ברכות לפורום החדש - וגם למפלגת העבודה

אתה צודק, גיל110, שלי היא לא טומי לפיד

אתה כותב ששלי "לא סוציאליסטית אמיתית"? וטומי לפיד ז"ל, עם כל הערכה שלי עליו כפובליציסט, יותר סוציאליסט ממנה? שלי וטומי לפיד שונים כמעט בכל דבר: בתחומים חברתי/כלכלי/מדיני/בטחוני/יהודי/סיפרותי וטוב שכך
 

גיל110

New member
טומי לפיד היה קפיטליסט

ופעל בכיוון בכך שפגע בתשלומי המדינה לחרדים. אם שלי סוציאליסטית היא צריכה לתת לכולם מה שהחרדים מקבלים, וזה ימוטט כלכלית את המדינה (בהתחשב בעובדה שמעל ל-70% מתחת לקו העוני).
 
מי שמנהלים את המדינה עכשיו -הם לא סוציאליסטים

הם הביאו את המדינה למצב של "מעל 70% מתחת לקו העוני". מי שמרוצה מהמצב הזה - שימשיך להצביע למי שהביא למצב הזה. מי שלא מרוצה מהמצב הנוכחי ורוצה שתהיה כאן מדינת רווחה - יצביע לסוציאל-דמוקראטים. ובבקשה, על תבלבלו בין המושגים "מרקסיסזם", "סוציאליזם", "סוציאל-דמוקראטיה" - יש הבדל בין המושגים.
 

גיל110

New member
לא בלבלתי את המושגים

אמרתי בפירוש דבר אחד - שלי מעולם לא העלתה הצעת חוק לקיצוץ בקצבאות החרדים אבל היא נהנת להגיד שהיא סוציאליסטית. אם לצוטט את ויקי: "סוציאליזם הוא שם-אב לקבוצת אידאולוגיות ומערכת כלכלית ושלטונית מדינית ליישומן, שבהן הקניין וחלוקת המשאבים נתונים לפיקוח ממשלתי במטרה לצמצם את הפערים החברתיים, וכך להתקרב, ואף להגיע, שוויון". איך בדיוק היא רוצה להגיע לשוויון הזה כאשר קבוצה אחת בטלנית פועלת ישירות נגד המדינה (וזה כבר בטחוני), מחנכת את הדור הבא נגד המדינה, מקבלת על כך תקציבים מטורפים שאף מגזר אחר לא מקבל, ובעקבות כך נוצר עוני?! במצב הנוכחי של המדינה - סוציאליזם לא יעזור. במצב הנוכחי צריך רק קפיטליזם, וקפיטליזם ממש לא הביא את המדינה למצב הזה. אם היה פה קפיטליזם תאמין לי שקו העוני היה יורד ל-50% מתושבי המדינה כיוון שהמיסים היו יורדים מ-60% ל-20% (כמו בארה"ב), והחרדים היו יוצאים לעבוד או מורעבים למוות.
 

SupermanZW

Well-known member
אם היה פה קפיטאליזם החרדים היו יוצאים לעבוד

רק בישראל חרדים לא עובדים כי רק בישראל הם מקבלים קיצבאות לכל החיים מבלי שיצטרכו לעבוד יום אחד בכל חייהם. אין עוד מדינה בעולם שמרשה זאת. אם יפסיקו לתת לחרדים קיצבאות בישראל הם יצאו לעבוד, בדיוק כפי שהם יוצאים לעבוד בכל מקום אחר בעולם. הם לא ירעבו למוות אלא יעבדו, ניתן ללמוד זאת מהנסיון בכל מקום אחר בעולם.
 

SupermanZW

Well-known member
ישראל היא מדינת רווחה וזו בדיוק הסיבה שאין בה

רווחה. פאראדוקס הרווחה הוא פרדוקס ידוע, יש המכנים אותו בשם מלכודת העוני. במדינת רווחה מסיבות פוליטיות הפאראזיטים מקבלים את רוב הכסף ולנזקקים האמיתיים לא נשאר. רק כשנבין שהחברה היא שאמורה להיות אחראית על הרווחה (ואז את הסיוע יקבלו רק אלה שהחברה רואה בהם ראויים לכך) ולא הממשלה ותפקיד הממשלה הוא לדאוג שהשוק יהיה חופשי ומשוכלל אז תהיה רווחה לרוב המוחלט. מדיניות כזו תיושם באופן האפקטיבי ביותר במשטר ליברטאריאני. משטר ליברטאריאני יוביל לצדק חברתי, לא מדינת רווחה.
 

יוליקה

Member
מנהל
המפלגה הזאת מפורקת לחלוטין

זה נכון שיש לה שם "מפלגת העבודה" נקודה. עד כאן הדמיון לעבר. מעבר לזה אין זכר למה שמפלגת העבוה היתה, מה היא סימלה, מה היתה המורשת שלה - לא נישאר מזה דבר!! אהוד ברק הביא את שירי וייצמן שרוקן את קופת המפלגה ולא השאיר אבן על אבן. אין לשלי יחימוביץ אפילו בסיס מינימלי עם מה להתחיל לבנות מוסדות מפלגה. לפני שנתיים ב-2009 אלה היו החברים שנבחרו: : אהוד ברק, יצחק הרצוג, אופיר פינס, אבישי ברוורמן, שלי יחימוביץ', מתן וילנאי, איתן כבל, בנימין בן אליעזר, יולי תמיר, עמיר פרץ, דניאל בן סימון, שלום שמחון, אורית נוקד, עינת וילף*, ראלב מג'אדלה* * 2 האחרונים נכנסו במקום יולי תמיר ואופיר פינס שפרשו. ב- ב-17 בינואר 2011 פרשו מהמפלגה אהוד ברק (אשר כיהן כיושב-הראש שלה עד אז), מתן וילנאי, שלום שמחון, אורית נוקד ועינת וילף. יחד הם הקימו את סיעת העצמאות. בכנסת הששית היו למפלגת העבודה 55 מנדטים!!!! ממנו נותרו 13 בבחירות ב-2009 ומהם פרשו 5 והלכו עם ברק. בתוך אלה שנשארו 8 סה"כ יש כבר 2-3 מחנות....עם זה אתם רוצים לבנות מדינה? אלטרנטיבה לשלטון?? הרי ברגע שיגיעו הבחירות הם ילחמו זה בזה כאריות על מקום ריאלי/קדמי ברשימה!!!
 
האמת

שאני באמת מקווה לראות את שלי וציפורה ביחד מקימות ממשלה. ובתקווה שבתקופה שלהן יהיה מחלמה. רק אז יהיה אפשר להגיד ובא לציון גואל על כל הזבי חותם שמנסים להיות ראש ממשלה. אם לא מבינים מהראש כנראה שעם מטומטם מבין רק במכות.
 
למעלה