מחקר מגלה שהגולשים הטובים "מאכילים את הטרולים

תודה לך שחרגת ממנהגך והשבת לי,

לא ידעתי שיש לך מנהג שלא להשיב לאנשים - ההתרשמות שלי מקריאה בפורום היא דווקא הפוכה - אבל תמיד נעים לקבל התייחסות. לענייננו: - את תמיהותיי בקשר ל"הוכחה לבריאה" ראיתי ש-deathcaster שיקף בצורה משביעת-רצון. - הבהרה: פילוסופיה של מדע איננה מדע, בדיוק כפי שפילוסופיה של המשפט איננה משפט, היסטוריה של מלחמה איננה מלחמה, וניתוח ספרותי של שיר איננו שיר. - הנחתי שאת מתעניינת בפילוסופיה של מדע בגלל הודעותייך הרבות שעסקו בנושאים השייכים לתחום הפילוסופיה של המדע. באותו שרשור ספציפי היו לך למעלה משלושים הודעות, אם זכרוני אינו מטעני, כך שהנחתי שאת מתעניינת בנושא. - מה שכתבת, ואני מצטט, הוא "קון בהחלט גם מדבר על משוואות מתמטיות‬...אם היה לי כוח, היית מקבל אפילו ציטוט." מדברייך כעת אני מבין שהנושא לא מספיק מעניין אותך בשביל לחפש ציטוט שאת זוכרת במעומעם מלפני 20 שנה. אני אחסוך לך את החיפוש המייגע ואומר לך שהציטוט שאת מחפשת אינו קיים*, וכי זכרונך לגבי הספר של קון כנראה אינו מדוייק, וזאת בלשון המעטה. בעתיד אנא השתדלי שלא להסתמך על ספרים שאת תוכנם אינך זוכרת, ובפרט אל תוסיפי לדברייך את המילה "בהחלט", שממנה משתמע כי את יודעת בדיוק על מה את מדברת ואינה מרמזת על זיכרון מעורפל. - נושא האמילואיד בטא לא מעניין אותי עד כדי שאיכנס לדיון משמעותי בנושא.זכור לי שבלימודיי לתואר ראשון שמעתי גם עליו בין אלפי האנזימים, המסלולים הביוכימיים והמולקולות שעליהם למדנו, אבל אני משתדל שלא להיכנס לדיונים בנושאים שאותם אני זוכר רק במעומעם ושבהם אין לי עניין מיוחד. הצצתי כעת בויקיפדיה לראות אולי בכל זאת יש שם משהו מעניין, וגיליתי שיש מחקר חדש שמרמז על קשר לזיהום חיידקי או נגיפי - וזה כבר יותר מעניין אותי. אם יש לך מה לספר בנושא הספציפי הזה, אשמח לשמוע. *וזאת בגלל שקון, כהיסטוריון של המדע וכפיזיקאי, ידע היטב שאין דבר כזה "הוכחה" במדעי הטבע, אפילו לא אם משתמשים במשוואות מתימטיות, וזאת כיוון שהמשוואות המתימטיות יכולות רק לסמן יחסים בין אובייקטיבים בטבע שנצפו ונמדדו, ואינם שייכים לממלכה המופשטת של המתימטיקה הטהורה.
 

פולספגן

New member
ההתרשמות שלך היא הנכונה ../images/Emo13.gif

אני משתדלת תמיד להשיב לאנשים וזה שכתבתי שחרגתי ממנהגי התכוונתי אליך בלבד. אם תכתוב את שם המחקר שמרמז על קשר לזיהום חיידקי או נגיפי, אדע למה אתה מתכוון, כי כרגע אני לא איתך.
 
בבקשה:

Soscia SJ, Kirby JE, Washicosky KJ, Tucker SM, Ingelsson M, Hyman B, Burton MA, Goldstein LE, Duong S, Tanzi RE, Moir RD (2010). "The Alzheimer's disease-associated amyloid beta-protein is an antimicrobial peptide". PLoS ONE 5 (3): e9505. doi:10.1371/journal.pone.0009505. PMC 2831066. PMID 20209079.​
הועתק כלשונו מדף הויקיפדיה בנשא: http://en.wikipedia.org/wiki/Beta_amyloid ויותר מזה אני לא יודע.
 

פולספגן

New member
מצטערת על הגובה המאוחרת, אך עדיף מאוחר מאף

פעם
קראתי את המאמר המדובר שהחוקרים הציעו הצעה לתפקיד הנטיבי הלא ידוע עדיין של אמילויד בטא, של פפטיד אנטי מיקרובי שאמור להיות חלק מהמערכת החיסונית. והראו בניסויים שלהם שמוחות של חולים בעלי כמות גדולה של אמילויד הם גם בעלי איפיונים דלקתיים גדולים.
 
