למידה מטעויות ?

neophile

New member
למידה מטעויות ?

האם זאת פעולה מודעת או בלתי מודעת ?

ללמוד מטעות זה לא לחזור עליה ? או שלמידה מטעות זה לחזור עליה מספיק פעמים כדי לדעת את כל התוצאות וההשלכות שלה ככה שאנחנו לומדים אותה טוב טוב..

אומנם כתבתי ללמוד מטעות ולא את הטעות אבל האם יש הבדל בפועל ?
 

neophile

New member
בהחלט

אני מוצא שיש לא מעט אשלייה עצמית בקונספט הזה שהוא נפוץ למדיי , כלומר אין מישהו שלא עבר איזה שהוא רגע כזה שהוא אמר לעצמו - אני אלמד מהטעות הזאת אבל גם זה קורה לאחר סבל כלשהוא , אם כי זה יכול להיות הסבל של לראות את עצמי כפי שאני באמת שזה דווקא רגע מצויין אם אין רגש שלילי אבל הנטייה הרגילה בחיים , בלי הדרכה נוספת מבית ספר , היא שזעזועים מהסוג הם ההתחלה האמצע או הסוף של איזה שהוא רגש שלילי.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
כן

טוב, נראה אותך מוצא משהו בחיים שאין בו לא-מעט-אשליה-עצמית...


וכן, בהרבה מקרים דומה שאנחנו, בני האדם, לא בדיוק לומדים ממה שאנחנו חווים כ"טעויות", אלא יותר צוברים מהן כל מיני טראומות קטנות (או לא כל כך קטנות) ומסיקים מהן מסקנות מגבילות להמשך (ולא בהכרח כל כך נכונות או יעילות).

זהו אחד מההבדלים בין טעויות (שנעשות כל הזמן, למרבה המזל) לבין "טעויות" במרכאות (שרק מפורשות ככאלה באופן סובייקטיבי, בלי קשר מחוייב למציאות). הסוג הראשון יכול בהחלט להיות מלמד... למרות שלרוב הוא לא מגיע לסף ההכרה.

ואם מישהו יכול להשקיף במודע על טעויותיו באופן שוטף (ברגע, לא בדיעבד) אז וואו, זוהי כבר ליגה אחרת. הן הופכות להיות מועילות מאוד.
 

neophile

New member
איך אמר גורדג'ייף התכונה העיקרית של המהות שלנו היא השינה

&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
בכלליות, מודעות ואפשור.

מודעות מולידה אפשור, מפני שאם אני מודע לתחושה מסויימת במעמקיי, לדוגמה, אז היא כבר מאופשרת יותר. הרבה פוסט-פראומות הן במידה רבה תגובות פיזיולוגיות (קרי, תחושות) שנבלמו והודחקו מכל מיני סיבות, כך שהן בסך הכל ממתינות להשלים את מסלוליהן (ותפקידיהן) ולהתפוגג (קצת כמו כלב שמתנער).
 

neophile

New member
גם עם ההתבוננות בטראומות אפשר לשקוע ולהזדהות עמוקות

זאת חתיכת מלכודת .. אבל אני אומר את זה בדיעבד.

אנחנו נוטים להתייחס לטראומות שלנו באופן אישי מאוד .. שמעלה מגננות אוטומטית.
אבל כמו שידידינו מיסט נוהג לומר זה כמו גנב שנכנס לבית וקורא לעצמו שוטר.

את כל התהליך הזה אי אפשר למנוע אלה אם יש לנו מודעות מה שמעלה איזה שהוא פרדוקס כביכול אבל למעשה מצייר מפה - לא את כל המפלצות אנחנו יכולים להביס מייד ועם הידע הזה אנחנו יכולים להכין את עצמנו .

כשאני מוכן המפלצת כבר לא מפחידה ומעלה מגננות בי , אני יכול לרכב עליה למקומות חדשים ומופלאים ביותר .
 
התבוננות והזדהות הם שני דברים מנוגדים, הפכים

ולגבי הרכיבה על המפלצות שהפכו לסוסים מכונפים, ובכן -
 

neophile

New member
אני לא מוצא שהם הפכים גמורים

אפשר להתבונן ולהזדהות , ההתבוננות היא לרוב בהזדהות ספציפית מודגשת במיוחד בזמן שיש ברקע עוד הזדהויות שאני לא בהכרח מודע אליהן.

כשאני מתבונן בהתבוננות שלי זה כבר שלב אחר.

גם עם הקשיים שעולים בהתבוננות במקביל ליתר הפעילויות הרגילות אפשר להזדהות , למעשה אין מנוס מכך אבל גם יש למידה וצבירה של נסיונות שמאפשרת להמנע מהמשוכות האלה , זה לא זבנג וגמרנו ..
 

GM1988

Well-known member
להשקיף ברגע, הכוונה ללזהות כשזה קורה ברגע האמת?

 
טוב...

זה בתוך ההקשר של הדיאלוג עם neophile שעסק בתודעה, ברגשות אלימים, ברמייה עצמית ובתפקידו החיובי האפשרי של הסבל כמחולל זעזועים פנימיים (שיכולים לעזור למוסס חלק מהרמייה העצמית).

אני לא בטוח שאוכל להסביר את הכוונה שלי מחוץ להקשר הזה. בכל אופן, מה שכתבתי קשור תחילה ליכולת לראות את עצמי מרמה את עצמי, נתון באיזושהו משחק שלא באמת בחרתי בעודי מדמה שכן בחרתי אותו; ולאחר מכן, בהמשך, ליכולת להיות ולראות את מה שקורה כאן, בתוכי ומחוצה לי... לראות את "גלגלי השיניים" מסתובבים, בעודם בפעולה. זה מעין סוג של לגנוב הצצות במציאות... ולראות למשל את ההתנהלות של הרובוט הביולוגי הזה, על כל סתירותיה הפנימיות. ממש אותו רובוט ביולוגי שאני רגיל לכנות "אני", בזמן אמת.
 

lightflake

New member
יש למישהו מידע לגבי קבוצות שניתן להצטרף בסגנון הדרך הרביעית?

 
למה? למי? מה?

"הדרך הרביעית" במשמעותה המקורית איננה מובנת כל כך כיום.
קבוצות שמכנות את עצמן ככה, יש המון.
אני ביליתי בעבר כחמש שנים בקבוצה כזאת שהיתה לי מופלאה ומושלמת ומדוייקת למה שהייתי זקוק לו אז, אולם לכל אחד מתאים דבר אחר, לפעמים אפילו דבר והיפוכו.
קבוצה שמעולה לאחד, גרועה ביותר לאחר... אפשר קצת יותר פרטים?
 
אתה יכול להגיד לו שישאל כאן.

ושבטח יבקשו ממנו (אני, בכל אופן) יותר פרטים על מה שהוא מחפש.
 
מזל, אינטואיציה...

אתה יכול להוציא לו מהאינטרנט רשימת קבוצות בישראל... יש לא מעט :) כמו כל נושא אחר. אולי גם כדאי שתגיד לו באותה הזדמנות, שהן מאוד שונות זו מזו.
 
למעלה