לפעמים אנחנו כותבים פה הודעות מרשימות.

לא רק אני, גם כל מחשבת המרכבה הגדולה, המהאיאנה

מבוססת על הרעיון הזה שהשגת הנירוונה פירושה הפניית עורף למחוייבות כלפי החברה. האושר של דתות המזרח הוא אטרכסיה, שוויון נפש ניהליסטי, אדישות.
זה קיים הן בבודהיזם והן בהינדואיזם.
הבודהיסטווה, לפיכך, הוא האידאל של מי שדוחה את הנירוונה ומתמסר לחמלה.
מעניין איך שרוחניקים נוטים להיות בורים כל כך אפילו בעובדות הפשוטות ביותר על דתות המזרח שאחריהן הם נוהים. זה ממש אירוני שמרוב אדישות שמנהלת אתכם אפילו לימוד בסיסי של דתות האדישות לא קרוב לליבכם. ומה קרוב לליבכם? שום דבר בעצם. אין לב לרוחניקים אלא רק נהנתנות ושאיפה להסתמם ולהתאדש.
העניין שלך באותה תיאוריית סימולציה מהו בעצם? רצון לתרץ את האדישות. "העולם הוא אשליה" אומר לעצמו השוטה המתאדש, "ולכן מה אכפת לי בעצם".
חוסר אכפתיות- זו מטרתך בחיפוש הרוחני. כל השאר רק אמצעים ותירוצים לכך.
&nbsp
 

lightflake

New member
אני לא יודע מיהם אותם רוחניקים

דתות מעולם לא עניינו אותי
הנהייה היא אחר אמת פנימית
כתבים מסויימים מכוונים לזה אז אני מוצא אותם יפים.. יהיו משוייכים לכל דת שיהיו...
&nbsp
לגבי השאר... אני מאמץ את אבחונו של יאללה, כרגיל עשית סלט.
&nbsp
 
סבבה

שנוח לך להתעלם מהאמת החיצונית בשם האמת הפנימית ושוב לפטור עובדות מבוססות וידועות כלאחר יד... עובדות לגבי זרם המהאיאנה לדוגמה.
האמת הפנימית שאתה טוען שאתה מחפש לא תהיה כזו שמבטלת את האמת החיצונית, את עובדות העולם.
ולכן אני לא מוצא טעם בקו המתאדש ובורח מהכרה בעובדות שמאפיין את החיפוש שלך.
ובכלל אין שום הבדל בין טקסט שמכוון לאמת הפנימית לבין דף חשבון מהבנק שלך- שניהם רק מידע חיצוני שנמסר לך ושניהם בעלי אפס סיכויים לגרום לך להכרה של האמת הפנימית.
כל חיפושיך בחוץ אחר האמת הפנימית לשוא הם...
אין לך סיכוי להשיג אמת פנימית מגורו יותר משיש לך סיכוי להשיג אותה מהמוכר של האלטזעכן. שניהם רק סוכנים חיצוניים.
אלא שהאלטזעכן לפחות מוכר לך מוצר ממשי, סחורה משומשת בעלת ממשות, אבל הגורו מוכר לך סחורה משומשת בלי ממשות. דיבורים ריקים.
אמת פנימית אעלק... סחורה משומשת חסרת כל ערך ובלי שום ממשות פנימית!
 

lightflake

New member
"עובדות" ??

ממתי פרשנות תיאולוגית לגבי דת מסויימת היא עובדה?
בכל הדתות התפתחו פרשנויות שונות לדברי החכמים הראשונים, עצם זה שאתה מדבר על 'זרם' מראה את זה מיידית... וגם בתוך כל זרם יש הרבה מורים ודעות חלוקות, כל כך הרבה נחפר בכל דת מבחינת פרשנויות אפילן לעצם הבנת המושגים הבסיסיים אבל אתה מחזיק ב"עובדות"...
אז תדייק, אני לא מתעלם מעובדות, אני מתעלם מהפרשנות המקובלת עליך כי יש לי יסוד סביר להניח שלא הבנת את עומק הדברים, בוודאי אם אתה עושה הקבלה בין השלווה שאני התכוונתי אליה ל'שלוות רשעים' ... ופשוט לא מעניין אותי להכנס לויכוח על זה

&nbsp
בהמשך גם כן בלבלת... אבל מתחיל לשעמם אותי להסביר לך מה בלבלת כי נראה לי שמשהו חוסם את היכולת שלך כרגע להקשיב, אז זה בזבוז זמן.
&nbsp
 
