מכשיר ניווט משולב טלפון או מכשיר ניווט יעודי?

AYELET1

New member
מכשיר ניווט משולב טלפון או מכשיר ניווט יעודי?

מה אתם מעדיפים? למה? מספר נקודות למחשבה:
טלפון משולב יותר נח. לא שוכחים אף פעם את מכשיר הניווט. הוא תמיד עליך.
מכשיר יעודי זרוק תמיד במכונית . כל מי שנוהג במכונית - יש לו מכשיר ניווט.
טלפון חכם דורש תחכום מה.
בד"כ התוכנות המיועדות לטלפון דורשות חבילת גללישה מה דעתכם?
 

AYELET1

New member
באופן אישי אני מעדיפה מכשיר ניווט יעודי

נח מאד שיש בתא הכפפות באופן קבוע מכשיר שלא תלוי בכלום.
 

Ofericko

New member
זה נורא תלוי איזה מכשיר סלולרי כבר יש לי

אם יש לי מכשיר סלולרי שאני מרוצה ממנו - לא ארכוש טלפון חכם רק בשביל הניווט. אבל אם בכל מקרה ארצה מכשיר סלולרי חכם, אקנה כזה שגם יהיה נוח לניווט.
 

Ofericko

New member
רק בגלל שיש לי מכשיר כזה ואני מרוצה ממנו.

אם היה לי מכשיר סלולרי שאני אוהב, ללא יכולת ניווט, הייתי קונה מכשיר ניווט ייעודי ולא סלולרי.
 

bofe

New member
עוד נקודה למחשבה (או שתיים)

זה די מעצבן כאשר בזמן הניווט פתאום הטלפון מצלצל. וגם לשלם כ-20 ש"ח לחודש עבור הניווט זה לא מועט.....
 

AYELET1

New member
לפחות לגבי אורנג' (אנסה לברר גם לגבי האחרים)-

אם יש לך חבילת גלישה מועשרת (זה תמידד נמזכיר לי חלב מועשר סידן, קורנפלקס מועשר ויטמינים וכד'..) , אזיתוכנת הניווט כבר כלולה במחיר. בנוסף, כפי שציין עופר, גם לטלפונים ישנן תוכנות שאינן דורשות כלל חתשלום חודשי (או חבילה "מועשרת"). ישנן כאלו שבכלל אין צורך בגלישה עבורן. מה שכן, שיחה באמצע ניווט זה דבר מפריע מאד. מסכימה
 
אין כאן יותר מדי התלבטות....

טלפון משולב יותר נח. לא שוכחים אף פעם את מכשיר הניווט. הוא תמיד עליך. זה אומר הכל.
 

Ofericko

New member
שאלה:

פשוט עוד לא ניסיתי אף פעם: מה קורה, אם אני עובר לניווט תוך כדי שיחה באייפון? השיחה מתנתקת?
 

atoo

New member
יש לי גם וגם. לדעתי:

בזמנו עשיתי שימוש במחשב כף יד שכלל בין היתר גם תוכנת נווט ובנפרד היה לי כמובן טלפון. רציתי הכל ביחד ורכשתי סמארטפון, שהוא למעשה מחשב כף יד וכולל גם תוכנת נווט חיצונית (ללא שימוש באינטרנט) והוא כמובן גם טלפון. נחמד, אבל זה לא באמת זה... ואסביר: 1. כניסת שיחה בזמן נווט לא ממש הציקה לי אישית, אבל זה אכן מינוס גדול למי שצריך קשר הדוק יותר למכשיר הנווט וגם מדבר הרבה... אמנם המסך עובר אוטומטית מנווט לשיחה וחוזר אוטומטית לנווט, אבל... 2. מהירות מציאת לווינים במכשיר נווט יעודי או מחשב כף יד שמתאים לנווט הרבה הרבה יותר מהירה מסמארטפון. הבדל משמעותי ביותר! 3. דיוק/עוצמת קליטת הלווינים בסמארטפון פחותה מאשר במכשיר ייעודי או מחשב כף יד מותאם (כך היה אצלי לפחות). בנווט ברחובות צפופים, הסמארטפון מטעה לעיתים... 4. במקרה שלי, גם שעות השהייה תחת השימשה והשמש, לא עשו טוב לסמארטפון ונתקלתי בבעיות טעינה. 5. עם המעבר לשימוש בסמארטפון, שאר משתמשי הרכב נותרו ללא מכשיר נווט. מחיר מכשירי הנווט היום איננו גבוה. שווה את ההשקעה. לא היתה הצדקה מבחינתי "לסבול" את המינוסים המוזכרים ואני רכשתי מחשב כף יד חדש לצורך הנווט בלבד. המכשיר נשאר קבוע על השימשה ברכב, משמש את כל נהגיו, מאתר לווינים מיד ומדוייק להפליא.
 
