הסעות הסעות הסעות

eliyahu1991

New member
הסעות הסעות הסעות

איך אתם מסתדרים עם הסעות למעון-יום שיקומי?

נעמה שלנו (6 חודשים, חרשת) תתחיל בעוד שבועיים במיח"א ירושלים אצל אתי (המנהלת פה, וגם במיח"א =) ) אגב רק שתדעו שאתי השפיצית הזאת פינתה את החדר שלה עבור תינוקייה שגם נעמה תהיה שם. אין דברים כאלה..

אז, לעניין - נעמה תצטרך להחליף הסעה בדרך, כי אין הסעה ישירה לירושלים מכאן (נווה צוף)

מלחיץ.. אנחנו לא יודעים כמה זמן היא כבר תהיה על ההסעה (מינימום שעה..), ואם יהיה לה מלווה בכלל, כי בינתיים לא מצאנו מלווה שיכול להתחייב על בסיס קבוע =(

הציעו לנו אופציות נוחות יותר, לשלוח ל"שמע קולנו" בקריית ספר- שזה ממש לא באג'נדה שלנו.

אשמח לשיתופים, ואילו בעיות יכולות לצוץ. (מה קורה כשהמלווה חולה למשל)

תודה רבה!

אליהו
 

wranger

New member
קצת על הניסיון שלנו עם הסעות:

אנחנו השתמשנו פעמיים בשירותי הסעות של הרשות המקומית. אני לא יודע אם רצוי או מותר לי לדון בערים ספציפיות, אבל אף אחת מהן לא הייתה ירושלים.

בפעם הראשונה, כשגרנו בעיר אחת, לא הצליחו למצוא לנו מלווה אז אישרו לנו ללוות אותו בנסיעה - כלומר, בכל בוקר הייתי נוסע איתו במונית (כל פעם מונית אחרת, אפילו הנהג לא היה קבוע), מגיע לגן ומסתובב ונוסע לעבודה באוטובוס.
בפעם השניה, אחרי שעברנו דירה לעיר אחרת אבל הבן שלנו עדיין נשאר באותו גן, הייתה לנו מלווה קבועה ואפילו נהג מונית קבוע. כאשר מישהו מהם לא יכול היה להגיע, פשוט הגיע מחליף במקומו. זה לא היה נעים כל כך בהתחלה לראות פתאום פרצוף זר על הבוקר, אבל לבן שלנו לא היה אכפת. היינו תמיד בקשר עם המלווה (שבעצמה הייתה בקשר עם נהג המונית), כך שכמעט תמיד ידענו מתי יגיע מחליף ונערכנו - בעיקר נפשית - אבל כאמור שום דבר לא קרה.
ואז עמדנו בפני מעבר דירה נוסף לעיר אחרת, מכל מיני סיבות, מה שחייב גם את הילד לעבור לגן חדש, ואז החלטנו שאם כבר עוברים - נמצא דירה באיזור קרוב לגן. כך שלמרות שאנחנו זכאים מבחינה טכנית לשירותי הסעות גם בעיר הנוכחית, ויתרנו עליהם ואנחנו לוקחים ואוספים את הילד כל יום.

וכן, אתי שפיצית, זה בטוח.
 

אתי77

New member
ברוכים הבאים!

איזה כיף לקרא אותך כאן


ההסעה היא לעיתים קרובות סיפור לא פשוט...
השנה, שברנו שיא של ילדים מחוץ לירושלים, ויש לנו עוד נסיכה קטנטונת שמגיעה אלינו כל יום אחרי נסיעה של שעה מחברון...(ואחרים ממעלה אדומים, בית שמש, גבעת זאב...).
הלוואי ויכולתי להגיד לך שזה סיפור פשוט. זה לא. זה דורש שיתוף פעולה ועירנות מתמידה בין ההורים לבין המסגרת.
זה המקום שבו אסור לוותר, וצריך להעיר על כל דבר שלא מאה אחוז בסדר. מהניסיון, אני יכולה להגיד לך, שבאיזה שהוא שלב, חברת ההסעות מבינה שלא כדאי להתעסק עם המשפחה/המסגרת הזו, ונכנסים לסוג של שיגרה, שבה עדיין חשוב להישאר עירני.
מחר ישנה עוד ועדה בכנסת שאמורה לדון בנושא ההסעות. שם אמורים לחוקק כל מיני נקודות לגבי אורך הנסיעה, השכלת המלווה, ועוד...
בעיקרון זאת אחראיות חברת ההסעות למצוא מלווה, וכמובן גם למצוא לו מחליף לפי הצורך.
אנחנו ראינו שכשההורים מוצאים את המלווה, זהו רווח ממש, אבל גם לפעמים עוד כאב ראש...
אני חושבת שהסוד הוא להיות עירני ולדווח על כל סטייה (לדוגמא, אתם תרשמו כל יום באיזה שעה נעמה יוצאת. אנחנו מהצד שלנו גם רושמים כל יום באיזה שעה היא מגיעה. אם רואים שזהו זמן מוגזם - מיד מדווחים. אנחנו גם מקפידים לאסוף את הילד מההסעה ולהחזיר אותו להסעה כדי לוודא שהוא קשור. זה לא תמיד קל. בשבוע שעבר, נהג ההסעה של אחד הילדים התעצבן שהגננת לא קושרת אותו מהר מידי ודרש ממנה לרדת. ברור שהיא סירבה אז הוא פשוט התחיל לנסוע יחד איתה... כפי שאתה מבין... אנחנועושים טרור לחברת ההסעות. ואנחנו גאים בזה מאד
 
למעלה