ביום ראשון הקרוב דיון חדש

ינוקא1

New member
לגבי השאלה שלך

על בהמה חיה וכו' , עיין מסכת חולין ע: -עא. (חיה בכלל בהמה וכו') לגבי החיות הטמאות - שאלה טובה. ניתן להגיד שמתוך אותו מין שממנו נתברר האדם , כיוון שהוא הפך להיות ראוי שתינתן בו תודעה מפותחת , היא זו שטיהרה אותו. כמו כן שים לב שבמרכבה יש גם חיות טמאות. אומנם בשורשן הן טהורות , אך בעולם הגשמי הן הופכות לטמאות. כנראה שאותו קוף שהגיע לרמת תודעה מסוימת והפך ל"אדם" , נדבק בכך לשורשו ונטהר.
 

מוטילו6

New member
שה' יציל אותך מעצמך

אם חיה בכלל בהמה אז תאכל סוס ותעלה אותו לקדושה כמו שאתה מעלה פרה? אלא שהמאמר חז"ל הזה נאמר על עניין מסויים ואנחנו מדברים על עבודת הבירורים שזה עניין אחר. הגוף היהודי שלך הוא יותר נעלה מהנפש האלוקית שלך תלמד על הנושא ואל תוותר ככה על הגוף הקדוש שלך ותיתן אותו לקופים. ולא ניתן להגיד ולא ניתן לפרש שום דבר. אתה ממציא ברמות אח שלי... ככה לא לומדים תורה. היהדות לא מושתתת על "ניתן להגיד" או על פירושים שעולים לך מאתמול להיום. תיקח לך מורה דרך ירא שמים ואל תחשוב שאתה "המייבין" של הדור. אני מדבר איתך ברצינות, הפירושים שלך לא שייכים למציאות ואתה מעוות את התורה. וחבל.
 

מוטילו6

New member
תלמידי חכמים לא זקוקים להצלה מעצמם

הם בתכלית הביטול לה' וכל רצונם ומאווים זה רצון ה' ולא זקוקים להצלה מעצמם. ולכן גם כל אלו שקשורים לתלמידי חכמים ולומדים תורה מפיהם לא זקוקים להצלה מעצמם כי כל הדבק בתלמידי חכמים באילו נדבק בשכינה. מה שאין כן אדם שמסביר את התורה על פי דעת עצמו יכול לסכן את עצמו כי התורה היא כמו סם. סם החיים או סם המוות. כשלומדים תורה מפי אדם ירא שמים ומסבירים את תורת הקבלה כפי שמקובל מדור דור אז זה סם חיים. אבל כשלוקחים את תורת הקבלה ומסבירים אותה על פי הדעת האישית זהו סם המוות. ולכן כדאי מאוד לרכוש את מידת הביטול וללכת לאדם ירא שמים וללמוד ממנו תורה.
 

ינוקא1

New member
אז תלמד שגם תלמידי חכמים זקוקים להצלה מעצמם :

