ברוכים הנמצאים!

ברוכים הנמצאים!

ממש במקרה, הזדמנתי לפורום זה. הצצתי - ונשאבתי... מזה זמן רב אני מחפש קבוצה מעין זו, איכותית וברת שיח אינטלקטואלי, והנה - מצאתי את שאיותה נפשי. שלום לכולם! לגבי השאלה מי אני ומה מעשי, ניתן למצוא את התשובה בבלוג שלי: http://www.tapuz.co.il/blog/net/userblog.aspx?foldername=baalmachshavot מלבד פרטי המזהים ומידת השתייכותי הפנימית לדת - תוכלו למצוא שם כמה אמיתויות עלי.
 
וכדי לחסוך לחבר'ה

תקציר: " לב יהודי הלב היהודי הינו הדבר הרוגש ביותר עלי אדמות. אהבת ה´ ויראתו, רצון כנה ואמיתי לקיום מצוות ולעבודתו יתברך, מתערבלים בשצף קצף עם תאוות ותשוקות, יצרים ופיתויים. בשעת נשיבת רוח התורה בסערה - מגיחות טיפות הגשם, ואף בעת המטר הזועף - מציצה דמות דיוקנו של הקב"ה, מחייכת וקוראת ´שובו בנים שובבים´... רצוני לנצל במה זו כדי לשתפכם במחשבות ובהגיגים הממלאים את ליבי בזמן קרבה כמו בזמן ריחוק, בלבטים ובהארות, בכשלונות ובהצלחות, וגם שאר נקודות למחשבה בעלי תובנות. ברוכים הבאים! " לא יודעת מה הרעיון, אם אתה אנוס למה להפנות אותנו לתוכן כזה? אם אינך אנוס למה להפנות אותנו לתוכן כזה? מציעה שתעיין בתקנון ותציג את עצמך ואת שייכותך לפורום בצורה מסודרת.
 
הוא מסביר בפוסט הראשון שלו למה הוא אנוס

כיצד הוא פוחד מלהביע את דעותיו בחופשיות בפני חבריו ורבניו בשל משטר הטרור והאימה השורר כיום בחברה החרדית.
 
חשדהו


 

רגל שם

New member
שלום לך

בא תציג את עצמך כמקובל במקומנו, בעיקר חשובה לנו השאלה האם אתה מאמין ביהדות, ורק ביקורתי עליה, או שאתה כלל לא מאמין ביהדות, במקרה הראשון סביר שלא תמצא את מקומך בינינו. במקרה השני, אתה מוזמן בחפץ לב.
 
ברוך הבא

דע לך!לפה אלוהים לא ניכנס,אז אם רצונך להחזירנו לצור מחצבנו.לך לך מדרכינו.ולא,ברוך הבא לביתנו.
 
אז הנה סיפור חיי (פרק א')

