ברגע הראשון חשכו אוזני וחשבתי רק על איך אני בורח מהמסעדה הזו

ברגע הראשון חשכו אוזני וחשבתי רק על איך אני בורח מהמסעדה הזו

הרעש היה כל כך מהמם - המוזיקה היוונית ברקע, הדים של כל רעשי המסעדה מהקיר מאחורינו, קשקוש הכלים מהמטבח לידנו, קריאות המלצרים וטריקות דלתות השירותים ממש לידנו. כשנכנסנו כיוונה אותנו המארחת 'עד הסוף' ושמחנו שנהיה רחוקים ממרכז הרעש... איזו מסעדה מושיבה שולחן יום הולדת של 12 איש במקום הרועש והכי פחות נוח שלה?

אבל ב'גרקו' לא נתקעים על פרינציפים. לא טוב? בלי שהיות ובאמצע כל הצפיפות הם הצליחו לחבר שלושה שולחנות ואחרי כמה דקות התחלפה הבהלה ברווחה.

קודם כל זאת היתה המוזיקה: אותנטית, מרביתה של טברנות ומגוונת מאוד, כמעט ללא מוזיקה ממוסחרת ובמבחר מעולה. טברנה אמיתית. גם המקום נראה נהדר, אותנטי ומוקפד ממדף בקבוקי אוזו ארוך שלא היו עליו שני בקבוקים מאותו סוג ועד צלחות יפות - אבל מפח, סגולה נגד אורחים שעלולים להתחיל להטיח צלחות ברצפה כטוב לבם באוזו. לא זה המקום.

ואז התחיל להגיע האוכל... הרי היה ברור שהמשחק מכור, שבמסעדה מושקעת ומוקפדת כל כך יהיה גם האוכל מצוין, אבל עדיין הגיעו לשולחן כמה מנות עוצרות נשימה. תהרגו אותי אם אני זוכר את השם, אבל היה איזה ממרח עשוי שום ושקדים שהרטיט את לבבותינו. ודאי שהמוסקה שלי היתה אחרת לגמרי וטובה מכל מה שטעמתי עד היום, ושלושה עלי כרוב ממולא ברמה מעוררת השתאות, ומין פיתות נפלאות, אפויות בשמן זית ותבלינים, וסלט של כמה מיני סלק - שורש ועלים - ועוד פרי שבשום אופן לא זיהינו ובצל שטעם הסלק הפך אותו לפנינה אמיתית...

...ואם התאפקתי וויתרתי על מנה אחרונה (הוזמנו כמה מנות מאותה הבחירה - גלידה עטופה ביוגורט עיזים עם ריבה ביתית - והכפיות שנשלחו מכל עבר הסתייפו בנחת בקעריות המגרות והיפות האלה...), כנראה שאני מברזל.

המחירים סבירים לגמרי, השירות נעים וזריז הרבה יותר מהצפוי - המסעדה הזו מנוהלת ביד אמן.

'גרקו', איזורי חן, אורי צבי גרינברג 25, תל אביב.

 
התאור בהתחלה הזכיר לי את קפה ׳ מונטיפיורי׳ בתל אביב

שהלכנו אליו פעם. כשהתלוננו על הרעש, אמרו לנו שמומלץ להגיע באמצע השבוע.
מעבר לכך, התאור שלך מעניין והמקום מסקרן.בוקר טוב.
 
במהלך הערב הנמיכו את המוזיקה, ואני לא יודע אם לבקשת

הקצה השני של השולחן שלנו או שהיו עוד לבנבנים מאותגרי ווליום במסעדה.

המפתיע מבחינתי היה שאני שונא רעש בצורה פנאטית, ודווקא אתמול, מיד אחרי השוק הראשוני, התחלתי להתמוגג מהמוזיקה בקולי קולות ואפילו היה לי חבל כשהוחלשה.

מה שקצת אוזו יכול לעשות לבנאדם...