נו, זה לא כזה מהפכני,

אם זה נכון, אלצהיימר תצטרף לרשימה הארוכה של מחלות שפעם חשבו שנגרמות ע"י גורם פנימי פיזיולוגי/ביוכימי, ואז התברר שמדובר במחלה בעלת מאפיינים זיהומים ו/או חיסוניים.
 

deathcaster

New member
תגובה

כפי שרוקד הבהיר לך בתגובה מעלי, את מגלה בקיאות נמוכה מאוד במה שאת טוענת, והבנה חלשה מאוד במה שכותבים לך. אני מציע לך ללכת לעשות שיעורי בית. את באמת לא מבינה מהי כיראליות ואיך היא קשורה לאבולוציה/אביוגנזה (אם בכלל), זה לא אד פרסונם מצידי, אלו פשוט העובדות. כן, אם את יודעת שזה אד פרסונם.... את צריכה לדעת שזה רק מעיד עלייך שאינך יכולה להתמודד בדיון נורמלי. לדעתי לא השבת למייק השקט, אבל הוא יודע להתמודד בכוחות עצמו מצוין. מילטון ג'ון שאל אותך שאלות שנותרו ללא מענה ללא קשר לרוקד עם שבלולים. רוקד עם שבלולים לא תופס אותך בדקויות, הוא מנסה להבין מדוע את טוענת שאת מכירה את הספר של קון לאחר שאת מציגה כביכול דברים מהספר שלא היו ולא נבראו שם. זו אינה פרובוקציה של טרול..... זו חתירה לאמת. "אגב, הסברתי שנושא פילוסופיה של המדע לא מעניין אותי, לכן אין לי כל רצון לנהל על זה דיון ולהזכירך הדיון הינו על אבולוציה ולא על פילוסופיה של המדע"- מעניין כי בכל הזדמנות שהייתה לך ניגחת את תחום הלימוד המכובד הזה (הלוואי והייתי יכול לקחת ולו קורס אחד בזה), אז כנראה שיש לך רצון... אם כי רק במובן של דמוניזציה. ואני לא יודע מדוע את שוב ושוב דוחפת את הדיון עם האמילואיד... זה לא שכאילו את יוצאת מנצחת שם את מישהו אם ממשיכים לקרוא... רק שוב ושוב נוקטת בתגובות של לגופו של אדם במקום לגופו של עניין. ואין טעם להדגיש את שמות המשתמשים, הם קריאים גם ככה.
 

פולספגן

New member
תגובה

פיסקה ראשונה - זה בדיוק "אד פרסונם" מצידך
אם אתה טוען שאני לא מבינה "מהי כיראליות ואיך היא קשורה לאבולוציה/אביוגנזה", אז תסביר מה זה וננהל דיון על כך. להתקיף אותי באי הבנה, זה בדיוק "אד פרסונם" מצידך
אגב, הנה בדיוק מה שכתבתי בתגובתי על נפנופי ידיים שלכם "אלו פשוט העובדות". הנה, אתה מדבר על "דיון נורמלי" שאפילו עכשיו, אתה משתמש בכל מה שדברתי עליו (אד פרסונם, נפנופי ידיים). השבתי לרוקד עם שבלולים לפני רגע, אתה מוזמן לקרוא את מה שהשבתי לו (שם גם התייחסתי לאמילואיד שאתה טוען שאני "דוחפת" אותו). אכן, ניגחתי "את תחום הלימוד" ולכן לא מעוניינת לדון עליו, כי הוא לא מדע מבחינתי.
 

