גם ההצעה הלא אידיאלית החדשה לזעקת הנכים

shershku

New member
גם ההצעה הלא אידיאלית החדשה לזעקת הנכים

לא מקובלת על נתניהו.
מבחינתו האזרח הישראלי בכלל והחלשים בפרט אינם ראויים לשירות מהמדינה.
 

SupermanZW

Well-known member
האם לא הגיע הזמן להודות שהממשלה אינה מסוגלת לדאוג לרווחה?

ארגוני צדקה פרטיים יעילים הרבה יותר, לכן מוטב שהממשלה תפנה להם את הדרך ותתן להם לדאוג לרווחה כי הם עושים את זה הרבה יותר טוב.
 

shershku

New member
זה לא שהממשלה לא מסוגלת

הימין לא דואג לציבור הישראלי יותר.
מזמן נטש את העם.
זה כל הסיפור.
 

SupermanZW

Well-known member
לא זכור לי שבתקופות של אהוד ברק, שמעון פרס ויצחק רבין מצב

הנכים והעניים היה טוב יותר. לא זכור לי שכשהשמאל היה בשלטון היה פחות עוני. אם נלך יותר אחורה אז אזכיר לך שמדיניות הצנע (להפוך את כולם לעניים) הייתה מדיניות של המפלגה שלך.

לי נמאס מתירוצים, בוא נעשה מה שעובד ונזנח את מה שלא עובד.
 

shershku

New member
העובדות מדברות על מצב שונה

כבר הצגתי לך את הנתונים לגבי העוני:
1995 - 14% עניים, אחרי עלייה מאסיבית מברה"מ.
2016 - 23% עניים, אחרי שמונה-עשרה שלטון שנות ימין.

ומה היה הנתון לגבי 1977? בערך חמישה אחוזים.
נראה לך שהעמותות עוזרות במצב בו הימין עושה הכל כדי לקחת מההמונים לעשירים ביותר? ובישראל גם לקבוצות לחץ קטנטנות, אבל מאוד חזקות כמו המתנחלים?

זה העיניין, המדינה מפריטה הכל לעשירים ביותר. יש דברים שהם כשלי שוק:
למשל: חינוך ורווחה.
 

SupermanZW

Well-known member
נראה שאנו חולקים על משמעות המילה עוני

לדידך עני הוא מי שהלמ"ס החליט שהוא עני, גהיינו הכנסתו נמוכה ממחצית ההכנסה החציונית, ללא שום קשר לכוח הקנייה של הכנסתו.

לדידי עני הוא מי שאינו מסוגל לממן את צרכיו הבסיסיים וסובל ממחסור מתמשך, כלומר כוח הקנייה של הכנסתו היא העיקר.

השווה את שיעור האנשים ללא ביטחון תזונתי היום לעומת שיעורם ב1995, אז היו יותר.
השווה את שיעור ההומלסים היום לעומת שיעורם ב1995, אז היו יותר.
השווה את שיעור האנשים שאין להם מקרר תקין בבית לשיעורם ב1995, אז היו יותר.
השווה את שיעור האנשים שלא מחוברים לאינטרנט היום לעומת שיעורם ב1995, אל תצחק, היום בלי להיות מחובר לאינטרנט אי אפשר למצוא עבודה וגם אז זה היה קשה מאוד בלי אינטרנט, לכן אינטרנט הוא צורך בסיסי למרות שממבט ראשון זה נראה לך מצחיק.
השווה את שיעור האנשים שלא יכולים לממן נסיעות בתחב"צ כיום לעומת שיעורם ב1995, אז היו יותר (ומי שמצבו הכלכלי גרוע צריך להיות מסוגל לממן תחב"צ כדי להגיע לעבודה, הרי מדובר על עניים, אנשים שאין להם כסף לרכב פרטי).

לנתון מחצית החציון אין משמעות, לכוח הקנייה בלבד יש משמעות כאשר מודדים עוני.

אלמלא העמותות היו עניים מתים מרעב בישראל, רק בזכותן אין רעב, כמו כן עמותות מביאות תרופות בחינם ואף ציוד עזר לנכים נזקקים חינם, אם כן העמותות עוזרות והממשלה רק מפריעה, גוזלת מהאזרחים ולא עוזרת לאף אחד.
 

shershku

New member
להגדרה של הלמ"ס יש קשר לכוח הקנייה

משום שהוא צד אחד של המשוואה של כוח הקנייה.
כאשר יש לך יותר אז והמחירים נמוכים משמעותית, במיוחד דירות - להזכירך אז היה משבר דיור אמיתי - אז היו פחות באופן יחסי שלא היה להם ביטחון תזונתי למשל.
אתה מוזמן להביא נתונים לגבי השוני מאז להיום.


חוץ מזה, במקרים קיצוניים כן יש רעב בישראל, וכן יש שאין להם תרופות. וכאלה שלא משתמשים בחשמל כדי להשיג מעט אוכל ותרופות.
היום ילדים עדיין עובדים כדי לפרנס את המשפחות שלהם.

