תקשורת לא מוצלחת עם המחנכת

Mלארבעה

New member
תקשורת לא מוצלחת עם המחנכת

מקווה שיש פה עוד את הבנות מהעבר שאולי יוכלו לייעץ...

יש לי קצת בעיה עם המחנכת של הבכור. הוא בכיתה ב'.
שנה שעברה הייתה מחנכת אחרת.
התחילה השנה, המחנכת הזו הרבה פחות מתקשרת החוצה, די לא היה לי מושג מה קורה, פה ושם מדי פעם שאלתי "מה נשמע?" בימי שישי כשבאתי לאסוף, אבל לא נכנסנו לשיחה עמוקה, (אני לא אתקשר בערב להציק אם אין איזו בעיה קונקרטית לדבר עליה, סתם לשאול, "מה המצב" נראה לי לא לעניין) בהתחלה חשבתי שבזה זה מתמצא (שהכל בסהכ בסדר, ולכן היא לא מתקשרת איתי הרבה)
אבל בעקבות ישיבת הורים, והתעודות ועוד כל מיני דברים, הבנתי שזו בעיה ביננו, אנחנו מתקשרות ממש רע. היא נורא עדינה ולכאורה נחמדה כזו (אבל בצורה מאוד מרוחקת וקרה) נורא פדנטית, לוקחת כל הערה שאומרים בצורה מאוד אחרת לפעמים מהכוונה. לא כל כך פתוחה לביקורת אפילו לא בדברים הכי קטנים...
אני מאוד מעורבת בבית הספר, שנה שעברה היו לי יחסים נהדרים עם המחנכת, וגם עם המנהלת ובכלל עם רוב הצוות אני בקשר מצוין, כי כאמור פעילה בבית הספר. ודווקא עם המחנכת יוק.
נראה שהיא תהייה המחנכת גם שנה הבאה...
כאמור אין לי משהו רע ממש לומר עליה, היא בסהכ בסדר, אבל נורא קשה לי עם החוסר תקשורת הזה (כלומר שהבן שלי מעלה קושי ואני מנסה לדבר איתה, ופשוט השיחה לא זורמת בכלל, או כשקושי עולה מהמערכת והיא לא מתקשרת החוצה) ולא יודעת מה לעשות עם זה. לשחרר ופשוט "מה שיהיה יהיה" הוא כבר גדול ויסתדר?
איך אמור להיות קשר עם מחנכת בגיל הזה?
 
יש בעיות? כי אני כמעט לא דיברתי עם אף מורה

בטח שלא הרמתי טלפון סתם ככה כדי לדבר.
ואיך אפשר להיכנס לשיחה עמוקה ביום שישי? למחנכת יש לפחות 30 תלמידים בכיתה. היא לא יכולה לנהל שיחה מעמיקה עם 30 הורים בסוף היום...

אם יש בעיות או בקשות - קובעים פגישה לשעת הקבלה שלה, ומדברים.

הקשר שלך, לדעתי, הוא עם הבן שלך. הוא מספר לך מה קורה, את מרגישה אם משהו מטריד אותו. ורק כשאת חושבת שיש בעיה שהוא זקוק לכך שאת תיכנסי לתמונה - את נכנסת
 

Mלארבעה

New member
זה קצת בעייתי להסתמך רק על דיווחי הילד

קודם כל הוא לא בדיוק דברן גדול. לטוב ולרע.
וגם יש דברים שיבחר לא לספר במודע (נגיד אם משתולל בשיעור עם חבר שלו, ומעירים להם, הוא לא ירוץ לספר לי על זה
). ודווקא חשוב לי לדעת.
 

imasarit

New member
דברי איתה -

זה יכול להיות בשיחה, טלפון או מייל.

