דלקת גרון שחוזרת עת עצמה

מיכאלמר

New member
דלקת גרון שחוזרת עת עצמה

שלום, כבר כמה שנים שאני סובל מדלקות גרון, שחוזרת על עצמן כל הזמן, בתקופות טובות יש מרוויחים של 3-4 חודשים, במקרים פחות טובים, הדלקת חוזרת תוך חודש (למען האמת בדיוק מעט מפתיע).
כל פעם שפניתי לרופא מומחה, נתנו לי מרשם לאנטיביוטיקה, והמחלה הייתה עוברת תוך מספר ימים.
באוגוסט הייתי אצל רופא א.א.ג שהמליץ לי לקחת אנטיביוטיקה פעמיים ברציפות (20 ימים, 2 אנטיביוטיקות שונת) כדי לחסל לחלוטין את החיידק שנשאר שם כל הזמן (לטענתו) וזה באמת החזיק אותי בריא עד דצמבר, אני יודע שלשתות אנטיביוטיקה בתדירות כזאת גבוה זה לא טוב, (אציין שאני שותה ביחד עם זה פרוביוטיק), אבל שום דבר אחר לא מרפא אותי, אני כבר אובד עצות, ולא מרגיש צורך ללכת לרופאים כי הם אומרים לי "זאת דלקת גרון, סטרפטקוקוס" כל הזמן... ניסיתי גם לקחת על מיני תרופות אלטרנטיביות (דיקור לחיזוק מערכת חיסונים, הומאופתיה), שתיתי במשך תקופה ארוכה ויטמיניך כמו חיזוקית/פרוטק אבל זה לא עזר.

רופאים מציעים לי להסיר את השקדים (הם גדולים אצלי מאז ומתמיד) אבל אני מפחד שזה רק יוריד את הדלקות במורד הגרון ויגרום למחלות קשות יותר.

מצטער על השאלה הארוכה, רציתי לפרט כמה שיותר, אשמח לעצתכם.
מיכאל.
 
תשובה

שלום
כריתת שקדים עשויה להיות פתרון יעיל במקרה של דלקות שקדים חוזרות. לאחר כריתת שקדים אין שכיחות גבוהה יותר של זיהומים אחרים. אם הדלקות חוזרות בפרקי זמן קבועים מאד יתכן ויש לך בעיה המכונה PFAPA והפתרון לה הוא כריתת שקדים.
בברכה
ד"ר אופיר הנדזל
 
למעלה