לא דיברתי אז על תקופת הצנע, משום שהמצב הכלכלי בישראל היה פחות טוב מהחל משנות השישים. נראה אותך מקים מדינה מאפס. כאין ממש כלכלה, תשתיות, דיור והגירה חיובית המונית.
 

SupermanZW

Well-known member
להזכירך, בלי דירה אפשר לחיות, בלי אוכל אי אפשר

כמו כן כוח הקנייה של ההכנסה החציונית כיום גבוה משמעותית מב1995 ולכן העני (על פי הגדרת הלמ"ס - מחצית השכר החציוני) כיום הרבה פחות עני מהעני (על פי הגדרת הלמ"ס) ב1995.

אין רעבים בישראל בזכות עמותות שמחלקות מזון, לו הייתה הממשלה מונעת את פעילותן היו העניים מתים כמו זבובים (מרעב), לכן ברור מי ומה עוזר לעניים ומי ומה לא.
 

shershku

New member
אנחנו יכולים לעשות יותר למען החלשים

אבל, העמותות לא מסוגלות להשות הכל.
יחד עם העובדה שהכמות החלשים רק הולכת וגדלה על כמות מוגבלת של עמותות.
אז, הכיצד העמותות יכולות לעזור לכולם?
מעבר לזה, לא כך אני רוצה לעזור לחלשים. גם לא כך, בצורה נצלנית שכזו.

מעבר לזה, אנחנו מדברים על כמויות עניים. עדיין לא הבאת מספרים. אם אז היו פחות שמשתכרים משכורות נמוכות, באופן משמעותי, הכיצד אז יש יותר עניים? יש פה בעיה לוגית מובנית בטענה שלך.
תביא מספרים ואז נשווה ונראה מי צודק.
 

SupermanZW

Well-known member
במדידות עוני אבסולוטי של קרן המטבע הבינ"ל רואים קיטון מתמיד

בשיעור (אחוזים) העניים בישראל.

כמות העמותות גם הולכת וגדלה וגמות הסניפים הולכת וגדלה בהתאם לגידול המספרי (אני מדגיש גידול אבסולוטי אבל לא גידול באחוזים) של אוכלוסיית העניים. מכיוון שאף אחד לא מת מרכב בישראל בזכות עמותות שמחלקות מזון לעניים אני מסיק שהעמותות הן הצלחה מסחררת, לעומת זאת הממשלה נכשלת ללא הפסק בעזרה לעניים מכיוון שהיא לא מספקת אף צורך שלהם, רק העמותות עושות את זה.
 

shershku

New member
אה כן, אותו גוף שמוטט מדינות

כמו רוסיה ויוון בעשורים האחרונים ומדיניותו מאוד מאוד אולטרא שמרנית.
עצם העובדה שיש יותר פניות לעמותות זה כישלון מוסרי ולא דווקא הצלחה.
מדובר פה בנושא מוסרי ובצורה שבה החברה מטפלת בחלשים בה, בעל מאפיינים כלכליים, ולא בנושא כלכלי גרידא.
הייתי רוצה לראות כמה שפחות אנשים שפונים לרווחה ולעמותות הסעד. אבל, אסור יהיה לסגור לחלוטין את הרווחה, רק משום שימשיכו להיות אנשים מוחלשים - עניים, נכים וקבוצות אחרות הזקוקות לרווחה.
לעיתים קרובות, רואים שאותן העמותות שאתה מהלל אינן אלא דרך להוצאת כספים מהמדינה, הציבור והחלשים - גם החלשים.
הבעיה היא שממשלות הימין בכלל ונתניהו בפרט לא רוצות לספק שירות לאזרח. מכאן הכישלון של המדינה בטיפול בחלשים והעניים.
 

SupermanZW

Well-known member
כי חובות צריך לשלם, לחוסר אחריות יש מחיר

למה משלמי המיסים של מדינה X צריכים לממן את מדינה Y? קרן המטבע הבינלאומית לא מייצרת כסף אלא המדינות החברות בקרן מממנות אותה. זאת בדיוק הבעיה בהסתמכות על OPM, בסוף הוא נגמר.

האם בשם המוסר אתה מוכן לתת לעניים למות מרעב? אני מניח שלא, לכן תן לעמותות לעשות את עבודתן ושמח על כך שהן מצילות את חיי העניים פשוטו כמשמעו כאשר הממשלה רק מפריעה להן. דרך אגב, העמותות המסייעות לעניים מתקיימות מתרומות ולא מכספי מיסים. אני דווקא הייתי רוצה לראות את הממשלה מפסיקה להתערב בתחום הרווחה לחלוטין ולתת לעמותות לנהל את כל מערך הרווחה כי הן עושות את זה היטב והממשלה רק נכשלת בכך וזה לא חדש, ככה זה מקום המדינה.