לא ראיתי שנתת פרשנות אלטרנטיבית

לחלוקה המסורתית בין המהאיאנה וההיניאנה.
ואני מוכן להתערב שאין כזו. אתה בודה דברים מליבך.
התנגדותך המשונה למונחים כמו "זרם" נשמעת לי עוד מאפיין מטורלל של רציונליציית הבורות והאדישות שלך כלפי כל ידע חיצוני ואין בה עניין מבחינתי.
דתות הן זרמי מחשבה קולקטיביים בתרבויות. בתוך כל דת יש זרמים שונים.
אם מבחינתך זה אחרת אז כנראה שאינך חי על פני כדור הארץ אלא באיזשהו מימד פנימי ומסתורי שאף אחד לא מכיר או יכול להכיר ולכן אין טעם שתתנגד להגדרות מקובלות.
אתה יכול להגיד- "מבחינתי יש משמעות אחרת למושגי ההיניאנה והמהאיאנה" ולפרט אבל באמת אבסורד גמור שתפסול את הגישה המקובלת למושגים האלו רק כדי להדוף את המשוואה הלא נוחה לך בין נירוונה לשלוות רשעים.
זה שזה לא נוח לך לא הופך את זה לשקר.
נדמה שמבחינתך "אמת פנימית" מוגדרת כאמונה שנוח לך להאמין בה...
&nbsp
 

lightflake

New member
מי בכלל דיבר על בודהיזם?

אני דיברתי על שלווה פנימית קבועה, כזו החודרת את כל הרעשים וההפרעות החיצוניים. לא התווכחתי בעניין... ועכשיו אני פתאום חייב להוכיח משהו דרך תיאולוגיה בודהיסטית? כי זה מה שאתה החלטת? מצטער, אין לי מושג בתחום, אז כדאי שתמצא לך מישהו יותר מתאים לדיון על בודהיזם.
אמת פנימית היא אמת פנימית.
כלומר, היא פשוט מה שאני.
על מה שאני אין לי צורך ללכת לשום תיאור של שום דת כדי להבין... זה כבר חיצוני... יש כתבים של אנשים שדיברו בדיוק על זה, כתבתי שאני מוצא אותם יפים כי הם מהדהדים עם אותה אמת פנימית שקיימת בי- שהיא האסנס של מה שאני. זה הכל... על מה אתה רוצה להתווכח כל הזמן? אולי תשאל את עצמך מה מניע אותך ? מה הדלק שהרכבת רועי נעה עליו? עוד טפיחות עצמיות על השכם? להוכיח לכולם שאתה נורא חכם? אתה מאוד אינטליגנט, אין ספק, ובעל לא מעט ידע, אבל האם כל זה באמת מותמר לחכמה?..... ממ.. מצטער.... אם זה גורם לך לאובססיביות לניצחון בויכוחים באינטרנט, להכללות של קבוצות אנשים שאינך מכיר, להסקות מסקנות חפוזות גם בתוכן הדיון וגם באבחון הכותב שמולך, פעמים רבות ללא קשר לדברים ולכותבים, לאטימות לדיאלוג, לשימוש נרחב בקללות וניבולי פה של כיתה ג' וירידות ברמה האישית.... באמת מצטער אבל כל זה לא מעיד על מה שאני מחשיב ל- חכמה.
 
אתה דיברת על בודהיזם, בהציבך שאלה

הבה נחזור להתחלה- אמרת "מדהים לראות איך שכל מחונן כמוך מגיע להבנה ששלוות הנירוונה היא שלוות רשעים".
ועל השאלה המובלעת הזו "איך" עניתי וביססתי דברי על ההבחנה המקובלת בבודהיזם בין הזרמים.
אם אתה לא מסוגל להתמודד עם זה שעונים לך אז אתה מוזמן לשנות את דרכיך. מילתך אינה המילה האחרונה ודעתך אינה סוף פסוק.
אמת פנימית? אולי בפנימיותך! לא בדבריך.
אני לא בא לתקוף אותך אישית פה. אני אומר שאתה לא יודע. נירוונה היא בעייתית ואני רק מראה לך שההכרה בכך קיימת בדתות המזרח.
המושג נירוונה הוא מושג שלא אתה המצאת והקונטקסט שלו הוא בודהיזם. אז כשאתה משתמש במושג הזה אתה מקבל קונטקסט בודהיסטי, אלא אם כן הצהרת במפורש ומראש על הגדרה אחרת.
אז מי דיבר על בודהיזם? אתה.
והנה עניין זה עלה, מסתבר להכרתך וזה עתה שינית את המושג ל"שלווה פנימית".
ועדיין, במה שונה המושג החדש והנוצץ "שלווה הפנימית" ממושג הנירוונה? כל הבעיות של הנירוונה מתגלות גם במושג השלווה הפנימית. מה עשית בכך שניערת קונטקסט של תרבות שחקרה את הנושא לעומקו? הרי זו, כרגיל אצלך, נטיה לאדישות ובורות.
שיחדש של רעיונות ישנים שמאפשר לך למחוק את מה שלא נוח לך להתמודד איתו.
 

