איפה עוד אפשר להתבכיין באנונימיות יחסית?

איפה עוד אפשר להתבכיין באנונימיות יחסית?

אז בסופו של דבר הבכור לא התקבל לא לכפר הירוק ולא לשתי כיתות המצוינות בעיר.
שיברון לב.
היום קיבלנו את התשובה של הכיתה השנייה. עד עכשיו הוא הגיב ממש בקור רוח, אבל היום נשבר. לא זוכרת מתי ראיתי אותו ככה.
וזה כל כך מעציב וכל כך מכעיס שילד שרוצה כל כך ללמוד, ורוצה להיות בכיתה עם ילדים שרוצים ללמוד כמוהו ושמתייחסים ללימודים ברצינות, ייאלץ להיזרק לשיממון תלת שנתי ופשוט לבזבז את שעות הבוקר, כי זה מה שקורה ברוב החטיבות.
וזה לא שהוא לא טוב - הוא באמת כן, אבל ציון אחד שלו לא היה מדהים, וכשיש 180 מועמדים לכיתה של 35, כל דבר כזה משפיע.
180 מועמדים לכיתה אחת ו-150 מועמדים לכיתה אחרת שאליה מתקבלים 30. וזה מה שיש לעיר להציע. וגם אם יש חפיפה בין המועמדים, אפשר להניח שיש לפחות 250 תלמידים שתכל'ס רוצים ללמוד. מייאש.
ואני לא אחת שהולכת ודופקת על שולחנות, לצערי, אז כנראה שהבן שלי יסבול בגלל אוזלת היד שלי.
ייאוש.
 

moma422

New member
יהיה בסדר!!


גם מחוץ לכיתות המצוינות אפשר בהחלט ללמוד, תחשבי על כל אלו שלא התקבלו, הם הרי יהיו בכיתות האחרות. הרבה בתי ספר מציעים תוכניות העשרה : רובוטיקה, יזמים צעירים, מדצ"ים, שחמט, בר אילן... מעבר לתוכנית הלימודים. אתם תמצאו את התמהיל שמתאים לכם.
&nbsp
אם יש רצון תמצאו דרך.
והעיקר שבבית רואים אותו ואת היכולות.
&nbsp
יש קיטנות מצטיינים של האוניברסיטאות בקיץ
&nbsp
כישלון במשהו שממש רוצים מבאס בגדול.
&nbsp
 
יש המון תוכניות נוספות לתלמידי שרוצים ובעלי יכולת

בכיתה ח מתחילים מיונים לתוכניות כמו אלפא, אודיסאה, חוקרים צעירים ועוד המון תוכניות שוות.
תהיו "עם האצבע על הדופק" באתר של האגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך (הם אלו שמפרסמים את התוכניות הללו, למרות שהן לא מוגבלות רק למחוננים).
וכמו שכתבו לך קודם - ילדים שרוצים ללמוד ימצאו את המקום שיאפשר להם את זה גם במסגרת כיתה "רגילה". ובכלל, לצערינו, יש כיום הסללה כבר מחטיבת הביניים - כיתות מדעיות, תוכניות מיוחדות (העשרה בכימיה, בפיזיקה, בתחומי האומנות ועוד) וכו' שמתחיל כבר מכיתה ז'.

בהצלחה
 
כואב, אבל אל תלקי את עצמך

כמו שכתבת - המון מועמדים לכל כיתה. זה לא בגלל משהו שאת עשית לא בסדר.

אני חושבת שהבעיה כרגע היא תחושת הדחיה שהוא חווה. בטח לא נעים לו.

אבל החטיבה, עם כל הביקורת שיש לי עליה, היא לא סוף העולם.
יכול להיות בסדר גמור גם שם.
תעודדי אותו לנצל כל מה שהחטיבה נותנת. בהרבה מקומות יש העשרה שמיועדת לא רק לתלמידי כיתת המצויינות.
 

adif11

New member
באעסה


אבל אל תתיאשו ואל תאכלו את הלב.
יש מספיק מסגרות למחוננים בשעות אחרה"מ ובחופשים, החל מאריקה לנדאו ועד נוער שוחר מדע באונ' ת"א.
תתנחמי בזה שיש משהו בריא וטוב ללמוד במערכת החינוך הסטנדרטית.במסגרת בית ספר רגיל אפשר להצטרף לתכניות שונות של מצטיינים כמו מתמטיקה באוניבסיטאות במהלך התיכון וכיוב'.
דברי עם הילד, תעודדי אותו ותסבירי שאתם תעזרו לו להשתלב בפעילויות העשרה למחוננים מחוץ לשעות בית ספר. שלא יקח ללב.