אתה אומר שהעמותות מוציאות כספים מהחלשים? איך הצלחת לחשוב על כזו שטות? בזכות העמותות האלה לחלשים יש מה לאכול, כולל כאלה שאין להם הכנסה כלל ושאין להם כסף כלל ולא נשאר מה לעקל להם דהיינו אין בכלל מה לקחת מהם, האם אתה לא מבין שזה לא הגיוני?
 

shershku

New member
רוסיה לא התמוטטה בגלל חובות

יותר בגלל דרישות בלתי הגיוניות של הקרן.
הקרן רודה במדינות שאינן מתיישרות לפי הקו המאוד קיצוני שלה.
אבל נכון, מדינות צריכות להחזיר חובות. אבל, לא לחנוק אותן כדי שיתמוטטו ויקחו את כל המשאבים שלה. רוצים שיוון תחזיר חובות? הם יכולים גם להשקיע בה כדי שתוכל להחזיר אותן ולא לחנוק אותה עם עוד חובות עם ריבית קצוצה.
ובפרפרזה אל היחידים: למה היחידים צריכים להגיע לרווחה, אם הם לא חייבים? למה לא להשקיע בהם כדי שלא יצטרכו להגיע לשם. כלומר, להקטין את מעגל העוני. עמותות זו לא השקעה בעניים. זו הנצחת העוני. מוסרי, לא? אני לא רוצה שאנשים יגיעו לרווחה ולעמותות, בשביל זה אני אשקיע בהם שלא יגיעו לשם.
ובדרך ממריצים את הכלכלה.

מצד אחד, קצבאות ודיור ציבורי (ובר השגה) למי שצריך ברמה הולמת. מצד שני, משקיע באנשים ובעסקים הקטנים והבינוניים. מצד שלישי, מפקח על קיום נאות של החוק והתקנות - למשל שיהיו פחות תאונות עבודה ודרכים.
 

SupermanZW

Well-known member
לא רלוונטי

המלווה קובע את התנאים, לא הלווה. אם לא מתאים ללווה שיחפש מלווה אחר.

אתה לא יכול להצדיק מצב שבו משלמי המיסים של מדינה X יממנו את הוצאותיה של מדינה Y ולכן כל טיעון שתביא בנוגע לקרן המטבע לא יהיה רלוונטי. אף מדינה לא חייבת להיעזר בקרן המטבע, כל מדינה יכולה להנפיק אג"חים בשוק העולמי, מדינות בוחרות האם ללוות מקרן המטבע או לא.

עמותות מצילות עניים ממוות, הן לא חברות השקעה ומטרתן לא להשקיע אלא לספק תנאים בסיסיים למחיה לאלה שאינם מסוגלים להשיגם בכוחות עצמם.

אתה לא יכול להשקיע באנשים כדי למנוע מהם להגיע לעוני אפילו לו היו לך כל המשאבים בעולם והיית יכול לחלקם כרצונך. עוני נובע מבחירות גרועות של אנשים ומחוסר אחריות שלהם. אין בכוחך לשנות סדרי עדיפויות מעוותים, אתה לא יכול למנוע מאף אידיוטית לעשות פדיקור/מניקור מכסף שהייתה אמורה לקנות בו מזון לילדיה, אתה לא יכול למנוע מאף אידיוט לרכוש רכב חדש בזמן שהוא מפגר בתשלומי המשכנתא, אתה לא יכול למנוע מאף חד הורית להביא ילד נוסף לעולם למרות שגם את אלה שיש לה אינה מצליחה לפרנס, אתה לא יכול למנוע מאף מפוטר למשוך את כספי הפיצויים שלו למרות שבלי להעביר אותם לקרן הפנסיה ייאלץ לחיות בעוני כשיפרוש. בקיצור, אתה לא יכול למנוע מאנשים להיות מטומטמים ולכן עוני תמיד יהיה, לא משנה מה תעשה ואילו רעיונות "מדהימים" תעלה.
 

shershku

New member
תהום פעורה בינינו

משום שאינך מכיר במציאות:
עוני איננו בחירה.
אדם לא בוחר להיות נכה, שבדרך כלל מוביל לעוני.
אדם לא בוחר להיוולד להורים עניים, שבדרך כלל נשאר דור המשך תחת משטר קפיטליסטי.
עוני איננו בחירה.
 

SupermanZW

Well-known member
רוב העניים אינם נכים

רוב הנכים מסוגלים לעבוד. עוני נובע בדרך כלל מבחירות טפשיות בחיים. הורים עניים עם סדרי עדיפויות הגיוניים יגדלו ילדים שיצליחו לצאת מהעוני, הבעיה היא שמלכתחילה הם עניים כי הם מטומטמים ולא כי הם נכים שלא יכולים לעבוד. נכים שלא יכולים לעבוד הם מיעוט קטן מאוד וגם אותם עמותות מצילות ממוות. הורים מטומטמים מגדלים ילדים מטומטמים.
 
למעלה