לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
74217,421 עוקבים אודות עסקים

פורום ניווט ו-GPS

ברוכים הבאים לפורום.

מתלבטים בשאלה איזה מכשיר ניווט לבחור? האם יהיה זה הטלפון החכם שלכם בצרוף תוטכנה מתאימה או אולי מכשיר ניווט יעודי?
ואם כבר יש מכשיר, איזו תוכנה לרכוש עבורו? או אולי לא לרכוש ולהשתמש באלטרנטיבה חינמית?
ומה עם ניווט בשטח? יש תוכנות כאלו לישראל? איפה? איך?
הנושא תופס תאוצה, עוד ועוד אפשרויות צצות.
הנכם מוזמנים להתלבט איתנו בפורום וגם לחלוק מנסיונכם.

 אנא שמרו על סבלנות וסובלנות בתגובותכם.
פרסומות וכן הודעות מכירה וקניה – מקומם לא בפורום זה.

תקנון הפורום

דרך צלחה ובטוחה :-)

איילת

אודות הפורום ניווט ו-GPS

ברוכים הבאים לפורום.

מתלבטים בשאלה איזה מכשיר ניווט לבחור? האם יהיה זה הטלפון החכם שלכם בצרוף תוטכנה מתאימה או אולי מכשיר ניווט יעודי?
ואם כבר יש מכשיר, איזו תוכנה לרכוש עבורו? או אולי לא לרכוש ולהשתמש באלטרנטיבה חינמית?
ומה עם ניווט בשטח? יש תוכנות כאלו לישראל? איפה? איך?
הנושא תופס תאוצה, עוד ועוד אפשרויות צצות.
הנכם מוזמנים להתלבט איתנו בפורום וגם לחלוק מנסיונכם.

 אנא שמרו על סבלנות וסובלנות בתגובותכם.
פרסומות וכן הודעות מכירה וקניה – מקומם לא בפורום זה.

תקנון הפורום

דרך צלחה ובטוחה :-)

איילת

x
הודעה מהנהלת הפורום
אין לפרסם הודעות מכירה וקניה משום סוג בפורום! לשם כך קיימים לוחות הפורום
מפרסמי ומבקשי תוכנות פירטיות יחסמו!

הודעות אלו ימחקו.

המשך >>

לצפיה ב-'ארוח בנושא מכמונות - יום חמישי'
ארוח בנושא מכמונות - יום חמישי
<< ההודעה הנוכחית
01/03/2012 | 10:43
45
42
מוזמנים להוסיף שאלות.
אבי ניצן יענה בהמשך.
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'ביום רביעי ארוח בפורום בנושא מכמונות מהירות'
ביום רביעי ארוח בפורום בנושא מכמונות מהירות
27/02/2012 | 15:54
44
41
ביום רביעי, בשעה 20:00-21:00 יתארח בפורום GPS וניווט אבי ניצן, הידוע ברחבי הרשת גם בשם ATOO.
 
אבי עמל זה מספר שנים למפות את מכמונות המהירות בישראל - קבועות וניידות.
הנכם מוזמנים לשאול ולברר באמצעות שרשור האירוח בפורום, אודות כל הנוגע למכמונות המהירות החדשות (וגם הישנות...) ומיקומי האכיפה.
 
מדברי אבי:

"אכיפת מהירות הינה בבחינת "לחפש את המטבע מתחת לפנס". כידוע, כ-30% מהדוחו"ת ניתנים בגין עבירה זו ורק כ-1% עד 4% מהתאונות נגרמות כתוצאה ממנה. אז למה זה כך? כי פשוט הכי קל לתפוס נהג "ממהר" באוטוסטראדה ולהעשיר את קופת המיסים על חשבון הנהג. הוכחה לכך היא במיקומים בהם הוצבו רוב המצלמות החדשות, כמו גם הישנות - בכבישים מהירים, פתוחים, רחבים וישרים...
לפני הרבה שנים התחלתי להקים לעצמי מאגר מידע לגבי המיקומים של מכמונות המהירות הקבועות והמארבים הניידים (באמצעות נסיעות של מאות אלפי ק"מ בכל רחבי הארץ במסגרת עבודתי, מעקב אחר פרסומים של משטרת ישראל ומשרד התחבורה, מעקב אחר פרסומים בעיתונות ובאינטרנט, דווחים של מקבלי דו"חות מהירות ומעקב שוטף אחר פסקי דין של בתי הדין לתעבורה), במקביל - לא פחות חשוב, למדתי את סוגי האכיפה ואפשרויות המענה מולם.
 
בשנת 2006 התחלתי להשתמש במחשבי הכף יד  - כשאלו הפכו "להיט" ובהמשך בתוכנות הנווט שצצו. מיד הבנתי שאם אכין קובץ בסיס נתונים של מאות המיקומים אותם אני נאלץ לזכור, חיי יהיו יותר קלים... אוכל להתרכז טוב יותר בנהיגה במקום בלוח השעונים.
 
נוכח נסיעותיי הרבות בכל רחבי הארץ, לא עבר הרבה זמן עד שהקובץ היה מקיף ומדוייק (עברתי בכל נקודה ונקודה שמופיעה בקובץ... מאות מיקומים של אכיפה במצלמות קבועות - תוך סינון "הדחלילים" באמצעות בדיקה בגלאי רדאר, מצלמות בניידות, באקדחי לייזר וכד' - מאות אלפי ק"מ של מיפוי).
 
