התייעצות טיסה עם ילדים

התייעצות טיסה עם ילדים

אנחנו לא מרבים לטוס, בעיקר בגלל שאני קצת פוחדת מטיסות ומפוטנציאל ה"אסונות" שיכולים לקרות דווקא כשנמצאים בחו"ל (מחלות של הילדים וכדומה).

כבר הרבה זמן שאנחנו חושבים על טיסה לארה"ב - אחותי ואחותו של בעלי גרות שם, ואנחנו מאוד רוצים לבקר, ועל הדרך לאזרח את הילדים. בספטמבר הקרוב הקטן יהיה בן שנתיים, ואנחנו מעוניינים לחסוך את עלות הכרטיס שלו ולטוס עוד קודם.

בקיץ האחרון טסנו לקפריסין כדי לבדוק איך אנחנו עוברים את זה, והיה מצוין. ברור שזו טיסה קצרצרה, אבל גם בטיסה קצרה יש "מנהלות" ודברים לא כיפיים שצריך לעבור.

והדילמה -
איזו טיסה עדיף להזמין? טיסה ישירה (ואז מן הסתם ננסה ללכת על טיסת לילה), או 2 טיסות עם קונקשן של יום-יומיים באירופה? היתרון בטיסה מפוצלת הוא שבמקרה שהקטן לא יצליח לישון בכלל בטיסה, לפחות נעשה את זה בשתי פעימות קצרות ונסבלות, ולא בטיסה אחת ארוכה וסיוטית (אחותי עשתה דבר דומה עם תינוק בן שנה, ומדווחת שזו היתה החויה הכי קשה שעברה בחיים - הילד לא ישן אפילו דקה במשך 11 שעות, ורק רצה להסתובב במטוס). בהנחה שהעלות היא לא הענין הקריטי פה - מה עדיף?

בעלות הניסיון - אשמח לשמוע כל תובנה. תודה מראש.
 

Koketka11

New member
טיסת לילה ישרה

אבל יש לי עצה אחרת. אם יש לך אפשרות להשיג מחיר שתעמדו בו, אל תוותרו על הכרטיס בשבילו. אם אין אפשרות, אז אין אפשרות אבל לטוס עם ילד כמעט בן שנתיים שאין לו מקום ישיבה והוא חייב כל הזמן להיות על הברכיים שלכם, זה סבל לא נורמלי.
 

kokula12

New member
תלוי באיזו תקופה אתם טסים ועם איזו חברה

כשטסנו עם המתוקי והקטנה לקנדה באלעל (לא ממש היה נתון לבחירתנו, כי זו היתה טיסה מטעם העבודה שלי שניצלנו לטיול משפחתי), בתקופה שאינה תקופת שיא, היו מקומות פנויים במטוס והדיילת הפנתה אותנו לעבור לשם מייד בסיום ההמראה כדי שלא יתפסו לנו. לא הייתי משלמת על כרטיס אם אין צורך, זו דעתי. גם ככה זו נסיעה סופר-יקרה. אבל תלוי כמובן באפשרויות הכלכליות שלכם.
 

rnavina

New member
בדיוק. וגם- יהיו עוד שני מושבים של הילדים אז

אפשר לסדר את שלושתם בשני מושבים. ואתם שני מבוגרים אז אפשר להתחלק שפעם הוא ישן עלייך ופעם על אביו.
אני לא הייתי משלמת עוד כרטיס. מדובר באלף דולר לפחות. לא?
 

Koketka11

New member
אנחנו טסנו לאוסטריה בקיץ

וליד בעלי ישב זוג עם ילד על הברכיים. הילד בעט בבעלי, קפץ והשתולל. כמה שבעלי סבל, בטוחה שהוריו סבלו כפליים. ומדובר בטיסה של ארבע שעות.
לפי מה שהבנתי, היא מתכננת לטוס בקיץ. משום מה אני בספק שיהיה מקום פנוי אחד במטוס.
 
