למה רק נדמה לכם שאתם חילונים/הארץ

ריידנער

New member
אדוני הנכבד היקר לי מאד

אני מבין בין דבריך שאתה אדם משכיל והגון, והיטב חרה לך על הכינוי בו כונית.

אבל למרות זאת אני מציע לך במקום לנסות לפתח תזות שיסבירו את תגובתי מהיבט כזה או אחר, או להתנחם בגיחוך על בורותי באנגלית, שומה מומלץ שתביט סביבך ותבין את ההקשר של הדיונים המתנהלים כאן.

אם אני חכם או פלורליסט, זה דיון נפרד שאשמח לנהל אותו במקומו.
 

סרונטס

New member
שמע ידידי

אתה יכול לכנות איך שבא לך, אם זה עוזר לך או לחבריך ריגשית או פסיכולוגית להתמודד .....
אני לא חושב, שיש לך הזכות או היומרה לומר לי או למאן דהוא מה לכתוב והיכן לכתוב, אני אכתוב מה שבא לי היכן שבא לי, לא מתאים לך אל תקרא תעבור הלאה....
 

GRADLER

New member
אלה דברי טעם.

אלא שאין לראות את התשתית שתיארת של הציונות
באור חיובי. זה עבד עד כה. מעתה והלאה הגבר הפך להיות מתכונת הרסנית, מכלה ודכאנית.
 

סרונטס

New member
זה עניין של פרשנות

איך לראות את התהליך שעובר על המדינה היהודית, המתח הדתי חילוני אינו דבר חדש, אלא שהוא כרגע במרכז סדר היום, בעיקר משום שהמתח בין ימין לשמאל במדינה ירד באופן משמעותי כאשר הפערים המעשיים בין מפלגות השמאל לימין המתון קטנו.
ומצד שני הפערים בין דתיים לחילוניים גדלו.
 

GRADLER

New member
אהבתי את כושר ההבחנה שלך.

הייתי רוצה לדעת אז מה דעתך
על זה.
יש לגייס איזה שעה כדי לקרוא את זה.
לי נראה שאתה תוהב את זה.
 

סרונטס

New member
ניסיתי לקרוא

החומר נראה מעניין מאוד, אבל הוא לא בנוי כמשנה סדורה אולי כדאי לעשות קצת סדר ברעיונות, לתמצת אותם כדי להקל על הקורא.
יצא לי להכיר את פרופ' אומן ואני לא בטוח שהכותב הבין אותו כראוי. בכל אופן מעניין ומקורי
 

GRADLER

New member
גם לכותב יצא להכיר אותו באופן אישי

אלא שלכותב גם יצא להכיר באופן אישי שלל אתאיסטים מושבעים,
ברמב דתית כמו של פרופ' אומן לפחות. בכל אופן, פרופ' אומן מטריד
הרבה פחות...
הנושא המרכזי של המאמר שאתה מנסה לקרא הוא שיווי משקל נאש
המיוחס ליחסי דתיים-חילוניים ברמה גלובלית והיסטורית שלימה.
מעולם לא נעשה דבר כזה בעבר. ברמה המחקרית שיווי משקל נאש
תמיד יוחס לקונפליקטים פרטיים הרבה יותר.
 

nini132

New member
למעשה זה הפוך

רואים איך ככל שהכפיה הדתית הולכת וגדלה - כך הארץ מקיאה אותנו.

בהקמת הארץ, כשהיה רוב חילוני, הקיבוצים היו רוב גדול - הייתה לגיטימציה מלאה למדינה יהודית.
 
מה שזרענו זה מה שגדל

זרענו והכרזנו על מדינה חילונית, על זה אין וויכוח.. פתאום כשזה מתפתח בכיוון לא רצוי אז יש את מי להאשים. חוץ מזה תשאל קיבוצניקים הרעיון הזה לא מוצלח בלשון המעטה, גם אם תעניק לבן שלך את החינוך הגרוע בעולם זה ייראה לעין בשלב יותר מאוחר בגיל 3 חודשים הוא עדיין יהי רך וחמוד ...
 

nini132

New member
האינתיפאדה הייתה קודם

מה שמוכיח את נקודתי, תודה.
 
קראתי אבל בשנות ה60 זה היה לחשמל

מ 2005 עם עליית אחמיניזאד (או איך שקוראים לו חחח) זה הופנה כנגד ישראל והמטרה שונתה...
 

nini132

New member
מאיפה לקחת את התאריך הזה?

"עם הזמן גבר החשש בעולם שאיראן שואפת בחשאי להשתמש בתוכנית הגרעין שלה גם לקדם את האפשרות לייצור נשק גרעיני בעתיד. באוגוסט 2002 חשפה קבוצת אופוזיציה איראנית מידע על כורים גרעיניים חשאיים בנתנז ואראכ שאיראן לא הכריזה עליהם."

והם עדיין טוענים שזה לחשמל ולצרכים אזרחיים. זה אומר שמישהו מאמין להם?
 
ח'אתמי לא יעד את זה כנגד ישראל

אלא בשביל הגנה מפלישה אמריקאית, אחרי מה שקרה בעירק והכאוס ששרר שם, אחמדינז'אד הפנה את הפחד מאמריקה כלפי השותפה האסטרטגית שלה היחידה במזרח התיכון - ישראל. וזאת כדי ליצור איחוד ערבי במזרח התיכון ולהגן מפני פלישה אירו - אמריקאית.. וזאת תוך כדי שימוש במצוקה הפלסטינית והכחשת השואה (שזהו אחד הגורמים העיקריים לקבלת מנדט יהודי בא"י) הכל כדי להילחם בציונות (החלוציות, התל אביביות והקיבוצניקיות) ואפילו קבלת תמיכה מארגונים חרדים בחול כמו סאטמר וכ'ו כדי להראות שזו לא אנטישמיות אלא רצון להעיף אותנו מהמיקום האסטרטגי בו אנו נמצאים כדי לבלום כניסת השפעות מערביות לאזור. הוא גם מקפיד לכנות אותנו השטן הקטן ו"ציונים" כלומר הוא לא רוצה אותנו בציון (א"י) ובמיוחד לא במתכונת של החילוניות הנאורה (לתפיסתנו)....
 

