מצפה לתגובה

מצפה לתגובה

"העם דורש צדק חברתי" שצועקים העם דורש צדק חברתי, למה מתכוונים, לכל העם.? לחלקו? העם שדורש צדק חברתי זה אותו העם שלא הלך לבחור בבחירות האחרונות? זה אותו העם שבחר במפלגות כמו קדימה ליכוד והעבודה, שהן מושחתות ופעם אחר פעם דופקת את העם? העם צריך להבין שעל הפתקים שהוא שם בקלפי הוא ישלם, הוא יאכל מרורים, עד שהעם לא יבין שבשביל צדק בכלל, כלכלי, חברתי, מדיני, סביבתי, בשביל לעשות צדק, צריך שמפלגות רציניות ומינימום מושחתות ייצגו אותו בכנסת העבודה והליכוד וקדימה בחיים לא יביאו צדק בודאי שלא חברתי, רוצים שמאל חזק או קיצוני? תצביעו מרצ! רוצים ימין עם עמדות ברורות וחד משמעי (יש יגידו קיצוני) תצביעו ישראל ביתנו רוצים מפלגה שהיא במרכז המפה הפוליטית תחזירו לתחייה את שינוי, תפנית, הירוקים וכדומיהם. ברגע שהכנסת תייוצג על ידי מפלגות עם עמוד שדרה, רציניות שיש להן דרך ברורה, ולא בערך ולא בכאילו ולא אולי, אז יהיה בסיס לעשיית צדק. את מחיר האמת יש לשלם מחיר השקר גבוה מממחיר האמת.
 

סופי65

New member
לא בטוחה שתאהב את התגובה שלי

מה זה צדק? מה יגרום ל"עם" להרגיש שיש צדק? נכון- כאשר המדיניות תהיה בדיוק כמו שאני חושבת , אני אאמין בכל ליבי שהיא צודקת.. האם יש אפשרות שכולנו נרגיש "צדק" בו זמנית? ודאי שבצורה כזו לא! אותו ביטחון שיש לי בכך שהצדק איתי, נמצא אצל כל אדם שפוי בדעתו באשר הוא. טעות לחשוב שכל מה שצריך זה הסברה טובה, פעולות חד משמעויות ו..כולם יראו כמה צדקתי.. אז מה אתה מציע- להדגיש את ההבדלים והניגודיות ביננו? אתה יוצא מנקודת הנחה שאנשים שמסורים לרעיונותיהם הם ערכיים יותר? למה בעצם? כפי שזה נראה לי, אלו אנשים שה"ערכים" הרעיוניים שלהם חשובים להם יותר מהאנשים עצמם.. שהחברה היא רק קבוצה של גופים שיכולה לעזור או להפריע להם בדרכם... הדרך היחידה בה ניתן להגיע ל"צדק" אמיתי , שלא מתוך כיפוף ידיים וכוחניות, צדק שיהיה צודק לכולם, היא למצוא מה משותף לנו. ערך מוסכם שנמצא מעל שאר הדיעות והערכים הפרטיים. ערך שעבור הגשמתו אני ואתה נוכל לקבל את העובדה שלעיתים המדינה מחליטה בניגוד לדעתינו, החלטות שנראות לנו אישית מוטעות ואפילו בעלות "מחיר" גבוה. אם אני אדע איך לעשות את זה אוכל לדרוש ולצפות גם מאחרים שינהגו כך. מה יכול להיות ערך משותף כזה? להבנתי- עצם השיתוף, ההבנה שכולנו בסירה אחת ו..הרצון להמשיך לתחזק את הסירה ולא לנסות לקפוץ ממנה.. כאשר שותפות היא הערך המוביל, כשניתקל במקרים בהם יפעלו בניגוד לדעתי, אוכל לקבל את הקושי וההתנגדות הטבעית שלי כאתגר..
 
