ברכות לפורום החדש - וגם למפלגת העבודה

שסק1978

New member
ברכות לפורום החדש - וגם למפלגת העבודה

כך אני מרגיש אחרי הפריימריז... בוקר חדש עולה על העבודה. המפלגה שמתה ונקברה כל כך הרבה פעמים, עולה שוב מין האוב. האם היא חיה ובועטת? עוד לא. ייקחו עוד ימים רבים עד ששלי יחימוביץ' תצליח לתקן את מה שעוללו קודמיה, עמיר פרץ ואהוד ברק (פעמיים). ממה שהם עשו, אפשר ללמוד הרבה ואני מקווה שיחימוביץ' תפנים. על אהוד ברק אין צורך להרחיב. דומה שלא באמת שינה לו מה קורה עם המפלגה. עמיר פרץ רק ירק בפנים של הבוחרים שלו (שר ביטחון חברתי!! כן, ממש). אז עכשיו יש שינוי. מישהי שבאה מהעם, אינטילגנטית, אהודה בציבור. היא לא תהיה ראש הממשלה. בינתיים. אבל היא כן תוכל להיכנס עם קדימה בבחירות הבאות. היא תוכל לקבל תיק משמעותי. ותעשה שינוי אמיתי בישראל - וכן, היא יכולה. לאחר שנודעו מימדי הקטסטרופה בבחירות הארציות שהוביל עמרם מצנע, שרו במטה הבחירות ''לקום מחר בבוקר עם שיר חדש בלב...לשמוע חלילים ברוח החופשית, ולהתחיל מבראשית...''. בניגוד לרגע ההוא, הפעם באמת זו התחלה עם תקווה. בהצלחה, שלי
 

srp

New member
אולי היא תיכנס בקדימה

יכול להיות שהיא תוכל להיות אלטרנטיבה לקדימה. בסך הכל יש להם שם יו"ר מפלגה בובה של משרדי פרסום ואילו שלי הוכיחה שהיא לא בובה. לשלטון היא לא תוכל להגיע, כי היא שמאלנית והעם אחרי אוסלו הבין שמהזיות לא חיים (אולי מתים). נ.ב. יש לשים לב שלאחר מחאות הקיץ גם שמרבית העם מבין היום שהוא כבר לא מבין את הנושא של "צדק חברתי" והנסיונות להוביל לצדק חברתי יגרמו שהמדינה תרעב ללחם ומעמד הביניים יעלם.
 

נהורית1

New member
מזל טוב לשלי../images/Emo140.gif

אני מקווה ששלי תצדיק את התקוות שתולים בה. היא אחת הנשים והאנשים שאומרת ועושה, בלי הרבה מניירות. אם היא תביא לאיחוד בעם בין חלקיו השונים, ותביא לחלוקה צודקת של הנטל -החובות ושל הזכויות דייני. בהצלחה
יהודית.
 
בתור מצביע עבודה שלא פיספס אף מערכת בחירות כדי להצביע לעבודה, כולל נסיעה הזויה במונית ספיישל בדקה ה90 להצביע לברק, ורק כדי שיפסיד, יפרוש מהחיים הפוליטיים יחזור ויחריב את כל האמון שלי בו, מילת אזהרה ותמיכה : הבחירות יתקיימו כנראה בעוד כשנתיים, ותהפוכות רבות עוד יהיו בדרך לשיקום ותחיה מחדש של המצע הסוציאל דמוקרטי ברוח ערכי תנועת העבודה, ובמיוחד בחזית המדינית שתאפיל גם על החזית החברתית הלוהטת, ומכאן שהמסר לקראת הבחירות הבאות חייב להיות חד וברור בכל הנוגע לסיום הכיבוש, פינוי ההתנחלויות והקמת פלסטין, בלי טאטוא ומשחקי מילים. בנוסף, אני מציע למנהיגות הנוכחית, ואני בכוונה מדגיש מנהיגוּת, לזכור את העבר הלא רחוק, או במילים אחרות הכורח הראוי בשת"פ מלא של אנשים כמו עמיר פרץ, עמרם מצנע , בוז'י הרצוג ואחרים כדי להניע ולחזק את המפלגה למחוזות שזנחו אותם ולמגזרים שחשים בהונאה רבתי בהשראת ברק. אני מאוד מקווה שלא יגיע הרגע ובבחירות הבאות אניח פתק לבן בשל אכזבה משחזור ההיסטוריה השלילית של שסעים, תקיעת סכינים ובזבוז האשראי הציבורי. צדק חברתי ושלום מדיני בהצלחה ../images/Emo45.gif
 

mat32

New member
שלי, מצנע, פרץ.. למי אכפת. שמאל זה שמאל!