וואו, איזו קבלת פנים... לא נורא, אני מבין אתכם, בהחלט. כבקשתכם, אציג את עצמי, אפרוש את סיפורי ואציע את משנתי העכשווית. ראו בזה מונולוג אישי. אבקש סליחה על האריכות, אבל אם אתם רוצים את הסיפור והחשיפה, אז הנה הוא: ובכן, נולדתי למשפחה חרדית, התחנכתי בחינוך מתאים ואני בוגר ישיבות חשובות. נישאתי לבת ממשפחה רבנית מובהקת ומפורסמת, למדתי (ועדיין לומד) בכוללים מובחרים, וכיום אני משמש כרב קהילה (על כל הכרוך בכך). בנוסף אני מגיד שיעור, מרצה/דרשן/מגיד מישרים בערים ובפריפריות (בהחלט יתכן שמי מכם ראה את שמי מתנוסס על לוח המודעות בין אלה המיועדים לדרוש בעצר התעוררות כזו או אחרת), ומספר ספרים תורניים ומגוונים חוברו על ידי (ספרים שזכו להסכמות נלהבות מרבותי המפורסמים ומעוד גדולי ישראל, ומי יודע, אולי אצל חלקכם ניתן למוצאן בארון הספרים שבבית ו/או בבית המדרש). בנוסף, זכיתי באשה אוהבת ובילדים מקסימים. לכאורה הכל בסדר. הכל מבריק. כמה היו רוצים להתחלף עימי במעמדי ובמצבי. לכאורה. רק לכאורה (הישיבישר'ס שבכם יוכלו לקרוא מילה זו עם ההטעמה הישיבתית. היא מתאימה לכאן...). בשנים האחרונות, תוך כדי ההתקדמות וההתברגות במערכת שאיפשרה לי להתחככות עם 'רב(נ)ים וטובים', נוכחתי מקרוב בצביעות החוגגת, זו האוכלת כל חלקה טובה. ראיתי את עולם השקר במיטבו בכל תחומי החיים: בנושאי המשרות והשררות, בענינים שבין קהילות ומגזרים, בענינים שבתוככי הקהלות, מאחורי הפרגודים ואף בענינים שבינו ובינה, בהשתמשות בתורה ובקדשיה לצרכים אישיים ואינטרסנטיים, בנגיעות האישיות המלהטטות בינותינו ומנהיגות את חיינו, ובהפקרות שבמערכות על כל רבדיהן, בהדגשה על מילת 'כל'. יש באמתחתי דוגמאות למכביר (בשלב מסויים רציתי לקבץ רבות מהן עלי גליון ולפרסמם תחת השם 'האמת על עולם השקר', אבל נמנעתי, מטעמים ידועים, שמקצתם יפורטו בין השיטין דלהלן), אך סבורני שחברי הפורום מבינים את כוונתי גם בלעדיהן. מלכתחילה ידעתי שלא אוכל לתקן את העולם ומאמרו המפורסם של הקוצק'ר היה שגור על פי, אך התעקשתי להתבצר באמונתי התמימה (-השכלתנית והתודעתית, רבת הידיעות וההרגשות) ולבנות לעצמי קונכיה, מעין חממה, בה אגדל עם משפחתי וקהילתי לתפארת עם ישראל. אולם, באיזה שהוא שלב, נקעה נפשי מכל העוולות. אולי זה ישמע פתטי, אבל שאלותי ליושב במרומים היו נוקבות. נכון, ידעתי את כל התשובות, אך בכל זאת, לא ראיתי את ההשגחה כלל, נוכחתי שוב ושוב בצדיק ורע לו רשע וטוב לו, ועיקר העיקרים - לא יתכן שבין כל אלה הנחשבים בעיני העם כקרובים לקב"ה אותם אני מכיר (ולא מעטים המה), לא אמצא ולו אחד הדובר אמת בלבבו, נטול צביעות ומשולל אינטרסים לחלוטין. נשמע קשה, אך חיפשתיו - ולא מצאתיו. לאור האמור ולאור הרהורים/ערעורים נוספים, הגעתי למסקנה כי לא יתכן שיש מלך בלא עם, ואם זה עמו - איני רוצה להסתפח בנחלתו. את האמת אומר ולא אכחד, שבנוסף לכל האמור, ניחונתי ביצר גועש, סקרנות עצומה, וראש פתוח מאוד. את התוצר לכל אלה - אשאיר לדמיונכם, כשאיני סבור שתרחיקו לכת כפי המציאות... אימרתם ר' חיים שמואלביץ ור' חצק'ל שאין הקב"ה מביא נסיון אא"כ בעל הנסיון יכול לעמוד בו - אינה עומדת בשום מבחן מציאותי, גם אם הוכחתם מרש"י בתחילת כי תצא מבריקה. האם מישהו מכיר אדם, מלבד אברהם, שעמד בכל הנסיונות שנתנסה? נו, אז נכון שכשיהודי מגיע אלי עם טענה כזו אני אומר לו (את שאמרו לי...) ש'שבע יפול צדיק וקם' עם ההסבר המאלף של ר' יצחק הוטנר (זה שבספר וזה שבמכתב המפורסם), מוסיף את דברי רבנו תם בספר הישר על ימי עליה וימי ירידה, ומקנח באנלוגיה של בעל התניא על היות האדם משול לעץ הנובע מזרע שנרקב וכו' וכו'. אבל מזלי הוא ששומעי ליקחי אינם חצופים דיים כדי להמשיך ולהתריס: ואיפה ה'קם' שאחרי ה'שבע יפול'? ואיפה התקומה שאחר המאה נפילות? איך יתחבר האדם שבנמשל לעץ המפואר שבמשל, העומד ניצב ואינו נופל, זה שצמח כתוצאה מרקבון הזרע? לו אני במקומו של הפחד יצחק, שנודע כבעל תעוזה מחשבתית ויומרה חינוכית, הייתי ממשיך וכותב לנמען המכתב, שלא רק בילדותו של החפץ חיים היו לו נפילות, אלא גם בהיותו החפץ חיים... מעניין מה היה אומר התלמיד אחר תשובה זו, ומעניין אם היינו רשאים עוד להחזיק את ספרי הפחד יצחק מאותה עת ואילך... בהצצה חטופה אנו לומדים על ה'נורא בי עמרם', על פירושו של ר"ח לילבש שחורים וכו', על 'הדרכת הכלות' של רב חסדא ועוד, ומסבירים לעצמנו שודאי אין הדברים כפשוטן, הכל רמזים, וכולן היו נדמות בעיניהן כקאקי חיורי וכו' וכו'. לא מתאים לי. לא נכון לי. אז יהיה מי שיאמר שאני נמנה על אלה שאמרו עליהם חז"ל שלא עבדו עבודה זרה אלא כדי להתיר להם את העריות. יתכן ובמידה מסוימת זה נכון, אך דברי חז"ל עצמם בענין זה צריכים תלמוד - אז מה אם המניע לפריקת העול הוא הרצון המובנה בנו ובלתי ניתן לאפוטרופסות? מלך שגוזר גזירות שבני עמו אינם יכולים להתמודד עימהן עד כדי כך שבעל כרחם הם נאלצים להסיר עולו מעליהם - אינו מלך שמתאים לי. ובמילים אחרות - אין זה המלך עליו חינכוני, זה שבורא מכה לצד רטיה. מכה מצאתי, רטיה אמיתית לא מצאתי. התלמדנתי מדי, נחזור לעניננו. כאן הגיעה תקופת ההתחבטות. מחד, איני רוצה להיות כבול למסגרת ולמערכת חוקים שאיני מאמין בה. מאידך, איני בחור רווק בתהליך טווית דרכו, אלא בעל לאשה מסורה ואוהבת ששאיפתה מאז ומעולם להקים בית של תורה ולמסור נפשה על כך (באמת ובתמים, היא הוכיחה זאת לא פעם) ואב לילדים מתוקים ומתבגרים המתחנכים במקומות חינוך מסודרים וגדלים בבית נורמטיבי ויותר מכך, יש לי שם ומעמד חברתי חשוב בקהילה מכובדת (ובלי בושה אודה שאין לזלזל בשום אופן בשם ובמעמד החברתי) ואני מתפרנס טוב מהרבצת תורה. פריקת עול בריש גלי היתה מנתקת אותי מכל הנ"ל וזורקת אותי באחת אל שום מקום בלי שום דבר, ובמצבי - מאוד לא פשוט, בלשון המעטה, להגיע למה שהגעתי במחוזות חילוניים. הרבה עשו ולא עלתה בידם... מה עוד, שטובת משפחתי חשובה לי מאוד. האם צריך להיות חרדי בשביל לדאוג לטובת האשה והילדים? לו אנטוש את דתי - יחרב עולמם של ילדי במידה רבה. המילכוד הזה הביא אותי אל שערי הדיכאון. לעתים קצתי בחיי. טיפול תרופתי לא חילץ אותי מהמיצר כיון שהדיכדוך לא פלש למחוזות נפשי בכדי, אלא מכח התחבטות בלתי פתירה. לא ידעתי אנה אני בא.
 