1. "ואל תאמן בעצמך עד יום מותך" - פירש הברטנורא : שהרי יוחנן כהן גדול שימש בכהונה גדולה שמונים שנה ולבסוף נעשה צדוקי [ברכות כ"ט ע"א]: 2. "וכשחלה רבי יוחנן בן זכאי נכנסו תלמידיו לבקרו כיון שראה אותם התחיל לבכות אמרו לו תלמידיו נר ישראל עמוד הימיני פטיש החזק מפני מה אתה בוכה אמר להם אילו לפני מלך בשר ודם היו מוליכין אותי שהיום כאן ומחר בקבר שאם כועס עלי אין כעסו כעס עולם ואם אוסרני אין איסורו איסור עולם ואם ממיתני אין מיתתו מיתת עולם ואני יכול לפייסו בדברים ולשחדו בממון אעפ"כ הייתי בוכה ועכשיו שמוליכים אותי לפני ממ"ה הקב"ה שהוא חי וקיים לעולם ולעולמי עולמים שאם כועס עלי כעסו כעס עולם ואם אוסרני איסורו איסור עולם ואם ממיתני מיתתו מיתת עולם ואיני יכול לפייסו בדברים ולא לשחדו בממון ולא עוד אלא שיש לפני שני דרכים אחת של גן עדן ואחת של גיהנם ואיני יודע באיזו מוליכים אותי ולא אבכה ? אמרו לו : רבינו , ברכנו ! אמר להם : "יהי רצון שתהא מורא שמים עליכם כמורא בשר ודם" אמרו לו תלמידיו : עד כאן ? אמר להם : ולואי ! תדעו כשאדם עובר עבירה אומר שלא יראני אדם." 3. ויהי דוד בא עד הראש אשר ישתחוה שם אמר ר' יהודה אמר רב: בקש דוד לעבוד עבודה זרה , אין ראש אלא ע"ז, דכתיב: צלמא רישיה די דהב. והנה לקראתו חושי הארכי קרוע כתנתו אמר לו: דוד, מלך שכמותך יעבוד ע"ז?! אמר לו: יאמרו מלך שכמותי הרגו בנו, מוטב שאעבוד ע"ז ואל יתחלל שם שמים בפרהסיא. אמר לו: מאי טעמא נסבת יפת תאר? א"ל: יפת תאר רחמנא שריא. א"ל: מאי טעמא לא דרשת סמוכין? דסמיך ליה: כי יהיה לאיש בן סורר ומורה, כל דנסיב יפת תאר הוה ליה בן סורר ומורה. 4. רב אשי אוקי אשלשה מלכים. אמר: למחר נפתח בחברין. אתא מנשה איתחזי ליה בחלמיה. אמר: חברך וחבירי דאבוך קרית לן? מהיכא בעית למישרא המוציא? - אמר ליה: לא ידענא. - אמר ליה: מהיכא דבעית למישרא המוציא לא גמירת, וחברך קרית לן? - אמר ליה: אגמריה לי, ולמחר דרישנא ליה משמך בפירקא. - אמר ליה: מהיכא דקדים בישולא. אמר ליה: מאחר דחכימתו כולי האי, מאי טעמא קא פלחיתו לעבודה זרה? אמר ליה: אי הות התם - הות נקיטנא בשיפולי גלימא ורהטת אבתראי. למחר אמר להו לרבנן: נפתח ברבוותא (סנהדרין קב ע"ב) 5. ת"ר ואת הצפוני ארחיק מעליכם זה יצה"ר שצפון ועומד בלבו של אדם והדחתיו אל ארץ ציה ושממה למקום שאין בני אדם מצויין להתגרות בהן את פניו אל הים הקדמוני שנתן עיניו במקדש ראשון והחריבו והרג תלמידי חכמים שבו וסופו אל הים האחרון שנתן עיניו במקדש שני והחריבו והרג תלמידי חכמים שבו ועלה באשו ותעל צחנתו שמניח אומות העולם ומתגרה בשונאיהם של ישראל כי הגדיל לעשות אמר אביי ובתלמידי חכמים יותר מכולם כי הא דאביי שמעיה לההוא גברא דקאמר לההיא אתתא נקדים וניזיל באורחא אמר איזיל אפרשינהו מאיסורא אזל בתרייהו תלתא פרסי באגמא כי הוו פרשי מהדדי שמעינהו דקא אמרי אורחין רחיקא וצוותין בסימא אמר אביי אי מאן דסני לי הוה לא הוה מצי לאוקומיה נפשיה אזל תלא נפשיה בעיבורא דדשא ומצטער אתא ההוא סבא תנא ליה כל הגדול מחבירו יצרו גדול הימנו אמר רבי יצחק יצרו של אדם מתגבר עליו בכל יום שנאמר (בראשית ו) רק רע כל היום אמר רבי שמעון בן לקיש יצרו של אדם מתגבר עליו בכל יום ומבקש להמיתו שנאמר (תהילים לז) צופה רשע לצדיק ומבקש להמיתו ואלמלא הקב"ה שעוזר לו אינו יכול לו שנאמ' (תהילים לז) ה' לא יעזבנו בידו ולא ירשיענו בהשפטו " וכמובן אפשר להביא עוד. לילה טוב.
 

מוטילו6

New member
ובגלל כל המקורות שהבאת אתה לא עושה לך רב?

כי גם הרב לא יכול להציל את עצמו מעצמו לכן אתה מעדיף לפרש לעצמך את התורה ולחשוב שהגוף היהודי הטהור שלך בא מקוף? תרכוש לעצמך את מידת הביטול ותלמד את פנימיות התורה מפי אדם ירא שמים. אני לא בא אליך בתור נגיד או מצווה כי אני לא מכיר אותך ואין לי את הזכות לומר לך מה לעשות. רק שמתוכן תגובותיך נראה שאתה שורה בבילבול טוטאלי ובתור יהודי ליהודי יש לי את המצווה והחובה לנסות לעזור לך. אני אומר לך בפה מלא שהפירושים שהבאת נוגדים כל מקור יהודי - הגוף היהודי שלך לא בא מהקוף - הנפש האלוקית שלך לא שורה בתוך שאריות גנטיות של קוף. וחבל מאוד שאתה מביא דווקא את תורת הקבלה כדי לסמך את הדעות שלך האישיות. תרכוש לעצמך אדם ירא שמים ותלמד ממנו את פנימיות התורה בסדר ובהדרגה ובצורה נכונה ואז אתה לבד תבין לאיזה דרגות תוכל להגיע בדרך הזו וממה ניצלת.
 