deathcaster

New member
את טועה

זה לא אד פרסונם מצידי, אד פרסונם היה לו הייתי רושם: "טיפשה שכמותך". כשאני רושם "את מפגינה בורות" זה לאחר שאת מגיבה להודעות כמו שאת מגיבה ומתעלמת מהעובדות שמציגים לך. אבל אני רוצה שאת תסבירי בצורה נורמאלית ללא התחמקות מדוע לדעתך כיראליות היא הוכחה לתכנון תבוני. ואם את תרשמי "אבל כבר רשמתי" או תקשרי להודעה שבה רשמת חצי משפט לא ברור על זה... זה לא יעזור. אגב, רשמתי הודעה המפרטת את קיומן של חומצות אמינו -D במגוון יצורים לרבות האדם ברקמות שונות ותפקידים שונים. אם תרצי אעשה אותו דבר על סוכרים. לאחר שתקראי.... אז תסבירי מדוע לדעתך כיראליות היא עדות לתכנון תבוני. אם את הספר על כימיה אורגנית (בו מדובר על כיראליות) קראת מזמן כמו את הספר של קון... נגיד לפני 40 שנה... אני מבין מדוע את טוענת את טענת הכיראליות. המדע התקדם מאז. "אכן, ניגחתי "את תחום הלימוד" ולכן לא מעוניינת לדון עליו, כי הוא לא מדע מבחינתי. "- זה ממש טרוריזם וירטואלי ילדותי לדעתי, זרקת אד פרסונם לאוויר רק בגלל שבא לך... וכעת את כמו ילדה נעלבת לא מוכנה להתייחס לכך לאחר שהציגו לך שבמוסדות מסוימים הדיכוטומיה בין דיסציפלינות היא לא מה שאת מכירה... לדעתי את סובלת מקיבעון מחשבתי ואינך מוכנה לקבל את החדש והשונה.
 

deathcaster

New member
עוד משהו קטן

הרגע רק בשביל הספרוט ספרתי 3 הודעות במקומות שונים בהם רציתי לקבל ממך הבהרה לגבי טענת הכיראליות שלך.... אף אחת מהם לא עם אד פרסונם אלא ענייניות נטו, אף אחת לא קיבלה מענה, האם עכשיו אצטרך לרדוף אחרייך כמו השבלול? או שתגיעי למצב שתכתבי שזה לא מעניין אותך?
 

פולספגן

New member
כל תגובה שכתבת קבלת תגובה

(אין לי את הזמן הפנוי שלך יש, לכן זה בד"כ נעשה בלילות)
 

פולספגן

New member
לא התעלמתי משום דבר ולא ראיתי שום "עובדות"

ה"עובדות" היחידות שראיתי הן כפי שהגדרתי נפנופי ידיים. כיראליות היא הוכחה מבינתי לכוח עליון ואין לי שום בעיה שתגדיר זאת גם כתכנון תבוני. ואני אחזור על ההסבר שלי בכדי שזה יהיה מרוכז בתגובה אחת שאם לתא הראשון שנוצר בעולם לא הייתה קולונה כיראלית, או ח. טרטרית וכו' (אמצעי הפרדה של תערובת רצמית) אז איך הוא הצליח לסנתז ח. אמינו L בלבד. הרי לפי תאורית האבולוציה שמוצגת - מעט מרק פחמימנים + חנקנים + גפריתיות = ח. אמינית L אם כך נותרת השאלה בעינה - איך ח. האמינו D הוציאו את עצמן מהתערובת והוליכו עצמן ליצירת רק בקטריות וצמחים? ביצה ותרנגולת אמיתיות? אין חומר כיראלי בלי השראה כיראלית תחילה (אנזים / חומר מוצא כיראלי / קומפלקס קטליטי וכו') בנוסף, יש לך את תגובתי הקודמת אליך (כן, אני לא זמינה כל הזמן בפורומים, כי יש לי גם חיים אחרים) תסיר דאגה מליבך, בנושא "כימיה אורגנית", אני לא מסתמכת על ספר מ"לפני 40 שנה". נ.ב. לא נעלבתי כלל, כי אני יודעת שאוסטרליה וניו זילנד הם שונים מרוב המדינות בהרבה תחומים (לא סתם הם על אי בודד
) לדוג':- הידעת שבקורות חיים הם רושמים תחביבים ורשימת פירוט של ספרי קריאה? אגב, אני כלל לא מזלזלת בזה, כי בהיותי אמא, אני אפילו מקנאה בגישת החיים שלהם, אך מבחינת מדע והתקדמות טכנולוגית הם רחוקים הרבה מאחור, כי אין מה לעשות אי אפשר להחזיק את המקל ב-2 קצותיו
 
לגבי הנ.ב.

- הידעת? קראתי הרבה קו"ח אוסטרליים, ומעולם לא נתקלתי ב"רשימת פירוט של ספרי קריאה" או משהו שמזכיר את זה. ייתכן שיש אי-שם קו"ח כאלה, אבל זה בוודאי לא איזשהו נוהג מקובל. גם "תחביבים" זה לא מאד נפוץ. - אוסטרליה וניו זילנד אולי קצת פחות "רחוקות הרבה מאחור" מבחינת מדע וטכנולוגיה ממה שאת משערת. אני לא יודע על אילו פרמטרים את מסתמכת לצורך הקביעה הזו (פריסת רשתות תקשורת? מספר זוכים בפרסי נובל במדעים? תקציבים? דירוג האוניברסיטאות? התרשמות אישית שלך מתוכניות טבע על קנגורים?) אבל אני מוכן לשמוע. (אגב, לגבי פרסי נובל: לניו זילנד, על שלושת מיליון תושביה בהווה (כלומר פחות ממחצית מתושבי ישראל) יש שלושה פרסי נובל במדעים - כמו לישראל. לאוסטרליה, כמובן, יש הרבה יותר - תשעה.) על כל היתר אמשיך לקרוא בעניין את תגובותיו של deathcaster.
 