lightflake

New member
לא לא.. סורי... אני במקרה יודע

על מה דיברתי.. ואתה עכשיו עושה מניפולציה לדיון, מה שציטטת כ'התחלת הדיון' אינו אלא תגובה לתגובה שלך להודעה שלי ש "המטרה של מי שמנסה להתעורר-לזכור את עצמו היא להשאר בשלוות נפש בתוך כל השינויים האלה" איפה הזכרתי את המושג נירוונה לפניך?
אתה זה שאוהב לדבר על יושרה אינטלקטואלית אז קודם כל עמוד בסטנדרטים שאתה מציב לאחרים.
 
מרגע שקיבלת את המונח והשתמשת בו

הרי שכל טענה כנגד הלגיטימיות של השימוש שאני עושה בו אינה תקפה.
להזכירך, כתבת "מדהים לראות איך שכל מחונן כמוך מגיע להבנה ששלוות הנירוונה היא שלוות רשעים".
מכיוון שבציטוט הנ"ל שקבע את מהלך הדיון מנקודה זו ואילך קיבלת במובלע את המשוואה - שלוות הנפש = שלוות הנירוונה וטענת טיעון כנגד זיהוי אותה שלוות נפש/שלוות נירוונה עם שלוות רשעים הרי אין לך אלא להלין כלפי עצמך על שאינך מקבל אחריות לדבריך ולמסקנות הנגזרות מהן בהכרח.
 

lightflake

New member
עכשיו אתה טוען לניצחון טכני?

הייתי נותן לך בכיף אבל עדיין המונח שלוות הנירוונה אינו המונח נירוונה, כך שהראיות מהבודהיזם בטלות.
&nbsp
&nbsp
 
כל השטויות שאתה כותב

נובעות מחוסר תשומת לב אבל גם ממשיכות להתקיים דרך הצטדקות ודרך תרצנות נלוזות לכשחושפים את הכשל בפניך.
מן הסתם המושג שלוות הנירוונה קשור לבודהיזם מכיוון שנשואו הוא נירוונה... אתה מייצר באובססיה טיעוני הבל תלושים כדי לנצח. איך לא יהיה קשור לבודהיזם?
קראת לדברי "ניצחון טכני". לא, אם כבר אז ניצחון בשדה הלוגי, הדיאלקטי. הדיאלקטיקה היא הכלי להשגת האמת ולכן הניצחון הוא ניצחונה של האמת על השקר. לי אין נגיעה אישית לכך אלא מבחינה זו שאני מפעיל כלים אנליטיים חמורים.
בתור מי שטוען שהוא מחפש אחר האמת אתה מראה בגישתך המזלזלת בהיגיון ובחוסר העניין לתקן משגים חמורים ומרכזיים אפס סיכויים להשגתה...
כל התגוננות היתר שלך בפני הביקורת שלי מעידה על כך שאתה יודע שיש בדעותיך כשלים לוגיים אך אתה מעדיף להרוג את השליח, להעלים עין.
 

lightflake

New member
הוא עושה רושם של

IQ גבוה.. משהו כמו 150
אבל אולי המילה מחונן באמת לא מתאימה
 
זה תלוי מי המתרשם

IQ זה המצאה שאין לה הרבה משמעות(גם ובעיקר כשהיא לא מסולפת. דבר שקורה more often than not)
אחת הפחות מוצלחות בתולדות התרבות האנושית

אבל אני מסכים שעיקר הכשרון שלו הוא בלעשות רושם(או רוח, בלשון העם)
זה כשרון שמועצם על ידי טון צעקני ומוכיח(במקרה שלו גם תוקפני, מה שלא פעם מוריד מהרושם ופוגע במטרתו)
ולא פחות מזה על ידי ניסוחים מעורפלים ומהלכי חשיבה תלושים ואסוציאטיביים.

דיונים איכותיים באמת, על פי רוב, לא משאירים שום רושם מפוצץ וצריך להתאמץ ולקרא שוב ושוב כדי להיות מסוגל לשפוט דברים באופן מדויק, לא כל שכן לעלות על משהו חדשני/גאוני. זה עניין של סבלנות, לא של בהמיות ילדותית מתלהמת.

במקרים הכי חריפים שלו, יש לו ידע כללי ברמה של ויקיפדיה שאותו הוא זורק בפרצוף של בן-שיחו כאילו הוא מינימום זה שהמציא וגילה אותו.
חרא של בנאדם עם יותר מדי זמן פנוי, בקיצור.
 
