שינוי רחוב הרצל אתם בעד
נגד
ומדוע

  • פותח הנושא FDA
  • פורסם בתאריך

FDA

New member
שינוי רחוב הרצל אתם בעד../images/Emo35.gifנגד../images/Emo35.gifומדוע

לדברי העירייה התוכנית יוצאת לדרך בינואר-הפיכת רחוב הרצל לנתיב תחבורה ציבורית הרחבת מדרכות והקמת שבילי אופניים
 

י ע ל י ש

New member
לא הבנתי.. איזה קטע בדיוק של הרצל סוגרים

לתנועת רכב פרטי? כל הרצל?? כי זה נראה לא ראלי.. ומה הפרון בזה? שיהיה עומסי תנועה בכל הרחובות הצדדים (קרי לוי אפשטיין, אחד העם וכו') לא מבינה מ הבעיה עם הרצל כיום.. יש מדרכות רחבות להולכי רגל, עומסים בדכ' יש בשעות מסויימות, בשאר היום פתוח. אז מה? כי אין שביל להולכי רגל?? הקיצר, אני נגד!
 

טל דמיר

New member
אני בעד

אני לא מבינה מה בסדר עם הרצל היום... זה רחוב עמוס, מלוכלך ומזוהם, ואני אישית משתדלת לא לעבור שם עם הבת שלי. כמו שאר רחובות, המדרכות במצב נורא, ןאין כל כך פינות נחמדות לשבת בהם. וחבל - כי יש להרצל ולרחובות מלא פוטנציאל. אני חושבת, שכל שיפוץ של הרצל הוא לטובה, ובוודאי שיפוץ שיסגור חלק ממנו לטובת הולכי הרגל.
 

י ע ל י ש

New member
בסדר.. אבל אי כניסה של רכב פרטי

רק יעשה יותר בלגנים. מעבר לעומס ברחובות המקבילים, גם הכניסות הצפוניות לעוקף מזרחי והעוקף השני לכיוון טשרנחובסקי יהיו עמוסות. השאלה איזה מקטע בהרצל סוגרים. אם רק חלק ספציפי קטן (נאמר דיסקונט עד השוק) ניחא, אפשר להסתדר, אבל אם סוגרים את כל הרצל זה בעייתי. שישפצו מדרכות, שיעשו פינות נחמדות, שינקו וישימו יותר נוי. אבל לחסום כניסה של רכבים לרחוב מרכזי (שבעצם חוצה את כל העיר לשניים) זה בעייתי.
 

טל דמיר

New member
לא סוגרים את כל הרצל

וחוץ מזה - מדובר באי נוחות זמנית לטובת שינוי שישפר לכולנו את החיים. בעיר חיה צריך להיות הרבה יותר מגישה נוחה למכוניות - צריך אוויר טוב לנשימה, צריך סביבה שמאפשרת אינטראקציה בין אנשים, צריך שלכולם יהיה נוח להגיע למרכז העיר - לא רק לבעלי מכוניות. לחנות מסביב וללכת קצת ברגל - זה מחיר קטן לשלם בשביל כל הדברים האלו.
 

FDA

New member
קצת רקע על התוכנית

למי שלא מתמצא בזה -הרעיון הוא כזה - מדובר בגדול על חלק מתוכנית של כל גוש דן תל אביב והסביבה ,מין מעגל סביב תל אביב ,שתל אביב באמצע ,ומסביב בצפון- כפ"ס רעננה הרצליה במזרח- עד לוד רמלה ,בדרום-ראשון בת ים וחולון ,ורחובות שנוגע אלינו הרעיון הוא-כיון שבכניסות לת"א ובתוך ת"א נוצר במשך השנים עומס רציני של תחבורה ופקקים קשים ,החליטו להקים רשת רכבות קלות שיתפרסו לצפון לכיוון כפ"ס ,למזרח לפתח תקוה ,קו ללוד ,ועוד ,וקו אחד שיצא מצומת בילו יעבור ברחוב הרצל ובנס ציונה ובראשון עד לת"א ,הקו הזה לא יהיה רכבת אלא BRT שזה -מערכת אוטובוסים עם קיבולת גדולה בנתיב מיוחד שיהיה נוח ומהיר להגיע לת"א במקום להתקע בפקקים בכניסה לת"א המערכת כולה נתקעה לעת עתה ורק מדברים עליה ולא בונים כלום עד עכשיו ברחובות מעונינים להקים את הנתיב המיוחד מבילו עד הרכבת ,בראשון כבר יש לאורך הרחוב הראשי נתיב לתחבורה ציבורית , יש לזכור שרחוב הרצל הוא רחוב לא רק מרכזי בעיר אלא גם עוברים דרכו לראשון ועוד שזה יוצר עומס ,ובשביל זה יש את הכביש העוקף מתי יבנו באמת ? מי יודע ?אני לא בטוח שיתחילו בינואר
 

FDA

New member
קצת להמחשה

זה צולם בחיפה בנתיב ה"מטרונית" שזה אותו רעיון שאני התרשמתי לטובה מהמהירות שהאוטובוס לקח אותי מחיפה לקרית אתא עד שנגמר הקטע של הנתיב המיוחד זה היה מהיר ואיפה שעוד לא בנו את השביל היה פקוק
 

י ע ל י ש

New member
הרעיון נחמד

ואני בעדו. אבל נגד סגירת ציר הרצל לתנועת רכב פרטי. אני בכלל לא מאלה שהולכת להרצל לטייל.. אבל הרצל מכניס אותי לשכונות וכשיחסמו אותו יהיה לי הרבה יותר קשה להגיע לרחוב מוסקוביץ' לדוגמא. וגם אני מאלה שמשתמשת בעוקף בגין המון, שגם ככה עמוס בשעות מסויימות.. ועם חסימת הרצל בכלל יהיה שם עומס לא נורמלי. אם מדובר על מקטע קטן שסגור נאמר עד שעה מסויימת.. אז בסדר אני אחייה עם זה. אבל לא הבנתי ע"פ התוכניות שצירפת פה איך זה הולך להיות בפועל
 

FDA

New member
האמת-אין לי מושג

איך יהיה בדיוק ,בכל מקרה אני לא מאמין שזה יתחיל בקרוב וכשזה יתחיל מתי שהוא -כנראה שאז יפרסמו מידע עדכני וברור לגבי העבודות
 
למעלה