אז ככה

אפשר לעבור תוך כדי שיחה לניווט השיחה נשארת "ברקע" ואתה יכול להמשיך לשוחח. כמובן אפשר לעבור תוך כדי ניווט לשיחה במקרה כזה הניווט ישאר "ברקע" ותמשיך לשמוע את ההוראות (פנה ימינה, פנה שמאלה). רק אל תתעסק עם זה יותר מידי בנהיגה (יש כאלה שאמרים שכל התעסקות היא יותר מידי).
 

Ofericko

New member
אם כך הוא הדבר, זה מבטל את טיעון ה-

"מה קורה אם נכנסת שיחה באמצע הניווט". תודה.
 

החתולית

New member
אני אוהבת את המכשירים המשולבים

היות שאני חובבת גאג'טים. נכון שקיימת בעיתיות מה, כאשר מתקבלת שיחת טלפון באמצע ניווט בעיר לא מוכרת. אבל המקרים הללו נדירים, וכשזה קורה, אני פשוט לא עונה וחוזרת לאחר מכן למתקשרים. מכשיר ייעודי, יצריך עריסה נוספת ברכב, מטען שונה וכו' - מבחינתי זה רק מסרבל.
 

AYELET1

New member
לאו דווקא. אם גודלם דומה, עריסה אוניברסלית

טובה לשניהם מה גם שאין צורך בעריסה לטלפון אם יש אוזניית BT
 

atoo

New member
היום גם אוזנייה לא צריך

ל GPS שנשאר קבוע ברכב יש עריסה והוא לא זז ממנה. יש מבחר דיבוריות BT שמותקנות קבוע ברכב. כל נהג שנכנס לרכב הדיבורית קולטת את הטלפון שלו ויש לו דיבורית. לא רק שלא צריך אוזניה, אפילו לא צריך להוציא את הטלפון מהתיק... בהמשך למה שכתבתי קודם: כך לכל מי שנוהג ברכב יש GPS ולכל מי שנוהג ברכב יש דיבורית.
 

AYELET1

New member
דיבורית BT יכולה להוות פתרון...

בכל מקרה נראה לי בבחינת "פרצה קוראת לגנב" (וכפי שאמרו הגששים - "גנב שקוראים לו- בא") להשאיר את המכשיר בתושבת או אפילו את הדיבורית גלויה... חוץ מסכנת הגניבה יש גם את סכנת הפריצה/שבירה וכו' שגם עם ביטוח, זה ניג'ס לא קטן.
 

החתולית

New member
../images/Emo45.gif אני מסכימה

השארת מכשיר ניווט גלוי, הינה פרצה קוראת לגנב. לבחור שלי יש דיבורית BT המולבשת על ההגה ונראית כמעט כחלק אינטגרלי ממנו, אבל אני לא אוהבת את תחושת ההיגוי איתה. אני מעדיפה דיבורית ואת המכשיר מולי, כך אני יכולה לבחור למי לענות ולמי לא ואם אני חייבת לחייג למישהו, אני יכולה לעשות זאת בקלות. הפתרון הטוב ביותר הוא מכשיר קבוע ברכב, אבל אין לי :)
 
למעלה