ברוכים הנמצאים!

moshe010

New member
לא הבנתי למה בבלוג אתה עדיין מטיף

נגד האינטרנט וכדומה
 

רגל שם

New member
הפוסט האחרון

נכתב ב2008, אתה פשוט צופה במכונת זמן בשלבי ההיסוס הראשונים של האדון, ולכן אני גם מאמין לסיפורו
 

moshe010

New member
עדיין מוזר למה הוא הפנה אותנו לשם

כביכול שם נבין אותו וכמה אמיתות עליו מחכה להסבר
 

מומיה26

New member
גם אני תהיתי, אשמח אם תסביר

רוח הבלוג נושבת לכיוון אחר לגמרי מהודעת ההיכרות המושקעת והמשובחת שלך, שמא מדובר בהתפתחות ופתיחות בהתהוותה?
 
בקיצור, היה עדיף לא לספר לה כלום

לא רק שלא יצא לך מזה דבר, להפך, יוצא שהיא אפילו הכריחה אותך להקצין כלפי חוץ וגם בבית כשאתה לא ב-ד' אמותיך.
 

כופרnik

New member
ברוך הבא.

כתיבה מעולה. סיפור מרגש ונוגע ללב. האם אתה מצליח להתמודד עם הדיכאון בשביל אשתך? האם אתה יכול לפרט את דיעותך על עיקרי האמונה?
 
לבעל מחשבות איזה סיפור מדהים, מרגש ומרתק! דמעות עמדו בעיני כשקראתי אותו. איזו עזות ביטוי ויכולת הבעה מופלאה! אכן רעייתך, רעייה מופלאה היא. התמזל מזלך עלי אדמות לקבל תמיכה כה חזקה בעולם הזה. מאחלת לך שתמצא מזור ללבך ואת דרכך העתידית.
 
וואו, ואוו, וואו,

הכתיבה שלך נפלאה, והצלחת לפרוש לפנינו את הסיפור בצורה מרתקת ביותר. משהו בסיפור שלך לא כל כך מסתדר, אבל גם בהנחה ששינית פרטים, זה לגיטימי ומתבקש וכבר התירו חזלינו מפני השלום ומפני הסכנה, ומשרבו השוטין, פשיטא דמותר לשנות האמת קצת ודו"ק. וזה סבבה. שפר מזלך שאשתך אתך בסיפור. אם כי, קשה לי קצת להבין את בחירתך להיות בעמדת משפיע. אצלי, משהתחילו ספקותי ברחתי מיד מכל עמדות ההשפעה הרוחניות שיכולתי להיות בהם, וגם בזעיר אנפין בשיחות בין חברים. עשיתי שינוי רשמי מ'אברך יר"ש ות"ח' לבעלבת, על מנת להמנע לפחות מהקונפליקטים שאינני יכול ואינני חייב לעמוד בהן, אתמודד לפחות עם מה שאני חייב ולא עם עוד כל מיני 'היכי תימצעס' הזויות, כמו דיון על אורך הלולב או על חובת האדם בעולמו. ברוך הבא. את ה'וחשדהו' הצלחת להסיר. לגבי ה'כבדהו' עוד נראה איזה רב אתה. ואולי בסוף תמונה לרב הפורום.
 
עוד הוספה קטנטונת

בעיני הקושי שלך הוא כפול, כי גם בתוך החרדיות אתה נמצא במסכה נוספת של מגיד ורב ודרשן וכל המעלות. אולי תחשוב לפחות לרדת מזה וזה יקל עליך. אבל לפעמים יתכן שזה לבד קשה ומשול בעיני רבים כמיני יציאה בשאלה.
 
