ה"הארה" הראשונה שלכם...

ה"הארה" הראשונה שלכם...

או "חוויית ההארה" הראשונה שלכם...

או הפעם הראשונה ש"התעוררתם" מתוך "עצמכם"...

או ה"גלימפס" הראשון או מה שתרצו...
 

Asa Wolfson

New member
מנסה להיזכר...

כרגע עולים לי 2 זכרונות של גלימפסים מוקדמים כאלה:
&nbsp
לילה אחד בקיבוץ שבו טיילתי לבדי, ועמדתי פתאום מול מקלט ישן על אחת הדרכים הראשיות בקיבוץ. הייתי לבד לגמרי, אין אף אחד. ואחת מציפורי הלילה האלה השמיעה את הקריאה שלה. ופתאום, לא ידעתי למה, אבל הייתי מאושר נורא. יכולתי להרגיש שמשהו מדהים מסתתר כאן, מוצע לי, מחכה לי. משהו שהוא כמו התגשמות חלום עבורי. לא הבנתי שום דבר מזה. אבל ידעתי שזה ממש חשוב. שנים אחר כך מצאתי את עצמי כותב על זה איזה שיר קטן בפייסבוק (מסתבר שזה סטטוס מ-2011, וואו כמה זמן עבר):
&nbsp
קול צופר חתוך בזהב מתוך שתיקת הפיקוסים
ציפור לילה נותנת בדידות מתוקה
עמוקה עמוקה.
הילד מקשיב ברצינות. זו הבטחה חגיגית.
&nbsp
יום אחר מצאתי את עצמי עומד בחורשה קטנה כזו לא רחוק מהקיבוץ. זה היה סתיו והיא והיו מלא עלים על הריצפה שלה, וזה הרגיש פתאום כאילו אני במין קרחת יער מקודשת בתוך יער מאוד גדול ושקט. הייתי כל כך שמח ושקט. התרגשתי מאוד.
&nbsp
לא הייתי מתחייב שאלו הראשונות. מרגיש לי שהיו אחרות. אבל שתי אלו זה מה שעלה בי בתגובה לשאלה הזו בינתיים. כיף לפשפש בזכרונות אחרי אוצרות כאלה. תודה!!!
 

lightflake

New member
האם תוכל להסביר את ההבדל מבחינתל

בין 'חווית' ה I Am שהעלת קודם לבין 'חווית' "הארה" ... כמובן אני לא מצפה להגדרות מוחלטות, רק לראייה האישית שלך את העניין.
 
כן, זה באמת עניין אישי לכל אחד:

עבורי בחוויית ה"I AM" התכוונתי למשהו נרחב מאוד אמנם אך עדיין מאוד ספציפי ומוכר, לכל מי שהתנסה בזה במודע וזוכר את זה.

לגבי "הארה", לעומת זאת, אני חושב שהפרשנויות רחבות יותר. רציתי לשמוע את האחרים. אני מעריך גם, שרוב האנשים מתכוונים ב"הארה" למשהו רב-רושם יותר מתחושה חולפת של "הנני כאן". משהו שעשוי אפילו לשנות את החיים של מישהו, גם במקרה שהוא חלף אחרי זמן קצר.

אני, למשל, בדרך כלל לא משתמש במלה "הארה", אבל בתגובה לשאלה שהצבתי כאן, עלה בי זכרון של חוויה עמוקה, משנת-חיים שכזו, שעליה בכוונתי לכתוב.
 
למעלה