מדיטציה על חפצים ועל זרעים, שיטת האנתרופוסופיה

Feanor75

New member
מדיטציה על חפצים ועל זרעים, שיטת האנתרופוסופיה

רודולף שטיינר ממליץ להתבונן במשך מספר דקות בכל יום למשך שבוע, על זרע של עץ כלשהו. לדמיין את מה שינבוט ויגדל ממנו לעץ, את הלבלוב של הפרחים וכל הצאצאים שיצמחו ממנו. הזרע כבר כעת מכיל את כל אלה, אבל אנחנו רואים אותו רק כזרע קטן בגלל חוסר יכולתנו להשתחרר מתפישת הזמן בעולם זה.
אפשרות נוספת ששטיינר ממליץ עליה היא למדוט על חפץ מסוים באופן דומה, כמו אולי האיש שבתמונה הזאת להמחשה. לחשוב על כל התהליך שעבר עד שהגיע לידינו. מהחומר הגולמי, למפעל שיצר אותו והפועלים שעשו במלאכה, הנהג שהביא אותו לחנות והמוכר שמכר לנו אותו.

 

lightflake

New member
ולמה זה טוב לחשוב (כלומר לדמיין) את כל זה ?

רוב זרעי העצים לעולם לא הופכים לעצים מלבלבים או בכלל נובטים.
אז זה לא ה''עתיד'' שלהם
רק הדמיון הפורה שלך
 
זה יכול להיות טוב מאוד לדברים מסויימים, אם עושים את זה טוב.

הדמיון יכול לשמש כחוש חשוב ביותר, במקרים מסויימים.
כדי להמחיש חלק מהכוונה, אתן דוגמה אחת לעניין הזה:
&nbsp
מיוחסת למיכלאנג'לו האמרה, שהוא כבר רואה את הפסל בתוך גוש החומר שלפניו... וכל שנותר לו לעשות הוא לסלק את המיותר מסביבו.
&nbsp
זוהי דוגמה, בין היתר, לאיך השימוש בדמיון כבתור חוש, יכולה לחולל מיומנות משופרת מאוד במגוון הקשרים.
 

lightflake

New member
הי, לא שאלתי באופן כללי למה טוב לדמיין

הוא קרא לזה מדיטציה
 
ומהי מדיטציה?

אני חושב שקראת את המלה "מדיטציה" בדבריו, כאילו כתוב "תרגול לתודעה ערה" או משהו שכזה? כי אם כן, הסתירה שעולה במיינד - מובנת.

במציאות, "תודעה ערה" או "מי שאני באמת" או בכל כינוי אחר של זה, יכול להתגלות אפילו כתוצאה משטיפת פנים או בליעת רוק. אין לזה באמת תרגול כללי, אלא יותר מעין היוולדות ספונטנית, שאמנם יכולה כנראה להיעזר בכל מיני דברים.

אנשים רבים באמת חושבים כיום, שאפשר לדמיין כל מיני דברים, לעשות כל מיני דברים, לתרגל כל מיני דברים (לדוגמה, מדיטציה), באופן שיביאם להיות "ערים". הם לא יודעים שזה לא מדוייק.

מהכרותי עם השפה, המלה "מדיטציה" מתייחסת פחות או יותר לכל תרגול פנימי שהוא, עם או בלי יומרות לחולל תוצאות בעניין "הולדת האמת". נדמה לי, שהיית בעצם רוצה, שהמלה הזאת תתייחס רק לתרגולים שמנסים לעסוק ישירות בנושא הזה?
 
לתודעה ערה?

אני לא יודע, אני לא מכיר אותו, לא קראתי דבר שכתב, אין לי מושג אם ידע מה זה אפילו...
 
בא לי לציין שמעטים מאוד יודעים על תודעה ערה, "העצמי האמיתי".

כולל מורים רבים וכו'.
יש הרבה דמיונות, הרבה הרבה דמיונות.
ערפל רב על פני האדמה.
יש אנשים שלפעמים יודעים, לרגע... ואחר כך שוב לא יודעים בכלל - רק אולי חושבים שעדיין יודעים.
להיות אדם, לא הכי פשוט בעולם, מבחינה זו.
 

