FDA ( והחברים ) יש לי בעיה...

Limonium

New member
FDA ( והחברים ) יש לי בעיה...

קצת קשה לי עם רחובות... איך לומר בעדינות... אני לא ממש אוהב את העיר הזאת... רחוב הרצל, גם אחרי השיפוץ, נראה זוועה. הגינון בעיר בזבזני, וברמה עלובה ביותר ( בהשוואה לערים אחרות ). הזנחה מחרידה באתרי התיירות של העיר ( גבעת החילפים לדוגמה ). עירייה רוויית שחיתות ( מישהו אמר שוקי פורר? ) אין בעיר שטחי טבע. אלו שעדיין קיימים שורדים בקושי, ומועמדים לבנייה ( בכיוון רמלה, ובי"ח קפלן ). עכשיו יש הברקה חדשה... סיפוח גבתון. למה? כדי שהיא תראה כמו מרמורק? כלומר גועל נפש? במרמורק יש שילוב של תנועה זוחלת, חוסר מוחלט בגינון, וחריגות בניה מזעזעות. אלו הם פני העיר. האם יש גם נקודות אור בעיר הזאת?
 

י ע ל י ש

New member
אאוצ' איזו קטילה..

אתה רחובותי מלידה? אני מאוד אוהבת את רחובות. עיר במרכז קרובה להכל אבל שקטה וקטנה. לא צריך ליסוע קילומרים מקצה אחד לקצה השני ואפשר אפילו לעשות אותה ברגל. מין מושבה אבל עיר. אם יש לך ילדים קטנים אז דוקא מהבחינה הזו העיר משתפרת ויש פה גינות ופארקים מושקעים. תראה, הכל גם תלוי באזור שאתה גר. אני גרה בשרונה ומאוד אוהבת את האזור. גם את רחוב הרצל אני אוהבת. כל רחוב מרכזי בכל עיר סואן ונראה כמו שהוא נראה, ודוקא הרצל לא נראה זוועה בעיני.
 

Limonium

New member
כפי שניחשת אני לא בדיוק רחובותי.

גדלתי באחד המושבים לא רחוק מהעיר. למדתי בביה"ס ויצמן עד כיתה ה' . גרתי שלוש שנים בשכירות ברחוב חיים מורי, עזבתי לפני שנתיים. באופן לא צפוי היום אני גר ברמת גן, וחולם על בית במושב. ברחובות התחבורה בסדר. בגינון יש שיפור, אך הגינון ברחובות נוראי. על הרצל בואי נסכים שלא להסכים. אציין לטובה שמי שגוזם את עצי הפיקוס בהחלט מבין עיניין. מי שעקר את עצי הסיגלון ליד אמריקן סיטי... עדיף שלא אכתוב. הרצל הוא רחוב מת. לפחות לדעתי. הוא גווע כשמקומות אחרים התפתחו. חבל. אין יותר בילוי של "ללכת לעיר". יש בילו סנטר. יש פארק המדע. לא הולכים להרצל. גדלת ברחובות? את חושבת שהיא השתפרה? במה?
 

י ע ל י ש

New member
נולדתי ברחובות מאז ועד היום

אתה באמת נראה טיפוס של מושב. האזור שגרת הוא לא האזור החביב עלי, בלשון המעטה, ברחובות. אבל ככה זה עם רחובות. או שאוהבים אותה או שלא. אני מניחה שבכל עיר אפשר למצוא את הפאקים שלה. דוקא עדין יש "ללכת לעיר". אמנם הרצל הצפוני כבר לא שוקק, אבל מדיסקונט עד צומת עזרא עדין בעניינים. אזורי הבילוי עברו לפארק המדע ודוקא טוב שכך. בכלל אזור פארק המדע התפתח מאוד ואני רואה זאת לטובה. זה טוב למי שגר בהרצל, וזה טוב לצעירים עצמם. הרבה, לא מהעיר עצמה, מגיעים לפארק המדע. וריכוז מקומות הבילוי שם זה דוקא אחד הפלוסים העיקריים. תראה, כמו שציינתי נולדתי פה, המשפחה שלי פה, החברים, אני מכירה הכל פה. רחובות זה הבית שלי וקשה לי לראות אותי גרה במקום זר אחר ולהכיר הכל מהתחלה. אני אוהבת את גודל העיר, את השקט, תושבים אדישים כאלה.. סלב יכול ללכת פה בחופשי ואף אחד לא יתרגש. זה שונה כשאתה גדל פה ומכיר הכל וכל האוהבים שלך גרים לידך בגלל שאז הדיעה שלי משוחדת.. אני מניחה שאם הייתי עוברת מעיר אחרת והייתי באה לפה לבד, בטח היתה לי דיעה יותר נייטראלית. ולסיכום.. למה אתה לא גר עכשיו במושב?
 