אני מאוד מקווה ששלי תזוז קצת ימינה. לגוי ואבוי: ע"מ להשיג שלום נורמלי, צריך איזשהו מנגנון בצד השני שיאפשר זאת. אולם, כאשר רוב העולם הערבי, אינו מכיר כלל במדינת ישראל, אין בכלל מה לדבר על שלום ומדינה. לי אישית אין בעייה לחיות בגבולות 67' כל עוד אומרים לי : "אני מכיר במדינת ישראל כבית העם היהודי". ואז בסדר, יש לנו נקודת התחלה. אבל כאשר אין אותה, אין טעם בכלל לדבר על משא ומתן. אנשים צריכים להבין שהפלסטינים מאמינים שכל מדינת ישראל היא כבושה. גם תל אביב. וזו גם דעת רובו המוחלט של העם המוסלמי הסובב אותנו. כדי להשיג שלום, נצטרך לראות לפחות צעדים כלשהם מצידם. ראינו מה עשה פינוי גוש קטיף (אז אמרו : "נראה את הטיל הראשון שייפול בעוטף עזה.. ". כן בטח). וכרגע, כמו שזה נראה, נסיגה לגבולות 67' רק תקרב את יעד הטילים קרוב יותר למרכז. וענו לי על זה: נניח ונחליט לסגת לגבולות 67'. מה נעשה אם יום בהיר אחד, יגיע מנהיג קיצוני יותר מאבו מאזן, שיחליט שהוא שם פס לבן על ההסכמים ולא מכיר במדינת ישראל. שוב מלחמה? שוב "לכבוש" ? ובינינו בעולם המוסלמי זה אפשרות סבירה בהחלט . (ראה ערך: מצרים, טורקיה, לוב, ועוד.) לא נורא. כל אדם יבין בסוף שטעה.
כנראה שיש אנשים שרק מהלומה רצינית תגרום להם להתפכח.
 

SupermanZW

Well-known member
שלי לא תזוז ימינה

אין לה אומץ לעשות זאת. בנוגע לפסקה המודגשת שלך, אתה צודק, תהיה מלחמה בכל מקרה, השאלה היא מתי.
 

Mishkafofer

New member
אהבתי אצלה את מגמת "אין שינוי" בנושא מסויים

לאחר שהתחילו לשוחח על פתיחת שוק החלב, יחימוביץ יצאה נגד המהלך בטענת הגנה על עובד X במפעל Y. לכאורה היה ניתן לטעון ששלי יחימוביץ מנסה לארגן לעצמה בוחרים בקרב קיבוצים ומושבים ששם נמצאת מרבית תעשיית החלב, אבל זה ממש שטויות, שלי זה פוליטיקה אחרת, נקייה וצחורה. לגבי חלב: הוא עדיין יקר, אבל למה לדרוש משלי יחימוביץ פתרונות? פוליטיקה צחורה ונקייה לא צריכה להתעסק בקקה, למה לשלי יחימוביץ לצאת חוצץ נגד ריכוזיות בשוק החלב. העם דורש ריכוזיות.
 
ואולי באמת צריך לשחוט את כל הפרות (הקדושות)

אם העם נגד ריכוזיות, אז בו נלך צעד נוסף קדימה. נעודד ייבוא מוצרי חלב, (אולי אפילו נסבסד ייבוא ?), המטרה תושג? להערכתי, מקסימום, הדבר יחסל תעשיית חלב בארץ. אגב, תסביר לי בבקשה את הקטע של ריכוזיות במשק החלב. האם כל מגדלי בקר לחלב, הקיבוצניק בצפון, והמושבניק מדרום, והחוואי מבנימינה - אחד הם? האם תנובה, טנא, יוטבתא, שטראוס, גבינות שומרון, משק צוריאל, וכל המחלבות הפרטיות האחרות נמצאות בבעלות של טייקון בודד אחד? ומה עם כל יבואני מוצרי חלב שכבר קיימים ופועלים? גם הם שייכים למשק ריכוזי? אני לא מתווכח איתך, אני רק מבקש הסבר
 

