עוד מהזווית של מדריך מדיטציה

עוד מהזווית של מדריך מדיטציה

אז יש הרבה דברים, שמנקודת מבטי הם פשוטים מאוד, אולם הם נוטים להפוך למסובכים אצל מרבית הלומדים. "האם מצאת את מה שלא משתנה בך?" הוא דוגמה אחת שהבאתי קודם.

למה הדבר דומה?
נניח שאנחנו חיים בעולם שרוב בני האדם מעולם לא הרימו את מבטם אל השמיים, למרות שהם פרושים מעליהם.
ונניח שמבט על השמיים, מחולל איזושהי רגיעה, פרספקטיבה.

ונניח שאני אחד מאלה שכן מכירים את זה ורוצים להנגיש את האפשרות הזאת לאחרים, בתור התחלה.
ושזה נשמע בערך ככה:


אני: "אוקיי, עכשיו העף נא מבט למעלה..."

התלמיד: "כן, כן, אני מבין מה שאתה אומר..."

אני: "יופי, אני שמח... עכשיו עשה את זה, בבקשה, אם אתה מוכן..."

התלמיד: "כן, אני מבין - אבל אני לא מסכים לגמרי..."

אני: "נוכל לדבר על כך אחר-כך, אם תתעקש לדבר על זה, אבל תחילה, מדוע שלא תעיף מבט לרגע?"

התלמיד: "אם זה היה כל-כך פשוט, אתה לא חושב שכבר הייתי עושה את זה?"

אני: "האם יתכן כי מעולם לא ניסית? אי-אפשר לא להצליח בזה, אעזור לך, נסה רגע ותראה..."

התלמיד: "אני הולך למורים כבר שנים, כולם אומרים לי להעיף מבט למעלה, אבל הם נכשלים בדבר אחד..."

אני: "במה?"

התלמיד: "מה שהם אומרים, לא יכול להיות נכון. הם לא מבינים, שהמדע גילה, שאין למעלה דבר. זוהי רק אשליה. אין 'שמיים'. חה, כן, אתה חושב שאני לא יודע שזה מה שרצית שאראה?! אני בנאדם משכיל, אני יודע שאתה מצפה שאראה 'שמיים', אבל אני אומר לך, שאין 'שמיים', זו אשליה... שנגרמת כתוצאה מהשתברות קרני האור מבעד לאטמוספירה... אז צר לי לאכזב אתכם, אבל כולכם, כל המודטים הדגולים ש'רואים את השמיים', אתם חיים באשליה..."

אני: "סבבה... ניסית פעם פשוט להעיף מבט למעלה?"

התלמיד: "מה הטעם? אתה רוצה שאבין משהו, אני מבין. אני אומר לך, שמה שאתה אומר לי, הוא חסר משמעות. אפילו הלוגיקה שלך פגומה מלכתחילה. חוצמזה, לאן אתה רוצה שאני אסתכל? אם אתה לא אומר לי לאן להסתכל, אין מה לראות. אתה גם לא מסביר איך להסתכל. יש מורים שמסבירים את הטכניקה באופן הרבה יותר מפורט."

אני: "אין בעיה, מה לגבי להעיף מבט למעלה בשיא הפשטות ולראות בעצמך מה יש שם? אתה לא סקרן אפילו טיפה?"

התלמיד: "הסברתי לך כבר, שאי אפשר לעשות את זה. אין לזה משמעות. גם אם אראה משהו, תהיה זו אשליה, דמיון, מושג בדוי כלשהו. חוצמזה, אי אפשר להעיף מבט 'למעלה', להנחיה הזאת אין משמעות בכלל! מוזר שאתה לא מבין את זה, מפני שמה זה 'למעלה'? 'מעל' מה?! איך אתה מגדיר 'למעלה'? התחלתי לקרוא ספר שמראה איך כל ההנחיות האלה הן שטויות גמורות... והן לא לוקחות אותך עד הסוף..."

אני: "אז אתה לא מסתכל, הא?"

התלמיד: "האמן לי, הסתכלתי פעמים רבות, אולי אפילו יותר ממך. אין כלום שם..."

אני: "אם הסתכלת, שמא תוכל לומר לי, איזה צבעים ראית? ואיך הרגשת?"

התלמיד: "הו, אני מכיר את הקואן הזה! אבל האמת היא שאין לזה צבע בכלל, המדע גילה שזה חסר צבע; הקדמונים האמינו שיש לזה צבע תכלת. גם הבּוּרים כיום מאמינים בזה. המון נבער. איך הרגשתי? נתפס לי הצוואר."

אני: "יכול להיות שרק הרמת את הראש אך לא הסתכלת בכלל?"

התלמיד: "מה זה משנה לאן בדיוק הסתכלתי והאם בכלל הסתכלתי?! ממילא אין שם כלום! אתה לא מבין? לא יכול להיות שם כלום. זה בזבוז זמן, זה בסך הכל חשיבה על 'שמיים'. דמיון על 'שמיים'. אז עדיף כבר ישר לחשוב ולדמיין 'שמיים', במקום להעמיד פנים שמנסים להסתכל, בזמן שאין בכלל על מה. אני מכיר מישהו ש'הסתכל' וראה משהו לבן צמרירי כזה שט למעלה, זה הכל שטויות, כל אחד רואה מה שמתחשק לו, הכל דמיון וסיפורים. חוויות יש עשר בשקל."

במציאות, זה לא נשמע בהכרח כמו הדוגמה שנתתי, בטח שלא אצלי, מדריך מעשי שכמוני, שלא נוטה "לדיבורים על" דברים (ולא משתף עם זה פעולה), אבל בכל זאת, דרך המערכון המשעשע הנ"ל, ניסיתי להנגיש חוויה מסויימת, שאני בטוח שהרבה מורים יזדהו איתה...

למען הסר ספק: אינני מנסה להדריך דרך הפורום. לא עכשיו ולא בזמנים אחרים (זה נדיר מאוד). אני חולק כאן משהו בשביל הכיף והעניין, כקוריוז. אינני מצפה או מנסה ללמד משהו דרך התכתבות כזאת. זה יותר משהו שהתחשק לי, בשעשוע מסויים, לנסות לבטא בכתב. זווית מעניינת שכזאת.
 

סינבד

New member
מ ע ו ל ה ! ! !


 
פרסמתי את זה בפייסבוק שלי.

כך שהפעם יש לתופעה הזאת (שלפעמים היא מסתורית) הסבר פשוט (יכול להיות שתמיד יש לה, אך לא תמיד אנחנו יודעים אותו).
 

lightflake

New member
זאת הודעה מצויינת

ואני מרשה לעצמי להעריך שרוב קוראיה לא קלטו עד הסוף עד כמה היא מדויקת
 
למעלה