למה רק נדמה לכם שאתם חילונים/הארץ

למה רק נדמה לכם שאתם חילונים/הארץ

כתבה נהדרת ומומלצת לקריאה
http://www.haaretz.co.il/magazine/the-edge/.premium-1.2080127

אני מביאה כאן רק את הפסקה הראשונה אבל ממליצה להכנס לקישור ולקרוא את כולה:

ישראל סגל, סופר, עיתונאי וחוזר בשאלה, סיכם לפני כמה שנים את מה שתיאר כתבוסה חילונית: “המלחמה הכוללת אכן הסתיימה, להשקפתי, במפלת החילונים... אנחנו חיים בשלטון כיבוש של המיעוט החרדי. כיבוש שהולך ומעמיק”. האם הבחירות האחרונות מעידות על שינוי? מחד גיסא, המפלגות החרדיות מחוץ לקואליציה ומשמשות שק חבטות לקואליציה החדשה. מאידך גיסא, ברית חדשה בין הציונות הדתית לזו המכנה עצמה חילונית מכוננת מחדש את המדינה היהודית. המציאות מבלבלת. עבור זוגות המבקשים להתחתן, לדוגמה, המונופול הדתי נותר פורמלית על כנו ודתיות ממשיכה למלא מרכיב מרכזי בזהות הישראלית. אבל זוגות רבים ממסדים את נישואיהם ללא הרבנות או מקיימים חיי זוגיות ללא מיסוד. קשה להתעלם מחילונו של המרחב הציבורי בעשורים האחרונים, ממרכזי הקניות הפתוחים בשבת, מהחנויות והמסעדות המוכרות בשר לא כשר, מהנישואים ומהקבורה מחוץ לרבנות וממצעדי הגאווה הססגוניים. האם ישראל הופכת לחילונית? האם אופציית החילוניות אפשרית במציאות הישראלית? או שאולי תהליכים אלה, שניתן לתארם כ”חילון”, אינם משנים את מהות הקשר שבין דת ומדינה אלא רק מאפשרים לבורגנות הישראלית מרחבים מוגבלים של נוחות?
 
החילוניות לא מהוות אלטרנטיבה

ורואים הקשר ברור בין התגברות החילוניות וההפקרות לנטייה של הארץ להקיא אותנו ממנה בדרכים מאד לא נעימות ולא שבחול מצבנו מזהיר. מה שהיה זוהר ומבטיח בשנות השמונים מתגלה כרקוב ונטול תוכן כיום. אבל זה תהליך איטי ויסודי שרק לאורך זמן אשפר לשים לב להשלכות שלו.
 
רוצים להעיף אותנו בגלל התבוסתנות

המשפילה של ישראל הערבים מבינים שפה אחת-מכות!ולא שיחות שלום למינהם, צריך שפעם אחת ישלוט פה הימין השפוי (כהנא, ברוך מרזל ודומיהם) ואז יראו איך פתאום כל העולם ישתוק, כשרואים מדינה חלשה צועקים עליה אבל כשרואים מדינה חזקה (עיין ערך רוסיה,סין, ארה"ב)אף אחד לא פותח את פיו

השתגענו??? לא משחררים רוצחים!!!
 
"גבעת חול" זה באדמה לא


 

GRADLER

New member
המתח הדתי-חילוני הוא מנוע הדמוקרטיה.

הישראלים מצטיינים בליפול ברשת הדמוקרטיה.
 

סרונטס

New member
המתח הדתי-חילוני, קיים

מראשית הציונות ועד היום. בין ההחלטה של הרצל לברית עם הדתיים כדי להעביר את תוכנית "אוגנדה" לפני מאה שנה, לבין ההחלטה של בן גוריון להעדיף את הרב מימון על יעקב חזן ומאיר יערי .
הוא המצע עליו קמה והתממשה מדינת היהודים. ה"ברית ההיסטורית" אותה הקימו מפא"י של בן גוריון ,אשכול וגולדה עם הדתיים. החזיקה שלושים שנה וחמש מלחמות (שכולן הסתיימו בניצחון ישראלי) ואח"כ מנחם בגין.
מי שמדבר על המתח שתמיד היה ותמיד יהיה. צריך להבין שזה סוד כוחה ועוצמתה של המהפכה הציונית.
 

סרונטס

New member
אתה מסוגל

להתייחס לגופם של דברים, בלי להיגרר להשמצות חסרות בסיס? או שאתה חושב שבהפרכת סיסמאות, השמצת כותבים החולקים על דעתך יש משום שיח תרבותי?
 

סרונטס

New member
התרגום של טרול

הוא להשתמש בו כנגד מי שחושב אחרת ממך לא מסכים עם דעותייך חולק קטגורית על עמדתך, בקיצור המשתמש במונח הזה- כנראה קרא יותר מידי ספרי טולקין והארי פוטר (המקור הוא דמות מיתולוגית נורדית, בעלת לבושים וגדלים שונים, פרימטיבית מאוד ודלת שכל ורגש, שזורקת סלעים על כנסיות....)
 

סרונטס

New member
בוא נאמר

שאני כמעט משוכנע בכל נימי נפשי, שאתה בקיא עולמי, בשאלה מי היה סרונטס היכן חי, ומה כתב, ואתה גם יודע מצויין את כתביו במקור ....
 

ריידנער

New member
בא נאמר

שהידע שלי על סרוונטס גדול מהידע שלך על "ריידנער".

אבל איך כל זה רלוונטי לטרוליותך.

אני משער שאתה אדם משכיל, וזה בהחלט נראה כך, אז כאדם משכיל מצופה ממך להבין את מקומך. הפורום הזה נבנה למטרה מסויימת, ומה שאתה עשית או מדוייק יותר הדיון בו השתתפת, חורג ממטרה זו באופן מטריד. ובאינטרנטית: טרוליות.
 

סרונטס

New member
שמע

אתה יכול לשער כרצונך, אני משער שהרצון שלך להשחיר פנים במה שנכתב נאמר בפורום ציבורי , ולהגיר את הזה כך ואת השני אחרת, אינו נובע מהרצון לתקן עולם. אלא מן החשש מהשונה ממך, ממי שיכתוב אחרת ממך.
אז דע לך, שאחד המאפינים של עולם מערבי מתורבת, הוא פלורליזם של דעות, אני לא משוכנע שאם אצטט מאמרים אקדמיים באנגלית בנושא י ש לך הכלים לבדוק את הנאמר (היינו ידע של שפה אנגלית ברמה מספיק טובה לקרוא מאמר...) אז אסתפק בכך,
שאנשים החוששים מן השונה מהם, קיימים בכל העולם. ואחד הדברים האהובים עליהם הוא לתקוף את האיש במקום את ה"אישו".
וזה בדיוק מה שאתה עושה....
בוא נאמר, שאם היית מספיק חכם היית מבין שאתה משיג בדיוק את התוצאה ההפוכה ממה שאתה מקווה.....
 
למעלה