ואני תמהה

"ועיקר העיקרים - לא יתכן שבין כל אלה הנחשבים בעיני העם כקרובים לקב"ה אותם אני מכיר (ולא מעטים המה), לא אמצא ולו אחד הדובר אמת בלבבו, נטול צביעות ומשולל אינטרסים לחלוטין. נשמע קשה, אך חיפשתיו - ולא מצאתיו." אדוני - כלל ידוע הוא כי יגעת ולא מצאת - אל תאמין. ובכל אלו לא מצאת אפילו אחד הדובר אמת בלבבו? כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם. אדוני ראה באחרים בבואה של עצמו, כי אדוני חי חיי שקר. כי אדוני נושא משרה רמה ומתנהג בחסידות אך תוכו כולו רקוב. לא חסרים בעולם החרדי אנשים צדיקים (לפי אמות המידה שלהם כמובן) ישרי דרך ותמימי לב האוהבים את השם באמת ובתמים והעובדים אותו שלא על מנת לקבל פרס (ואני אומרת את זה ללא שמץ של ציניות). לא מצאת אותם כי גם כאשר הם נתקלו בך אף לאף ראיתי אותם מתוך המראה הפנימית שלך. מכל הפוסט (בכתיבתך המעולה אגב) לא הבנתי בכלל מדוע הינך גוי בביתך ויהודי בצאתך. אם משום "לא עבדו בני ישראל עבודה זרה אלא בשביל להתיר להם את העריות" - אז מדוע שתפת את זוגתך? או שהיא לא ירדה לעומק דעתך או שאני לא הבנתי - אבל אם בנשים אחרות חשקה נפשך ("לבחור בין אהבה לדת"?), אז מה הקשר כאן לחרדיות או לאלוהים בכלל בכלל? הרי גם אם היית חילוני היית עומד בפני אותו המצב. אדם שלא מקיים מצוות אך מאמין באלוהים ומחפש כל מיני תירוצים למה לא לשמור מצוות (ודבריך אדוני נשמעים כפי דברי הרב המפורסמים 'לא סיבות אלא תירוצים') לא יזכה ממני לפחות לכבוד ולא לאמפטיה. אין לי כבוד לאלו שיצרם מוליכם. יום אחד אומר לו כך ויום אחר אומר לו כך עד שהופך אסור למותר ומותר למצווה וחוזר הלוך ושוב. וסתם להשמיץ ציבור שלם של עובדי השם התמימים עם אלוהיהם - צר לי, זה פשוט מקומם וילדותי. כאשר אדוני ישתמש בשכלו אשר חנן אותו ה', ויבין בשכלו את מהות האתאיזם ולאחר מכן יבוא ויגיד - לאחר המחשבות נמשכים המעשים - או אז יזכה אדוני לכבוד הראוי לבני אנוש (שהבדילנו מן הבהמה אין). אבל כל עוד אדוני מאמין בה' יתברך אך מובל על ידי יצרו, צר לי, לא בבית ספרי. ותזכור עוד דבר, דרך ארץ קדמה לתורה - אל תירק לבאר ששתית ממנה. אתה נהנה כרגע מהפירות של כל אותם דברים המעוררים בך סלידה. אתה מתפרנס מהרבצת תורה, אתה נהנה מהכבוד ומהמעמד החברתי - בזכות השקר שלך, בזכות רמאות, בזכות גניבת דעת הבריות. אינך מובל כצאן לטבח, אלא כפי שהנך מודה, אתה ממובילי המחנה, ולא סתם מחנה, אלא ממובילי מחנה המחמירים (עם דגש על המם). קשה לי לכבד אדם הפורס תלפיו כחזיר - כשר אני...
 

רגל שם

New member
ואני תמה

מה קרה לך? בא בן אדם חדש, וכבר בשרשור ההיכרות מתנפלים עליו כאילו הבנת את כל מכמני ליבו, ואת כל תסבוכת חייו - את מצבו הנפשי, את סביבתו וחברתו, ואת שיקוליו באשר לצעדיו, את אמונתו, ואת כל השאר. דחילקום, תני צ'אנס לבנאדם. ובלי קשר לדעתו, דעתי היא שאכן ישנם אנשים יקרים העובדים את אלוהיהם ברצינות, אך רובם המוחלט נשאר בצד, אלו המטפסים במעלה הסולם החברתי החרדי, זקוקים בדרך כלל לכלים נבזיים ביותר כדי להצליח בג'ונגל הפוליטי החרדי, ולכן, לא תמצאי שם למעלה הרבה אנשי מעלה אמיתיים. אינני יודע כמה את מתמצאת בסבך הפוליטיקה הפנימית התוך חרדית, אבל בכל מיני מאבקים על שטעלעס, מעורבים עד צוואר גדולי הדור בצורה הכי גועלית שיש, כאשר למרבה הפלא כמעט כל גדול תומך בקרובי משפחתו ובאנשי חצירו.
 
אחרי שאלות כאלו, מחובתי להיות "בעל תשובה"...

