ככל שמוח האדם השתכלל, כך הוא נעשה פגיע יותר לטעויות

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
ככל שמוח האדם השתכלל, כך הוא נעשה פגיע יותר לטעויות

כאשר למכשיר מסוג מסוים, נניח מכונת כביסה או מחשב, יש מספר חלקים קטן ופונקציות פעולה מעטות - הסיכון לתקלות ושגיאות במהלך פעולתו קטן. מאידך ככל שרבות הפונקציות והמורכבות של המכשיר - כך הסיכון לתקלות ושגיאות עולה. מחקר חדש, אשר נערך במכון ויצמן למדע בראשותו של רביב פרילוק, תלמיד מחקר בקבוצתו של פרופ' רוני פז, והתפרסם בכתב העת המדעי היוקרתי Cell, הראה באחרונה כי כך קרה גם במוח האדם - ככל שיכולת הקידוד שלו הלכה והתייעלה, הוא נהפך לחסין פחות לשגיאות, וכך הופיעו פסיכופתולוגיות שאינן נמצאות בפרימטים בעלי מוח מתוחכם פחות- כמו הפרעות קשב, חרדה ודיכאון ועד אוטיזם.
עד היום היה ידוע שמוח האדם שונה ב"חומרה" שלו מפרימטים אחרים, אך לא היו נתונים לגבי הבדלים ב"תוכנה", כלומר באופן שבו תאי העצב מתקשרים ומקודדים מידע. לשם בדיקת מידע זה, פיתחו החוקרים מבחן למדידת יעילות הקוד העצבי, הבודק כמה מידע יכול להעביר תא עצב בודד...לחצו להמשך קריאה
 

uzi2

Active member
אהבתי את כותרת המשנה

אני לא בטוח שהוא צודק באחת הדוגמאות, לגבי הפרעות קשב וריכוז אצל בעלי חיים.
לא יודע מתי בפעם האחרונה הוא ניסה להושיב את החתול שלו ללמוד שיעור בהיסטוריה.
כשאין לך יכולת ללמוד דברים שלא דרך התנסות, לא יהיו לך בעיות קשב וריכוז. כשאין לך יכולת לרפלקציה עצמית, לא תכנס לדיכאון. ככל שהמוח גמיש יותר כך יהיו יותר טעויות אך המערכות גם ידעו לתקן את עצמן בהרבה סיטואציות ולהתאים את עצמן לסיטאציות משתנות.
 

BigBadWolf

Member
לחתולים אכן יש בעייה רצינית של קשב וריכוז

ראיתי פעם מישהי מובילה את החתול האבוד שלה הביתה (טענה שהוא לא רוצה שתסחוב אותו והוא גם היה חתול ענק וכנראה כבד למדי). החתול הלך אחריה והיה ברור שהוא רוצה להיות מובל, אבל כל חצי דקה בערך משהו משך את צומת ליבו, הוא לחלוטין איבד ריכוז והבחורה הייתה צריכה למשוך את צומת הלב שלו בחזרה.
 
למעלה