כאמור, התברר שהקובץ גורם משמעותי בבטיחות הנהיגה. מאפשר ריכוז גדול יותר בנהיגה עצמה - ריכוז הנהג בדרך ושומר על מהירות ממוצעת בטוחה.
לכן, מסרתי תחילה את הקובץ לבני משפחה וחברים ומשזכיתי לתשבחות, החלטתי לשתף את נהגי ישראל בקובץ ובחינם.
 
בערך משנת 2007 ועד תחילת 2011 חילקתי את הקובץ ובו מאות מיקומים מדוייקים - כולל  ציון סוגי אכיפה, זוויות האכיפה ומהירויות אכיפה, לכל דורש (תמורת התחייבות פשוטה לאי פרסומו), תחילה ישירות למייל של מי שביקש ובהמשך, כאשר אלפי נהגים כבר השתמשו בקובץ ותיבות המייל שפתחתי לצורך כך כבר לא עמדו בעומס... הפצתי את הקובץ דרך קבוצת Google.
 
ברור שאיסוף הנתונים לא מסתיים לעולם והיה עלי להמשיך ולעדכנו באופן שוטף, על אחת כמה וכמה כשנהגים רבים הביעו בו אמון וציינו את רמתו הגבוהה.
בדקתי מספר אופציות להמשך הפצת הקובץ וחיפשתי דרכים להגיע אף למגוון רחב יותר של נהגים שישתמשו בקובץ.
במקביל התברר לי, שההוצאות שלי לתחזוקת הקובץ, שדורש כאמור עדכון קבוע, יסודי ואמין, עצומות - נסיעה לכל נ.צ. והכנסתה בצורה מדויקת. מצאתי את עצמי מבצע נסיעות במיוחד לצורך עדכון הקובץ בעבור אלפי הנהגים שמסתמכים עליו... גם מחירי הדלק האמירו ועוד לא הזכרתי את השעות על גבי שעות שהשקעתי לצורך איסוף מידע ממקורות - כולל קריאת פסקי דין של בתי דין לתעבורה ויצירת הקובץ באופן פיסי בעזרת תוכנת מחשב לשם התאמתו לתוכנות הנווט השונות ואפילו מתן תמיכה למשתמשים בפורום מיוחד.
ההוצאות אף גדלו עם הצורך בהכנסת כל מצלמות הגאטסו החדשות שהותקנו ומותקנות בכל רחבי הארץ, שוב כשיש צורך להגיע פיסית לכל מצלמה ומצלמה, בכדי לקבל נתונים מדויקים.
 
הקופץ הופץ כך עד ש- Google מנעו את המשך הפעילות באותה מתכונת והיו אלה חברת
GPS & More שהרימו את הכפפה בכדי להמשיך ולתת מענה אמיתי... בנושא לקהל לקוחותיהם.
 
כיום בקובץ מעל 500 מיקומים, כאשר למעשה בכל מיקום שנהג מקבל מהקובץ התראה, נהג אחר קיבל דו"ח ואולי גם נקודות ושלילה..."
 
לאור כל זאת חברו כאמור אבי וחברת GPS & More, משווקת  iGo בארץ וכיום הקובץ ועדכונים שלו משווקים על ידם לתוכנות iGo.
 
סרטון אודות הקובץ האמור והמכמונות (כך זה נראה בשטח):
http://www.youtube.com/watch?v=NUQWLPxszk0
 
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'שאלה בנושא "גורם הבטיחות":'
שאלה בנושא "גורם הבטיחות":
28/02/2012 | 09:25
10
8
ציינת, גם כאן וגם בסרטון, שקובץ ההתראות עוזר לנהג להתרכז בנהיגה ולשמור על מהירות בטוחה.

האם תוכל לפרט על כך?

כל תוכנת ניווט מודרנית מכילה מידע על מהירות מקסימלית מותרת בכל כביש במפה ויכולה לתת התראה קולית ללא צורך בקובץ מכמונות.
וזה כל מה שהנהג צריך כדי לחסוך את המבטים לכיוון שעון המהירות ולהתרכז בכביש.

נראה, על פניו, שהדבר היחיד שהקובץ מאפשר, הוא לעבור את המהירות המותרת בלי חשש במקומות בהם הנהג בטוח שלא מסתכלים עליו.
מה שגם מסביר מדוע מצלמות ממוקמות במקומות הכי "איכותיים" בכביש: כי אלה המקומות הכי מועדים לפורענות.

אני פשוט לא מצליח להבין, איך ידיעה על מכמונות עוזרת לשמור על בטיחות?
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'גורם הבטיחות: ריכוז בדרך והורדת מהירות ממוצעת'
גורם הבטיחות: ריכוז בדרך והורדת מהירות ממוצעת
28/02/2012 | 19:59
9
8
שלום BravoMan,

גורם הבטיחות הוא אכן ערך מוסף מקובץ המכמונות. מאפשר ריכוז רב יותר בדרך ומוריד מהירות ממוצעת.

כתבת: "כל תוכנת ניווט מודרנית מכילה מידע על מהירות מקסימלית מותרת בכל כביש במפה ויכולה לתת התראה קולית ללא צורך בקובץ מכמונות וזה כל מה שהנהג צריך כדי לחסוך את המבטים לכיוון שעון המהירות ולהתרכז בכביש".