אבל זה לא חייב להיות ככה


 

Koketka11

New member
בסופו של דבר זאת החלטה של תקציב

אני חושת שאם התקציב מאפשר, אז כן לקנות כרטיס לילד. ואם לא, אז בכלל לא רלוונטי.
לא חושבת שזה בכלל נושא לוויכוח. מניחה שזה שיש מושב לילד, ושזה יותר נוח, זה די ברור. אבל יש גם שיקולי תקציב.
אני רק אמרתי שאם התקציב מאשר, אז זה שווה לדעתי.
 

rnavina

New member
נראה לי מבאס לשלם אלף דולר למושב ואז לגלות

שיש מושבים פנויים. אני הייתי סובלת את אי הנוחות המוגבלת. אבל זו אני. כנראה קמצנית
 
אבל

אם הילד בקריזה, בועט, צורח ומשתולל - עדיין ההורים שלו והשכנים סובלים.

(גם אני כתבתי שעדיף לקחת מושב נוסף, אבל זה לא פותר את העניין של הוצאת מרץ, קריזות לפרקים, ילדים שכל שניה קמים כדי לקחת מה שנפל להם, וכו')
 
שהילדים שלי ישתוללו? חלילה


מהיכרותי עם הילדון - קשה לי להאמין שיבעט וישתולל, אבל גם קשה לי להאמין שלא ינסה לקום ולהסתובב במטוס בכל הזדמנות.
 
יכול להיות שתופתעי לטובה.

קטנתי חובבת דרמות (אבל לעולם לא בועטת ומשתוללת), וכשהיתה קטנה יותר (שנה ומשהו) הסתובבה הרבה בטיסה. זה לא היה כזה נורא, היא חייכה לכולם, קיבלה חיוכים בחזרה, וגם ככה אנחנו לא מאלה שישנים בטיסה.

עכשיו היתה טיסת לילה, ולמרות שכולם הפחידו אותי עד כדי ששקלתי את ביטול הנסיעה, היא ישנה רוב הטיסה, ובשאר הזמן היתה נהדרת.

ושוב - לא רואה איך מקום משלה היה עוזר משמעותית (למרות שחשבנו לרכוש, אבל הטיסה היתה מלאה לחלוטין). היא לא היתה יכולה ממש לישון שם, כי זה די בישיבה, מקום משלה גם לא היה חוסך לי את הצורך לקום איתה כשדרשה. הדבר היחיד שזה היה מועיל זה שהיא היתה יכול לשבת ולצייר, נניח, אבל גם את זה היא היתה עושה במשך פרק זמן קצר.

בקיצור - יש מקום נוסף? סבבה. אין? גם סבבה. וסיפורי הזוועות על צרחות בטיסה, הסתובבויות בלתי נגמרות וכו' - לא חייבים להתרחש
ובמקרה הכי גרוע - 12 שעות, וזה עובר


מה שכן, תבקשו מושבים במעבר. אחרת תצטרכו להקים אנשים בכל פעם שתצטרכו לקום. ואם הם ישנים נניח, זה מבאס.
 

kokula12

New member
את הקימות וההסתובבויות זה לא ימנע

זה רק יותר נוח לשינה, אבל גם לא הבדל מספיק גדול כי זה לא שהוא יכול לישון בנוחות במושב משלו, אלא יצטרך להניח את הראש שלו על אחד מכם. ההפרש בנוחות לא שווה לדעתי לשלם כרטיס טיסה שלם בשביל מושב עבורו (כמו שארנבינה כתבה, הבדל של 1000 דולר בקלות). ההבדל משמעותי אולי רק אם את צופה שהוא יוכל לשבת בכיסא שלו ולצייר/לראות DVD/ואטאבר במשך רוב הטיסה. כמו שאת מתארת אותו, זה לא נשמע ככה (גם אני אוחזת בדגם דומה, בשני המקרים).
 

