קטע לא נעים עם אבא של חברה

מ י w ה י

New member
קטע לא נעים עם אבא של חברה

קרה לנו קטע לא נעים עם הבת, בת 9 וחצי: גילינו שהיא לא מוכנה ללכת לבית של חברתה הטובה. כשניסיתי לברר אם רבו ומה הסיפור, לקח זמן אבל בסוף היא שיתפה באי נעימות בולטת: היה יום שהיא התקשרה לחברה, היא רצתה לדבר איתה על משהו דחוף ולא שמה לב לשעה - זו הייתה שעת צהריים לפני השעה 16:00, האבא של החברה ענה לטלפון וצעק עליה שלא מתקשרים לאנשים בשעה כזאת, היא לא הסכימה להגיד מה בדיוק הוא אמר אבל ממה שהבנתי היא מאוד נפגעה ומאז היא לא מוכנה לא להתקשר לחברה ולא לבוא אליה הבייתה, והיה יום שהיא לא הצטרפה לחברות שלה לבריכה כי אותו אבא הסיע אותן.

בתור התחלה, לא שאני מצדיקה התקשרות לבית בשעות המנוחה (למרות שרוב ההורים שאני מכירה לא נמצאים בבית בשעות האלו), אבל אני לא הייתי חושבת לצעוק על חברים של הילדים שלי בשום מצב שהוא, גם אם היו מעירים אותי מהשינה (וזה קרה כשהילדים היו קטנים יותר), ובמקרה של טלפון שמצלצל בזמן מנוחה אני במקומו לא הייתי עונה/עונה ומנתקת. הסברתי לה שהחברה לא אשמה במה שקרה ושלכל אחד קורה שהוא מתפרץ לפעמים ושלא תיקח את זה אישית, אבל היא כנראה ממש מפחדת ממנו עכשיו. שאלתי אותה מה יקרה אם החברה תרצה לבוא אלינו, היא אמרה שזה בסדר, אבל היא לא מתכוונת להתקשר אליה ולהזמין אותה, אם היא רוצה שתתקשר היא.

אני לא יודעת מה לעשות לגבי הסיפור הזה.
 

adif11

New member
קרה לנו גם עם הצעיר

שלפני כמה שנים היו לו שני חברים מאוד טובים (שני אחים) שכנים .הסבתא גרה איתם והיתה מאוד צעקנית. כשהתארח אצלהם, במידה והילדים עשו משהו לא לרוחה נהגה לצעוק על האורח בוגם על הנכדים שלה.
תקופה מסוימת לא הלך לשם ולא התקשר ולאט לאט הענין נרגע מעצמו והם בעיקר באו אלינו.
תני לילדה להירגע מעט מהסיפור. זה באמת נורא מעליב. נסי להסביר לה שהאבא הזה כנראה צועק בסיטואציות כאלה על כל חברה ושזה לא קשור אליה אישית ותני לזמן לעשות את שלו. סביר שלאורך זמן החברות תתחדש ואותה ילדה בעיקר תבוא אליכם.
 
באמת לא נעים. איך הוא בדרך כלל? וכדאי לילדה לפתח ״את העור״.

אני מתכוונת - אם הנסיון הכללי שלה אצלם בבית הוא נעים, היא תבין עם הזמן שכדאי ואפשר להתגבר על אי הנעימות.
אם הוא אבא כזה שתמיד צועק ולא נחמד אל אורחים ואל ילדיו שלו, אולי היא תעדיף לא להגיע לשם באופן כללי

וכדאי שהבת תרחיב קצת את העור שלה... מה לעשות, צריך קצת עור של פיל לפעמים. לא טוב שהיא מפסידה דברים נעימים, בגלל תאקל אחד לא נעים. בחיים יקרו עוד הרבה פעמים שמישהו יתעצבן ויצעק עליה, יענה לה בחוסר סובלנות, אולי אפילו במילים לא יפות. אבל צריך ללמוד לחיות עם זה. לסלוח כשזה חבר טוב, או להתעלם כשזה אנשים אחרים (כולל לשבת באוטו כשאותו אבא הוא המסיע).
 
לא יודעת, נראה לי בעייתי

לשפוט בן אדם לפי ההתנהגות שלו כשמעירים אותו מהשינה. בהחלט יתכן שהוא לא היה ער לגמרי, ושהתגובה הזאת לא משקפת את ההתנהגות שלו באופן כללי. לא קרה לי שצעקתי על מישהו בטלפון, אבל בהחלט קרה לי לא מעט שלא זכרתי בכלל מה אמרו לי ומה אני אמרתי ועשיתי כשהעירו אותי באמצע השינה, ובהחלט לא נראה לי סביר שישפטו אותי לפי משהו שעשיתי כשבעצם לא הייתי בהכרה מלאה. זה אפילו יותר גרוע משתיית אלכוהול, שאותה אפשר להחליט אם לעשות או לא ועד כמה - לישון זה צורך גופני של האדם, וההשפעות של השינה על ההתנהגות שלו הן לא בשליטתו, והוא גם לא יכול להימנע מהן.
אישית זה מה שהייתי מסבירה לבת שלי - שהעירו אותו מהשינה, ואנשים מתנהגים בצורות משונות ולא אופייניות כשמעירים אותם מהשינה, כי המוח שלהם עוד לא לגמרי ער.
 