צודק, החיים הם באמת כאלה

וכשמבינים את זה מגיעים לצומת:

דרך אחת היא לכעוס ולהתקומם עליהם שהם כאלה, ולנסות לנצח אותם ולמצוא פתרונות מפתרונות שונים(ביטול הסבל, ביטול הרצון, הארה, אננדה וכיו"ב צורות של התאבדות רוחנית מעודנת) כדי להשיג את הניצחון הזה(זו דרכם של המהרישים למיניהם, הגליקרים, הבודהיסטים וגם שלך)

דרך אחרת היא קבלה אמיתית שככה צריך להיות, וההבנה שיש סיבה למה זה ככה.
למה החיים מעליך ולא אתה מעליהם.
בדרך הזו אין כעס על החיים. יש הבנה עמוקה שכעס על החיים הוא חולשה, הוא אבסורד.

הרי אין גבול לרצון הזה לנצח את החיים!
או קיי, אז נגיד שאתה אחד שאי אפשר להזיז אותו מילימטר גם עם הביקורת הכי חריפה והכי מטלטלת ועם העלבון הכי מר וצורב ועם מה שאתה לא רוצה.
גם אם אתה הבוק הכי סתום ואטום, יותר מגליקר אפילו.
זה הרי קשקוש. העניינים האלה עדיין שטחיים.
אז אתה עדיין צריך לאכול כמו כולם ולחרבן כמו כולם ולהרוויח כסף כמו כולם ולעשות סידורים כמו כולם, ולהתנהל עם אנשים ולפשר ולגשר ולהשקיע משאבים אנרגטיים וכו'.
אז יאללה, עלית שלב, עברת לגור במערה והתבודדת כמו נזיר.
מה הלאה? תפסיק לאכול ולחרבן? תפסיק לנשום?
עד לאן תיקח את הטינה שלך כלפי החיים וכלפי זה שהם חזקים ממך?
איפה תשים סוף לטירוף ולאבסורד?



אבל בניגוד למה שרועי הטיפש עושה, אני יודע שאין שום סיבה להטיף לאף אחד לשנות דרך.
ואין שום יכולת להמיר מישהו מדרך אחת לאחרת. כל אחד שצועד בדרך כלשהי, צועד בה מתוך מניעים שחבויים עמוק בתוכו.
נקיטת עמדה כלפי החיים היא עניין כל כך אינטימי ואינדיבידואלי שאפילו אין טעם לדבר על זה בפשטות.
זה שאני התגברתי על מהרישי ואתה עוד שוחה במים האלה, יש לזה סיבה וזה לא סתם, כמו שלכל דבר יש סיבה.
 
ובכן


מכל צורות התגובה החיצוניות שעד היום התנסית בהן במקרים אלה (לא להגיב, להגיב באופן דומה, להגיב עניינית וכו' וכו' - ניסית שלל דברים מעניינים), מה הדרך שנכון לתקופה זו הכי מושכת אותך להמשיך להתנסות בה / לבדוק בה דברים (אני יודע שזה יכול להשתנות כל הזמן)?

אני בינתיים הכי אהבתי את השירים שציטטת לרועי.

היה בהן משהו... בתגובות האלה...
איך הן היו לך?
 
{*הסבר לרועי:}

מנקודת מבטי, תגובותיך אינן אחידות, אלא משתנות ביחס לאנשים שונים (אני מניח שכך הדבר אצל כולנו).

וספציפית תגובותיך למיסט, לרוב לא נראות לי מזמינות לדיון, יחסית, גם לא כאלה שקל לעשות איתן דברים טובים.

כשהוא הגיב לך בשירים, זאת לעתים קרובות נדמתה לי כדרך טובה יחסית להימנע מלדרדר את הדיון ולאפשר יצירתיות ודיאלוג ברובד נוסף, אחר.

ככה, בערך, אני תפשתי את זה.
 
הקטע של "להוריד" ולכסח זה קצת יותר מסתם "לפעמים"

זה די השגרה של המקום הזה.
הכל פה על בסיס אישי וכולם, חוץ מהמנהל (ויכול להיות שאולי גם לייטפלייק)
עסוקים בשמירת טינה שנעה ברמות משתנות על סקאלת-הפידרסיות,
וחיפוש אחר הזדמנויות לתת לה ביטוי.

לי אישית זה לא מזיז,
בסופו של דבר אתם אלה שגרים פה, אני רק מציץ פעם ב...


נ.ב.
רק צריך לדייק בעניין "הודעות מרשימות"
זה לא בדיוק הניסוח הכי קולע.
הרמה כאן - כמו בכל פורומי תפוז, פחות או יותר - נעה בין נמוכה לנמוכה מאוד(העזיבה של ינוקא תרמה ללא ספק לירידה נוספת)
 
למעלה