כבר רשמתי בעבר
שביוב וכבישים זה חלק שצריך להישאר בידי המדינה כנראה. למעט כבישים כמו כביש 6, אין בדרך כלל ליזמים מספיק תמריץ להתעסק בבניית כבישים.
אם יש תשלום על שימוש בכביש , אז יהיו יזמים שיקחו זאת על עצמם במידה ותהיה מעט בירוקרטיה.
הביוב זה נושא בעייתי יותר ולא חושב שיהיו יזמים שיתחזקו ויבנו תשתית ביוב.
לגבי מים - להפריט.
אני חושב שצריך להחזיק רשות מקומית, אם כי להוריד הרבה מהסמכויות שלה ואת מה שמורידים - לבזר ולתת אחריות לאזרחים.
אני בהחלט בעד חלוקת הערים לרובעים, שבהם האזרחים המקומיים יקבעו לגבי מה יקרה אצלהם. אם יזם ירצה לבנות בניין של 25 קומות, יצטרך לשכנע את תושבי השכונה (אם צריך, גם לפצות כספית).
תושבי הרובע יוכלו לקבוע איך האיזור שלהם יתנהל מבחינת רוב הדברים, השלטון המקומי יתעסק בתשתיות כמו ביוב, תחבורה, גינון ואולי כמה דברים נוספים.
אני בעד משעלי עם לגבי איזורים כאלה, לא יודע אם מוכתר השכונה יוכל להחליט בצורה אובייקטיבית ונכונה עבור קבוצה של כמה אלפי אנשים. הוא פשוט לא מסוגל לראות את כל השיקולים, זה לא קל.
אני לא מכיר את הסיפור, אשמח לשמוע.