בהחלט גם זו אופציה, אם היא מופעלת אצלך. אבל יש לקחת בחשבון שפורסם כי רף האכיפה ירד עם הפעלת מצלמות הגאטסו החדשות.
נוצר מצב שדווקא נהגים זהירים שחרגו לרגע מהמהירות המותרת ולו במספר קמ"שים בודדים (באוטוסטראדה 95 או 100 במקום 90 לדוגמה), יקבלו דו"ח, אם לא מספר דו"חות בנסיעה אחת בכביש החוף לדוגמה, בו הותקנו 5 מצלמות.

עוד כתבת: "נראה, על פניו, שהדבר היחיד שהקובץ מאפשר, הוא לעבור את המהירות המותרת בלי חשש במקומות בהם הנהג בטוח שלא מסתכלים עליו, מה שגם מסביר מדוע מצלמות ממוקמות במקומות הכי "איכותיים" בכביש: כי אלה המקומות הכי מועדים לפורענות."

כוונתך בוודאי "איכותיים" ממבט ראותו של שר האוצר...
האם 95 קמ"ש בכביש החוף זו כדבריך "פורענות"?! כי בהחלט יתכן שתקבל דו"ח כבר במהירות זו.
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'כשכתבתי "איכותיים" התכוונתי לסכם במילה אחת'
כשכתבתי "איכותיים" התכוונתי לסכם במילה אחת
29/02/2012 | 00:14
8
7
את מה שכתבת: "בכבישים מהירים, פתוחים, רחבים וישרים..."
מן הסתם, כאשר נהג רואה תנאי כביש טובים, יותר סביר שיחליט לנסוע מהר יותר.

אני לא מחשיב 95 קמ"ש לפורענות, וזה בהחלט מצער אם אנשים אכן מקבלים דוחות על כך, אבל לצערי לא באמת ענית על השאלה שלי:
תוכנת ניווט יכולה להתריע על כך שעברת 90 קמ"ש בכביש שבו מותר 90 קמ"ש, בלי צורך בקובץ מכמונות.

אז מה השיפור בקובץ מכמונות?
כדי לחלוב את אותם 5 - 10 קמ"ש במקום שלא מסתכלים?

אני פשוט לא מליח להבין איך הקובץ יוריד מהירות ממוצעת.

שלא תבין אותי לא נכון: אני לא מזלזל חלילה בעבודה שהשקעת ביצירת הקובץ, ויש בהחלט סיבות טובות לדעת היכן המדינה עוקבת אחרינו, אבל אני לא רואה שום ערך בטיחותי בהתראות כאלה, ואף להפך, אפשרות להפחתת זהירות מצד הנהג וחריגה אמתית בשטחים הפתוחים כדי לחסוך זמן על חשבון האזורים בהם ייאלץ להאט עקב אמצעי האכיפה.
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'הנקודה היא שאמצעי האכיפה אינם נדרשים '
הנקודה היא שאמצעי האכיפה אינם נדרשים
29/02/2012 | 06:25
9
במקומות הפתוחים עליהם אתה מדבר. מה גם ששמירה על 90 קמ״ש אינה ״זהירות״ בכל מקום. כלומר זה שאתה נוסע מהר יותר איננה ״הפחתת זהירות״. לעיתים נסיעה איטית במקום פתוח היא דבר משעמם, חד גוני ומרדים למדי.
נכון שלא פעם שוטרים עומדים ואורבים ״מתחת לפנס״ במקומם במקומות נדרשים
אולם המכמונות הללו ממוקמות בד"כ במקומות מועדים לפורענות.
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'הקובץ מקביל למצלמה'
הקובץ מקביל למצלמה
29/02/2012 | 11:34
6
8
מכלל דבריך ניתן להבין שלדעתך גם אין צורך אמיתי במצלמות המהירות עצמן (מיד אסביר). על כך אני יכול להסכים איתך.

משטרת ישראל ומשרד התחבורה שבים וטוענים שמצלמות המהירות לא נעדו כדי "לחלוב" את הנהגים (האם מסתפקים ב"בלו" על הדלק?!) ובין המטרות נימנים הרתעה והורדת מהירות ממוצעת לצורך הצלת חיים.
אם זה כך, אתה יכול לראות בקובץ המכמונות מקביל של המצלמה. הוא יוריד את המהירות הממוצעת בדיוק כמוה...

לדעתי ניתן לחלק את אפקט המצלמה על הנהג ל-3.
1. נהג שיושפע מההרתעה - אותך/אותו היא תרתיעה ואם תקפיד ללא הרף על מהירותך, לא "תתפס".
2. נהגים שלא יורתעו - יעשירו את קופת האוצר (ואז נשאל לאן הולך הכסף...).
3. נהגים שיעשו שימוש מושכל בקובץ.

פורסם ומתוכנן שמצלמות המהירת צפויות להכניס לקופת האוצר מאות מיליוני שקלים. כל דרך שתבחר בה כדי להמנע מלהיות שותף... מקובלת עלי. העיקר סע בחכמה וזהירות
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'לא ברור מדוע אתה מדבר על מהירות ממוצעת'
לא ברור מדוע אתה מדבר על מהירות ממוצעת
29/02/2012 | 21:15
5
3
שהיא הדבר הכי פחות רלוונטי לענין הבטיחות ולענין ציות לחוק. כי אם נהג יסע חצי שעה במהירות של 130 קמ"ש, ואחר כך יזדחל חצי שעה בפקק במהירות של 20 קמ"ש, יוצא לשיטתך שהא נסע במהירות ממוצעת של 75 קמ"ש. האם זה נראה לך בסדר?
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'מהירות ממוצעת'
מהירות ממוצעת
29/02/2012 | 21:21
4
8
היי זקו
אמנם הכנסת את השאלה לא במיקום הנכון בשירשור ובכל זאת,
כשציינתי מהירות ממוצעת, התיחסתי ליכולת הקיימת במצלמות הגאטסו ובכוונה להפעילה בעתיד.
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'תודה עבור התשובה. והסבר על המיקום'
תודה עבור התשובה. והסבר על המיקום
29/02/2012 | 22:03
3
7
בהודעה שאליה הגבתי מופיע הביטוי 'מהירות ממוצעת' פעמיים. ולכן השאלה שורשרה אליה. האמן לי אני יודע לאן להכניס.

