שכחתי שיש לי בן

תודה אדוני! זה ממש ככה

תיארת את המצב בדיוק. נכון הרב שלו אמר שהמצווה לכבד את ההורים לא חלה אלינו כי אנו חילונים. נכון הוא דרש מאיתנו להתנתק לחלוטין (לא רק בשבת) מהאינטרנט ודרש ממני להסתובב עם פיאה. לדעתו בעלי (אבא שלו) מת מסרטן בגלל החטאים האלה. כעס או כאב? לא יודעת. אבל אין לי חשק לראות אותו יותר.
 


 
לפי מה שהיא מתארת, הבן שלה

הוא זה שלא מקבל אותה, ולא להפך. אני מניחה שיוצאים בשאלה לא מנסים להטיל מגבלות כאלה ואחרות על המשפחה שלהם כתנאי למפגש איתם.
 
חוזר בשאלה מנסה להכריח את ההורים שלו

להפסיק לשמור שבת? להוריד את הפאה? כי אם הוא לא מנסה לכפות את דרכו עליהם, אני לא רואה פה שום תמונת ראי, אלא שתי תמונות מאוד שונות זו מזו.
 
אם הבנתי נכון (ויכול להיות שלא)

הבן התנה את המשך היחסים והמפגשים עם ההורים שלו בקיום תנאים כאלה ואחרים. כלומר הסירוב שלה הביא לנתק מצדו. וגם אם המפגשים פשוט הפכו לבלתי אפשריים כי הם נסובו רק סביב "בקשות" חוזרות ונשנות של הבן - גם פה זה לא זהה.
חוזרים בשאלה לא מציבים שום תנאים להורים שלהם, והמפגשים איתם הם לא ניסיון המרה מתמשך. אם יש משפחות שבהן זה כן המצב והחוזרים בשאלה מנסים לכפות על הוריהם את הדרך החדשה שלהם - אז במשפחות האלה זו אכן תמונת ראי.
לליברל אין בעייה עם דעות ואמונות של אחרים - אבל זה לא אומר שהוא מוכן לאמץ אותן כשלו, או לסבול כפייה מסוגים כאלה ואחרים. הבעייה פה היא לא הדעה והאמונה של מישהו אחר, אלא הרצון והניסיון הבלתי פוסק שלו לכפות על אחרים את אותה דעה ואמונה.
 
אני בטוחה ב-100% שילדים שיוצאים מהארון

לא מנסים לכפות על ההורים שלהם לקיים יחסים הומוסקסואליים בעצמם, או לשכנע אותם לעשות את זה, או להגיד להם שהם קיבלו סרטן כי הם סטרייטים, או שעם ישראל הושמד בשואה כי הם סטרייטים, או שרק ליהודים יש נשמה, או כל מיני הסטיות שיוצאות מפיהם של חוזרים בתשובה.
 
אז לא הבנתי - מי ניתק את הקשר, את או הוא?

אם הוא הציב תנאים שאם הם לא מתקיימים הוא מנתק את הקשר, ואת סירבת לקיים את התנאים והוא ניתק את הקשר - אז לא את ניתקת את הקשר, אלא הוא.
הוא לא יכול לדרוש ממך כלום - את אדם בוגר שיכול לחיות איך שבא לו - בדיוק כמוהו.
אם הוא לא מקבל את זה ומנתק את הקשר, האשמה היא שלו, לא שלך. למה את חשה אשמה, בעצם?
ואם כתוצאה מהנתק שהוא כפה עלייך את מתחילה להתרגל לנתק - זה לא כי את מפלצת - זה טבעי לגמרי. את מתרגלת למצב שנכפה עלייך.
 
נכון מאוד

אני עוזרת ליוצאים בשאלה (איך ידעת?) יוצאים בשאלה מנסים להשאר בקשר עם ההורים ולא מנסים לכפות סגנון חיים שונה וממשיכים להתיחס יפה להורים. במקרה שלי הבן שלי החמוד הפך למטומטם סדרתי קר הפוסק שטויות הזויות.
תודה למי שנתון לי להבין שלא אני נטשתי אותו אלה ההפך.
מהיכן בא העדישות כלפיו שממלא אותי בשנתיים אחרונות? אולי זה באמת מנגנון הגנה
 
נכון מאוד

אני מכבדת כל אדם ולא מעניין אותי מה הוא אוכל ומה הוא עושה בשבת. אבל למה לקבל צרור של הערות על כל מפגש על הלבוש ועל סגנון החיים ?
 
שכחתי שיש לי בן

שלום זה נשמע מטורף מה אני כותבת אבל זה ככה. לפני 9 שנים כאשר הבן שלי היה בן 18 הוא חזר בתשובה ועזב את הבית. הכעס שלנו היה ונשאר עצום. לא אין לי כוונה לזרום אתו. בהתחלה סבלתי נורא חשבתי עליו המון ובכיתי המון. באיזה שהוא שלב...נמאס לי. לאט לאט הפסקתי לחשוב עליו ולדאוג לו. עד כדי כך שכשואלים כמה ילדים יש לך? אני עונה 2 ולא 3. כשאני מתכתבת עם חברים בחו"ל אני לא מזכירה אותו...כאילו שלא קיים. לא רואה אותו שנתיים והוא לא חסר לי. לא יודעת מה הוא עושה ואת האמת...לא מעניין אותי.
אומרים "אמא לא שוכחת את הבן ". אבל אני כן.שכחתי אותו ואני מחקתי אותו מהירושה שאשאיר לילדים. לפעמים אני שואלת האם אני מפלצת ? אמא בניגוד לטבע?
 
אני חייבת לציין שמגיל מסוים (של ההורים)

זה בדיוק מה שאנחנו מקבלים בכל מפגש עם ההורים (שלי או של בעלי) - צרור הערות ביקורתיות. אז אם זה כל מה שמפריע לך (ובהנחה שזה רק חלק מהמפגש ולא כולו), אולי בכל זאת כדאי לך לנסות ליצור שוב קשר עם הבן.
 

adif11

New member
עצוב נורא לקרוא


אני לא חושבת שאת מפלצת. כנראה משהו בנתק הזה כאב כל כך שהיית מוכרחה לדחוק אותו מלבך ומחשבותייך כדי שיפסיק לכאוב.
למה החזרה בתשובה שלו כל כך הכעיסה אתכם ?
אני (חילונית גאה וכו') לא הייתי מוותרת על קשר עם הבנים שלי אילו חזרו בתשובה .
לא היה עולה על דעתי להתרחק מהם בגלל חזרה בתשובה.
 
תודה לתגובתך

אני לא מתכוונת להתווכח מה מרגיז בדת. לכל אחד זכות לחיות איך שבא לו. היא גם התמתן מבחינה דתית. אבל הוא השתנה לא לטובה.
אבל את לא היחידה שאומרת שזאת דחיקה של הכאב. רציתי פשוט לשמוע עוד דעות. תודה רבה
 

adif11

New member
למה לא לנסות לחדש איתו את הקשר ?

יום כיפור בדיוק מאחורינו....
 

adif11

New member
אז תפוח אדמה

למה שלא תנסי לסדר את היחסים איתו במקום לבזבז את הזמן בתהיות אם את מפלצת או לא
 
למעלה