בהצלחה.
 

רזאי

New member
כבר כתבו לך על כל

האפשרויות שקיימות בכיתות הרגילות, ובהעשרות מחוץ לבית הספר. אני מצטרפת לכל המנחמות, ומעידה שאפשר להגיע רחוק גם כך.
כרגע ברור שכואב, אז אני שולחת
.
 

ויקה1222

New member
רק דבר אחד

בעיני, זה שהילד ייזרק לשיממון ויבזבז את שעות הבוקר שלו בחטיבה רגילה, זה לא נורא. שלושת הילדים החכמים והרגישים שלי נמצאים בג'ונגל הזה לצערי.
מה שחשוב מאוד בעיני, זה לדאוג לכך שהביטחון של הילד לא יירד. חשוב שימשיך להאמין בעצמו ולדעת שהוא חכם ומוכשר, והעובדה שלא התקבל לכיתות האלה, אומרת רק את זה: הוא אכן לא התקבל והדבר לא מהווה שום אינדיקציה לכשרון שלו או לתכונה אחרת שלו. תצטרכי גם את לפתח אדישות לכך שלא התקבל ולשדר לו את זה. בעיני זה קריטי.
ועוד דבר קטן, הגדול שלי שהוא מחונן (עם אייקיו גבוה מאוד, אני לא סתם אומרת)ותלמיד מצטיין לא עבר בזמנו אפילו את השלב אלף של המבחנים לאיתור מחוננים בכיתה ב". לא עשינו מזה סיפור בכלל וככה זה גם התקבל אצלו.
שולחת לך כוחות, מאוד קשה לראות את הילד שלך נשבר ועצוב.
 

אמאyyy

New member
בדקת אם יש אפשרויות בעיר שלי?

נורא מבאס, אבל בשבילו ובשבילך תחזיקי פסון...
והחטיבה זה במילא לא מי יודע מה, בתיכון כבר יש המון מגמות שוות, ויהיה סבבה.
נכון שיכול להיות אחרת אבל מבחינת הילדים שלי החטיבה עברה בלי להשאיר שום סימן, לטוב או לרע.
 
תודה לכולכן על המילים החמות והעידוד, זה עוזר מאוד!

בינתיים התאוששנו.
הוא הבין שאפשר להגיע להייטק גם מכיתות רגילות... במאמר מוסגר אני חייבת לציין שהדהים אותי לראות איזה סיפור הוא סיפר לעצמו על האפשרויות שלו לעתיד. זה משהו שלא הייתי ערה לו כלל ואשים לב אליו בעתיד: הוא חשב שהחלופות הן כיתת מצוינות והשתלבות בחזית הטכנולוגיה (זה החלום שלו, לא שלי) לעומת מדרון חלקלק לתהום הנשייה. אחרי שהבנו את זה והסברנו קצת יותר טוב את האפשרויות שעומדות לפניו, הוא נרגע.
אני הייתי מאוכזבת יותר מהכאן ועכשיו, אבל התגברתי.
כמו שכתבה סמי, הכישלון מעליב בכל גיל, ולי זה כואב עוד יותר כי מדובר בבן שלי (נראה לי שקל לי יותר לספוג כישלונות כשמדובר בי עצמי).
בכל אופן, ממשיכים קדימה.
שוב תודה לכן
 

פריZמה

New member
הצעה-

תראי איתו את ״ מה קרה בגטקה״. מה עושה הערך המוסף של נחישות על הנתונים ה״ טבעיים״. מעבר לגאונות לשמה- מוטיבציה ונחישות מקדמים הרבה יותר מסתם כישרון נתון
 

sharonwe

New member
את מתארת את המקרה שלנו אחד-לאחד


(רק עכשיו נכנסתי לכאן, אחרי הרבה זמן).
לא עזר בסוף הערעור לכפר? אין כיתות מדעים בבתי הספר הרגילים?
אני כל כך מסכימה עם ההגדרה "שיממון" - ביה"ס היסודי אצלנו הוא 6 שנים של כלום (במקרה הטוב. בפחות טוב - המורים וה"יועצת" אפילו גורמים נזק לילדים).
עבור חוגים של אריקה לנדאו לא הייתי מתחילה להסיע עד ת"א (אלא אם כן על הדרך את באה לבקר אותי
), אבל תוכנית בר-אילן בהחלט מוצלחת (ממה ששמעתי. כי שלי לא עבר את המבחן).
יש גם בתי ספר עם תוכניות מצויינות - נסי אותן.
ואם בא לך להפגש - אני כאן השבוע
 
למעלה