אשמח לעצות בנושא אוכל

טולי145

New member
אשמח לעצות בנושא אוכל

מזמן לא הייתי פה.... אשמח לעצות

הקטנה שלי בת שבעה חודשים כמעט, יונקת ילדה מקסימה ונוחה ביותר,פשוט עושה חיים בחל"ת הזה :) , אך לא מצליחה לעבור למוצקים. כלום, נאדה. רואה כפית מתחילה לבכות ניסיתי מרק ירקות למינהם פירות גרבר- אפילו זה לא.. מיואשת כבר.

הילדה האמצעית בת 6. שגם היא ילדה ממש חכה מקסימה ומתוקה :) ואני אמא ממש אובייקטיבית :) כנראה שקצת קשה לה עם השינויים עליה לכיתה א' והולדת אחות הקטה. לפעמים יש לה התפרצויות זעם. מה שמטריד אותי קצת היא טיפה מלאה (באמת קצת מלאה ולא שמנה) היא מאוד ספורטיבית כל היום מקפצת ועושה גלגלונים. הולכת לחוגי ריקוד. אומרת כל הזמן "אני שמנה, אמרו לי שאני שמנה, האם זה בסדר שאקח עוד קצת פסטה אני לא אהיה שמנה?" בגדול היא אוכלת מגוון ובריא אך אוהבת גם ממתקים ושטויות. בגלל שהיא כבר לחוצה מעניין לא מסיימת את דייסה בבוקר ואז היא רעבה בבה"ס ואוכלת 2 כריכים. לא מסיימת את כל ארוחת צוהריים ואז אחרי שעה וחצי רעבה ומחפשת מה לאכול/מעדן/ממתק/שוקו
 
לגבי הקטנה- הייתי מורידה את הלחץ מזה ועושה הפסקה

מהנסיונות ואז מנסה שוב. מה לגבי מישהו אחר שמאכיל אותה? היא גם עושה ככה?
&nbsp
לגבי בת ה-6:
מי אמר לה שהיא שמנה? אמרו לה בביה"ס?
אני חושבת שאם היא פעילה מבחינה ספורטיבית-זה נפלא וחשוב להמשיך ככה אבל בקצב שמתאים לה.
לגבי אוכל- לא להכניס אויבים לבית. אם היא אוהבת חטיפים וממתקים- לא להכניס הבייתה. כמובן אפשר פעם ב... לקנות אבל שלא יהיה באופן קבוע.
&nbsp
יש אנשים וילדים שאוכלים בשלבים-אני יכולה להרגיש רעבה בטירוף ואז לא לסיים אפילו רבע מנה ולהרגיש מפוצצת ואז שעה אחרי זה להיות רעבה שוב.
&nbsp
בדיוק הלכתי אתמול לפיצריה ליד בית הוריי והזמנתי זיווה. הייתי כל כך רעבה שהרגשתי שאצטרך להזמין עוד אחת ובסוף אכלתי רק חצי זיווה והרגשתי מלאה. שעה אחרי זה כבר טחנתי את החצי השני.
 

moma4222

New member
לגבי הקטנה אין לי מושג

לגבי בת ה6...
להרחיב עד כמה שניתן את היצע הפירות והירקות ולהעיף מהבית "שוקו, ממתק, מעדן"
ילדים גדלים יופי גם בלי זה. זה מוצרים לא בריאים, מעובדים, עשירים מאוד בסוכר!
אם היא רעבה תמיד להציע "פרוסות תפוח מפנק", "עינוגי אפרסק/נקטרינה..." "מקלות גזר מחייך" לעטוף את הפירות והירקות בשמות יפים ולהציע לה חתוך ושטוף.
&nbsp
לגבי השאלה בצהריים... את צריכה לשאול אותה בחזרה "את עוד רעבה?" ולהסביר שצריך להקשיב לגוף. מה הוא רוצה. או להציע לה שתשמרי לה עוד קצת פסטה בצד אם היא מתחרטת יותר מאחר.
אני הרשתי בגיל הזה ממתקים (חטיפי "בריאות, עוגה... פעם ביום)
&nbsp
המטרה בשלב הזה להקנות הרגלים.
 

פרמלה

New member
הי טולי

לגבי התינוקת (מזל טוב באיחור קל
), הייתי עוזבת אותה לגמרי וחוזרת עוד שבועיים-שלושה עם פירורי מזון שתלקט מהמגש בשתי אצבעות ותכניס לפה. גם אצלנו שתי הבנות לא התלהבו מאוכל מרוסק בכפית.

לגבי הגדולה. כמה עצוב לשמוע שילדה בת שש כבר צריכה להידרס תחת סטנדרטים חברתיים מטופשים. מי בכלל מכניס לה שטויות כאלה לראש. לדעתי המשימה שלך צריכה להתמקד בחיזוק הדימוי שלה וסילוק "שמנה" מעולם המושגים שלה,ובמקביל, לטובת תזונה בריאה, לעשות מה ש-Moma הציעה לך. בלי הכרזות דרמטיות. פשוט להפסיק/לצמצם מאוד הכנסת אויבים הביתה ולהחליף את זה בקניה בחוץ של חטיף או ממתק פעם-פעמיים בשבוע.
 
בנוגע לקטנה:

הצעיר שלי, היום בן שש וחצי, לא הסכים להכניס כפית לפה עד גיל שנה וחודשיים! אני הפסקתי להניק כשהיה בן שבעה חודשים (נמאס לי), ועברתי לתחליף חלב. לא עזר.
כן, הייתי בלחץ מזה. גם הוא היה ממש מפנה את הראש ומעיף את הכפית. גם אוכל אחר הוא לא רצה, הייתי מניחה לו כל מיני דברים על המגש - כלום. ובגיל שנה וחודשיים פתח את הפה והתחיל לאכול כמו גדול. וכמובן - בלי מרוסקים. דרך אגב, עד היום הוא לא אוהב כל מיני דברים נוזליים כאלה...
אז יכול להיות שהוא פשוט לא אהב את המרקם, ויכול להיות שמשהו בתהליך הבליעה לא היה בשל (הוא גם קצת התעכב בהתפתחות של מוטוריקה גסה), קשה לדעת. היום הוא אוכל יפה וגם ספורטאי מצוין, אז הכול בסדר
. אני מקווה שגם אצלך יהיה ככה.
&nbsp
בקשר לגדולה - כששמעתי דיבורים כאלה אצלה לא נפנפתי את זה כי חששתי שזה לא ייעלם, אלא שלא אדע מכך. היא נשקלה והראיתי לה שהיא ממש בטווח הבריא לפי טבלאות גובה ומשקל של קופת חולים. הסברתי לה איזה אוכל פחות בריא ומה יותר.
אני חייבת להודות שיש אצלי בעייתיות, כי אני עצמי די שמנה, והם שומעים ורואים שאני מנסה להתמודד עם זה. אני מאוד ערה להשפעה שיש לי עליהם, ובמיוחד עליה, ולכן משתדלת לדבר על זה בצורה עניינית - יש לי עודף משקל, זה לא ממש נוח לי ולא בריא ואני משתדלת לשנות את התזונה שלי כדי להפחית במשקל (לצערי, לא בהצלחה רבה).
נראה לי שזה עובד כי לא שמעתי דיבורים כאלה לאחרונה.
גם אצלי בבית אין הרבה ממתקים, אבל במסיבות ואירועים אני לא מגבילה אותם.
&nbsp
 
למעלה