Koketka11

New member
טוב, אני לא מסכימה

כשלילד יש מקום לשבת- הרבה יותר קל להעסיק אותו מאשר כשהוא על הידיים של ההורה. אבל שוב, עניין של סדר עדיפויות. אני הייתי מוותר על לטוס אם היתי צריכה להחזיק פעוטה 11 שעות על הידיים. אני גם ככה סובלת בטיסות ארוכות, לא נוח לי, אין לי מקום לזוז ומבחינתי כל טיסה מעל 3-4 שעות זה עונש משמיים. במצב כזה, להחזיק עוד ילד על הידיים? לא תודה, אשאר בבית. לעומת זאת, כשטסנו עם בכורתי שהייתה בת שנה ותשע חודשים והיה לנו מושב בשבילה, זה עשה גם את החיים שלי לטובים יותר. היא ישבה, ציירה, הדביקה מדבקות, ראתה סרטים מצויירים. וכשהלכנו לישון, ישנתי על שני המושבים והיא ישנה עלי. נכון שגם זה לא אופטימלי אבל לפחות לא ישבתי מכווצת, בלי יכולת לזוז.
 
אז זהו

שזה תלוי בדגם


מעטים הילדים בני השנתיים +- שאני מכירה שמעסיקים את עצמם בישיבה 12 שעות. לשינה, כאמור, המקום לא מספיק (לרוב הם ממילא שמים עליך ראש או משהו), ולהסתובבויות - הוא לא עוזר.

וכשהם ישנים אפשר להשכיב על הרצפה, מתחת לרגליים. ראיתי לא מעט שעשו את זה. או כמו שעשיתי כשהיתה תינוקת - פתחתי שני שולחנות, והשכבתי אותה עליהם, על שמיכה מקופלת.

(ואני מסכימה איתך שזה נחמד. אבל זה לא או נוח, או זוועה. זה תלוי)
 

Koketka11

New member
כבר לא מסכימים שילדים ישנו על הרצפה

מעבר לזה שזה לא בטיחותי, גם ממש אין מקום לפעוט בן שנתיים בין המושב לבין המושב שלפניך.
ילד לא צריך להעסיק את עצמו 12 שעות. אבל יש קטע של האוכל, קצת יצירה, קצת לראות טלויזיה. בסוף הקצת הזה מצטבר לכמה שעות טובות. אבל באמת שהויכוח מיותר. אני אזמין מושב כי זה נוח לי, את לא, כי את רוצה לחסוך ולא חושבת שזה נורא וכולנו נהיה מרוצים.
 
לגמרי מסכימים שישנו על הרצפה.

נכון לאוקטובר 2013.

(ואני כן אזמין מקום, אם יהיה כזה פנוי, למרות שאני אדע שזה לא יחסוך לי הסתובבויות וצורך בהעסקה, או קריזות והשתוללויות של הילד אם הוא נוטה לכך)
 

Koketka11

New member
טוב, בטיסות שאני טסתי בהם, לא הסכימו

בעצם, חוץ מפעם אחת שראיתי שמישהו מנסה להשכיב ילד על הרצפה ומעירים לו על זה, לא ראיתי אף פעם מחזה כזה. אבל אני טסה בעיקר טיסות קצרות עד חמש שעות טיסה, ככה שזה לא רלוונטי כנראה.
אגב, חשבתי על עניין הכסף וזה משעשע. כי אני אסחוב בוסטר מהארץ כדי לא לשלם לחברת השכרה ולחסוך את העלויות אבל אין לי בעיה להוסיף כסף כשמדובר במשהו כמו מושב לילד למשל. כלומר, כנראה שלכל אחד בכל זאת סדר עדיפויות אחר. אני לחלוטין אתקמצן על משהו אחד ואהיה הכי פזרנית במשהו אחר.
 

kokula12

New member
זה לגמרי לא בר השוואה מבחינת מחיר

שכרנו 2 מושבי בטיחות (לא בוסטר, אלא ממש מושבי בטיחות) - זה בסטנדרט של עשרות בודדות של דולרים. לעומת 1000 דולר בערך למושב בטיסה טרנס-אטלנטית.
 
למעלה