המאגר הביומטרי של ישראל- זה אמיתי? ומה דעתכם?

המאגר הביומטרי של ישראל- זה אמיתי? ומה דעתכם?

המאגר הביומטרי יחל לעבוד בעוד כשבועיים. למדינה תהיה את התמונה הדיגיטלית וטביעת האצבע שלנו. במשרד הפנים אומרים שזה ימנע פשעים. המתנגדים אומרים שזה ייתן כח לממסד שעלול לנצל אותו לרעה וחוששים כי המידע ידלוף לגורמים עוינים ופליליים.(וכל מידע סופו לדלוף).
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
אני בעד ואסביר גם למה

בואו נתחיל מידיעת העובדה שרוב רובו של המידע בו מדובר כבר נמצא בידי הרשויות במדינה רק שאני לא משוכנע שכיום הוא שמור כמו שצריך. כל אדם שגוייס לצה"ל או לחלופין נעצר אי פעם ע"י משטרת ישראל "תרם" את טביעות האצבע שלו למאגר הנמצא בצה"ל או במ"י. כל אדם שהוציא רשיון נהיגה "תרם" תמונה דיגיטלית שלו למאגר של מ. התחבורה. שלושת המאגרים, זה של צה"ל, זה של מ"י וזה של מ. התחבורה שמורים אבל אני מסופק מאד אם ההגנה שלהם היא אחוז קטן ממה שדורש החוק. היחידים שאין למדינה את טביעת אצבעותיהם הם אלו שלא שרתו בצה"ל ומתוך ציבור זה אם תרצו או לא בא האחוז היותר גבוה של אלו שפוגעים במדינה, דוקא עליהם אתם רוצים לגונן ? כמעט כל תנועה שלכם נמצאת במאגרי המידע של הבנקים, החברות הסלולריות, תחנות הדלק ורשתות השיווק הגדולות, הם יכולים לצלם אתכם חופשי (זו אפילו לא עבירה על החוק), להצליב מידע בינהם ואף לסחור בו. החוק הנוכחי נראה לי כרע במיעוטו ועושה רושם שכל העולם הולך לכוון הזה.
 

Sודית

New member
כתבת דברים שאפילו לא חשבתי עליהם

למשל טביעות אצבעות - לא ידעתי שבצבא לקחו ממני טביעות אצבע, או שזה חדש (או שלא זכור לי?) ומה עם אלה שאין להם רשיון נהיגה? בקשר לכל היתר זה כל כך נכון..... היום יש לכל העולם את כל הפרטים שלנו, במיוחד בעידן האינטרנט. מתקתקים שם ומקבלים את כל קורות חייו.....כמעט. האמת היא שאותי זה דיי מדאיג - כבר אין שום פרטיות בחיים האלה. אין לאן לברוח......
 

צהלול

New member
אני נגד

כשמנסים להסביר לי שהקוד סודי ביותר ולא ניתן לפריצה, אותי זה מדאיג... כשמומחי אבטחה אומרים ששום קוד לא חסין, אותי זה מדאיג. אלה שלא שרתו בצבא ולא נלקחו מהם טביעת אצבעות בצבא, נלקחו מהם טביעת אצבע בבתי הכלא, כך שעל פניו המדינה כולה "מכוסה" בטביעת אצבע. מקרה כרטיסי האשראי של השבועיים האחרונים, צריך להדליק מליון נורות אדומות, לפני כניסת המאגר הביומטרי לתוקפו. נכון שגם היום אנחנו חשופים יתר על המידה, אז למה להוסיף? למה לא להמציא ת.זהות מתוחכמת?
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
מה זו ת"ז מתוחכמת ?

למיטב הבנתי ת"ז מתוחכמת זו ת"ז שמצד אחד קשה לזייף ומצד שני ניתן לשייך אותה לאדם מסויים בזהוי שמתבסס על ערכים חד חד ערכיים כגון טביעת אצבע ותמונה עדכנית. יש לך רעיונות יותר מתוחכמים ?
 

צהלול

New member
אולי

ת"ז עם שבב דיגיטלי. להבנתי, הבעיה היא במאגר עצמו ובחשש לדליפה ממנו, ולא כל כך בת"ז עצמה. חוצמזה, אם היו לי רעיונות יותר מתוחכמים, לא הייתי בפורום, אלא במשרד הפטנטים.
 

Sודית

New member
פעם שמעתי ש......

יגיע היום ולכל אדם יזריקו "שבב" כזה מתחת לעור ושם יהיו כל הנתונים עליו.....כמו שעושים היום לבעלי חיים. זה מפחיד ומדאיג אבל ניראה לי שלא רחוק היום וכך יהיה.
 

צהלול

New member
ואז מה?

יחטפו אותי, יוציאו לי את השבב ויעתיקו אותי?
דובר על השבב בהקשר לחיילים ומקרי חטיפה.
 

Sודית

New member
חחחח, יעתיקו אותך.....הצחקת אותי


אנחנו נהפוך להיות כמו מצרך שמונח על מדפי הסופר עם ברקוד כזה. נגיע לאיזה משרד ולא יצטרכו לשאול דבר, פשוט יעבירו על הזרוע את המכשיר שקורא את השבב וכל הפרטים שלנו, כולל טביעות אצבעות יהיו שם. כך גם בשדה תעופה בבדיקה משטרית או כל סיבה אחרת. אבל......אם מישהו יחשוב שכדאי להעתיק אותך......אז למה לא?
 
אחרי נימוקים כאלה

אני עם ג'אבר... ובכלל לכיוון שכל העולם הולך אליו גמני באה בסוף...
 

TJ

New member
גם אני רוכש כבוד לכל העולם.

בעצם כל מה שהעולם רוכש, גם אני. ויסלח לי יוסי.
 

TJ

New member
אני משתדל לרכוש כמה שיותר

ב-קוסטקו...........
 

גיל110

New member
התמונה ברישיון נהיגה היא ממש לא תמונת זיהוי

פנים. תמונת זיהוי פנים שבאמצעותה תוכל תוכנה לזיהוי פנים לזהותך היא תמונה שלך ללא זקן שיודעת איך נראים תווי הפנים הבסיסים שלך. זקן מסתיר תווי פנים ולכן התמונה לא שווה כלום במשרד התחבורה, שלא לדבר על כך שאנשים עשו אותה בגילאים צעירים וגם כשמחדשים זה כל כמה שנים טובות.
 
לא נעים לי להתערב מאי שם בשום מקום

אבל אתה טועה לגבי הזקנים. אלא אם אתה באמת חושב שעוד שנה יגלחו לרוב הציבור החרדי את הזקנים בכניסה למשרד הפנים.
 

גיל110

New member
לא אמרתי שיגלחו ולכן אין טעם בתוכנת זיהוי

פנים. שימי לב שבארה"ב כשאת נמצאת אשמה, מחייבים אותך להתגלח בכניסה לכלא ולא סתם - על מנת לצלמך ללא זקן. לא יודע לי אם המשטרה המקומית\אזורית\מחוזית\ארצית משתמשת בזה אבל ה-FBI כן משתמשים בזה ממה שידוע לי.
 
אני זוכר שראיתי תוכנות מלפני עשור

שמזהות פנים עפ"י יחס אף-שפתיים-עיניים(ייחודי לכל בן אדם). אני בספק אם זה תרחיש בלתי אפשרי שישתמשו בתוכנה כזאת בעתיד. בכל מקרה חן חן, אתה אני חושב האדם הראשון שהצליח להתבלבל במין שלי.
 
למעלה