צדק חברתי פירושו שיהיה טוב לכולם

לא כמו עכשיו, שלמיעוט מצוצמם, לא רק טוב, הכי טוב שרק אפשר ויותר מזה אפילו, ולכל השאר חרא. צדק חברתי פירושו שיהיה טוב לכולם. זה לא אומר שאם למישהו יהיה יותר טוב ממני, בגלל שיש לו נתונים יותר טובים ממני, כישרון, חוכמה, ידע וכו'... זה לא צדק חברתי. ממש לא. צדק חברתי זה שיהיה טוב לכולם, לא במידה שווה כמובן, אבל שלא יהיה למישהו טוב ולשני יהיה רע. בטח ובטח שלא לרוב יהיה רע ורק לקבוצה מצומצמת יהיה הכי טוב שרק אפשר. כי זה ההיפך הגמור מצדק חברתי. ואני לא מדבר איתך על דברים קטנים וזניחים, אני מדבר איתך על דברים גדולים ומשמעותיים. כמו למשל: דיור, חינוך, רפואה, עבודה, כסף, תנאים סוציאליים ועוד... לא ייתכן שיהיו במדינה הזאת אנשים שגרים בארמונות ובמגדלי יוקרה, ולעומתם יהיו אנשים זרוקים ברחוב (משפחות שלמות של חסרי דיור) ואנשים שמחטטים בפחי האשפה בכדי שלא לגווע מרעב. מצב כזה אסור שיקרה באף מדינה דמוקרטית נורמלית ומתקונת. מצב כזה יכול להתרחש אך ורק בדיקטטורות טוטאליטריות. לצערי, המדינה שלנו שפעם היתה דמוקרטית (ולא רק על הנייר) הפכה עם השנים בהדרגה (ובעיקר במהלך העשור האחרון) לפלוטוקרטיה (שלטון בעלי ההון). על כן, צדק חברתי צריך לשאוף להחזיר את המדינה הדמוקרטית ולהעיף את הדיקטטורה הפלוטוקרטית שהשתלטה לנו על המדינה באמצעות נערי האוצר של הטייקונים המושחתים.
 
אין כזה דבר טוב לכולם

תמיד יהיו כאלו שלא יהיו מרוצים, אני בונה על צדק כלכלי שיושג באמצעות איכות סביבה (אנרגיות ירוקות), וחסכנות חסכנות חסכנות (ממשלה של 15 שרים ולא של 29) צריך להבין שמובזבזים כספים אדירים במדינה הזאת שהיו יכולים ללכת לרופאים, לתרופות, לעניים.
 
טוב לכולם אין פירושו שכולם יהיו מרוצים

טוב לכולם פירושו שלא יהיה טוב לאחד על חשבונם של אחרים. טוב לכולם פירושו שיכול להיות מצב שלאחרים יותר טוב, אך אין מצב שבאותו זמן יש כאלה שלא טוב להם בכלל. טוב לכולם פירושו חיה ותן לחיות, לא חיה על חשבוני ותחנוק אותי. טוב לכולם. טוב לכולם פירושו חלוקת המשאבים והעוגה התקציבית בצורה צודקת והוגנת. טוב לכולם פירושו שהמשק לא יהיה תלוי ב20 משפחות שנתחם בעוגת הרווחים הינו 83%, בעוד שכל שאר האזרחים במדינה צריכים להתחלק ביניהם ב17% הנותרים. מצב שקיים אך ורק במדינת ישראל ולא קיים בשום מדינה דמוקרטית נורמלית ומתוקנת בעולם כולו.
 

DL1000K2

New member
לקרוא אותך מוכיח שההיסטוריה חוזרת

אתה נשמע כמו תומכי הקומוניזם של פעם. גם הם היו נלהבים וחדורי מוטיבציה כמוך. גם הם היו בטוחים כמוך שרק הם יודעים את הדרך. והמציאות טפחה על פניהם. אל תחשוב שאתה גאון הדור. למד את ההיסטוריה והימנע מלחזור על הטעויות שבה. זה קאץ' לא קטן כי גם בעבר בני האדם לא היו טיפשים.
 

זמרה

New member
לא משנה באיזו שיטה נבחר..

גם אם נקרא לה "שיטת השלום והצדק החברתי"...לא בטוח שזה יעבוד בגלל שהטבע האנושי לא יתן לזה לקרות... וזה מה שראינו בתקופת הקומוניזם...כולם כלפי חוץ למדו ולימדו צדק חברתי אבל היחסים החברתיים בפנים היו יחסי ניצול....
 

זמרה

New member
תגיד במשפחה שיש בה יחסים טובים..

אבל כל אחד עובד או עוסק במשהו שונה...לא טוב לכולם?...
 
לכולם טוב אם אתה קורא ידיעות אחרונות

לפני כמה שבועות היה סקר של מינה צמח ל87 אחוז מהעם טוב כאן. ובמקום נערי האוצר המושחתים את מי תביא. אנשים שלא יודעים חשבון בכלל?
 
שני אנשים ברחו מאריה

מספיק שהאריה יטרוף אחד וכבר השני ניצל . לכן אין אינטרס משותף וגם לא ייהיה .
 