אגב; נסעתי באיטליה 3000 ק"מ עם IGO8 , ונהניתי מכל אחד מהם.
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
29/02/2012 | 22:43
2
4
OK טעות שלי, סליחה, עכשיו הבנתי -
התכוונת להורדת המהירות הממוצעת
ולא לאכיפת מהירות ממוצעת...

אם עכשיו אני צודק, אז אכן השוותי את מה שעושה הקובץ במיקום המצלמה,
למה שעושה המצלמה עצמה במיקומה,
כלומר מוריד את המהירות.
בכך מוריד למעשה את המהירות הממוצעת...
כמובן שאני מתנגד לנהיגה במהירות מופרזת.

אם הזכרת את איטליה, הרי שברחבי העולם מבינים בדיוק הפוך ממה שמבינים מפעילי המצלמות בארץ,
או שאינם רוצים ללמוד מהעולם ולמעשה זה עוד אישור שהמטרה האמיתית בהצבת מצלמות היא מסחטת כספים מנהגים.
באיטליה העלו את המהירות המותרת כמדומני ל 150 קמ"ש כמו במדינות רבות נוספות.
באנגליה הוצבו יותר מ-6,000 מצלמות מהירות. לאחר בחינת התוצאות וממש בימים אלו, יצאה הממשלה בהודאה בטעות, ביטלה את הפרויקט ואף העלתה את המהירות המותרת.
אפילו בהולנד הועלתה המהירות המותרת ואני אומר אפילו למי שמכיר את הרקע במדינה זו בכל הנוגע למהירות...
בארה"ב בוטלה הגבלת המהירות הפדראלית. האם נוספו הרוגים? ההפך הוא הנכון...
כאן יאכפו 95 קמ"ש בכביש רחב ופתוח שהמיגבלה בו היא 90...
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'ובכן'
ובכן
29/02/2012 | 23:07
1
6
בנושא המצלמות יש כידוע לך יש אספקט אחד שקשור למהירות ממוצעת.  וזה זוג מצלמות, שהראשונה מצלמת ומזהה את המכוניות העוברות לידה, ומפיקה קובץ המכיל את פרטי הרכב וזמן המעבר. המצלמה השניה עושה אותו דבר, אבל כשהיא מגלה רכב שהגיע אליה בזמן, שמחישוב ההפרש בינו לבין זמן המצלמה הראשונה, עולה מהירות ממוצעת העולה על המהירות המותרת, הרי שיש לנו כאן הוכחה.
לכן נהג שהקובץ מתריע לו על מצלמה כזו [אם זה אפשרי] יאלץ לנהוג במהירות המותרת לכל אורך הקטע, ולא רק ליד המצלמה.

בקשר לאיטליה: לא היתה לי תוכנה שמתריעה על מצלמות. הנווט עשה לי פשוט חיים קלים.
בקשר לאנגליה: קראתי באחד העיתונים, שמתחילים לפרק שם את רוב מצלמות המהירות.
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'אכן וגם לזה פתרון טכני בתוכנת iGO אם וכאשר...'
אכן וגם לזה פתרון טכני בתוכנת iGO אם וכאשר...
29/02/2012 | 23:40
14
לצפיה ב-'שאלה לגבי רכישת קובץ המכמונות'
שאלה לגבי רכישת קובץ המכמונות
28/02/2012 | 22:59
1
17
האם הקובץ שנקרא  Safety camera database for Israel
ב In App של iGo Primo הוא הקובץ המדובר?
תודה
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'אכן'
אכן
29/02/2012 | 11:46
8
אינני משווק הקובץ ואת הפרטים אודות נושא זה יהיה ניתן לקבל בחברת GPS&More משווקת iGO
http://www.navngo.co.il/page.aspx?page_id=98
ובפורום החברה
http://62.219.197.64/

ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'מה ההבדל בין המצלמות?'
מה ההבדל בין המצלמות?
29/02/2012 | 20:29
1
9
מה ההבדל בין סוגי המצלמות שמופיעים בסרט של יוטיוב?
המצלמות החדשות זה גאטסו?
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'המצלמות'
המצלמות
29/02/2012 | 20:39
7
ישנם מספר מכשירי אכיפה. חלקם כלל לא מצלמים.
3 כן מצלמים והם מופיעים בסרטון:
מצלמת מולטנובה בניידת (הראשונה בסרטון),
מצלמת מולטנובה על עמוד (המצלמות הישנות. רוב העמדות הם למעשה "דחלילים"),
מצלמות גאטסו (אכן המצלמות החדשות).
בעוד שהמולטנובה מופעלת ע"י רדאר וניתנת לגילוי ע"י מגלה רדאר,
הגאטסו מופעלות ע"י חיישנים בכביש - לא ניתנות לגילוי ע"י גלאי רדאר וניתנות "לגילוי" ע"י מכשירים מבוססי GPS
כדוגמת הקובת שיצרתי.
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'מצלמות שמצלמות עם עדשות רבות'
מצלמות שמצלמות עם עדשות רבות
29/02/2012 | 20:40
1
10
ערב טוב!!!!
לפני שנה בערך פרסמו שיוכנסו לשימוש מצלמות עם עדשות מרובות ושכל מצלמה תוכל לצלם כמה מכוניות.המצלמות החדשות הם כאלו?
תודה רבה על הארוח!!!!
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'צילום מספר רכבים בו זמנית'
צילום מספר רכבים בו זמנית
29/02/2012 | 20:47
7
ערב טוב urit,
לא מדובר במספר עדשות, אבל...
המצלמות החדשות (גאטסו) יודעות למדוד במקביל את מהירות הרכב בכל נתיב ונתיב בנפרד.
בנוסף, הן מסוגלות לצלם 2 תמונות בשנייה...
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'היי לאחרונה ניווטתי בעזרת IGO + קובץ '
היי לאחרונה ניווטתי בעזרת IGO + קובץ
29/02/2012 | 20:44
4
11
המכמונות המדובר.
המכשיר הוא מכשיר QUE505 ללא חיבור לרשת (ולדיווחי תנועה). מכשיר Offline למהדרין.
הופיעו אזהרות אודות ניידות משטרה?
האם זה חלק מהקובץ?
אם כן, הרי יש להניח שהסימונים הם של מקומות שחביבים על המשטרה ושרב הסיכוי למצוא בהם ניידות אורבות, לא?
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'סוגי התראות'
סוגי התראות
29/02/2012 | 20:54
3
7
עם קבלת התראה מתקבל גם אייקון המסמל את סוגה.
קיימים היום 3 סוגי התראה:
מצלמה קבועה - הן למולטנובה הישנות והן לגאטסו החדשות
מצלמה ניידת - הן למצלמות המולטנובה הניידות, הן לאקדחי לייזר וככל שניתן גם "דבורה"
ומצלמות מהירות בצומת מרומזר - מצלמות הגאטסו החדשות הכתומות, שיודעות למדוד מהירות נסיעה בצומת פרט למעבר באור אדום.
אם קיבלת תמונה של ניידת - מדובר באפשרות השנייה שהזכרתי ולמעשה יש להתייחס להתראה כאומרת:
"זהירות! יתכנות למארב מאזורך" (ניתן לראות זאת בסרטון בשני המיקרים הראשונים שהוסרטו).
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'הבנתי תודה. '
הבנתי תודה.
29/02/2012 | 20:58
2
4
מצלמות הגאטסו כן מצלמות מעבר באור אדום, לא?
לכך התכוונת מן הסתם
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'מודדות...'
מודדות...
29/02/2012 | 21:07
1
6
כל מצלמות הגאטסו המותקנות היום, הן מאותו סוג.
המצלמות האפורות מודדות ומצלמות,
המצלמות הכתומות מודדות מהירות ומצלמות מעבר באור אדום. יש יכולת להפעילן במצלמות מהירות בלחיצת כפתור...
למצלמות גם יכולת נוספת, שטרם מופעלת, מדידת מהירות בקטע נסיעה - מדידת מהירות ממוצעת.
האפשרות השלישית מתוכננת כרגע, לפי המידע שבידי, לכביש הערבה...
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'פורסם היום, שגם מצלמות הרמזור יצלמו מהירות'
פורסם היום, שגם מצלמות הרמזור יצלמו מהירות
01/03/2012 | 17:48
4
כן, חדשות. המידע אומת. אכן ילחצו על "הכפתור"...
לפי הפרסום, ביום א' הקרוב יחלו לשלוח דו"חות אמת ממצלמות הגאטסו החדשות.
המצלמות הכתומות - מצלמות ה"רמזור" מסוג גאטסו, יופעלו גם כמצלמות מהירות (גם הן מופיעות בקובץ ATOO).
100,000 נהגים "נתפסו" בעדשות המצלמות בחודש הפיילוט שהסתיים (ובמהלכו הופעלו רק חלק קטן מהמצלמות...).
פורסם עוד, שבמהלך מסיבת העיתונאים לא התקבלה תשובה לשאלה 'האם נהג שיסע 92 קמ"ש בכביש בו המהירות המותרת 90 קמ"ש, יקבל דו"ח'...
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'תודה רבה לאבי '
תודה רבה לאבי
29/02/2012 | 21:11
4
4
היה מעניין ומאלף לקרא את התשובות.
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'על לא דבר. אני נשאר בסביבה למי שמעוניין'
על לא דבר. אני נשאר בסביבה למי שמעוניין
29/02/2012 | 21:15
3
4
לשאול שאלות נוספות
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-''
29/02/2012 | 21:25
4
לצפיה ב-''
29/02/2012 | 22:31
1
2
לעבודתך הברוכה. גם אני חושב כי ההחלטות לגבי סוג האכיפה ומיקומי המצלמות היא שערורתית וגובלת בהפקרת חיי אדם (את המשאבים היו צריכי להשקיע במקומות אחרים ובאכיפה על עברות מסוכנות יותר).