ינוקא1

New member
המקורות הם לא בשבילי

הם בשבילך - שתראה שגם תלמידי חכמים צריכים לבקש מהקב"ה עזרה ולא משנה כמה הם גדולים. יכולתי לכתוב לך לפחות עוד 3 מקורות בלי שום בעיה. לגבי רבנים - למדתי מכמה רבנים בעבר , חברותא שלי לשעבר שלמדתי איתו כ5-6 מסכתות הוא היום ראש כולל (דווקא חבדני"ק) , ומכל מלמדי השכלתי. אבל אני לא יכול להגיד שמצאתי רב שהוא איש אמת כזה שראוי שאני "אתבטל" בפניו. (היחיד שאולי הייתי נותן לו את התואר הזה , הוא בן דוד שלי והוא צדיק גדול ואיש אמת , וכשאני והוא נפגשים אנחנו רק מתווכחים ולא מסכימים על כלום. בכל זאת עליו אני יכול להגיד בפה מלא שהוא צדיק ואמיתי יותר ממני. בכל אופן אם היית שומע את דעותיו היית אומר שהוא הרבה יותר "מבולבל" ממני , אז טוב שאינני מתבטל אליו). ואולי כיהודי ליהודי יש גם לי את החובה לעזור לכם , ולכן כתבתי את כל התגובות בשרשור ?
 

מוטילו6

New member
עזרת לי המון

עזרת לי לדעת איך לא ללמוד תורה. איך 'כן' ללמוד אני אולי לא יודע, אבל איך 'לא' ללמוד אני בטוח יודע. ורק בזכותך.
 
מה לשטויות האלה של האבולוציה עםהיהדות והקבלה?

הנה השלבים של בריאת הדומם צומח חי ומדבר עפ"י היהדות והקבלה כפי שכותב הזוהר הקדוש: (זוהר תזריע מ"ח.): "וכל שיח השדה טרם יהיה בארץ וגו'. א"ר אבא בוא וראה שכל מה שנברא בעולם לא נברא אלא בשביל האדם. וכלם בעבורו מתקיימים. ולא נתגלו בעולם. אלא כלם נתעכבו עד שבא זה שנקרא אדם. זש"כ וכל שיח השדה טרם יהי' בארץ וגו'. טרם. עד לא. כתרגומו. לפי שהצורה העליונה לא נתגלה. זש"כ ואדם אין. כלומר כולם נתעכבו בשביל אותה הצורה. עד שנתגלה." אז על איזה שלבים לאט לאט אחד מתוך השני אתה והאבולוציה מדברים ? (זוהר תזריע מ"ו.): "וייצר ה' אלקם את האדם עפר מן האדמה. וייצר בשתי יודי"ן. בשני יצרים. יצר טוב ויצר רע. אחד נגד מים. ואחד נגד אש. ה' אלקים שם מלא. את האדם. כולל זכר ונקבה. עפר מן האדמה. זו העפר של ארץ הקדושה שמשם נברא. והוא המקום של בית המקדש" (זוהר ויגש ר"ה:): "ויפח באפיו נשמת חיים ויהי האדם לנפש חיה. א"ר יצחק בוא וראה כאשר ברא הקב"ה לאדם כנס עפרו מארבע רוחות העולם. ועשה את גופו במקום בית המקדש למטה. והמשיך עליו נשמת חיים מן בית המקדש שלמעלה." (זוהר ויקרא י"ט.): "ובשעה שנברא אדם ונגמר גופו. נזדמנו על גוף ההוא אלף רוחות מצד בחינת שמאל, זה בקש לכנוס בו וזה בקש לכנוס בו. ולא היו יכולים. עד שגער בהם הקב"ה. ואדם הי' שוכב גוף בלי רוח. ומראה שלו ירוק היה. וכל אותן הרוחות היו סובבים עליו. בשעה ההיא ירד ענן אחד ודחה לכל אותן הרוחות. הוציא רוח ההוא של נפש חיה העליונה לנפוח בו באדם. ...וכאשר עמד אדם היתה נקבתו דבוקה בצדו. ...אח"כ נסר הקב"ה לאדם ותיקן לו נקבתו. זש"כ ויבן ה' את הצלע וגו' ויביאה אל האדם בתיקון שלה ככלה לחופה." אז איפה אתה רואה או לומד ביהדות ובקבלה על גוף בהמי שבא מהקוף ולפני זה מהאמיבה ולפני זה מהעפר ולפני זה מפיצוצים מיקריים ???
 

ינוקא1

New member
כשלומדים זוהר צריך להבין אותו

וכל מה שקרה בגן עדן , קרה בעולם היצירה - לא בעולם שלנו. הוא ירד לעולמינו רק לאחר החטא , והורכב באותו הגוף שהוכן לו.
 
ואתה חושב שאתה מבין אותו עם שעטנז "המשכילים"?

