למה עדיפה רבייה מינית על רבייה א-מינית?

דרך אגב, פינוקי.

האם נכנסת אי פעם לפורום של בריאתנים להגן שם על תיאורית המתכנן התבוני שלך ולתקוף את תיאורית הארץ הצעירה? אומאולי נכנסת לפורום של דתיים כדי להסביר להם שהאלוהים שהם מתפללים אליו אינו יהוה אלא המתכנן התבוני?
 
שאלה לי אליך

במה שונה לפי דבריך תיאוריית התכנון התבוני מהתיאוריה הבאה שאני אציג. כידוע - כיום קיימת סתירה בין חוקי מכניקת הקוונטים לאלו של תורת היחסות, ואני אציע תיאוריה לגבי קיומו של "הכוח המתאים בין המכניקה הקוונטית לתורת היחסות". תיאוריה זו ניתנת להפרכה כמובן, אם יצליחו ליישב את הסתירה בין התחומים ללא המתאת כוח חדש. האם לפי הקריטריונים שלך זוהי תיאוריה מדעית? אם לא, מה ההבדל?
 

aetzbar

New member
וברשותך שאלה לי אליך

מה זה מדע ? זו אינה התחכמות, ואין כאן ניסיון ליצור שטף של מלל חסר פשר. כאשר אני שואל מה זה מדע ? אני שואל איזה תוכן טמון בשלושת האותיות מ ד ע פרט לתוכן הברור של צורה גיאומטרית ייחודית שאלה זו מופנית אל מי שרשם את שלושת האותיות, כאשר הוא טוען שיש בהם תוכן נוסף, פרט לתוכן הגיאומטרי החיצוני. ובכן, מהו התוכן הזה , מי קבע את התוכן הזה , והאם כל אדם יכול לקבוע את התוכן של שלושת האותיות כרצונו. ללא בירור שאלת התוכן של שרבוטי קווים ( אותיות) , מה הטעם לדבר על תיאוריה מדעית א.עצבר
 
מדע - בדיוק כמו כסא

הינה מילה המשמשת אותנו בני האדם לצורך תיאור של מושג כלשהו, במקרה שלנו - תיאור של שיטת עבודה שהביאה אותנו להשגת מאגר תיאוריות רחב. כיוון ששיטת עבודה זו מכיחה את עצמה בשטח, מטבע הדברים אנשים נוטים לייחס לתיאוריה השייכת לתחום זה משקל רב יותר מלכל תיאוריה אחרת. קיימות דעות שונות לגבי המאפיינים המדוייקים של התיאוריות השייכות לשיטת עבודה זו, אך ההבדלים ביניהן מספיק דקים בכדי שנוכל להתעלם מהם לצרכינו. שמחתי לעזור.
 

aetzbar

New member
שים לב להבדל המהותי בין המלה מדע למלה כסא

כאשר ראובן ישאל... מה זה כסא ? לוי יצביע על "משהו" ממשי ויגיד .... כסא זה שם מוסכם של המשהו הזה. עתה מוטלת על ראובן המשימה לגלות את התוכן הגלום במשהו הזה, שהוא צריך להיות התוכן של המלה כסא ראובן יתחיל לעשות מעשים, הוא ירים את המשהו, ינקוש עליו , ינסה לכופף אותו, יבדוק אם הוא מסתיר אור או שקוף, ינסה לחרוט בו חריטה כדי לדעת אם הוא קשה או רך, וכן הלאה וכן הלאה, ולאחר סדרת מעשים שונים עם המשהו הזה סוף סוף הוא ידע ...מה זה כסא וכך נהפך צירוף של שרבוטי קווים (אותיות) שיש לו רק מובן גיאומטרי, לבעל מובן ותוכן ייחודי , הרבה מעבר למובן הגיאומטרי. וכאשר ישאל ראובן ...מה זה מדע ? איזה תוכן גלום בצירוף האותיות הזה פרט לצורה גיאומטרית ? הוא מצפה לסדרת מעשים שבעקבותיהם ישיג ידיעות חדשות , שהן התוכן האמור ? ומה אתה מציע .... סדרה של מלים ומה התועלת בהצגת סדרה של מלים ? הרי לכל מלה יש רק מובן גיאומטרי , אלא אם האדם עצמו העניק למלה תוכן אבל על התוכן הזה נשאלת השאלה.... מה זה מדע לכן, השאלה ... מה זה מדע ? לא נענתה. א.עצבר
 

deathcaster

New member
השאלה נענתה בצורה מלאה

אולי אינך מסוגל להתמודד ו/או לקבל את התשובה. זו כבר סוגיה אחרת שאנו מודעים לה כבר שנים
 

deathcaster

New member
לא אנחנו לא,

אנחנו דנים בבורות המדהימה שלך שאותה חזיתי מרגע שרשמת את ההודעה הראשונה שלך בפורום, שלך קשה להבחין בה, תמיד היה ולצערנו, אלא שעוסקים במדע בניגוד אליך, גם תמיד יהיה.
 