זיכרו: לעולם לא נוכל לדעת כיצד עלולות המילים שלנו להשפיע על אחרים.

http://www.youtube.com/watch?v=hAX2ku9ifEs
עם כל הגעגוע לחיבוק, לחיוך ולשיחה, כשבצד השני, אין גם צורך וגם רצון אמיתי בחיבור, לא משנה מה נעשה, זה לא יעבוד!
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'הפניית משאבים'
הפניית משאבים
29/02/2012 | 23:22
2
מסכים כי היו צריכים להשקיע משאבי אכיפה בעבירות מסוכנות יותר.
אמנם נטען לאכיפה מוגברת של העבירות החמורות והמסוכנות - נהיגה בשכרות, עקיפות מסוכנות ובריונות בכביש - בצדק! אבל... אכיפת מהירות נמוכה יחסית ביחס לתנאי כביש ורכב, תיגרום להצפת בתי המשפט ולהסטת הדגש לעבירה שהקשר בינה לבין מניעת תאונות דרכים ולטיפול אמיתי בעברייני התנועה, מוטל בספק של ממש.
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'האם זה בעצם שרשור שהוא סוג של כתבת תדמית ?'
האם זה בעצם שרשור שהוא סוג של כתבת תדמית ?
29/02/2012 | 22:28
5
3
יש כיום המון אלטרנטיבות, לטעמי הפתרון של תכנה הכוללת עדכונים בזמן אמת (למשל כמו הWAZE) אמורות להיות עדיפות על תוכנות קבועות וכנראה זו מגמת העתיד.

זיכרו: לעולם לא נוכל לדעת כיצד עלולות המילים שלנו להשפיע על אחרים.

http://www.youtube.com/watch?v=hAX2ku9ifEs
עם כל הגעגוע לחיבוק, לחיוך ולשיחה, כשבצד השני, אין גם צורך וגם רצון אמיתי בחיבור, לא משנה מה נעשה, זה לא יעבוד!
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'לא ממש... לתלות בתקשורת סלולרית יש בעיות משלה'
לא ממש... לתלות בתקשורת סלולרית יש בעיות משלה
29/02/2012 | 23:16
4
4
לטעמי הטוב ביותר הן תוכנות המאפשרות ניווט במצב אופליין עם אפשרות לעדכונים.

לאייגו יש את זה וגם לאיתוראן (כאמור שום כתבת/ ארוח תדמית(. לסייג׳יק גם יש אבל העדכונים אינם בארץ והתוכמה מתנהגת מוזר.
למיטב זכרוני גם לתוכנת מיו ישנו תוסף המאפשר חיבור לעדכוני tmc ( לא יודעת מה באשר למכמונות) למכשירים מקושרים.
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'אספקט נוסף'
אספקט נוסף
29/02/2012 | 23:30
3
הוא בבחירת מקור מאגר המידע - בחירת בסיס מידע אמין, מלא ותואם את אמצעי האכיפה בשטח.
לביצוע מאגר מידע כזה ישנן דרישות מינימאליות לשם בחירת נקודות הציון שיכנסו למאגר ונקודות ציון שישארו מחוץ לו
(אם מכיוון שמדובר ב"דחליל" ואם מסיבות אחרות).
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'גם'
גם
01/03/2012 | 04:57
2
2
לי יש iGo8 (מכשיר 7") והTMC לא בשימוש בארץ בעיקר כי אנשים לא מחברים את המכשירים לאנטנה המיוחדת.
בכל מקרה אין ספק שללא מכשיר באוןלין (כמו הWaze למשל) מכשירי  האוףליין יכחדו מהעולם תוך שנים ספורות.
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'מכמונות ואונליין'
מכמונות ואונליין
01/03/2012 | 11:09
1
5
לא נראה לי שטענתך קשורה למכמונות המהירות ובכל זאת אקשר:
כדי לקבל התראה אמיתית ואמינה, יש צורך (בכל אחד מהמיקרים שציינת) בבסיס נתונים איכותי וקבוע בתוך התוכנה.
אני בהחלט מסכים שהאופטימאלי היה מכשיר ותוכנה שמכילים בתוכם את בסיס המידע הקבוע שניתן לעדכון אוף-ליין, ובנוסף - אני מדגיש בנוסף, אפשרות לקבלת התראות און-ליין שימחקו לאחר זמן מה.
סטארטאפ ?
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'?'
?
01/03/2012 | 12:59
1
להשיק מתחרה לWaze על בסיס הנתונים שלך ?
נראה לי חכם יותר וכלכלי יותר שתיצור איתם קשר ותגיעו להבנה עיסקית.
זיכרו: לעולם לא נוכל לדעת כיצד עלולות המילים שלנו להשפיע על אחרים.

http://www.youtube.com/watch?v=hAX2ku9ifEs
עם כל הגעגוע לחיבוק, לחיוך ולשיחה, כשבצד השני, אין גם צורך וגם רצון אמיתי בחיבור, לא משנה מה נעשה, זה לא יעבוד!
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'הנכם מוזמנים להוסיף שאלות ואבי ניצן יענה '
הנכם מוזמנים להוסיף שאלות ואבי ניצן יענה
01/03/2012 | 10:42
2
לצפיה ב-'מהירות הורגת!'
מהירות הורגת!
01/03/2012 | 14:18
9
3

המספרים שאתם מציינים כאן נראים מצויין לצרכי המאבק במצלמות, אך "קצת" מעגלים פינות. ולא מדובר בפינות זניחות אלא בחיי אדם.
כן, ניתן להעלות את המהירות בכבישים מסויימים בארץ, הרכבים תומכים בכך ואפשר גם לספק תשתית.
לא, מהירות אינה "לא רלוונטית" - מהירות רלוונטית מאד.
היא אולי הגורם לארבע אחוז בלבד מהתאונות, אך כשבוחנים מהי תאונה על פי הסטטיסטיקות, מגלים שהחשבון צריך להיות אחר.
לא צריך לשאול האם תאונות נגרמות על ידי מהירות, אלא: האם תוצאותיהן של תאונות מוחמרות על ידי הגברת מהירות..