Feanor75

New member
אז כן

שטיינר היה אחד הנביאים הגדולים בתקופה המודרנית. הוא התכוון והדריך בדיוק בנושא זה של ערות התודעה. לגישתו ישנן שתי דרכים להשיג את ההתקדשות, שכתנאי לה מחויבת גם ערות התודעה: התבוננות פנימה, כיוון שבתוך האדם נמצא כל היקום, ז הייתה דרכו של הבודהה. הדרך השנייה היא התבוננות החוצה אל היקום, דרכו של זרטוסטרא ושל היוונים אחריו ושל שטיינר עצמו (שייתכן שהיה גלגול של זרטוסטרא, נושא הטעון בדיקה). שתי הדרכים טובות ומובילות בסוף לאותו מקום אבל לאדם המודרני המערבי מומלצת הדרך השנייה. לכן רוב אנשי המערב הנוהים אחרי הבודהיזם וחוכמות המזרח מחטיאים את המטרה והופכים במקרה הטוב לנזירים ואינם מתקדשים, מפספסים את ייעודם כאדם מערבי.
 

זה פשוט

New member
לדעתי בדיוק להפך

כמערבית מעדיפה את הדרך הראשונה של ההתבוננות פנימה כי היא יותר ישירה ומהירה ואלו תכונות מובהקות של האדם המערבי. הדרך השנייה של התבוננות חיצונית בלי לברר מיהו או מהו המתבונן מחטיאה את המטרה.
בזמנו קראתי כמה ספרים של שטיינר ומאוד התרשמתי ממנו. הוא היה קרוב לאגודה התיאוסופית אבל כשהם בחרו בקרישנמורטי כמושיע הוא עזב. בדיוק עכשיו אני קוראת את הספר the voice of silence שתרגמה מאדאם בלאבטסקי.
 

Feanor75

New member
זה לא סתם התבוננות חיצונית,

אלא הבנה של היקום באמצעות שכלול התודעה, להבין את מה שפועל מאחורי הדברים ומניע אותם. אדם מערבי טיפוסי הוא רציונלי ושכלתני לכן מתאימה לו יותר ההתבוננות החוצה. אצל אלו שמנסים ללכת בדרך הבודהה רואים החלשה של האגו ושל כוחות הרצון ולכן החטאה של המטרה. האגו והאינדיבידואליות הם מתנה גדולה אם לא נופלים לאגואיזם.
שטיינר יצא מהאגודה התיאוסופית, כאשר בלאבצקי וחבריה זיהו את קרישנמורטי כהתגשמות של הישות האלוהית שנקראת קרייסט. שטיינר שלל את הדבר וגם קרישנמורטי עצמו. מאוחר יותר הוא הסביר שבלבצקי נלכדה בתודעתה ע"י מאגים שחורים מהודו או טיבט. התיאוסופיה הייתה בעבר מקור מהימן לידע אבל היום לא בטוח שזה המצב.
&nbsp
 

Feanor75

New member
אבולוציה של התודעה למצבים מתקדמים, זה לא חיצוני אבל יש דרכים

 
יש מצב להסביר?

"אצל אלו שמנסים ללכת בדרך הבודהה רואים החלשה של האגו ושל כוחות הרצון ולכן החטאה של המטרה. האגו והאינדיבידואליות הם מתנה גדולה אם לא נופלים לאגואיזם."
 

Feanor75

New member
כן

היי,
הלימוד של הבודהה היה ודאי מועיל לאדם בן תקופתו שחי באזור שלו. יש כל מיני סוגי אדם עם חשיבה ותודעה שונה. לא ראיתי הרבה אנשים מערביים שהלימוד של הבודהה קידם אותם בכיוון של התקדשות, שזה בסוף מה שאדם צריך לשאוף אליו.
 

lightflake

New member
ולעומת זאת כן ראית הרבה אנשים שהתעוררו (אני מניח

שלזה אתה מתכוון במילה התקדשות) דרך דרכו של שטיינר ?
&nbsp
 
למעלה