הקטעים מהזוהר שציטטתי היו מובנים מאוד למי שיש לו דעת תורה נקייה מ"השכלה" חילונית כופרנית. ובנוסף להצעה הנכונה שמוטילו הציעה לך, אוסיף שכדי לך בשביל עצמך לבחור האם אתה דתי עובד השם? או משכיל חילוני מסורתי? כי השילוב בין שניהם ללא דרך או שיטה הלכתית מובהקת, מוביל לשעטנז מבלבל שלא מהקדושה.
 

ינוקא1

New member
קודם כל אני דתי עובד ה' , תודה.

(לפחות משתדל. הלוואי ואזכה להיקרא באמת "עובד ה'") את הזוהר אני מבין ברמה שלי שמבוססת על כל מה שאני יודע - הן מבחינת חוכמת התורה והן מבחינת חוכמות החול. כדי להבין את התורה אני משתמש בכל מה שנראה לי אמיתי. וכפי שאמר הגר"א : "כפי מה שיחסר לאדם ידיעות משארי החכמות – לעומת זה יחסר לו מאה ידות בחכמת התורה" אינני רואה מניעה בין השכלה בחוכמות החול לבין עבודת ה'. זוהי דרכם של כל חכמי ישראל מהדורות הקודמים עד למאתיים השנים האחרונות. מאז ומעולם יהודים היו בקיאים גם בחכמת התורה וגם בחוכמות החול ושילבו בינהן. מעולם לא היתה סתירה בין זה לזה. רק בדורות האחרונים , בעקבות הכפירה בארצות אשכנז חל בידול בין השתיים , וכפי שכתבתי קודם - הפכו את השמרנות והבערות למצווה. במקום שיאמר עלינו "רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה" כפי שנאמר עלינו בכל הדורות , כעת בגלל הדרך החרדית אומרים "רק עם טיפש וסכל הגוי הגדול הזה". התורה לא סותרת ידע מכל סוג , וכשאדם משלב בין השניים כראוי הוא גם מבין את התורה יותר טוב וגם מקדש את ה'.
 
אין דבר כזה דתי עובד ה' שאומר משפט כזה:

"אני משתמש בכל מה שנראה לי אמיתי." כי פה בדיוק אתה נופל וכבר לא עובד את ה', אלה את עצמך ואת מה שנראה לך. התורה אומרת לנו על תזוז ימין או שמאל ממה שיורו לך (החכמים וגדולי הפוסקים של כל דור), ולא מה שנראה לי ח"ו.
 

ינוקא1

New member
התורה אומרת אל תזוז ימין ושמאל

ממה שאומרת לך הסנהדרין. בימינו אין סנהדרין , וקיימות דעות שונות - כפי שהבאתי כאן קודם , וזכותי המליאה לסבור כמוהן (הרב תפארת ישראל על המשנה , הרב קוק , הרב אליהו בן אמוזג , הרב גדליה נדל וכו') וכך אומרת הגמרא בחגיגה ג: : ". . . בעלי אסופות אלו תלמידי חכמים שיושבין אסופות אסופות ועוסקין בתורה הללו מטמאין והללו מטהרין הללו אוסרין והללו מתירין הללו פוסלין והללו מכשירין. שמא יאמר אדם היאך אני למד תורה מעתה ? (=כי הרי יש הרבה דעות ?) תלמוד לומר : כולם נתנו מרועה אחד אל אחד נתנן פרנס אחד אמרן מפי אדון כל המעשים ברוך הוא דכתיב (שמות כ) וידבר אלהים את כל הדברים האלה אף אתה עשה אזניך כאפרכסת וקנה לך לב מבין לשמוע את דברי מטמאים ואת דברי מטהרים את דברי אוסרין ואת דברי מתירין את דברי פוסלין ואת דברי מכשירין" כלומר , בדורינו כאשר אין סנהדרין , אז צריך ללמוד את כל הדעות ואחר כך לראות איזה מהן יכשר בעיני הלומד ולפסוק כמוהו - כפי שכתב רש"י שם. לכן אני משתמש במה שנראה לי אמיתי. לא לחינם נתן לי הקב"ה שכל - זה כדי שאשתמש בו.
 
ההפך, הבורא נתן לך שכל כדי לבחור בין להתבטל

לרב גדול ודרך פסיקה מסוימת שמקובלת היום על גדולי תורה ולשתות מבאר מים חיים, לבין לבחור "להשתמש במה שנראה לי אמיתי" כדבריך, ולרדת לבאר שחת.
 

ינוקא1

New member
"לא תגורו מפני איש"

"לא תאגור דבריך מפני איש" כך פירש רש"י. אין מה "להתבטל" בפני דרך פסיקה כאשר יש לך ראיות לדרכך , כל עוד לא נפסקה הלכה בסנהדרין. מה גם שכאן בכלל לא מדובר על פסיקת הלכה אלא על עניין אמוני.
 
למעלה