התשובה היא כן!

כלי רכב שפוגע בהולך רגל, במהירות של חמישים קמ"ש מזיק לו הרבה יותר מאשר היתה זו מהירות של 30 קמ"ש. בילדים ההבדל יכול להיות ההבדל שבין חיים למוות (ולא מדובר בסיסמה, אלא בסטטיקטיקה פשוטה)!


את הסרטון הזה בטוח שאתם מכירים: ילד הזכוכית. הוא ממחיש בצורה מצויינת מה ההשפעה של הבדלי מהירות.
ואל תחשבו שזה רק סרטון, הנתונים לא ניתנים להפרכה על ידי אף אחד וגם המתנגדים הגדולים ביותר לא טוענים שאין זו האמת.

ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'הפניה למה שכתבתי תחת "הפניית משאבים"'
הפניה למה שכתבתי תחת "הפניית משאבים"
01/03/2012 | 15:01
1
5
מסכים. והקובץ פועל בכוון - מוריד מהירות ממוצעת, מוסיף ריכוז בדרך.

הטענה היא בחלוקת המשאבים ובנזק שהיא גורמת בדיוק בניגוד לכוונה המוצהרת.
כפי שכתבתי: נטען ע"י גורמי האכיפה "לאכיפה מוגברת של העבירות החמורות והמסוכנות - נהיגה בשכרות, עקיפות מסוכנות ובריונות בכביש - בצדק!
אבל... אכיפת מהירות נמוכה יחסית ביחס לתנאי כביש ורכב, תיגרום להצפת בתי המשפט ולהסטת הדגש לעבירה שהקשר בינה לבין מניעת תאונות דרכים ולטיפול אמיתי בעברייני התנועה, מוטל בספק של ממש".

והדוגמה עם "ילד הזכוכית" נכונה. אבל... האם הוא מטייל על כביש 2 באזור זכרון?
מדוע לא מוקמה המצלמה ליד בית הספר שלו?
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'אין טענה כלפי הקובץ'
אין טענה כלפי הקובץ
01/03/2012 | 15:36
4
מעבר לזה, הוא אפילו מבורך. רק שהשימוש בו צריך להיות במטרה לסייע לאכיפת המהירות ולא לסייע בחמיקה ממנה.
אנו האחרונים שנטען שאכיפה דרך קנסות היא הדרך הראשונה, להיפך, משימת המשטרה על פי החוק היא "למנוע ולאכוף, קודם כל למנוע..
כמה נקודות שיש להעלות:
1. מי שנוסע מעל למהירות המותרת (ואין המדובר במישהו שהחליקה לו הרגל בעוד חמש קמ"ש), אינו שונה ממי שחצה פס לבן. שניהם בחרו שלא לציית לחוק. הם סה"כ בחרו תקנות שונות להתעלם מהן.
לכן, לקובץ ולכל ההתנהלות מול המצלמות צריכה להתלוות אמירה מוגדרת ומוצהרת באשר למטרות ולסיבות.
2.  מאבק במצלמות - כפי שלאחרונה ראינו - מחטיא את העיקר וגורם לכך שאנשים יבינו (גם כתוצאה מטקסטים כמו כאן, המקורי) שהמצלמות הן הבעיה ולא נהיגה שאינה זהירה.

ולגבי ילד הזכוכית, לא הוא לא. אבל הילדים באיזור פולג - כן.
והולכי הרגל באיזור אולגה - כן.
ואפשר למנות רשימה לא קצרה של הולכי רגל שנהרגו בכביש 2 ולידו, או בכביש 4 ולידו.

ולגבי המצלמה ליד בית הספר שלו - אתה צודק לחלוטין. צריך היה להציב שם שתיים, אחת לכל כיוון.
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'התגובה הזו- זריית חול בעיני הציבור!!!'
התגובה הזו- זריית חול בעיני הציבור!!!
01/03/2012 | 15:38
1
8
בחודש האחרון אני רואה מכוניות מבצעות פרסה במקום אסור ע"י בית ספר, בשעת שבהם הילדים באים ויוצאים.
במילים אחרות- הם מסכנים חיי עשרות ילדים מידי יום!!.

הרמתי טלפון למשטרה 5 פעמים ודיווחתי על כך, אך לעולם לא ראיתי ניידת באיזור!!! גם כשהסברתי להם שזה מידי יום, שזה מסכן עשרות ילדים, ושצריך להעמיד שם ניידת באופן קבוע.

אבל למה להתאמץ??? יותר קל לשים מצלמה בכביש, לשים הגבלת מהירות 500 מטר לפני המצלמה ולבטל אותה 300 מטר אחרי...

עכשיו תגיד שוב 'מהירות הורגת'. סורי, אבל זה נשמע פאתטי....
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'אתה יכול להסביר את דבריך?'
אתה יכול להסביר את דבריך?
01/03/2012 | 15:49
4

זאת אומרת: היכן זריית החול? מי זרה אותו?
איפה הקשר בין מה שכתבתי לבין מה שאתה כתבת?
איפה הסתירה בין מה שאני כתבתי לבין מה שאתה כתבת?

ודאי ששוב אומר שמהירות הורגת, היא הורגת.
בדיוק כמו שגובה הורג, מי שנופל מגובה של מטר אחד לא נפגע כמו מי שנופל מגובה של עשרים מטרים.