FDA

New member
שלום לירון

אני לא נולדתי ברחובות ,הגעתי לכאן לפני כמה שנים -ולא הכרתי את רחובות קודם במיוחד אני אוהב את העיר ,כמו שאמרה יעלי -זה עיר קטנה וקרוב להכל תראה באתי מאשדוד -מבחינה פיזית ודאי שיש מעלות באשדוד וערים אחרות -יש שם שבילי אופניים ומדרכות רחבות ,עיר גדולה יש גם ים אני בעיקר אוהב ברחובות את האוכלוסייה ,את האנשים עיר קטנה {יחסית} קומפקטית יש כל מה שאני צריך , רחוב הרצל- יכול להיות יותר טוב אבל אני לא חושב שהרצל בראשון הרבה יותר טוב ,בסך הכל הוא לא כל כך נורא , למשל -ביאליק ברמת גן מטופח יותר זה נכון אבל זבוטינסקי ברמת גן לא משהו בעיני ,הרצל ריק ? מתי היית לאחרונה ? שאני עובר ברחוב הוא מלא ובטח בימי שישי הוא ממש עמוס ,נראה לי שהיה באמת ירידה ברמת הרחוב שעברו לקניונים ,אבל זה בהרבה ערים קרה , נקודות אור? עד כדי כך גרוע? יש באמת שכונות פחות מוצלחות ויש יותר מוצלחות כמו בכל עיר ,את הגינה מול השוק אתה מכיר ? אתה זוכר מה היה קודם? זה השתפרות ויש עוד הרבה אם אתה משווה לרמת גן אז זה בעיה ,אבל תשווה להרבה ערים אחרות בארץ אני חושב שתמצא הרבה נקודות אור
 

Limonium

New member
למה לא להשוות לרמת גן?

ז'בוטינסקי זוועה. גם הפקקים בעייתיים. ארנונה, וניקיון אחלה. בגינון לא נתקלתי כאן. גם לא חיפשתי. מול השוק הייתה חניה חינם לא? מה נסגר עם שוק חדש? מהפיצריות שהיו ברחובות רק מתי שרד. האחרות התאדו. התנועה השתפרה. אוכלוסיה? יש ויש. כתבתי שגרתי שלוש שנים בשיכון הרוסים- ברחוב העליה? מקום קשה מאוד. אני חושב ש"אין עם מי לדבר" ברחובות. אף פעם לא הרגשתי שרווחת התושב חשובה לחברי העירייה. חברי העירייה לא ממש מכירים מונחים כמו ניקיון, שלטון תקין, שטח פתוח. קשה לי עם עיר, אבל גם עם עושים השוואה ראלית לדעתי רחובות לא להיט. למה באת לרחובות? מה אתה אוהב בה?
 

FDA

New member
אין מה לעשות -או שאוהבים או שלא

כנראה אני אוהב את רחובות ,את השקט הרוגע {לפחות באיזור שלי -לא בכל האיזורים אולי
} שהעיר הולכת לישון מוקדם ,מצד אחד עיר אבל לא גדולה -מושב לא מתאים לי אני צריך עיר בכל זאת ,אבל גם לא עיר גדולה וזה בדיוק בשבילי,אני מכיר ערים -נולדתי בחיפה גרתי באשדוד ובעוד מקומות , עירייה -לא מעניינת אותי בשום מקום יותר מדי ,אני לא מאמין בהם יותר מדי בשום מקום -גם באשדוד נלחמו על השטחים הפתוחים -הדיונות לא להשוות דווקא לרמת גן התכוונתי -כי רמת גן והרצליה ועוד כמה באמת נחשבים למשהו טוב וברמה- אז אולי רחובות לא ברמה כזאת אבל -שאני מסתכל על ערים בישראל -כמו- באר שבע ,אשדוד,אשקלון ,או-אפילו ראשון ועוד הרבה אין לי ספק שרחובות בשבילי עדיפה בהרבה וגם -זה עיר שקרובה למרכז הארץ עם תחבורה מעולה {יחסית} הרכבת נמצאת קרוב מאד לעיר יחסית לאשדוד ואשקלון למשל שיכון הרוסים אני מכיר -לא משהו אבל זה קיים בכל עיר פחות או יותר ,השוק וחניה חינם -אכן בעיה קשה ,אבל היה שם ממול איזור שיכון להומלסים והגינה עכשיו שם היא שינתה את כל האיזור ,ולפני שהיה קניון האיזור הזה לא היה משהו -ועכשיו הרבה יותר טוב מה כל כך רע פה לשיטתך -לא מבין ,אבל-בסדר אתה לא חייב לאהוב - אם טוב לך איפה שאתה גר -זה מה שחשוב
 
למעלה