סרונטס

New member
מאיפה לך

שאמריקה תכננה לפלוש לאירן אחרי הפלישה לעירק ואפגניסטן? שתי המלחמות הללו הביאו לעול כבד על אמריקה הן מורלי והן כלכלי. מאיפה המצאת שהם תיכננו פלישה שלישית לאירן?
אירן מפתחת כוח גרעני, כדי לשדרג עצמה למעצמה איזורית חשובה, היא לא חוששת משום פלישה אמריקנית או ישראלית, חאתמי יודע שהמשק האמריקני והציבור האריקני לא יוכל לעכל עוד מלחמה עקובה מדם.
הם גם לא חוששים מישראל, שבקושי הצליחה להילחם בחיזבאללה בלבנון, שהוא כיום חטיבת חי"ר אירנית לכל דבר, אז ממי חאתמי יחשוש? הוא חושש שמתי שהוא מאגרי הנפט ייגמרו עוד עשר עשרים שנה, ואז העולם יצפצף על אירן, לכן הוא בונה אותה כבר עכשיו כמעצמה איזורית. תתפלא אבל האיראנים לא חושבים במושגים שהם מתפארים בהם, הם מייבאים כל דבר מערבי שיכול להביא להם תועלת, שנאתם אלינו היא בגלל תמיכתנו בשאה הפרסי והעזרה שנתנו לו לדכא את חומייני ותומכיו שנים רבות. חוץ משנאה על רקע דתי שקיימת מאז ומתמיד , בקיצור לא מיניה ולא מקצתיה
 
מאיפה התיאוריה הזאת?

כל העולם כמעט תמך בשאה הפרסי לפני המהפכה, הנפט לא יגמר וגם אם כן הוא לא ינדוד למקום אחר, הוא תמיד יישאר באזור המפרץ, כך שאם הם היו רוצים לבסס את מעמדם הם היו מתחרים בשכניהם העשירים במפרץ, כך שהמלחמה היא לא על רקע דתי אלא על רקע תרבותי כמו שהם אומרים "השטן הגדול והשטן הקטן" . גרמניה גם לא תמכה באייטולות אז למה הם לא רוצים להפציץ את קלן אלא דווקא את ת"א? ולמה יש להם ברית עם ונצואלה שגן לא מחבבת את הציונים יתר על המידה? ולמה להשקיע בנשק כשהעם במצוקה כלכלית אדירה?
 

סרונטס

New member
שמע יקירי

העולם לא תמך בשאה הפרסי, יותר נכון האיש החשוב אז בעולם נשיא ארה"ב גימי קרטר, לא נתן לו סיוע והשאה הפרסי נאלץ לברוח מאירן, עד היום אנשי ממשל בארה"ב טוענים שאם גימי קרטר היה תומך בשאה ולא משתעשע ברעיונות של דמוקרטיה באירן. מצבנו היה טוב יותר.
משאב הנפט כמו כל משאב בכדור הארץ, מגיע לסופו מתי שהוא, ישנם סקרים של מדענים בכירים בארה"ב המראים , שזה עניין של 20 30 שנה, שהמשאב הזה ייגמר באירן, וגם בערב הסעודית. בגלל שהם שואבות נפט בתפוקה אדירה ורק מגדילות את התפוקה עוד ועוד. השילטון באירן יודע זאת ומכין עצמו ליום שהנפט לא יהיה משאב אדיר כזה והם יצטרכו לרדת באופן דרסטי בכמות ההנפקה של חביות נפט ליום.
שכניהם במפרץ לא מהווים איום על מדינה כמו אירן, והאויב הרציני שלהם בשלושים שנים האחרונות היה סאדם חוסיין שכבר מזמן מנוטרל (תודות לאמריקה השטן הגדול וישראל השטן הקטן). כך שאנחנו לא רק שלא מהווים איום עליהם, אלא למעשה הגשנו להם על מגש אצ ת ראשו של סאדם חוסיין, האיש היחיד שהפציץ עד כה את משמרות המהפכה ללא רחם, והרג מאות אלפים, ואף הפציץ בטילים את טהרן, והוריד את משטרו של חומייני על ארבע.....
אין לי מושג, מניין לקחת שעלי חמנאי(לא חאתמי) המנהיג העליון של אירן, איכפת לו מפלישה או הפצצה,מישראל או מארה"ב, איכפת לו מאמברגו של יבוא וייצוא של הנפט שלו. דהיינו שאוניות המלחמה של המעצמות יסגרו לו את השיבר של המזומנים.
ואז, הפגנות המונים בטהרן נוסח קהיר , ומי יודע לאן המשטר יגיע. והוא ממש לא משוגע כמו שאתה מציג אותו, הוא מאוד מחושב במה שהוא עושה, מה הוא ישיג בהפצצת ת"א שטהרן תהפוך לירושימה ונגאסקי? ושילטונו יקרוס? לגבי ונצואלה קשה לדעת לאן הולכת ונצואלה שאחרי צאבס, ולכן זה הכל ספקולציות, בכל אופן לא שמעתי שלונצואלה יש צוללות גרעיניות או מטוסי חמקן שיכולים לעזור לאירן, אם ארה"ב,אנגליה, צרפת , גרמניה ונאט"ו יחליטו לסגור את מיצרי הורמוז....
 
למעלה