ואם המילים שלי מעוררות רחמים בעיניך, זה כבר לא משהו שאני יכול למצוא דרך לשנות.
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'תאורטית אתה צודק'
תאורטית אתה צודק
01/03/2012 | 18:14
4
3
למי שנוסע ברחוב ליד הבית שלי במהירות של 50 קמ"ש צריך לשלול את הרשיון, לשרוף את האוטו ואולי להוסיף גם כמה הצלפות.

מעשית אתה מכיר דוחות מהירות שניתנו במהירויות של 50 קמ"ש ומטה בתוך העיר שם המהירות באמת הורגת ?

נ.ב.
הולכי רגל לא ממש מתרוצצים ע"ג הכבישים המהירים ובמקרים שכן אז הפרש של 20 קמ"ש לכאן או לכאן יכול לכל היותר להשפיע על רדיוס הפעילות של זק"א.

ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'כמה דברים'
כמה דברים
01/03/2012 | 18:29
3
7
1. בגלל מורות דתיות בחופשה חרבה ירושלים :)
2. אני מכיר כמה שוטרים (בודדים למרבה הצער) שמנסים לאכוף באמת בקרבת בתי ספר, אבל זה לא פשוט.
3. נכון שלהולכי רגל 20 קמ"ש לא רלוונטיים במיוחד, אבל 30 קמ"ש, בין שני כלי רכב, בהחלט יכולים לשנות.
4. אני מכיר אישית מקרה אחד לפחות בו ילד יכל להיות בחיים לו נהג היה נוסע 20 קמ"ש פחות, לכן הכביש לא קשור במיוחד, עצם העובדה שזה רלוונטי דורשת התייחסות במגמה חיובית ולא במגמה שלילית.

נדמה לי שכמה אנשים לא לגמרי הבינו אותי, אז אנסה לתמצת את המשנה מבעד לעיני:
בין אם המכמונות נועדו להעשיר ת הקופה ובין אם לא, המלחמה בהן לא צריכה להיות מלווה בתפיסה ובגישה שאומרת שמהירות אינה בעיה.
היא אולי לא ה-בעיה, אבל היא משמעותית ביותר.
ותוצאותיהן של תאונות ללא ספק משתנות בהתאם למהירות.
לכן, סעו לאט כשאתה יכולים. לא כי חייבים, אלא כי ברוב המקרים זה בטוח יותר.
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'אז למה מגבלת מהירות של 90 בכביש החוף ובכביש 4'
אז למה מגבלת מהירות של 90 בכביש החוף ובכביש 4
01/03/2012 | 20:57
2
8
?
למה לא 70 או 50?... זה לבטח יכול להגן כאשר 2 רכבים מתנגשים.
ורציתי להצטרף לנאמר בדבר אכיפת מהירות בעיר, שם היא דרושה. היא לא ממש קיימת.
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'ואת עושה בדיוק את מה שכתבתי עליו..'
ואת עושה בדיוק את מה שכתבתי עליו..
02/03/2012 | 00:04
7
כתבתי במפורש, יש רכבים מתאימים ואפשר לספק תשתית לכבישים אפילו מהירים יותר.
ולגבי 50 או 70, למה לא?! זה בהתאם לתנאי הדרך. תמרורי המהירות מורים על המהירות המקסימלית האופטימלית המותרת על פי חוק, לא על מהירות מומלצת...


צריך להפסיק להתייחס לאכיפה כאל אויב.
יש הסתייגות? צריך לפעול בנידון - זה הכי לגיטימי. אבל אסור להטעות נהגים על ידי מספרים כך שהם יחשבו שמהירות לא משנה את התוצאות.
גשי לפייסבוק ותראי מספיק קבוצות שמדברות על "השקר שמהירות מסוכנת" ואת התוצאות של הביקורת הלא מסוייגת שיש על אמצעי ומדיניות האכיפה.


אגב, יש בזה הרבה ענין של אופי.
המשטרה הודיעה שהמדיניות מזה זמן רב היא לא לאכוף חריגות של למטה משלושים קמ"ש.
אני מרגיש מספיק בטוח לומר שחלק נכבד מהנהגים שמגיע וחוצה את המרווח הזה, ללא ספק מרגיש בטוח בעצמו מספיק כדי להתעלם גם מהוראות אחרות.
ניווט ו-GPS >>
לצפיה ב-'ושאלה הפוכה: למה 110 בכביש 6? '
ושאלה הפוכה: למה 110 בכביש 6?
07/03/2012 | 01:57
7
מדוע כשצריך "למכור" כביש של יזם פרטי, יש פתאום את האפשרות הסקסית לנהיגה מהירה יותר?

ולגבי "מהירות הורגת": אחת הטענות בעד פרסום של מיקום מצלמות ואמצעי אכיפה, היא שאז נהגים פשוט מאטים באותו האיזור. וככל שיש יותר מאלו, עם פרסום המיקום שלהם - נהגים מאטים ביותר מקומות.
ולכן אפשר לראות בקובץ של Atoo אמצעי מעולה להורדת המהירות...
ניווט ו-GPS >>

הודעות אחרונות

18:37 | 17.09.16 אידוב
08:22 | 11.09.16 אורחים בפורום
11:19 | 10.09.16 0bama1
09:50 | 09.09.16 שייקה960
17:38 | 07.09.16 Happytom
10:28 | 02.09.16 אורחים בפורום
22:32 | 31.08.16 dudi4321
10:34 | 06.08.16 משפטן מתחיל1

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