אתה טועה

הצבעה על עצם הינה הצבעה על פרט אחד מבין רבים השייך לקטגוריה, ולכן בוודאי אינה מגדירה בצורה מספקת את מושג ה"כסא". אם בכל זאת אתה מתקשה בהבנת החלוקה בין מושגים מופשטים המתייחסים לעולם הממשי לכאלה שאינם, אני מציע לך להתייחס אל המילה "מדע" כפי שאתה מתייחס אל "חשוד". בכל מקרה - גם אם ההשוואה אינה מקובלת עליך, השאלה נענתה בלי שום קשר אליה בצורה ברורה, ואם יש לך ערעור כלפיה לא ברור מהו.
 

aetzbar

New member
אתה מחליף את צירוף האותיות מ ד ע

בהרבה צירופי אותיות ( זה ההסבר שצירפת) ואין בכך כל טעם עצם העובדה שצירוף האותיות מ ד ע לא מסוגל למסור שום תוכן, פרט לתוכן הגיאומטרי של שרבוטי קווים, שולל את האפשרות , שצירופי אותיות אחרים יצליחו למסור תוכן , פרט לתוכן הגיאומטרי שלהם. לכן, ההסבר שצירפת הוא חסר תוכן. ואיך נשבר מעגל הקסמים הזה ? על ידי מעשים , שהם מביאים לידיעה ישירה .זה מה שמתרחש בדוגמת הכסא וזה שיתרחש בדוגמת המדע, אם יעשוו מעשים המביאים לידיעה. אין לי ספק שאתה משוכנע בתשובתך, אבל שכנוע זה נשאר בתחום הסובייקטיבי שלך, ולא הצלחת להעבירו לתחום האובייקטיבי. ואם אינך מקבל את עמדתי , אז אצרף שאלה פשוטה האומרת מה התוכן של צירוף האותיות הזה צ ו ר ה מעבר לתוכן הגיאומטרי ? אין לנו חילוקי דעות בקשר לתוכן הגיאומטרי של 4 שרבוטי קווים צ ו ר ה אבל איזה תוכן נוסף יש פה ? א.עצבר
 
אינני מתכונן להיכנס איתך לדיון פילוסופי

משום שאינך עושה עלי רושם של מי שמסוגל לכך. הרעיון הבסיסי אינו קשור לפילוסופיה אלא למוסכמת התקשורת בין בני אדם. אם אתה רוצה - אתה יכול לסרב להשתמש בכל מילה שאינה מתארת עצמים ממשיים, אולם כיוון שהמוח של מרבית האנשים מסוגל לתפוס (גם אם לא להגדיר היטב) מושגים שאינם נחווים על ידי החושים שלהם, טבעי הדבר שהם יבקשו לשוחח עליהם גם כן, ואת זאת יוכלו לעשות אך ורק על ידי שימוש במושגים מופשטים. מושגים מעין אלו מטבע הדברים - ניתנים להגדרה אך ורק על ידי מילים, ולכן כל דרישה להגדרה ויזואלית שלהם מופרכת מיסודה. אם אינך מסוגל להתמודד עם שיחה המכילה מושגים כאלה, אתה מוזמן להתכבד ולהמתין בנימוס בשקט עד שהיא תסתיים. אם אתה רוצה הסבר למושגים - תאלץ לציית למערכת הכללים לפיה נוצרים אותם המושגים, כלומר - להסתפק בהסברים מילוליים בלבד.
 

