אני מקווה שתוכלו לעזור לי

are you ready

New member
אני מקווה שתוכלו לעזור לי

שלום לכולם,
אני אם לנער בן 17. לפני שנתיים, כשהוא היה בן 15 הוא עבר לתיכון חדש, כמו כולם, אבל הוא קיבל את השינוי לא טוב. המסגרת הייתה גדולה יותר מחטיבת הביניים האינטימית, הדרישות היו גבוהות יותר, הייתה תחרות והמבחנים והציונים הכניסו אותו ללחץ (בגרויות).
כתוצאה מכך הוא נכנס לדיכאון, מיעט לאכול, לצאת או לחייך. שלחנו אותו לפסיכולוגית. יום אחד הוא ניסה לפגוע בעצמו ואנו עברנו לילה מסויט בבית החולים. במשך שנה הוא עבר טיפולים פרטיים, עד שהוא השתקם.

כרגע הוא עומד לפני גיוס. במהלך הצו הראשון הוא לא דיווח על מצבו הנפשי שהיה משום שהרגיש שזה לא רלוונטי והוא לא רצה לפגוע בסיכוייו. נרשמו לו נתונים גבוהים ופרופיל קרבי.
כבר הרבה זמן שהוא רוצה מאוד להתגייס לקרבי, עם הנתונים שלו אני בטוחה שיקבלו אותו, אבל אני דואגת מאוד מה יקרה כששוב יהיה לו מצב של שינוי מסגרת, דרישות גבוהות והפעם גם יתווספו לזה מרחק מהבית והקושי שבמסלול. אני פוחדת מאוד שהוא יהיה רחוק מעינינו הבוחנות, שהמפקדים הצעירים לא ישכילו לראות את סימני האזהרה ושבמצב מסוים הוא עלול להשתמש בנשק שלו..

ניסיתי להגיד לו שהוא יכול לתרום גם בדרכים אחרות, אבל הוא כל כך נעול על קרבי שאני חושבת ברצינות לדווח לצבא על מצבו (מן הסתם שיש לי אסמכתות).

האם כדאי לי לעשות את זה? אני בטוחה שאם אספר הם לא ייקחו אותו לקרבי, הרי מי רוצה להפקיד נשק בידי נער המועד לנפילה, או לקחת אחריות אם יקרה משהו. מצד שני אני גם לא רוצה לקצץ את כנפיו או למנוע ממנו את מה שיעשה אותו מאושר.

אשמח לתובנות..
 

אמאyyy

New member
ליבי איתך

איך את מעריכה את מצבו הנפשי כיום? אולי מה שהיה אז היה קשור לגיל ההתבגרות והקשיים, והיום הוא בסדר? מצד שני אני יותר ממבינה את גודל הסיכון והחששות.
הוא יסכים ללכת לאיש מקצוע (פרטי לא דרך הצבא) שיעריך את מצבו?
 

פרמלה

New member
לדעתי לדווח.

איך רופא הילדים שלו בכלל חתם על השאלון הרפואי בלי לדווח על האפיזודה הזו?

את יכולה לגייס לצדך את הפסיכיאטר או הפסיכולוג שלו כדי שיעזרו לך לגרום לבנך לשתף אתך פעולה בצעד המתבקש של הדיווח לצבא?
 

אשרז4

New member
האינסטינקט הראשוני שלי אומר לדווח אבל המשני

קודם כל שואל איך הוא כיום?
עברו כשלוש שנים, הוא התבגר, התחשל.
מהכרות שלך היום הוא יותר חזק?
&nbsp
בנוסף המחשבה על מה יקרה כשיגלה שאת דיווחת, שבגללך לא הולך למסלול שרצה ויכל- זה גם יכול לגרום למשבר אמון בינכם וגם לדיכדוך וכעס גדול מאוד מצידו.
&nbsp
זו אכן דילמה גדולה. אני חושבת שמאוד משפיע זה להבין איך הוא היום מבחינת חוסן נפשי והתמודדות עם מצבי לחץ.
אולי אפילו שיחה שלך עם איש מקצוע שמבין בעולם הצבא ומתבגרים תעזור לך לעשות סדר במחשבותיך
 
אני גם לא מצליחה להבין איך הרופא חתם לו על

הטופס בלי לציין את מצבו הנפשי
אפשר תשובה לנושא?...
 
מה שלא תעשי, לדעתי לא כדאי לעשות מאחורי גבו

אם הוא אחרי צו ראשון זה אומר שנקבע לו פרופיל, נכון?
אם יש לו פרופיל קרבי והוא ישובץ לתפקיד לא קרבי בעליל הוא יבין שמישהו התערב כאן ולא קשה להבין מי... יכול להיות שיחליטו לקבוע לו פגישה עם קב"ן (כבר מחשיד מאוד מבחינתו) או אולי אפילו להוריד לו פרופיל בגלל מצב נפשי (ואולי בכלל לשחרר אותו על פרופיל נפשי? לא יודעת איך זה עובד שם).

בקיצור, נראה לי שאם תלכי בכיוון הזה הוא יגלה כמעט בוודאות, ואני חושבת שהשבר והכעס על הפגיעה באמון יהיו חמורים הרבה הרבה יותר...
אז אני לא חושבת שכדאי לעשות משהו בניגוד לידיעתו.

עם זאת, החשש שלך מובן לגמרי.
הייתי מציעה לך להגיע יחד איתו להחלטה משותפת. נראה לי רעיון טוב לשלב בכל זה גם איש מקצוע (אולי הפסיכולוגית שעבדה איתו במשך שנה ומכירה אותו?) שיוכל גם לתת חוות דעת מקצועית שאולי תשפיע על הבחור הצעיר ותשכנע אותו שאכן יש עוד דרכים לתרום בצבא.
 

moma4222

New member
מסכימה שלא כדאי לעשות דברים מאחורי גבו

במקום זה, צריך לכבד את הרצון שלו, עם כל הקושי הכרוך בכך
ולנסות לחשוב על עוגנים ומהלכים שיעזרו לו בשעת משבר.
את יכולה לחלוק איתו את החששות שלך, לדבר על הנגישות הגבוהה לנשק, על הקשיים הצפויים, על זה שהרבה אנשים חווים תסכול בשרות מכל מיני סיבות, ולחשוב יחד איתו מה עושים מתוך כבוד לצרכים של שניכם.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה