למה עדיפה רבייה מינית על רבייה א-מינית?

xianghua

New member
שוב שעורי בית במתמטיקה?

הלכתי לישון...
 
מעניין למה...

מדובר פה על השאלות הבסיסיות ביותר בתחום, שבלי להיות מסוגל לענות עליהן לא ניתן להבין את הבסיס של הנושאים הנידונים, וכנראה שבאמת אינך מסוגל להתמודד איתן.
 

xianghua

New member
לא נכון

השאלה כלל לא קשורה. ברגע שיש לך 2 גרגרים בערימת ענק, סדר אותם איך שתרצה בצורה ראנדומלית. הסיכוי ששניהם יהיו אחד ליד השני קלושים. מה פה לא מובן?
 

deathcaster

New member
תגובה

הסיכוי לא קלושים, הסיכוי קלוש. הוא אמנם קלוש אך לא בלתי אפשרי, מה פה לא מובן? אם קיימת תנועת חופשית בערימה, בהינתן זמן מספיק, הסבירות שהם ייפגשו הולכת וגדלה, מה פה לא מובן?
 

xianghua

New member
בדיוק

אלא שאין לך אינסוף זמן. זו הפואנטה, פואנטה שכולה הפרכה לאבולוציה. סיכוי=סיכויים כמובן. חייב להחליף ת'מקדלת הזו...
 

deathcaster

New member
מי קבע שצריך אינסוף זמן?

אתה? אתה לא מוסמך לקבוע זאת. ממליץ לך ללמוד קצת תרמודינמיקה לפני שאתה קופץ לקביעות נחרצות. (וכשאני רושם "ללמוד תרמודינמיקה" אני לא מתכוון ל"לקרוא שוב פעם את המאמר של אקס")
 

מנווה

New member
לא הבנתי למה יש צורך ב"אינסוף זמן". ברמת

הסיכויי זה יכול לקרות גם אחרי ניסיון אחד או 2 (כלומר במקרה של גרגיר החול ייתכן שהם יפגשו אחרי 5 דקות),אלא שהסיכוי לזה יותר נמוך מאשר שהם ייפגשו אחרי שעה של תנועה,והסיכוי הזה יותר נמוך מסיכוי של שבוע של תנועה וכו' וכו'. לא צריך שכל גרגיר חול ייפגש עם השני בשביל שגם הם ייפגשו. סטטיסטיקה בסיסית פינוקי. לנחש איפה נמצא קלף X מתוך מילארד קלפים הפוכים קיים עם סיכוי מאוד נמוך סטטיסטית,אבל בוודאי שאני לא צריך בהכרח להפוך את כל הקלפים בשביל לגלות את אותו הקלף. פשוט ככל שאני אהפוך יותר קלפים הסיכוי גדל-ועדיין ייתכן מאוד שהקלף הראשון שאהפוך יהיה הקלף שאני מחפש.
 

xianghua

New member
ברור

נו? כאשר מס' הנסיונות העומד לרשותך מזערי ביותר(נניח טרליונית של טרליונית של הממוצע הנדרש), הסיכוי לכך מזערי ביותר.
 
מה זה "הממוצע הנדרש"?

מהו הממוצע הנדרש לקבלת התוצאה שש-שש בהטלת שתי קוביות, ומאיפה הגעת למספר הזה?
 
ביקשתי מספר

ואם אפשר - גם הסבר לסיבה שבחרת בו. במקום זה קיבלתי הגדרה שאפילו אין לה משמעות מוגדרת. האם אתה מדבר על מצב שבו בוודאות אקבל את הרצף, בסבירות שעולה על 50%, משהו אחר? ואיך בכלל קשור פה הממוצע, אם אתה מדבר על מספר זריקות מוגדר?
 

xianghua

New member
אם היחס הוא אחד למליארד

בין רצף מועיל לאחד שלא, אז הממוצע להשגת הרצף הוא מליארד מוטציות. לא מבין לאן אתה חותר.
 

מנווה

New member
לכך שממוצע הוא חסר משמעות. גם סטטיסטיקה

זה חישוב שבינו לבין המציאות יש מעט מאוד הקשר. הסיכוי לכך שמתוך מילארד בחזקת מאתיים קלפים אני אצליח למצוא קלף אחד ספציפי הוא מאוד מאוד מאוד נמוך. אבל אין ל"ממוצע" קשר אמיתי לסיכוי-אני יכול לגלות את הקלף הזה גם בניסיון הראשון.
 

uzi2

Active member
אתה מכיר את פרדוקס ימי ההולדת?

אמנם שם המספרים (לשני הכיוונים) פחות דרמטיים, הוא עדיין ממחיש מדוע גם ארועים שההסתברות האפריורית אליהם מאוד נמוכה, בסיטואציות מסויימות ההסברות האפוסטריורית לקיומם גבוהה מאוד.
 
ומה זה אומר?

מה הסיכוי לקבל מוטציה כזו אחרי מיליארד ניסיונות? 100%, 50%, מספר אחר? ולמה בחרת דווקא במספר הזה?
 
למעלה