אמנם לא שאלת אותי
תרשי לי לענות לך ממיטב ידיעותי (אני גם נחשב כרב ב׳כולל׳ שבו אני נמצא). א. אם תשימי לב גם בדבורה וגם בחולדה שהיתה נביאה, הכתוב מזכיר מיד מיהו בעלה, וחז״ל טורחים לספר שלפידות האלמוני היה צדיק מאד וכו׳, הכל בכדי שנפנים ונכיר שאין אשה נביאה סתם. ב. גישת חז״ל לדבורה ולחולדה היתה מזלזלת, סליחה על הביטוי, בגמרא מבואר שלשניהם קראו בשמות של חיות טמאות מפני שהם התגאו בנבואתם. לא שמעתי כזו התייחסות מחז״ל על שום נביא גאה אחר (חוץ מעל יפתח העם הארץ שלא התיר את נדרו ולכן לפי חז״ל נהרג בניפול אברים). ג. סתם למען הידיעה הכללית, שופט הוא לא מלך, לא היתה לדבורה סמכות של מלך, אלא של שופט. ד. למה לא שאלת על שרה שבפסוק מבואר שהיא היתה גדולה מאברהם בנבואה. וגם על זה כבר טרח הנצי״ב בהעמק דבר ואמר שהדבר לא מסתבר, וצריך לומר שיש רוח הקודש ויש נבואה, ורוח הקודש מגיעה על ידי התיחדות בה׳ ובזה יכלה שרה להיות יותר מאברהם, כי בתוך הבית ששם היתה היה לה יותר קל להתבודד. ה. לא זוכר כעת היכן ראיתי שאומרים שזה היה חלק מהחטא של עם ישראל שלא היו ראויים באותה תקופה לשופט זכר, אלא נקבה. מקוה שעזרתי לך.