אהבה. נישואין. חברה. לא מה שחשבנו.

זה פשוט

New member
אהבה. נישואין. חברה. לא מה שחשבנו.

"כשאנו מתחילים להטיל ספק בטבע האמיתי שלנו, אנחנו נטיל ספק גם באמיתות של המבנה החברתי. (או להפך). האם אנחנו מוכנים לחיות בדרך שנשלטת ע"י נורמות?

מה קורה אם הבסיס לאינטימיות אינו הולדה, הבסיס להמשכיות במערכות יחסים אינו נישואין, הבסיס של אסוציאציה קבוצתית אינו השרדות והבסיס לכל ארגון פוליטי אינו הגנה ובטחון? האם אנחנו בכלל יכולים לדמיין חיים כאלה?

רעיון הנישואין המסורתי התחיל להתמוסס מאז המצאת הגלולה, הממסד הדתי החל לאבד כוח, והלחצים של הימים המודרנים ביחד, החלו ליצור את המונוגמיה הסדרתית כתחליף לנישואין. מאיפה נישואין באו? מאיפה מונוגמיה מגיעה? איך הנורמות האלה התקבלו והפכו מוגנות? האם דיים דרך חדשה?

מערכת יחסים אינה על שני אנשים שנותנים ונושאים את עמדתם, רכושם והפסיכולוגיה שלהם. מערכת יחסים היא על שיתוף של חקירה מעמיקה את טבע העולם, והיא אינה יכולה להיות מוגבלת לבעל או לאישה. הוא חייב, מטבעו, להכליל כל מה שמי שרוצה.

אנו עלולים לחוש שיש רק אדם אחד שמוכן לצעוד איתנו בדרך, אבל זה אינו הכרח המציאות או הטבע. (גם אם) החברה, החינוך, הדת, עלולים למשטר את הרעיון. אבל אם האינטימיות שלנו היא רק עם אדם אחד, האם אין זה אומר שההתבודדות והנפרדות והפחד שלנו מעכשיו הורחבה לשניים?

אם מערכת יחסים זה הכרה בחיים משותפים, היא לא יכולה להגביל את עצמה. ללא גבולות (הגבלות), אנו מטילים ספק בכל ההנחות המוקדמות לגביה. נישואין לא מתחזקים בכך שאנו אוהבים רק אחד. זהו זרע ההרס שלו, סופו של החיוניות בקשר, מוות. לעומת זאת, נישואין יכולים להיות הגברה של אהבה וחופש.

כך גם בקשרים חברתיים. אנו משייכים את עצמו לקבוצה קטנה של אנשים שרק עימה אנו מתקשרים, בעיקר דרך המחשב. העולם שלנו מצטצמם. זהו ביטוי של בדידות, פחד וכאב. קהילתיות דורשת הפשטה קיצונית של חיינו. ילדינו צריכים לא רק זוג הורים אוהב, אלא קהילה אוהבת שלמה שדואגת גם לנזקקים ולעניים שאליהם לרוב אנו מתכחשים. לא רק לתת כדי להרגיש טוב לגבי עצמנו. אלא כי האחר הוא גם אני. האחריות שלנו לעזור היא האחריות שלנו לתקשר. נגלה שההפרדות שיצרו מחשבותינו, מתמוססים לתוך שלמות אחת". (וזו אהבה)

מתוך הספר "Doing nothing" של Steven Harrison
(הערות בסוגריים הם שלי)
 
נשמע לי כמו טקסט אנטי ויראלי.

כלומר, טקסט שיכול לסייע לאנשים לשחרר כל מיני "וירוסים מחשבתיים" שהיו להם, כל מיני רעיונות מגבילים שפעלו בהם.

האם כך זה עבד עבורך? שחרר אותך מכמה רעיונות מגבילים שכבר מיותרים עבורך? ואם כן, איזה?


אגב, מה זה "הוא חייב, מטבעו, להכליל כל מה שמי שרוצה"? נשמע שיש פה טעות הקלדה כלשהי?
 
אתה מתכוון להודעה שכתבה 'זה פשוט'?

להודעה "אהבה. נישואין. חברה. לא מה שחשבנו"?
 
אתה יכול לפרט טיפה מה אהבת בזה, למשל?

הרגשתי בבירור שהיא יכולה להיות מאוד מועילה ללא-מעט-אנשים, אבל לא ידעתי בדיוק להצביע במה בדיוק.
 

זה פשוט

New member
כן. כך זה עבורי. מסתבר.

הרעיון או בעצם החובה למצוא בן זוג הגביל אותי מאוד או יותר נכון אמלל. כמה דברים כאילו סתרו אחד את השני ובלבלו אותי. לא רציתי מסגרת משפחתית, הייתי בעלת רגשות רומנטיים עזים, פחדתי לבטא אותם, אני מאוד נאמנה, אני רוצה חופש, אני אוהבת זוגיות, אני אוהבת לבד ועוד ועוד.
ואז יום אחד עברתי חוויה רוחנית עוצמתית ומשמעותית של חוסר נפרדות בה הכל היה אני ולא היתה שום נפרדות וחשתי אהבה שלא מהעולם הזה שבהשוואה אליה התאהבות באדם אחד מחוויר.
אני חושבת שזה עונה על שאלתך, באיחור של חודש :)
וכן, זו היתה טעות הקלדה אבל לא זוכרת מה היה במקור. מניחה:" הוא חייב להכליל כל מי שרוצה". אולי.
 
למעלה