ארוח בנושא מכמונות - יום חמישי

אתה יכול להסביר את דבריך?

זאת אומרת: היכן זריית החול? מי זרה אותו? איפה הקשר בין מה שכתבתי לבין מה שאתה כתבת? איפה הסתירה בין מה שאני כתבתי לבין מה שאתה כתבת? ודאי ששוב אומר שמהירות הורגת, היא הורגת. בדיוק כמו שגובה הורג, מי שנופל מגובה של מטר אחד לא נפגע כמו מי שנופל מגובה של עשרים מטרים. ואם המילים שלי מעוררות רחמים בעיניך, זה כבר לא משהו שאני יכול למצוא דרך לשנות.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
תאורטית אתה צודק

למי שנוסע ברחוב ליד הבית שלי במהירות של 50 קמ"ש צריך לשלול את הרשיון, לשרוף את האוטו ואולי להוסיף גם כמה הצלפות. מעשית אתה מכיר דוחות מהירות שניתנו במהירויות של 50 קמ"ש ומטה בתוך העיר שם המהירות באמת הורגת ? נ.ב. הולכי רגל לא ממש מתרוצצים ע"ג הכבישים המהירים ובמקרים שכן אז הפרש של 20 קמ"ש לכאן או לכאן יכול לכל היותר להשפיע על רדיוס הפעילות של זק"א.
 
כמה דברים

1. בגלל מורות דתיות בחופשה חרבה ירושלים :) 2. אני מכיר כמה שוטרים (בודדים למרבה הצער) שמנסים לאכוף באמת בקרבת בתי ספר, אבל זה לא פשוט. 3. נכון שלהולכי רגל 20 קמ"ש לא רלוונטיים במיוחד, אבל 30 קמ"ש, בין שני כלי רכב, בהחלט יכולים לשנות. 4. אני מכיר אישית מקרה אחד לפחות בו ילד יכל להיות בחיים לו נהג היה נוסע 20 קמ"ש פחות, לכן הכביש לא קשור במיוחד, עצם העובדה שזה רלוונטי דורשת התייחסות במגמה חיובית ולא במגמה שלילית. נדמה לי שכמה אנשים לא לגמרי הבינו אותי, אז אנסה לתמצת את המשנה מבעד לעיני: בין אם המכמונות נועדו להעשיר ת הקופה ובין אם לא, המלחמה בהן לא צריכה להיות מלווה בתפיסה ובגישה שאומרת שמהירות אינה בעיה. היא אולי לא ה-בעיה, אבל היא משמעותית ביותר. ותוצאותיהן של תאונות ללא ספק משתנות בהתאם למהירות. לכן, סעו לאט כשאתה יכולים. לא כי חייבים, אלא כי ברוב המקרים זה בטוח יותר.
 

AYELET1

New member
אז למה מגבלת מהירות של 90 בכביש החוף ובכביש 4

? למה לא 70 או 50?... זה לבטח יכול להגן כאשר 2 רכבים מתנגשים. ורציתי להצטרף לנאמר בדבר אכיפת מהירות בעיר, שם היא דרושה. היא לא ממש קיימת.
 
ואת עושה בדיוק את מה שכתבתי עליו..

כתבתי במפורש, יש רכבים מתאימים ואפשר לספק תשתית לכבישים אפילו מהירים יותר. ולגבי 50 או 70, למה לא?! זה בהתאם לתנאי הדרך. תמרורי המהירות מורים על המהירות המקסימלית האופטימלית המותרת על פי חוק, לא על מהירות מומלצת... צריך להפסיק להתייחס לאכיפה כאל אויב. יש הסתייגות? צריך לפעול בנידון - זה הכי לגיטימי. אבל אסור להטעות נהגים על ידי מספרים כך שהם יחשבו שמהירות לא משנה את התוצאות. גשי לפייסבוק ותראי מספיק קבוצות שמדברות על "השקר שמהירות מסוכנת" ואת התוצאות של הביקורת הלא מסוייגת שיש על אמצעי ומדיניות האכיפה. אגב, יש בזה הרבה ענין של אופי. המשטרה הודיעה שהמדיניות מזה זמן רב היא לא לאכוף חריגות של למטה משלושים קמ"ש. אני מרגיש מספיק בטוח לומר שחלק נכבד מהנהגים שמגיע וחוצה את המרווח הזה, ללא ספק מרגיש בטוח בעצמו מספיק כדי להתעלם גם מהוראות אחרות.
 

noa_f

New member
ושאלה הפוכה: למה 110 בכביש 6?

מדוע כשצריך "למכור" כביש של יזם פרטי, יש פתאום את האפשרות הסקסית לנהיגה מהירה יותר?

ולגבי "מהירות הורגת": אחת הטענות בעד פרסום של מיקום מצלמות ואמצעי אכיפה, היא שאז נהגים פשוט מאטים באותו האיזור. וככל שיש יותר מאלו, עם פרסום המיקום שלהם - נהגים מאטים ביותר מקומות.
ולכן אפשר לראות בקובץ של Atoo אמצעי מעולה להורדת המהירות...
 
למעלה