אבל זה בהנחה שהוא אכן היה ישן כשהיא התקשרה.

אם הוא לא היה ישן, אז בתלות בנסיבות (למשל, אם יש להם תינוק קטן שהתעורר או משהו אלה נסיבות מקלות, גם אם הן לא מצדיקות את העניין) - בהחלט אפשר לשפוט את ההתנהגות שלו, ולהסיק ממנה שככה הוא - ואז בהחלט כדאי להתרחק ממנו.
 
קרה לי כשהייתי ילדה...

מאוד לא נעים ואני מבינה אותה...
לדעתי, את לא יכולה לחנך אותו אבל את יכולה לנסות להסביר לה שלפעמים אנשים לא כל כך נחמדים או מגיבים בצורה לא הכי נעימה וצריך להמשיך הלאה...
&nbsp
אני חושבת שהיה ממש מיותר לצעוק על ילדה בת 9 ויכל להסביר לה בנעימות שלא מתקשרים בשעה כזאת.
מצד שני, את לא יודעת מה הוא בדיוק אמר ויכול להיות שהוא לא צעק עליה- אני זוכרת את עצמי בגיל הזה ואני חושבת שגם אם היו אומרים לי בצורה רגילה לא להתקשר בשעות האלה הייתי נפגעת...
&nbsp
בכל מקרה, הייתי מנסה לדבר עם הבת אבל לא לוחצת עליה יותר מידי...
 
אני חושבת שהנקודה שהעלית נכונה -

שהאופן שבו הילדה תפסה את מה שהוא אמר ואיך שהוא אמר זאת לאו דווקא זהה למה שקרה בפועל, ויכול להיות שהוא לא צעק, למשל.
 

מ י w ה י

New member
תודה לכולכן על התגובות


אני לא מכירה ממש טוב את האבא הזה, מכירה יותר את אשתו, אבל הוא ידוע בתור אבא חברה'מן שמלווה בטיולים ופעילויות. הבת שלי מכירה אותו יותר ממני, וזה גורם לי למחשבה שכנראה הוא לא צועק בדרך כלל (לפחות לא על חברים של הילדים שלו) אחרת היא לא הייתה לוקחת את זה כל כך קשה הפעם.
&nbsp
אם הוא צעק או לא - אני נוטה להאמין לבת שלי, שיודעת להבדיל בין הערה שניתנת בנעימות או אפילו בתקיפות מרוסנת לבין צעקות, כבר עברנו קטעים כאלו במשפחה, והיא לא ילדה שנעלבת בקלות בדרך כלל. במקרה הזה הבנתי שהיא גם הרגישה לא נעים עם הסיטואציה אחרי שהוא נזף בה ככה, היה לי קשה להוציא ממנה מה קרה, והיא לא חשבה בכלל לשתף אותי אחרי שהמקרה קרה.
&nbsp
למי שכתבה על מקרים של תלות בנסיבות והביאה דוגמה של תינוק שהתעורר - זו דוגמה מצוינת, כי זה קרה לנו לפני כמה שנים כשהתארחנו אצל גיסתי וגיסי והבת שלי (אותה אחת) נכנסה לחדר הילדים לחפש צעצוע והדליקה את האור, מה שגרם לתינוק שישן שם להתעורר וגיסתי מאוד כעסה וצעקה עליה, והילדה מאוד נפגעה ובכתה (היא הייתה אז בת פחות מ-6), והסברנו לה שהדודה לא באמת התכוונה אלא שהיא נלחצה מכך שהתינוק התעורר והתחיל לבכות, ושהיא בעצמה לא ישנה טוב בלילות בגללו, אבל ילדים לא תמיד מבינים דברים כאלו. גם במקרה הזה חשבתי שגיסתי הגזימה, והיה לי קשה להסביר לילדה שמעשה כזה שנעשה בלי כוונה לא הופך אותה לילדה רעה.
&nbsp
אני מקווה שבאמת הזמן יעשה את שלו והחברות בין הבנות לא תיפגע. בתור התחלה הצעתי שבפעם הבאה שהן ירצו לעשות משהו כמה בנות, אני או בעלי נסיע אותן.
 
למעלה