Mishkafofer

New member
אני אסביר

ריכוזיות במשק החלב לא נולדה אתמול, ההסברים והקרטלים נוצרו עם קום המדינה כאשר מרבית התעשייה היתה בידי ממשלה והסתדרות. העיקרון נראה הגיוני: נגונן על תעשייה מקומית ומצד שני נמכור לגויים (נדמה לי שקוראים לזה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה). נוצרו כל מני אירגונים שנועדו להגן על הסדרים אלו, מועצת חלב, ביצים , לול, זיתים. ההגיון היה פשוט, מכיוון שהשוק לא נתון לכוחות השוק אז בואו ניתן לפקידים לסדר את הברדעק וכך היה. תנובה היתה אגודה שיתופית בידי אלפי חקלאים ורפתנים (ככה אתה מבין איפה בדיוק היה מרכז הכוח). לכאורה איפה הקונספירציה? כל שרשרת האספקה בתחום החלב היתה ריכוזית, כולם אחזו בכולם ולא היתה אפשרות לפרוץ החוצה. חלבן או רפתן שרצה למכור חלב למישהו אחר הסתכן בלאבד את הזכות למכור לתנובה. כמו אל-על, תנובה במיוחד שספקיה בתעשייה קיבוצית, זכתה להגנה נרחבת. לכאורה הכל טוב. במיום מן הימים, נמכרה חברת תנובה לגורם X ולאחר מכן היא נמכרה לאייפקס. לכאורה על מה ולמה נגן על תנובה? היא בידיים פרטיות. השוק הכללי בישראל לקראת חופשיות. חתמנו על הסכמי סחר והצטרפנו ל-OECD, לא אוהבים שם ריכוזיות ותחרות מוגבלת. אייפקס ידעו לאן הם נכנסים. שוק בו יש רגולציה נרחבת הוא שוק טוב למי שיודע להסתדר עם הרגולציה. שכרו להם יועצים מחברת יעוץ מקנזי. היועצים גילו שהציבור לא רגיש לתנודתיות במחירי חלב. אייפקס הכריזה על תוכנית 100 הימים לשיפור רווחיות ומחיר תנובה (דובר על מכירה לבנק לאומי וגריפת הון) אבל יוק, לאנשים נשבר. דובר על פתיחת משק החלב: מה לא שמעתי על כך, זה לא יצליח כי טכנית זה לא יצליח (מוצר עדין מדי) ועד שנפגע ברפתנים (טענת הדאגה עובד X במפעל Y). לדאגתך לעובד X במפעל Y, אני אומר אל חשש, לא צריך לעוות את כל השוק, פשוט ניתן עזרה ישירות לרפתנים וחלבנים ולא נצטרך לסבסד אותם דרך אייפקס ותנובה. אם אתה רוצה לעזור למישהו, אז תעזור לו ישירות, למה אתה צריך מתווכים באמצע? אבל נניח לא שכנעתי אותך ותזעק על גורלו המר של החלבן הישראלי עם הפרה הכי מניבה בעולם (ROI מטורף אז מה הבעיה?). אבל ישראל חתמה על הסכמים עם אירגון הסחר וגם OECD, אז למה שלא נפתח את השוק. והטענה האחרונה והמנצחת: אם תנובה מוכרת קוטג' בניו-יורק בחצי מחיר, גם יהודי פה בישראל רוצה בחצי מחיר. אבל אל חשש, אבירת הפרולטריון תילחם באיילי הון ותדאג לעובדי הרפתות והמחלבות. איך? לפי עצתה של מרי אנטואנט, כמה מוצרים בפיקוח והשאר במחירי שיא, ככה הפלבאים ישתקו ויכלו את הלבנה הזול שלהם.
 

גיל110

New member
הנשים אוהדות אותה רק בגלל היותה אישה! בושה!

בהתחשב בעובדה שהיא הצביעה נגד החוק האוסר עישון במקומות ציבוריים, סוציאליסטית היא לא.
 
אני אישה

ואני לא אוהדת אותה מהיותה אישה. אני אישית חושבת שפרץ עשה את הטעות שלו, שעליה הוא שילם אתמול, שהיה שר ביטחון. אני חושבת ששלי יחימוביץ קטפה אתמול את הפירות של 5 שנים של עבודה פרלמנטרית.
 

גיל110

New member
והעובדה היא שהיא ירתה לעצמה ברגל בדיוק כמוהו

גם היא מחרה את נשמתה לחרדים וגם היא כנראה תמכור אם תאלץ לבחור בין הקמת קואליציה איתם או לא בכלל. היא לא טומי לפיד, היא לא נאלצה להתמודד בין להישאר דבוק ברעיון שלך לבין לוותר עבור המקום, פרץ נאלץ ושילם על כך. אני לא אוהד אותו, והוא לא יותר טוב ממנה לדעתי, אבל גם היא לא מספיק טובה בשביל להנהיג. את האמת היא שזה בחירה בין הפח לפחת ולא בין טוב ורע. אם היא סוציאליסטית אמיתית היא יודעת שלא יכול להיות מצב שהמדינה הפכה להיות מדינת הטרמפיסט ולא מדינת הסוציאליסט ולכן יש צורך בלפתור את הבעיה החרדית, דבר שהיא תפחד מלהתמודד מולו ולכן היא, כנראה, שקרנית כמו כולם.
 

גיל110

New member
התשובה בגוף השאלה

אין חרדים - אין בעיות. רק להזכיר - לא ניתן לפתור את הבעיה כל עוד לא הצלחנו להבין אין היא נוצרה, אלא אם כל רצוננו הוא פיתרון מהר לטווח הקצר.
 

Bliss89

New member
לא צריך להעלים את החרדים

פשוט להפסיק להזרים להם כל כך הרבה כספים, שיזיזו ת'תחת יילכו לעבוד ויעשו צבא, זהו נפתרה הבעיה.
 
למעלה