פולספגן

New member
ראיתי לפי הכתובת שתהיה בעיה עם הקישור

לכן רשמתי גם בתכובות נלוות את נושא התגובה שאליה הפנתי אותך. כנראה שיש בעיה ב-
לקשר לתגובות שכבר יצאו מהמסגרת שמאלה מפאת גודל השרשור או לחילופין היה אמש בעיה זמנית, כי עכשיו הצלחתי לעשות זאת. חייבת ללכת, אמשיך להשיב מאוחר יותר ...
 

deathcaster

New member
תגובה נכתבה כ-20 דקות לאחר

הגבת על תגובה שבה ראית כי קיימות חומצות אמינו D לא רק בחיידקים ואף נתת את הטיעון החמקני של "בטל ב-60" ואת הטיעון של סלקטיביות שמחליש את טענתך שלך. וכעת את רושמת שוב את טענותייך כאילו התעלמת ממה שאת רשמת בעצמך? "לא התעלמתי משום דבר ולא ראיתי שום "עובדות" ה"עובדות" היחידות שראיתי הן כפי שהגדרתי נפנופי ידיים."- את טענת שלא קיימות חומצות אמינו -D בטבע וביצורים חיים, קיבלת הפרכה לכך. את יכולה לקרוא לזה נפנופי ידיים, אולי בגלל שזה לא מסתדר עם הטענה הלא מבוססת שלך.... מנגד את יכולה להתנהג בצורה בוגרת ולנסות להפריך בצורה רצינית את טענתי, אולי אני טועה... אך לכך תידרשי להציג סימוכין ולא טענות כמו "נפנופי ידיים/בטל בשישים". "ואני אחזור על ההסבר שלי בכדי שזה יהיה מרוכז בתגובה אחת שאם לתא הראשון שנוצר בעולם לא הייתה קולונה כיראלית, או ח. טרטרית וכו' (אמצעי הפרדה של תערובת רצמית) אז איך הוא הצליח לסנתז ח. אמינו L בלבד"- ומי אמר שהוא הצליח לסנתז רק ח. אמינו L ? זו הנחת יסוד שגויה. "הרי לפי תאורית האבולוציה שמוצגת - מעט מרק פחמימנים + חנקנים + גפריתיות = ח. אמינית L "- זו אינה טענה של האבולוציה, האבולוציה אינה עוסקת בהתחלת החיים. שוב את עושה סלט. "בנוסף, יש לך את תגובתי הקודמת אליך (כן, אני לא זמינה כל הזמן בפורומים, כי יש לי גם חיים אחרים)"- שוב פעם, הקישור שלך מוביל לאתר הראשי של תפוז, אבל שמתי לב לטקטיקה שלך "השבתי לך בתגובה X" שלמעשה X אינה תשובה כלל. וכן אני כבר מכיר את הטיעון של "יש לי גם חיים אחרים"- משום מה את מוצאת את הזמן לענות, בשעות יותר פריקיות מהשעות שאני רושם בהן... אז די עם הבכיינות הזו, אף אחד לא עומד לך כאן עם סטופר, תגיבי מתי שתגיבי. "תסיר דאגה מליבך, בנושא "כימיה אורגנית", אני לא מסתמכת על ספר מ"לפני 40 שנה"."- אז מעניין מדוע את מתעלמת מגילויים עדכניים של המדע שמצא ביצורים חיים חומצות אמינו D וסוכרים L לפני עשרות שנים (שאלה רטורית, כי זה פסול את הטענה שלך שמתיימרת להיות הוכחה לתכנון תבוני). "נ.ב. לא נעלבתי כלל, כי אני יודעת שאוסטרליה וניו זילנד הם שונים מרוב המדינות בהרבה תחומים (לא סתם הם על אי בודד )"- אז שוב אד פרסונם? "לדוג':- הידעת שבקורות חיים הם רושמים תחביבים ורשימת פירוט של ספרי קריאה?"- ומה רע בזה? "אך מבחינת מדע והתקדמות טכנולוגית הם רחוקים הרבה מאחור, כי אין מה לעשות אי אפשר להחזיק את המקל ב-2 קצותיו" - לא הבנתי, את מתכוונת לאוסטרליה וניו זילנד? את טוענת שאוסטרליה פחות מתקדמת מבחינה מדעית מישראל? מעניין לפי מה את מבססת את הטענה הזו (למעט השמצה סתמית רק בגלל שאינך מסוגלת להתמודד איתו בצורה נורמטיבית בדיון).
 