שלג יקרה, בתגובות הקוטביות שעטו עלי אחר שחשפתי את סיפור חיי נשאלתי לא מעט שאלות. נדמה לי שתגובתך כוללת רבות מהן, והיא מהנוקבות שבהן, לפיכך, אקח את דברייך כפלטפורמה לתשובותי. אקדים לומר שהדברים נכתבים מתוך רוגע וחברמניות, ובלא שמץ של טינה ורוגז. אבקש שברוח זו יקראו הדברים. א. הרשי לי לפקפק בכלל הקובע שאחר כל יגיעה תבוא מציאה, כמו גם באמרת שלמה 'כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם' במובנה הפשוט ובמובנה המחודש על פי פירושו של רש"י בקהלת. ב. כפי שסיפרתי, תודעתי העכשווית וסגנון חיי הם תוצר של תהליך מתמשך שכלל בחובו כמה שלבים. החיפוש אחר אנשי אמת במגזר החרדי היה בזמן שדברתי אמת בלבבי והיה תוכי כברי. (ואכן, כמו שכבר כתבו כאן בצדק, הפוסט בבלוג נכתב בשלבי השתוממות המאמין לנוכח הצביעות הפושה בחלונות הגבוהים). ג. דברייך כי "לא חסרים בעולם החרדי אנשים צדיקים (לפי אמות המידה שלהם כמובן) ישרי דרך ותמימי לב האוהבים את השם באמת ובתמים והעובדים אותו שלא על מנת לקבל פרס", ממש אינם נכונים. חסרים גם חסרים. איני יודע באיזו רמת היכרות את מכירה את ה'צדיקים ישרי דרך ותמימי לב האוהבים את השם באמת ובתמים', אך כנראה אינך מתרועעת עימם ואינך מכירה אותם במעגל הראשון, השני ואף השלישי. איך שרה יהודית? דברים שרואים משם לא (בהכרח) רואים מכאן. ברור לי שישנם כאלה, אך רובם המוחלט של אלה אינם מצליחים להעפיל ולהתברג במקומם הנכון והראוי כמצביאים ומובילי צבאות ה'. על אלה דווה ליבי וגעשו רעיוני. איך יתכן שבורא עולם ישאיר את עמו כצאן בלי רועה אמיתי ויזניח את בני עדתו הנאמנים בידי דוברי שקר ואנשי רמיה? אז נכון שחז"לנו ביטחו את עצמם מפני שאלה זו באמרם כי העוה"ז הוא עולם השקר, ושבימות המשיח יהיו פני הדור כפני הכלב (בייחוד לפי ביאורו של ר' אלחנן), ובזוהר מובא עוד שבימות המשיח יהיו המנהיגים מהערב רב וביאר הדברי חיים שהכונה לרבנים ומנהיגי היהדות התורנית, אבל למרות כל זאת - איני מקבל זאת. ד. כתבת: "קשה לי לכבד אדם הפורס טלפיו כחזיר - כשר אני". בדרך צחות אתחיל ואומר שאת במצב טוב, כיון שלי קשה לכבד אדם, נקודה. העולם שראיתי הביא אותי לידי קושי רב בנושא זה. ולגופה של טענה: כל חרדי בעל כרחו, האתאיסט בלבבו וחרדי בלבושו ובהנהגתו החיצונית, הרי הוא חסר סימני טהרה ופורס טלפיו כאומר 'כשר אני', ואעפ"כ הוא אינו חזיר. מדוע? כי את החזיר לא מכריחים לנהוג כך, אותנו מכריחים לשקר ולהציג טלפינו. חזיר מי שמכריח את זולתו להתנהג כחזיר... (איני מובל כצאן לטבח?? מה היית מייעצת לי לעשות?? בכנות, מה את היית עושה במקומי??) אמרי נא לי, מה ביני לבינך? את מרמה את ילדייך, ואני מרמה את תלמידי ובני קהלתי. ההבדל הוא בכמות יצירי הרמיה? נו, אסתדר עם הבעיה הכמותית... בנוסף לאמור ובלי לגרוע הימנו, אם מקובלת אימרת הרמב"ם ש'קבל את האמת ממי שאמרה', ישנה הצדקה נוספת למעשי, שהרי איני מלמד אותם אלא את שהם רוצים לשמוע וללמוד. אם אביע בפניהם את דעותי האמיתיות - הם יחפשו מישהו אחר שישמיע להם כרצונם, שלא כילדינו שאנו מכריחים אותם להכנס למערכת שקרית על לא עוול בכפם. כאן המקום להשיב גם על טענתך: "ותזכור עוד דבר, דרך ארץ קדמה לתורה - אל תירק לבאר ששתית ממנה. אתה נהנה כרגע מהפירות של כל אותם