מחקר מגלה שהגולשים הטובים "מאכילים את הטרולים

פולספגן

New member
ראיתי כבר את הידיעות שלך, לא רק בשרשור שצרפתי

אלא אפילו כאן בפורום
אם חברך לנשק, היה מבקש יפה, אז הוא גם היה מקבל מענה. אגב, בכתבה של הידען יש מס' אי דיוקים, אך מי אני שאסתור מקור "כה" מהיימן
 

zlp

New member
את יודעת מה את מזכירה לי?

כשמבקשים מחולה עם התדרדרות מנטלית לספר איזה יום היום, הוא לעולם יתחמק. מה שעצוב באנשים הללו הוא שהם יודעים שמשהו איתם לא בסדר ומתביישים בכך, אבל לא מסוגלים לענות על שאלות בסיסיות. לכן הם נוקטים טקטיקות של התחמקות כמו לומר "זו שאלה מעליבה" , "נו ,באמת, דוקטור, אתה לא יודע איזה יום היום" ו "מספיק עם השאלות המטופשות הללו". איכשהו, כל פעם שאת נשאלת שאלה את נוקטת בטקטיקות דומות.
 

zlp

New member
אוה, שלום

בדיוק נזכרתי בפארסה הזו. אז בואי ספרי לנו: כמה שנים את עוסקת בחקר האמילואיד, אילו מאמרים פרסמת בתחום ומה המומחיות הספציפית שלך? כי איכשהו, יש לי הרגשה (רק הרגשה) שהביוכימאים, המורפולוגים והפתולוגים שכתבו את רובינס משכילים בתחום (מעט) יותר ממך.
 

פולספגן

New member
בתקווה שיש כאן גולשים שמבינים בתחום, הם

מוזמנים לשרשור ולראות למי אין מושג קלוש ויודע רק מושגים בסיסיים ולמי יש את הידע. נתחיל מתגובתך הזאת שבה אתה לא מבין מה בכלל אמילואיד בטא. כמבון, שלא אעשה אאוטינג ל-
כמוך, שמתבייש להודות כאשר לא מבין כלום (לפחות חברך הודה שלא מבין)
 
אה, יופי, את עוד פה.

כבר חששתי שנעלמת כשהפסקת להגיב בשרשור הקודם, בדיוק כשהדיון התחיל להיות מעניין ולעסוק בנושאים האמיתיים. את מוזמנת להמשיך את הדיון כאן או שם, כדי לראות, כדברייך, "למי אין מושג קלוש ויודע רק מושגים בסיסיים ולמי יש את הידע."
 
אני תוהה

למה את מסרבת בעקשנות להביא ולו דוגמה אחת, לתיאוריה בתחום שאת מכנה מדעים מדוייקים, שהפכה לעובדה בשל אימות על ידי משוואות מתמטיות, כפי שביקשתי ממך כבר מזמן. http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=2254&MessageId=152608845 אה, ורק כדי שלא תנסי להיכנס לדיון לגופו של אדם - הלימודים שלי הם בפיזיקה, מתמטיקה ומדעי המחשב, כך שיותר מדעים מדוייקים ממני לא תמצאי פה...
 

uzi2

Active member
בלי שום קשר למה שקורה כאן

בהרבה פורומים שמתי לב שלפעמים דווקא אנשים שמביעים דעות טפשיות ומקוממות יוצרים סביב זה, את הדיונים המרתקים ביותר. הרבה בגלל שהם יוצרים את אותה התקוממות רגשית שגורמת לאנשים שיותר מבינים להגיב ולתרום. כמובן שזה בתנאי שזה לא גולש לדיון בסגנון של "למי יש יותר גדול".
 

sivan120

New member
לדעתי זה עוזר לראות תחומים במדע...

