שאלה, האם נראה שבעתיד

TFNM

New member
כן

בקצוות הכרומוזום ישנם טלומרים,טלומרים הם רצפי DNA שאינם מכילים גנים ובכל השתכפלות של התא הם "נשחקים",אם ניקח תאים של אדם בן 90 נגלה שיש לו פחות טלומרים מתאים של תינוק בן יומו. אם ננסה לחלק את התאים שלקחנו מהאדם בן ה90 נגלה שאחרי זמן מסויים לא נוכל יותר ושאנו מוגבלים בגלל שייגמרו הטלומרים. נצליח לשלוט בטלומרים וייתכן שחיי נצח הם בהישג ידינו.
 
ואולי כך:

בעור האנושי ישנם קמטים. אם נביט בעור של אדם בן 90 נגלה שיש לו הרבה יותר קמטים מלתינוק בן יומו. אם נצליח לשלוט בקמטים ייתכן שחיי נצח הם בהישג ידינו.... אני לא מתכוון לחילה לזלזל במחקר שנערך בטלומרים, אבל צריך להיזהר מאד ביצירת קשר כל-כך הדוק בין תופעת התקצרות הטלומרים וההזדקנות. ייתכן שמדובר רק בסימפטום, או באחד מתוך הרבה מאד גורמים להזדקנות. אפילו "פתרון" בעיית הטלומרים לא מבטיחה שום דבר.
 

TFNM

New member
אבל אבל אבל אבל

אני לא חושב שההשוואה שלך ממש טובה כי היא מתעלמת מעוד דברים שרשמתי. ואתה צודק בהטלת הספק שלך,גם אני כמובן לא בטוח במאת האחוזים ולכן רשמתי "ייתכן".
 
אכן אכן אכן אכן ../images/Emo8.gif

לא באתי חלילה לשלול לחלוטין את מה שאמרת, אלא רק להזהיר מפני הצגה אופטימית-ביתר של הדברים.
 

SilentMike

New member
לא.

כלומר כן אפשר לחיות ללא הזדקנות, אבל לטפל בבעית הטלומרים זה לא מספיק. נראה לי שהפנטזיה שהטלומרים הם גורם יחיד להזדקנות כבר קרסה סופית (חמצון שגורם נזק לרקמות למשל). המכה היא שכנראה יש כל מיני גורמים. זה כמו סירה שיש בה הרבה מאוד חורים וסדקים קטנים. רק אם תסתום את כולם היא תצליח לצוף ללא הגבלה. אני מאמין שאפשר עקרונית לא רק להאריך חיים, אלא גם לפתור את בעיית ההזדקנות. אבל הפתרון כנראה יהיה מרוכב יותר מנטרול של תהליך פיזיולוגי יחיד.
 

PaleMoonlight

New member
כנראה שלא

"חיי נצח" או לפחות דחיית מועד המוות אינם תלויים רק בטלומרים אלא בעוד הרבה גורמים. המחקר עדיין בחיתוליו בהקשר הזה. בנוסף לכך, טלומרים צעירים או פעילים יותר מעמידים את האורגניזם בפני סכנת התרבות תאים בלתי מבוקרת (סרטן), וממאירות - כפי שכולנו יודעים - קוטלת חיים.
 

sivan120

New member
אף אחד לא מדבר על עכשיו-אבל אם המחקר יתקדם...

אני זוכרת דווקא מחקר שעשו על עכברים-הצליחו להאריך להם את החיים בעזרת הטלומרים. ברור שיצטרכו לטפל בבעיות רבות אחרות של בלאי (נניח בעזרת השתלות איברים, תאי גזע וכיוצא בזה) אבל זה שהחיים מתארכים זו עובדה (ואני לא מדברת על ההשלכות שיהיו לצעד כזה...רעב, מלחמות ומה לא...).
 

PaleMoonlight

New member
אנא שימי לב לדבריי

כתבתי "כנראה שלא" ו-"המחקר עדיין בחיתוליו", כלומר: בראייה לעתיד ברור שעוד אין לדעת. לגבי ניסוי העכברים שהזכרת - צריך לדייק בדברים: לא הצליחו להאריך להם את תוחלת החיים באופן מובהק, אלא הצליחו "לשחק" קצת עם הטלומרים שלהם ולהצעיר אותם במטרה לחפש את דרך הבקרה עליהם. מחפשים איזשהו "מתג" ודאי מוכח מדעית שיוכל "להדליק" את הטלומרים בכל זמן נתון. מדובר בשלב מאד מאד ראשוני. מעבר לבעיה שהזכרתי, ישנם עוד גורמים רבים במשוואה הזו. ובכל מקרה - נכון להיום אין שום עובדה או דרך מדעית מוכחת להארכת חיים.
 
ברמת העקרון זה אפשרי

לא לנצח, אבל בהחלט להרבה מאד זמן. ברמה הטכנולוגית של היום, עדיין לא. כנראה שגם לא בעתיד הקרוב. אולי ברחוק.
 

Glenfiddich

New member
מה זה לחיות?

מה זה נצח? פיליפ ק. דיק כתב סיפור קצר על אנשים שקמים לתחיים יום בשנה במשך אלפי או מאות שנים- זה נחשב? מה עם העברת ה"תודעה" או המוח - כמו קרנג מצבי הנינג'ה? מה הזרמת התודעה לתוך ענן - גן עדן טכנלוגי הנעשה על ידי אדם מעין מטריקס שכזה - Download למוח. הקפאה? מה עם תרדמת ללא סיכוי לתודעה למשך 1000 שנים? אני חושב שכבר יש אנשים ביננו שיחיו לנצח. אנשים כמו ניוטון ואיינשטיין והמֵמִים שלהם.
 

sivan120

New member
הממים שלהם יחיו לנצח, לא הם...

הם כבר לא חיים, לא יוצרים...כל שאר הדברים שהזכרת-אין להם אחיזה במציאות...
 

Rtitan

New member
בלי התחדשות מאסיבית של תאי המוח ו...

פונקציות נוספות בגוף שאינן מתחדשות, אני לא ממש רואה טעם לחיות לנצח. ועוד לא דיברנו על עוד לא מעד שאלות ממדעי החברה.
 

sivan120

New member
אולי לא לנצח, אבל אם היו מוסיפים לך עוד 50

שנה. היית מתנגד. אתה יודע- אפשר להחליף איברים, אפשר לשפר אותם. עוד 50 שנה יתנו לאדם יכולת יצירה ארוכה יותר-תחשוב למשל אם איינשטיין היה חי עוד 50 שנה- למה הוא היה מגיע...
 

penholders

New member
כנראה שלא, אבל זה לא ימנע בעדנו מלנסות.

למשל, יש מחקר על סוג מסוים של מדוזה שיכולה לחזור לשלב הילדות אחרי הבגרות, וכך בעצם לחיות מחדש. כנראה שייקח קצת זמן עד שיוכלו ליישם זאת על בני-אדם. לינק: http://en.wikipedia.org/wiki/Turritopsis_nutricula
 
מה ההבדל

בין עכשיו לעוד מאה שנה?! בלי אשליות, החיים ישארו אותם חיים, ואם כבר, יחיו פחות כך זה נראה אם מסתכלים לאחור. בעבר חיו הרבה יותר שנים מהיום...
 
למעלה