בוקר טוב. "יחי האחד במאי!","התשובה להפרטה – מהפכה!"

בוקר טוב. "יחי האחד במאי!","התשובה להפרטה – מהפכה!"


"בתל אביב השתתפו הערב (מוצ''ש) כחמש מאות מפגינים יהודים וערבים, ביניהם חבר הכנסת אילן גילאון (מרצ) וחברי הכנסת עאידה תומא סלימאן ודב חנין (הרשימה המשותפת), בצעדת האחד במאי. המפגינים התכנסו בגן מאיר וצעדו לכיוון רחוב רוטשילד שם התקיימה עצרת ומסיבה. הם קראו "יחי האחד במאי!" בעברית ובערבית, "התשובה להפרטה – מהפכה", "עובדות דורשות לעלות ת'משכורות", וגם קריאות נגד הכיבוש ובעד שילוב מאבקים.

הצעדה, שאורגנה על ידי שורת ארגונים ביניהם המשמרת הצעירה של העבודה, כוח לעובדים, חד"ש, מרצ ומאבק סוציאליסטי עמדה בסימן השילוב בין חגיגות המימונה לבין יום הפועלים. סולידריות מתחילה משכנות טובה, אמרו מארגני האירוע."

http://mekomit.co.il/יום-הפועלים/

יש עוד מי שיוצאים לרחובות ביום הזה, אולי אפילו שלובי זרוע, מנפנפים בדגלים וקוראים סיסמאות בקול אחד.

להגיד שלא נשאר בי שמץ נוסטלגיה ליום הזה שהיה 'יום בחירה' בביה"ס, לצפיה בתהלוכה ברחוב הרצל בנתניה מעל כתפי אבי המפא"יניק ולתמונות ולכותרות בעמוד הראשון של 'דבר'? לא אגיד.

פעם זה היה ממש יום חג.

 

צליליתה

New member
קום התנערה עם חלכך

זכרון חג הפועלים שלי כולל אותי צועדת ברחוב עם שלט ענק, ומי שהזדהה כעיתונאי ניגש אלי ומבקש ממני להסביר מה כתוב על השלט שאני נושאת.
מזל שהוא לא היה מהטלוויזיה.

במקרה, לפני החג, ראיתי שוב את הסרט סופרוומן, צפיה מומלצת לכל מי שזכויות עובדים, מצב נשים ומצב העליה הרוסית קרוב ללבו. מה עוד שהסרט עשוי היטב. במקרה, באותו הבוקר, הייתי במגה כאן ליד הבית, והקופאיות דיברו על הסגירה הקרובה, והכנראה וודאות של הרשת. אצלנו בסניף יש הרבה יותר מגזר מעליה , והן גם רובן צעירות ואני מניחה שהן תמצאנה עבודה אחרת. (די ברור שיפתח סופר אחר על חורבות המגה. הלוקיישן הוא כזה שלא יוותרו עלי), גם לקצב אני לא דואגת, ולא שאני חובבת קצביות, אבל לפעמים האורחים הם מסוג חובבי בשר, והוא מכין לי את הכל כמו שאני מבקשת והעופות כל כך נקיים, שאפילו אני מסוגלת להתעסק עם זה בלי להגיד איכס, ואין לי ספק שהוא יחטף.
אבל הקופאיות המבוגרות, עובדי הנקיון והשרות, כל עובדי המחסן - הסגירה של מגה תהיה עבורם מכה שלא ברור איך יתאוששו ממנה. איך שאני לא מסתכלת על זה, אני לא אשמה ברמה האישית, כי תמיד העדפתי לקנות במגה מאשר אצל המתחרים.
ועוד תרבות לחג - בסינימטק חיפה חוגגים את פסטיבל סרטי פועלים, שבכל שנה אני מצליחה לראות שם סרטים שווים, ולשמוע אנשים מענינים, השנה איך שהוא מוססו את זה למה שנראה כמעט כלום, והפסיטיבל יתחיל רק מחרתיים, ולא בטוח שאצליח להגיע להקרנה כלשהי.
 
עולם ישן עדי יסוד נחרימה, מגב כפוף נפרוק העול


את השורות המובנות נעשה עוד יותר מביך להסביר. מה נגיד לנכדינו.

באופן כמעט בלתי סביר נעשה סניף המגה הגדול הקרוב לכאן לסניף רמי לוי יפה ומרווח, שלא כמו שאר סניפיו שלא טרחתי אף פעם לבדוק.

יש עוד סניף קטן יותר וקרוב יותר שודאי גם הוא הולך ללכת בדרך כל המגות. גם עליו נגיד בקרוב סיק טרנזיט גלוריה מונדי, והקופאיות האדיבות והמבוגרות מאוד תלכנה כנראה גם הן.

אבל חיפה האדומה... אף פעם לא השתוותה לה אף עיר. מהתקופה שהתגוררתי במרכז הכרמל נשארו לי רק געגועים.
 
הייתי צריך לציין בבירור שהתמונות והכותרות ב'דבר' היו רק ביום

&nbsp
שאחרי, כי ביום החג שוחררו גם פועלי הדפוס של העיתון לצעוד שכם אל שכם עם אחיהם העמלים והעיתון לא יצא.
 
למעלה