 
עמיש גילה לי כעת שהשום עם השקדים הטעים טעים הזה נקרא סקורדיה

והנה המתכון - הלא מסובך - למעדן הזה:

סקורדיה - ממרח שום של גרקו

רכיבים
200 גרם שקדים פרוסים
1 תפוח אדמה גדול, מבושל בקליפתו וקלוף
4 שיני שום כתושות
2 פרוסות לחם לבן פשוט, ללא הקרום
7 כפות חומץ יין
1 כף מלח
400 מ"ל שמן זית
להגשה:
שמן זית
מעט שקדים פרוסים וקלויים במחבת ללא שומן


הוראות הכנה
שמים במכל מעבד המזון את השקדים, תפוח האדמה, השום, הלחם, החומץ והמלח ומעבדים עד שמתקבל מרקם חלק.
מוסיפים את השמן בזרם דק, תוך כדי פעולת המעבד.
אם יש צורך, מוסיפים מים בכמות הדרושה לקבלת מרקם של חומוס.
להגשה:
מניחים מהממרח בצלחת הגשה, מטפטפים מלמעלה מעט שמן זית, זורים מעט שקדים ומגישים. את היתרה אפשר לשמור בכלי סגור במקרר עד 3 ימים.

http://www.haaretz.co.il/food/recipes/1.2914205

 
שימו לב לאחת מתגובות הקוראים: "משרים לחם לבן במים עד שמתרכך,

ולפוד פרופסור מכניסים שקדים, שום, שמן זית ואת הלחם המרוכך. יוצא יותר פשוט ויותר טעים."

 
נסה פעם עם שומר מאודה במקום שקדים מקולפים,

ודוק: שקדים מקולפים (מושרים במים רותחים, מקוררים ומקולפים) ולא הפיגול הקרוי שקדים מלבנים.

פחות עבודה יותר טעם.
תתקמצן בלימון (או בחומץ, תלוי בתפוצה הבלקנית), חס וחלילה לא על השום.
 
שומר במקום שקדים? זה לא הרעיון המפתיע הראשון שאתה מציע לי

ואני מקווה שגם לא האחרון, אבל אוכל לחוות עליו דיעה רק אחרי נסיון ממשי אחד.

(שאלה מהיציע: למה במקום? לא הולך ביחד?)

 
אפשר אבל לא כדאי

אלה שני חומרי טעם. חבל לנגד אותם.
לחוד הם הולכים מצויין, ראה למשל צלוחית שקדים מלוחים רטובים וכוס חלב אריות לצידה.
 
אבל הנה אתה אומר בעצמך, שקדים יחד עם אניס...


בחלב אריות אתה מתכוון לערק בכלל, לא לפירמה אחת מסויימת, נכון? כי אני, תן לי רק אקסטרה פיין של אשקלון. את של גולד אני לא אוהב.

 
את חלב האריות של סבא של רוני סומק לא היה לי הכבוד (וכנראה גם

העונג), אבל לא התכוונתי לברנדי אקסטרה פיין הזכור לטוב (ואולי מוטב שיישאר שם) אלא לערק אקסטרה פיין של אשקלון. הכי קרוב ליוון שאפשר בלי דרכון.

 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
חלב אריות (חליבּ סבּאע) זה הכינוי לערק מהול במים

בארצות ערב.
&nbsp
כשמוסיפים מעט מים לערק הוא משנה את צבעו ללבן ונראה דומה לחלב אז ברור שחלב שעשוי מערק הוא חלב של אריות ולא חלב של עיזות.
 
איזה סמטוכה עשיתי. תמיד חשבתי שכמו שיש ערק צבי (של גולד, עם

שני צבאים על התווית), יש ערק אריות (של יקבי אשקלון, עם אריה על התווית).

הנה למדתי דבר חדש.

 

צליליתה

New member
מה שהזכיר לי את אני לא זוכרת מי

היה איתי בצבא מישהו שהיה תמיד מדבר על חלב ציפורים, ועד היום, אין לי מושג למה התכוון.

אני רק לא זוכרת אם זה היה הנהג של המפקד, שהיה בחור נחמד במיוחד (הנהג, לא המפקד) עולה חדש מרומניה, או בחור אחר, גם נחמד, אני לא זוכרת את שמו או את תפקידו, אך הוא תמיד דיבר על איזרעין, מה שיכול להיות רמז מסוים למוצאו.
 
סוג של גועל נפש אשכנזי

שמתחרה רק בגועל הנפש הסיני המכונה איך לא: מרק קן ציפור, שכשמו קן הוא.

הראשון לקינוח, השני שלא נדע.

את המתכון לראשון אפשר למצוא בקלות בספר המתכונים ההונגרי של אבא של ראש ממשלת העתיד.
 

prizman

New member
מרק קן ציפור הוא דווקא ממש טעים.

מכינים אותו מקינים של זן מסויים של סנוניות.
יש בצ'יינה טאון כאן מסעדה שמתמחה בזה, ממש צמוד למסעדה שמתמחה במרק
סנפיר כריש שהוא גם נחמד מאוד אם נתעלם מהעובדה שהורגים כרישים רק עבור הסנפירים.
 
למעלה