אז אם שניהם רוצים לחיות

אז שיחסלו את האריה ביחד בכוחות משותפים... כי הרי ברור הוא שהאריה לא ישאר שבע לתמיד ושאת השני הוא יטרוף לארוחה הבאה... לכן יש ויש לשניהם איטרס משותף רק שהאגו מעוור את שניהם... ועל כך נאמר "אם לא נהיה תלויים אחד בשני נהיה תלויים אחד ליד השני"... שבת שלום ומבורכת...
 
למשלים יש בעיתיות מסויימת .

הם אינם מתארים את המצב בצורה מדוייקת . לכן ויכוח על משל הוא חסר ערך . גם המשל שלך לקוי אך לא אשתדל להסביר מדוע . או שהבנת כי תמיד יש תחרות בין שני בודדים על הקיום - או שלא . בני אדם נאבקים זה כנגד זה בכל הסעיפים . מים , מזון , מגורים , ביגוד ועוד הרשימה ארוכה . במאבקים האלה יש תוצאות ארוכות טווח .
 
התשובה בתוך דבריך ידידי... שהרי אתה

עצמך כותב:..."תמיד יש תחרות בין שני בודדים על הקיום - או שלא ."... ..."או שלא"...כדבריך שלך... ואם אפשר גם ש"לא" יתחרו בניהם... אז זאת אומרת שמדובר בהחלטה מושכלת ולא בכוחות טבע ו/או ב"גזירה משמיים"... (למעט היצר התאוותני והחמדני של האדם שהוא כידוע "רע מנעויו")... זאת אומרת שאנחנו צריכים להחליט אם אנחנו דואגים אך ורק לעצמנו... או שגם לילדנו משפחותנו ויתר אחינו... והם בתורם ידאגו לנו לכשנזדקק כשיבוא זמננו... (וכנראה שהוא יבוא כמו בכווול המקרים של אבותינו)... שנית... לעיניין המשלים... אז את המשל הראשון אתה נתת הפעם ואני רק השלמתי לך את החסר כי מדובר בשתי תפיסות שונות ומנוגדות שאני ואתה ואנחנו כולנו צריכים לבחור ולהחליט באיזו משתי השיטות אנחנו רוצים ו/או מעדיפים לחיות.... יום נפלא לכולנו...
 
. . .או שלא .

כל יצור חי בין אם אדם , או מלפפון הוא אגואיסטי למען התורשה שלו . זה אומר בדרך כלל אגואיזם חסר פשרות , אבל לפעמים יש ייתרון להתנהגות "כאילו" אלטרואיסטית רק בגלל שהיא מועילה יותר לאגואיזם ! זה התפקיד של המילים "או שלא" . ולא כמו שאתה מפרש .
 
היי... לגבי ניתוח

תורת האגואיזים ומורשת המלפפון אין בנינו חילוקי דיעות אם אתה אומר אז אני סומך עליך... אני לא מבין במלפפונים... אני מהבסטה של העגבניות והכוסברה...
...(בצחוק) שאלה לי לגבי המשפט השני שכתבת.. אתה כתבת:..."זה אומר בדרך כלל אגואיזם חסר פשרות"... מה הכוונה ב-"בדרך כלל" ?!... שהרי אם יש "כלל" הרי שחייב שיהיה "יוצא מין הכלל"... שאחרת לא יהיה כלל... אז אני מחפש את אותו "יוצא מין הכלל" שקבעת במסמרות בעיניין ה"אגואיזם חסר הפשרות"... לגבי פרוש המילים "או שלא" אני הבנתי אותן בהקשרם זה כפשוטן... וכבררית מחדל... ולא פרשתי אותן אלא השתמשתי בהן כפשוטן וכהוייתן... לילה טוב.
 
כל הברבורים לבנים - חוץ מהשחורים .

כל יצור חי בין אם אדם , או מלפפון הוא אגואיסטי למען התורשה שלו . האדם הוא רק אחד היצורים החיים . יש מיליוני יצורים חיים נוספים ומה שכתבתי נכון לגבי כולם למרות שאין הוכחה שיש רק ברבורים לבנים . ===================================================== כמו שנאמר "לכל כלל יש יוצא מהכלל - גם לכלל הזה" הכלל הוא "אגואיזם חסר פשרות" אבל לפעמים יש ייתרון להתנהגות "כאילו" אלטרואיסטית רק בגלל שהיא מועילה יותר לאגואיזם ! זה היוצא מהכלל אבל גם זה אגואיזם חסר פשרות - זה רק נראה כאילו אלטרואיזם .
 
למעלה