שאנחנו לא פתוחים אליהם. יכול להיות שמישהו יעלה פתרון רעיון הזוי (כמו שכדור הארץ עגול) ואז אנשים יבינו פתאום שזה נכון... או שמישהו יעלה פתאום רעיון הזוי על האבולוציה (כפי שעשה דארווין) ואנשים ימחקו לו את ההודעה כי היא לא מתאימה לדעות אנשים אחרים...
 

uzi2

Active member
אני בוודאי בעד החשפות לכל מיני דעות

ובוודאי שאנחנו אמורים להחשף גם לדעות שסותרות את מערכת האמונות שלנו ולנסות להתמודד עימן בכנות. אבל צריך להבדיל בין דעות, ובין משהו שנבדק מדעית. צריך חשיבה מדעית רגישה וזהירה מאוד כדי להבדיל בין מה שמחקר מדעי טוען, ובין מה שאנחנו כמאמינים בתפישת עולם מסויימת מסיקים ממנו (שלפעמים זו הכללה). אני לא נגד דעות שונות משלי, ועד גבולות השקעת זמן סבירה אתמודד עימן, אבל כמובן שתמיד אקפיד להבדיל בין דעות ובין מה שהוכח מדעית, ותמיד אקפיד לקרוא דברים בזהירות. לא אסכים להשקיע אינספור זמן כדי לתת עוד צ'אנס ועוד צ'אנס ועוד צ'אנס לתאוריה שלא נראית לי נכונה. זה בהכרח יבוא על חשבון דברים אחרים. למחקר המדעי יש כללים מאוד נוקשים וחזקים שמטרתם לנטרל הטיות פסיכולוגיות שיש לכולנו בכל מה שקשור לגיבוש הדעות והאמונות שלנו. בלי הקפדה על הכללים האלו, קל לנו מאוד להגיע למסקנות מאוד שגויות.
 
מה שמתקפת מדע הזבל עושה

זה לא להביא רעיונות חדשים ורעננים- אלא בדיוק ההיפך, להביא שוב ושוב את אותן טענות שהופרכו פעם אחר פעם. אין שום דבר חדש ב"תיאורית" המתכנן התבוני. קשה לי להאמין שפינוקי ודומיו יצליחו אי פעם לשכנע מישהו בטענותיהם. מה שהם כן יכולים לעשות בהצלחה רבה זה להוריד את יחס הסיגנל\ רעש לרמה כזו בה אי אפשר יהיה להתדיין על מדע, מפני שכל שרשור יחטף על ידי הוד כלכלביותיותו.
 

Wolverchenus

New member
../images/Emo45.gif שימו לב לפורום אבולוציה

עד שהנהגתי את המדיניות שאוסרת דיונים בריאתניים כל הדיונים היו העתק אחד של השני. רק בהעדר הפרעות חוזרניות אפשר לפתח דיון אמיתי.
 

deathcaster

New member
ורק בזכות זה

הפורום שלך נהפך למקום שכיף לקרוא בו (אני מדי פעם כותב אבל בעיקר קורא)
 

deathcaster

New member
מדוע צריך לקבל הפניות למחקרים, כאשר ההוכחה

היא ממש כאן בפורום? כשיש לך 2 טרולים ותיקים מאוד שכבר טימאו כאן את הפורום 1. פולספגן- כוהנת האנטי חיסונים ואנטי רפואה קונבנציונאלית 2. xianghua (הידוע לשמצה בכינויו הקודם "פינוקי הכלבלב") - בריאתן תומך תכנון תבוני שכל ידיעותיו מבוססות על 2.5 ספרי ביולוגיה בעברית שנכתבו לפני עשרות שנים, ומאמרים מאת מוסד הדיסקברי - מוסד נוצרי אוונגיליסטי מחזיר בתשובה אשר בשרלטנות ובשקרים מוצי שם רע למדע - משתמש אשר נחסם מלא מעט פורומים שעוסקים במדע או בכל משהו אמיתי אחר. אין ספק שגולשים טובים נמשכים לדיונים הללו, כשרושמים שקרים ושטויות שמונעות מרגש ולא משכל... גולשים טובים ששכל בקודקודם חשים את הצורך להעמיד דברים על דיוקם. הפתרון במקרה הזה הוא ברור לחלוטין, ניהול יעיל של הפורום וניטור של הטרולים, דוגמאות טובות לכך היא פורום חופש ופורום אתאיזם... (שזה האחרון בגלל מתקפת טרולים עבר לניטור) ויש שם מנהלים מצוינים שהפכו את הפורומים למקום שפשוט כיף לערוך שם דיונים. תקוותי היא שפורום זה יהיה גם מקום כזה.
 
למעלה