דברים המעוררים בך סלידה. אתה מתפרנס מהרבצת תורה, אתה נהנה מהכבוד ומהמעמד החברתי - בזכות השקר שלך, בזכות רמאות, בזכות גניבת דעת הבריות". אם האמור לעיל עדיין אינו מניח את הדעת כלפי טענה זו, אזכיר לך את בעיית הרצוי והמצוי של דייויד יום בספרו מסכת טבע האדם. לדבריו נורמות מוסריות אינן עולות בהכרח בקנה אחד עם הנורמות הראויות, וכפי שמרגלא בפומיה דאינשי - ברומא התנהג כרומאי... טענתך אינה קשורה לעצם ההתנערות מהאמונה הדתית אלא לנושא המחויבות המוסרית. ובכן, השאלה אם המוסר הוא יחסי (כשיטה הרלאטיביסטית) או אבסולוטי, היא שאלה אחרת, גדולה ונכבדה העומדת לעצמה, כשלדעתי ככל שהאדם רחוק ממסגרת חיצונית מחייבת כך תנטה דעתו אחר האסכולה הרלאטיביסטית. אולי זה לא ימצא חן בעיני אי מי, אבל מרגע התנערותי מהדת איני מוצא את עצמי מחוייב לשום מערכת, מוסרית, ערכית, הומאנית וכדו', ואעשה כל מה שלדעתי יביא לי אושר. כפיפות למערכת כלשהי תיווצר רק כשהיא תשתלם לי ותהיה עבורי כדאיית (לכן אכפיף את עצמי למסגרת הנישואין, המשפטית, החברתית וכו' כמידת הצורך). נשמע אנוכי? נכון. בתוך תוכנו, כשנודה בזה, כולנו כאלה. מי אמר שזה לא טוב? ואם יש מי שאמר, למה שאהיה כפוף לאותו אומר? ה. כנגד טענתך על מה שהזכרתי את מאמר חז"ל שלא עבדו ישראל עבודה זרה אלא כדי להתיר להם את העריות, אשיב: א. שימי לב שזה הסבר משני ולא ראשוני. ב. לו היית יורדת לחדרי לבבו של גבר נורמטיבי, היית מבינה כי אין לנו ברירה אחרת. היצר שניתן בנו גדול מאיתנו, מכולנו, בכמה מידות. אפילו חז"ל הודו בכך באומרם כי 'יצרו של אדם מתגבר עליו בכל יום ואלמלי הקב"ה עוזרו אינו יכול לו'. יעידו כל בני התמותה ממין זכר - הקב"ה לא עוזרם (וכבר הבאתי בין שיטי סיפור חיי מובאות נוספות הקשורות לכאן, דון מינה ואוקי באתרין). יקירתי, איני מאמין באלוהים שמשליך את יצוריו (אגב, גם אברהם לא האמין באלהים השורף את בירתו ומניח לביתו להתכלות, עד שזכה להצצה. אני לא זכיתי...). אגב, שמת לב לכך שמשפחת הפילוסופים והוגי הדעות שהביאו לעולם את האתאיזם, האגנוסטיציזם, ההומניזם ובני משפחתם, היתה פטריארכלית? אפיקורוס, ד'הולבאך, בורנה, שפינוזה, מרקס, פרויד, ראסל, אדאמס ועוד רבים אחרים, כולם נמנים על בני המין הזכרי... (למען האמת, בצדק יטען המשיב כי זהו טיעון דמגוגי, שהרי גם לא שמענו על רופאות, בעלות מלאכה וכדו', וגם בין הוגי הדעות התאיזם לא מצאנו נשים. ללמדנו שלפני מהפכת הפמיניזם לא ניתנה זכות הבעת דעה לאשה בכל במה באשר היא בלא קשר להשקפת עולמה ואמונתה. אכן, עדיין אי אפשר להתעלם מכך שגם אחר המהפכה הפמיניסטית לא בלטו דמויות של פילוסופיות אתאיסטיות לצד פילוסופים לא מעטים שהביעו דעתם באותה תקופה. נדמה לי שראיתי באיזה מקום סקר שמצא שיש יותר חוזרים בשאלה מחוזרות בשאלה. נקודה למחשבה...). ג. כאתאיסטית (נוקשית או רכה) אינך אמורה לרחוש כבוד לאדם נטול אמונה רק אם כפירתו נובעת מטעמים וטיעונים נכונים יותר (כטיעון הנטוריאליסטי, המטריאליסטי, הפסיכולוגי, הפרדוקסאלי וכו' וכו') או נכונים פחות (כטיעון סתירת המדע, בעיית הזמן וכו' או סתם יצריות בהמתית (חזירית...) מסמאת עיניים...), מכח שאלות או רק מחמת תירוצים. אם לדעתך זו הדרך הנכונה, שמחי עבורו שהגיע 'בטעות' אל האמת...
 
למעלה