יכול להסתכל על מה שהשיג ועל מה שהוא משאיר אחריו ולשמוח על אלה.

בפילוסופיה הסטואית אומרים שאדם צריך להסתכל על כל יום כאילו הוא יומו האחרון, ולהסתכל על מה שחשוב לו, למשל על ילדיו, ולדמיין שהם אובדים לו. מצד אחד אפשר להגיד שזו גישה שתוביל לדיכאון קליני יומיומי. אבל הכוונה היא שאם את מכירה בזמניות של החיים ושל היקר לך את לומדת להעריך אותם כאן ועכשיו, ולשמוח עליהם כפי שהם היום, עד סוף היום. ככה כל יום לעצמו.

לגבי רגשות שליליים שאת מרגישה, מקובל כיום שאושר הוא הניגוד של רגשות שליליים ולכן שרגשות שליליים הם דבר רע שצריך לטפל בו ולתקן אותו. אבל גישה אחרת אומרת שכל קשת הרגשות היא טבעית ורצויה וצריך לקבל ולאמץ את כולן כחלק מהמכלול שהוא את. החיים לא מושלמים ולא צריכים להיות מושלמים. אושר הוא לא ביטוי של שלמות חיובית, אלא של צורת התייחסות חיובית גם למה ששלילי.
כאשר מסתכלים על זמניות החיים חשים מועקה. אני אומר לא להילחם במועקה. היא מוצדקת, נכון שהזמן שלנו עלי אדמות מוגבל, וככל שמתבגרים הגבול מתקרב. המועקה מבטאת פן מסויים בחיים שבסה"כ הם חיים טובים, והוא פן שקיים וראוי להכרה.
גם אם המועקה לא ניתנת לקישור למחשבה מסויימת, אלא היא קיימת שם בלי סיבה ברורה, צריך לקבל אותה ולהמשיך הלאה.

אנשים חיים עם כל מיני בעיות, גם גופניות וגם נפשיות. מי שיודע לקבל את הבעיה, את חוסר השלמות, מצליח לשלב אותה בחיים שהם מאושרים בעיקרון.
 
אתה צודק בהמון דברים...

אני חושבת כמוך ותמיד הצלחתי גם לפעול לפי הקוים המנחים האלה, וזה עבד, לאורך שנים (מדי פעם היו כמובן מורדות, אבל התמודדתי איתן בהצלחה רבה). עכשיו, משום מה, אני לא מצליחה ליישם את התאוריות, אני לא מצליחה לנהוג כפי שאני מצפה מעצמי, לא יודעת מה קרה ולא יודעת איך לצאת מה "לופ", איך להמשיך לתפקד ולחזור למצב הקודם.
בכל מקרה - הרבה תודה! דיברת דברי חכמה!
 
נקודה למחשבה

אני אתאיסט מוחלט אבל מודע לכך שאחד היתרונות של הדתיים הוא האמונה שהעולם הזה הוא רק פרוזדור לעולם הבא (מופיע כמעט בכל הדתות).
אם אמונה יכולה לעזור - אולי שווה לנסות...
 

דיליה1

New member
גם אני לא מאמינה גדולה אבל כאשר קרה לי אסון נורא במשפחה

פניתי לכל מקור שאפשר אם לספרות מדעית וספרות דתית ומתקשרים וכל מה שאתה יכול לדמיין. הופתעתי לגלות שגם הספרות המדעית וגם הספרות הדתית מסכימים בקשר ל"פרוזדור" ולגילגול נשמות.ואביא לך שתי דוגמאות:
"בגלגול חוזר" של אברהם עמוס (לפי הדת)
"מסע הנשמות" דר מייקל ניוטון (לפי המדע)
קראתי עוד כל מיני אבל שני אלה הכי רציניים.
יחד עם זאת אני עדיין לא מאמינה באלוהים רצה אלהים לקח וכל יתר הקלישאות של הדתיים ועדיין כועסת על אלוהים-כח עליון או מי שלא יהיה ולא מנחם אפילו שזה יתגלה כאמת.
 
אם כך...

המלצה (אחרונה, כנראה) שלי:
לחשוב אילו דברים הייתי רוצה להספיק לעשות (כדי שלא ארגיש שהזמן מתבזבז לו סתם).
כל עוד את עובדת - כדאי להכין רשימה סבירה של מה לא הספקתי לעשות ומאוד רציתי (או שאני רוצה כעת). דוגמאות: טיול או שהות באיזורים מיוחדים בעולם, פעילות כלשהי שאני יכולה מאוד להנות ממנה (יצירתית, התנדבותית וכד').
אחרי שתכיני רשימה - יהיה לך זמן מהנה להיערך למימושה (אני, למשל, לא מוכן לצאת לטיולים ספונטאניים כיוון שאחד הדברים הכי מהנים הוא בהיערכות, ההתכוננות והציפיה לקראת). אולי חלק מהדברים תוכלי כבר לעשות. אחרים - אחרי היציאה לפנסיה. העיקר - לא להישאר חסר מעש ולהרגיש שהזמן שנותר מתבזבז על השיגרה הנוחה.
 
צודק לגמרי...

רק שתמיד היו לי חלומות, תמיד אמרתי: "כש... אעשה כך וכך", וזה כלל באמת לימודים, התנדבות, נסיעות ומה שמדאיג אותי עכשיו יותר מכל שפתאם, כשהאפשרויות עומדות להפתח בפני - פתאם לא בא לי, לא מסיבה אמיתית, לא בגלל מצב בריאותי, חברתי או כלכלי, פשוט לא בא לי. ברור לי שזה מין סוג של דכאון, לא תפקודי ולא מורגש על-ידי אחרים (מעט מאד על-ידי בני משפחה קרובים), מרגישה במלכוד, לא יודעת איך לצאת מזה....
 
אמונה בטוח יכולה לעזור, אבל איך "פתאם" מתחילים להאמין?

ניסיתי, רציתי, זה לא עובד בגילי המתקדם....
 

יוסי ר1

Active member
כולנו בדרך לקראת הסוף. מרגע שנולדנו.

עם הגיל, הופכים להיות מודעים יותר ויותר.
משהו לעשות עם זה? כתבו לפני את כל הדברים הנכונים.
אז אין לי אלא להוסיף
, ולקוות שתמצאי בעצמך כוחות לארגן אופטימיות במינון גבוה מפסימיות.
כי מה שיבא יבא. ככה העולם בנוי. היילודים לחיות, החיים למות.
אבל קל יותר לעבור את החיים, כשמאמצים אופטימיות.
 
למעלה