מדוע איננו רואים חיידקים שמתפתחים למין אחר ?

רוב הזמן נח

Well-known member
זה לא פורום אבולוציה

שאלו שאלה מדעית, אז מה אתה מכניס את אלוהים?
&nbsp
הסיבה המדעית שחיידקים לא מתפתחים למין אחר, היא כי זה בלתי אפשרי.
&nbsp
אף פעם המדע לא צפה במין אחד שהופך למין אחר בגלל מוטציות, אפילו לא חידקים ונגיפים.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

pynokyo

New member
לא מדוייק - יש מוטציות שיוצרות סוג חדש המתפצל מסוג קיים

מה קדם למה - הביצה לתרנגולת או התרנגולת לביצה?
איך ממיקרואוגניזם ראשוני (שאין מושג איך ולמה הוא נוצר) נוצרו מאות ואלפי סוגי חיים וצורות חיים?
ולמה יש לבני אדם כל כך הרבה שפות ותרבויות למרות שכולם עשויים מאותם חומרים ביוכימיים חשמליים כמו שאר צורות החיים לעומת בני האדם התנהגות ושפה של בעלי חיים מאותו סוג מתנהגים אותו דבר בכל מקום בעולם?
כלב מישראל יבין את שפתו של כלב מסיביר - ויבנח אותו דבר
לעומת זאת אדם מסיביר ואדם מישראל יהיו בעלי תרבות שונה ובעלי שפה שונה - לא יבינו זה את זה ללא מתורגמן. אפילו שפת סימנים של חירשים שונה ממדינה למדינה.
 
מדוע איננו רואים חיידקים שמתפתחים למין אחר ?

לפי המדע איזה לחץ סביבתי גרם לחיידקים בעבר להפוך ליצורים מפותחים ומורכבים יותר? מדוע איננו רואים זאת היום למרות לחצים קיצונים שהמדענים מפעילים עליהם במעבדות שלהם כבר יותר מ 150 שנה, ולמרות מחזור החיים המהיר שלהם שנמשך דקות?
 

רוב הזמן נח

Well-known member
אתה מניח ומבסס את דבריך על התאוריה שמתא ראשוני

נוצרו כל החיים.
אבל זאת רק תאוריה שאי אפשר לדעת אם היא באמת נכונה.

ויש תאוריה שאומרת שגם לבעלי חיים יש שפה שונה. ככה שכלב ממקום אחד לא יבין כלב שהגיע ממקום אחר.
 

pynokyo

New member
אני אישה - לגבי בעלי חיים, זה לא תיאוריה יש עובדות בשטח

לגבי התיאוריה של חיים ראשוניים - אם אין הוכחה לגורם הראשוני של החיים כל מסקנה עלולה להיות מוטעית כאשר הבסיס לא ידוע.
זאת הסיבה, שאני טוענת שהמדע טוב ככל שיהיה עלול להציג מסקנות מוטעות כאשר חסר לו מדרגות בסולם הידע - במיוחד כאשר החולייה הראשונית חסרה/לא ידועה.
זה לא אומר שלא צריך להמשיך לחקור - אבל כל תפיסת החיים למעשה מבוססת על תיאוריות שחלקן מגיעות לידי ביצוע מעשי ומשרתות אותנו וחלקן נשארות בגדר תיאוריה.
 

uzi2

Active member
עניין של סקאלה.

מוטציות גנטיות קלות מתרחשות בחיידקים כל הזמן ובסקלות זמן לא ארוכות, וגם ברירה טבעית, אבל הן מספיק קלות כך שהן משנות את החיידקים, ועדיין משאירות אותם חיידקים - רק עם תכונות אחרות. אלו שינויים קלים שמאפשרים סיכוי סביר לחלק קטן מהמוטציות לשרוד.
כאשר עוברים לסקלה של הפיכת יצור ליצור לגמרי שונה, סקלת זמן של 150 שנה היא זניחה. במיוחד, מדענים יודעים להעביר תכונות גנטיות מסוג אחד של חיידקים לשני, וחיידקים עושים זאת גם באופן טבעי (horizontal gene transfer). כמובן שאי אפשר להפוך חיידק לפיל על ידי השתלת גנים של פיל.

חיידקים הם יצורים מפונקים. רובם לא שורדים אם הם לא בסביבה שאליה הם מתאימים. לכן קצב המוטציות הגבוה לא מספיק לשינויים בסקלה של להפוך מין למין אחר. לא בסקאלה של מאות שנים.

בשנים האחרונות יש ממש מחקר בהיקפים עצומים, ולמרות שעדיין הרבה דברים אנחנו לא מבינים, יש סיכוי שהתחום הזה יהיה הרבה יותר בשליטה אנושית, או לחילופין יאבד שליטה עם חיידקים פתוגניים חסיני טיפול.
 
למעלה