פולספגן

New member
צודק, הייתי צריכה להחליף את המילה "רק" בצמד

המילים "רוב מוחלט" האבולוציה אינה עוסקת בהתחלת החיים, אך מסתמכת על כך (התדיינתי כבר על זה בתת דיון שמתחיל כאן
). אני לא "עושה סלט", אלא עושה הפשטה לשם נוחות הדיון. זו לא "הנחת יסוד שגויה", כי לא יתכן שאנזימים הפרידו בינהם כי אנזימים הם חלבונים שעשויים רק מסוג אחד של ח. אמינו, אז מי יצר את האנזימים ? כך שהאפשרות לא כל כך פשוטה כטענתך... "ומה רע בזה?" - מי אמר שזה רע, אלא להפך אמרתי שאני מקנאה בצורת החיים השלווים שלהם. "מעניין לפי מה את מבססת את הטענה הזו" - אני מסתמכת על האנשים המציגים בכנסים שבהם אני משתתפת, על האנשים שבאים לכנסים ועל מחברי המאמרים שאני קוראת. אגב, זאת גם ההתרשמות של הקולגות שלי.
 

deathcaster

New member
אני רואה שאת משנה את דעתך איך שנושבת הרוח...

"צודק, הייתי צריכה להחליף את המילה "רק" בצמד המילים "רוב מוחלט" .... כלומר טעית ובמקום להודות בכך וכעת את משפצת את הגירסה שלך? זה גם לא רוב מוחלט, חבל שאינך מבינה זאת. "אני לא "עושה סלט", אלא עושה הפשטה לשם נוחות הדיון."- אל תנסי לעשות הפשטה, כי זה טעות לכתוב כך וזה די לא מקצועי לעשות את ההפרדה דיון אחד ובדיון אחר לעשות סלט...כן... סלט. "זו לא "הנחת יסוד שגויה", כי לא יתכן שאנזימים הפרידו בינהם כי אנזימים הם חלבונים שעשויים רק מסוג אחד של ח. אמינו, אז מי יצר את האנזימים ? כך שהאפשרות לא כל כך פשוטה כטענתך..."- אז עכשיו אלו האנזימים? כי הבנת שטעית לגבי חומצות האמינו? אז כיצד יש בטבע וגם ביצורים חיים חלבונים עם חומצות אמינו D ? שאלת ייצור האנזימים לא קשורה לדיון הזה, אל תקפצי מנושא לנושא. "מי אמר שזה רע, אלא להפך אמרתי שאני מקנאה בצורת החיים השלווים שלהם"- וגם זלזלת והשמצת על הדרך. "אני מסתמכת על האנשים המציגים בכנסים שבהם אני משתתפת, על האנשים שבאים לכנסים ועל מחברי המאמרים שאני קוראת. אגב, זאת גם ההתרשמות של הקולגות שלי." - וכיוון שאינך מוכנה לפרט על כך (אילו כנסים? מי הם הקולגות? מי מחברי המאמרים?).... וכיוון שלאורך הדיון הזה נתפסת לא פעם במערומייך האקדמיים, האמירה הזו חסרת ערך.
 
רק בשביל הפרוטוקול

אני מקווה שאת פשוט טועה ולא משקרת ביודעין, אבל לא זו בלבד שהשאלה שלי שונה מזו של "רוקד עם שבלולים" (ולכן התשובה שענית לו לא רלוונטית לשאלתי), אלא שלמעשה אני שאלתי אותך עוד לפניו שאלה, ויתירה מזאת - מדובר היה בדיון שהתנהל בכלל איתי ולא איתו. אם את לא זוכרת, אני אשמח לעזור לך לרענן את זכרונך: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=2254&MessageId=152608845 ואם קשה לך להיכנס לקישור, אני מתנדב לשאול אותך שוב כאן במקום. שאלתי אותך איזו תיאוריה את מכירה שהפכה לעובדה, ואת ענית שמדובר בתיאוריה שניתן לאמת אותה על ידי משוואות מתמטיות או ע"י ניסויים מעבדתיים. אני שב ומבקש ממך דוגמה אחת ויחידה למקרה כזה, לא בקשה מוגזמת ובוודאי לא שאלה שניתן להיעלב ממנה.
 
למעלה