אם התקשורת חשובה לך, תיזמי אותה. תאמרי לה שחשוב לך להיות מעודכנת.
 

moma4222

New member
כן - תשחררי

אם לבן אין בעיה אקוטית שמחייבת את עזרתך/התערבותך, זה יכול להיות טוב עבור שניכם. גם את תגלי שאפשר לא להיות מאוד מעורבת ועדיין הילד יהיה בסדר, כשיהיה צורך יעדכנו אותך כבר מבית הספר. וגם הילד ירגיש שזו אחריותו ויש ביכולתו להתמודד - הוא כבר גדול.
כמובן שבבית כדאי לשאול ולהתעניין מול הילד. אבל אם הוא לא מבקש עזרה... שחררי.
&nbsp
&nbsp
 

רזאי

New member
הלוואי עלי מחנכת כזאת.

אני מקבלת ווטסאפ לעידכון על כל שטות. לפעמים היא מסתובבת בחצר, מצלמת את הילדים משחקים בהפסקה, ושולחת להורים.
את יכולה להגיד לה שאת אוהבת לדעת מה קורה, ותשמחי לעדכונים ממנה. תציגי את זה כעניין פרטי שלך, ולא כביקורת עליה.
 
אם הבנתי נכון הבעיה היא שהיו בעיות או עניינים שדורשים

מעורבות שלך והיא לא ראתה לנכון ליידע אותך וגם לא שיתפה פעולה עם ניסיונות שלך לדבר על זה? הייתה גם לנו מורה כזו (מהבחינה של התקשורת, לא עדינה ולא פדנטית) - גיליתי באיחור רב דברים שהיה צריך לטפל בהם ממש בתחילת השנה, וכל ניסיון לדבר על זה, ובאמת שניסיתי בכל העדינות, נבלם בחוסר שיתוף פעולה. בסופו של דבר נשמנו עמוק וחיכינו שיעבור ולמזלנו החליפו מורה אחרי שנה אחת. בדיעבד - הייתי מתעקשת אתה יותר לחפש פתרונות, ואם צריך - מערבת את היועצת ו/או המנהלת.
זה בהנחה שיש לך בעיית תקשורת אתה בקשר לבעיות אקוטיות שדורשות טיפול, ולא "סתם" חסרים לך עדכונים שוטפים.
 

Mלארבעה

New member
הבנת אותי נכון

כשהנחתי שאין שום בעיות אז מילא,
אבל באסיפת הורים בלט ציון אחד משאר הציונים, והלכתי לשוחח עם אותה מורה מקצועית והעניין נפתר די בקלות. אבל המחנכת גם לא ניסתה בעצמה לפתור את זה (בכלל לא חשבה שזה מוזר שיש מורה אחת שמתארת משהו אחר לגמרי משאר המורות, או יותר נכון זה מה שהיא אמרה, אני חושבת שהיא בכלל לא שמה לב לזה) וגם לא פנתה אליי ואז כמה חודשים לא ידעתי. וחבל.

בכל מקרה, הייתה לי היום במקרה שיחה קצרה (היה מפגש בעניין אחר) עם יועצת בית הספר, הבנתי שעובר על המורה תקופה לא טובה, ואמרתי לה שפשוט נעזוב את זה בצד, כי סהכ באמת הכל יחסית בסדר, הילד חוזר שמח, טוב לו, ולימודית הכל בסדר. אם משהו מתפספס פה ושם כנראה שזה מה שיש כרגע
 

sharonwe

New member
לא מאמינה ב"זה מה שיש":

אני "מריחה" כאן אינטואיציה של אמא שאומרת שיש דברים בגו' ואת לא מיודעת.
גם שלי לא דברנים בכלל ולפעמים אני דוקא מתעדכנת על הקטן דרך אמא שהבן שלה מדווח לה על הבן שלי (לא בקטע של מלשנות אלא יותר של פטפטנות). ואני פותרת את הבעיה ב"המצאה" של נושא כזה או אחר שאני רוצה לדון בו ואז מגיעה למידע שאני באמת רוצה, כי גם המחנכות שאנחנו "נתברכנו" בהן לא משהוא.
אז אם את באמת מרגישה שיש דברים שאת צריכה לדעת - אל תרפי. עשי זאת בעקיפין - אבל עשי.
 
למעלה