איך אתם עם שקרים לבנים קטנים (ועם שקרים בכלל)?

איך אתם עם שקרים לבנים קטנים (ועם שקרים בכלל)?


בשנה האחרונה עבדה אצלי בנקיון בחורה מסורה, שמטבע הדברים היתה צריכה לתמרן בין כמה מקומות עבודה ולפעמים לעשות שינויים בימים שקבענו. קיבלתי את זה בהבנה, אבל עם הזמן נעשו הנימוקים שלה מופרכים יותר ויותר ועד מהרה איבדתי בה אמון וכעת מצאתי מישהי אחרת.

אני מניח ששקרים קטנים ובלתי מזיקים הם לפעמים חלק בלתי נפרד מתקשורת בין אנושית ומתקבלים כנראה בהבנה בד''כ, אבל אני לא יכול לשקם את האמון שלי באדם כזה, גם אם הוא רק שקרן קטן.

יש גם סוג אחר של שקרנים קטנים ולא מזיקים: כאלה שמספרים על עצמם סיפורי עלי באבא. כבר מילדותי ידעתי לזהות טיפוסים כאלה די בקלות. אולי יש בי משהו שגורם להם לטעות בין התמימות שלי לטיפשות, ואולי זה כי אני נמנע מלעמת אותם עם הסיפורים האלה כדי להפסיק אותם.

שמתי לב שכמעט תמיד יש להם נטיה להיסחף לסיפורים שיותר ויותר קשה להאמין להם - אולי מתוך צורך תת הכרתי להיתפס בשקר בסופו של דבר. לא יודע, אני לא מבין בזה.

איך אתם עם אנשים כאלה? מקבלים בהבנה, מעמתים עם השקרים שלהם, מנתקים מגע, מה?

 

צליליתה

New member
מהו שקר לבן?

העתקתי מוויקיפדיה

שקר לבן הוא שקר הנאמר מטעמי נימוס או משום דרכי שלום, ולכן היחס אליו סלחני, ולעתים אוהד, בניגוד ליחס לשקר.

ועל פי ההגדרה הזאת, הסיפורים של המנקה שלך אינם שקר לבן, אלא שקר אפרפר, ( או אולי בכלל ירוק? בורדו? ) שנועד לסדר לה את החיים כמו שנוח לה. אני לא חושבת שהייתי מסתדרת עם המנקה הזאת, קודם כל כי אני רוצה מנקה שמגיעה מועדים קבועים ומסודרים, ושנית, סיפורים מופרכים היו מוצאים אותי מדעתי.
קבעת איתי ליום ראשון? גב הורוביץ מקומה 2 הציעה לך סכום כפול ואת מעדיפה להגיע אליה? את לא חייבת לספר את כל הפרטים, אבל את יכולה לומר בפשטות: אני לא יכולה להגיע ביום ראשון, האם יום שני מתאים לך?
 

צליליתה

New member
נצלש להמלצה חמה

הכנסו לגוגל
לחגוג יום הולדת 117 של אוסקר פישינגר
כדאי לכם
 
אני עומד מתוקן, כמאמר האמריקאים. לא כל שקר לא מזיק

הוא שקר לבן. אפרפר נשמע יותר מתאים.

כעת אני מרגיש מחוזק בעמדתי כלפי הגברת ההיא.

ובאשר לחבר שמספר ומוכר עד אובדן שליטה... ברבות הזמן מתגלה שזה קו אופי, לא סתם נטיה לסיפורים דמיוניים.

 
עם שקרים לבנים קטנים אין לי בעיה. גם אני יכולה להגיד

לבעל השמחה בארוע שאני נהנית וכיף לי למרות שסבלתי, או שעוגה יצאה טעימה. אבל תרוצים וסיפורים מופרכים אני לא אוהבת. מצד שני לא אתעמת עם בנאדם שמשקר לי, אלא אצמצם מגע איתו למינימום הנדרש. כמובן שאם זה בעל מקצוע לא אמין בעיניי, אחליף כשרק אוכל.
 
הסיכום הזה שלך מתאים גם לי, פרט לזה שאני משתדל תמיד

להתחמק מהצורך בשקרים לבנים, ומרבית הזמן גם מצליח. זה מחייב מאמץ בבחירת ניסוחים אמיתיים אבל לא מעליבים, ולפעמים גם רגע קל של אי נעימות, אבל עוזר לי ביחסים ביני לבין עצמי.

לפחות בסדנת התיאטרון מתייחסים בהרבה כבוד לדיעה שלי. למדתי לא לנדב אותה אלא לחכות שישאלו לדעתי, ושמתי לב שיש מי שאף פעם לא פונה אלי לשאול עליה...


 

ruven7

Active member
גם כזה פחות או יותר

אבל מעדיף לא ללכת לארועים בהם יודע שאסבול (וזה כולל כל מה שבאולם עם טונות אוכל,מאות אנשים,מוזיקה רמה,אורות מעצבנים ועונש מבחינתי)
אז לא צריך להגיד "היה כיף"
לעומת זאת אם אני נשאל לדעתי על מסעדה,למשל וחושב שגרועה-אגיד כמובן שזו דעתי בלבד.
 

ruven7

Active member
נדיר, מאד לא בררן באוכל

בפעם אחת בחו"ל אוכזבתי בגלל מנות ממש קטנות ולא השארתי טיפ.
בארץ קרה פעם (שזוכר) אכזבה רבתי במסעדה בסביבה,איש לא התעניין,השירות היה בקנטים והמחיר מוגזם לכמות/טיב האוכל וכתבתי ביקורת חריפה באתר לעניין.
 

ruven7

Active member
זו היתה התשובה,לא זוכר שקרה שאמרתי משהו למלצרית

המקרים בהם התאכזבתי נדירים.
ואז פתרתי כפי שנראה לי לנכון.
 
למעלה