aetzbar

New member
אני יודע יפה מאוד להשתמש במה שאתה מכנה

מושגים מופשטים, ובכל אותם ביטויים שאין להם תרגום מוחשי. אני יודע יפה מאוד להבדיל בין הסובייקטיבי והאובייקטיבי אנשי מדע פועלים בתחום האובייקטיבי , והמשוררים בתחום הסובייקטיבי להגות המדעית יש תרגום יחיד וחד משמעי, להגות הפואטית אין סוף משמעויות ההגות המדעית היא כמותית, ושפת הכמויות היא שפת המספרים כאשר שאלתי ...מה זה מדע ? ציפיתי לקבל תשובה חד משמעית כמו זו המדע , הוא העיסוק בכמויות, בדידות או רציפות. העיסוק הכמותי הבדיד הוא העיסוק המתמטי והנובע ממנו העיסוק בכמויות רציפות הוא מוחשי. יש 5 כמויות רציפות בעולמינו , ושמם המוסכם הוא זמן, אנרגיה, מרחק שטח ונפח. לכל כמות כזו אפשר לבחור אמת מידה, ולבצע איתה מדידות זהו העיסוק המדעי, הפיסיקלי והגיאומטרי זהו עיסוק ממשי של מעשים. לכל חלק מעשי של העיסוק המדעי אפשר להצמיד חלק רעיוני לדוגמה אריסטו טען שתנועת הנפילה החופשית נובעת מכוח פנימי של הגופים וניטון טען שתנועת הנפילה החופשית נובעת מכוח חיצוני הפועל על הגופים שתי הטענות האלה, הן טענות מטאפיסיות אפשריות, כיוון שהן עומדות בהתאמה עם התופעה המוחשית של נפילה חופשית שתי הטענות האלה הן טענות מטא מדעיות ואין להם אופי כמותי הניתן למדידה. ולבסוף, אם תציג את תשובתך לשאלה מהי צורה ? אני אציג את תשובתי ואתה תופתע מאוד בברכה א.עצבר
 

deathcaster

New member
התייחסות

"אני יודע יפה מאוד להשתמש במה שאתה מכנה מושגים מופשטים, ובכל אותם ביטויים שאין להם תרגום מוחשי, אני יודע יפה מאוד להבדיל בין הסובייקטיבי והאובייקטיבי."- אין הנחתום מעיד על עיסתו, לא אינך יודע. "ההגות המדעית היא כמותית"- אתה בטוח? למה אתה קורא "הגות מדעית"? "כאשר שאלתי ...מה זה מדע ? ציפיתי לקבל תשובה חד משמעית כמו זו"- כלומר, אתה מוכן לקבל רק את התשובות שאתה רוצה לשמוע..... מדען אתה לא תהיה עם גישה כזו. "יש 5 כמויות רציפות בעולמינו , ושמם המוסכם הוא זמן, אנרגיה, מרחק שטח ונפח." - האם אתה בטוח בקביעה הזו? אפשר לקבל סימוכין אמין שמאמת את טענתך? "אריסטו טען שתנועת הנפילה החופשית נובעת מכוח פנימי של הגופים, ניוטון טען שתנועת הנפילה החופשית נובעת מכוח חיצוני הפועל על הגופים שתי הטענות האלה, הן טענות מטאפיסיות אפשריות, כיוון שהן עומדות בהתאמה עם התופעה המוחשית של נפילה חופשית שתי הטענות האלה הן טענות מטא מדעיות ואין להם אופי כמותי הניתן למדידה"- איזה סלט עשית כאן. מהי טענה מטא-מדעית? "לבסוף, אם תציג את תשובתך לשאלה מהי צורה ? אני אציג את תשובתי ואתה תופתע מאוד"- אני לא אהיה מופתע.
 

deathcaster

New member
בניגוד לקודמיי

אני מכיר אותך מספיק זמן כדי לא להתייחס ברצינות לשטויות שלך ולמשחקים שלך הנובעים מבורותך
 

deathcaster

New member
תנסה לפתוח מילון ולעזוב אותנו בשקט, אתה מטריד

את הפורום, נתבקשת לא לעשות בדיוק מה שאתה עושה עכשיו. פורום זה עוסק בחדשות המדע, ולא במשחקים ילדותיים
 
אני משתתף בצערך

על שציפייתך לקבל תשובה חד משמעית לא התמלאה. אינני מכיר כמעט מילים להן יש הגדרה חד משמעית (מלבד במסגרת המתמטיקה ו/או חלקים מהפילוסופיה), ובמרבית המקרים עלינו להסתפק בהגדרה מעורפלת משהו, המקלה עלינו את התקשורת בין בני אדם. לא מתאים לך? בעיה שלך. אני ממש לא חש אחראי לפתור את כל המצוקות שלך, ולכן לא אמשיך לדון איתך בשאלות פילוסופיות עקרות.
 

aetzbar

New member
על מלכודת המלים שמעת ?

מלים מבארות מלים מבארות מלים מבארות מלים מבארות מלים ואין לדבר סוף היציאה ממלכודת המלים, על ידי מעבר למעשים המעשים מביאים לידיעה מבט פשוט מביא לידיעה מופלאה ושמה המוסכם צורה. צורה זה שם מוסכם לידיעה טבעית הבאה בעקבות מבט פשוט. ראית - ידעת נגעת - ידעת טעמת - ידעת המבט על מעגלים גדלים וקטנים, מגלה קווים עגולים בעלי צורות שונות ידיעה פשוטה זו שבאה בעקבות מבט פשוט, הביאה ליצירת גיאומטריה חדשה והיא הגיאומטריה של הקווים העגולים א.עצבר
 
למעלה