סיפור חיי (פרק ב')

מצוקתי לא נעלמה מעיני רעייתי האוהבת. ניסיתי ללכת עימה סחור סחור, אך היא הבינה שהענין עמוק יותר. בלב כבד ומלא חשש תרתי אחר שעת כושר ועת רצון בה אוכל להשיח בפניה את שבליבי. קיויתי שתנסה להבין, שלא תאטום ליבה ולא תתיחס אלי כפי שלימדונו רבותינו דרך ההתנהגות עם הכופר... שגם אם לא תעלה, בכל אופן לא תוריד... שעת הכושר הגיעה. ניצלתי הליכה משותפת בשעת לילה מאוחרת, התיישבנו על אחד הספסלים, והתחלתי לדבר. דמעות זלגו מעיני כשהבעתי את דעותי ורגשותי, ביודעי שהשאלה העומדת כאן על הפרק היא - דת או אהבה... כשסיימתי את דברי (ביקשתי מראש שלא תאמר את דעתה אלא רק אחרי שתשמע את כל מה שיש לי לומר ולבטא במילים ובאלם) הבטתי בה. היא הביטה בעיני. ראיתי בעיניה דמעות. ראיתי שם כאב גדול. אך לא ראיתי שנאה, אדרבה - ראיתי אהבה יוקדת. רציתי לחבק אותה, לנשק אותה, אבל נו, אנחנו ברחוב, לא שייך... חיכיתי למוצא פיה. אחר השתהות, היא התחילה לדבר. היא הביעה את הכאב העצום שלה, אך אמרה לי בכנות שאהבתה אלי אינה תלויה בדבר. היא אינה תולה את אהבתה בהיותי דתי. היא אוהבת אותי ותאהב אותי - ויהי מה. נדהמתי. עד היום אני נפעם משאר הרוח שלה ומכוח ההכלה האמיץ והבוגר שמפעם בה. חבל שמתי מעט עשויים מחומר כה מיוחד. חששתי שהיא לא הבינה אותי כדבעי, חששתי שהיא סבורה שזו גחמה חולפת ויצריות זמנית. הבהרתי את עצמי באומרי שמבחינתי, לו איני תלוי בסובב אותי - אין ברכות ואין תפילה, אין שבת ואין תפילין, כלום. היא שבה והבהירה את דבריה הראשונים, ואף הוסיפה את מה שלא מובן מאליו, ששיחה זו תישאר לנצח בינינו. באותה שיחה היא אמרה לי משפט חשוב: כשאני אוהבת אותך, אוכל לחיות עמך גם כשאינך שומר מצוות. אך אם תתמיד בדכאונך - חוששני שאהבתי תפוג. איני יכולה לחיות בקביעות עם מדוכא כרוני. אם אתה רוצה אותי, הבה נמצא דרך בה תוכל להלך בשמחה, להכניס אושר בחייך, וממילא בחיינו. בינינו, היא צדקה בכל מילה. החלטנו יחד (לא שהיו לנו אפשרויות נוספות), שהדרך לצאת מהפלונטר היא לחיות איתו. היה חילוני בביתך וחרדי בצאתך. כלפי חוץ נמשיך לשדר עסקים כרגיל עם כל הכרוך בכך, ואדרבה - נקצין במעט את עמדותינו, כעין מרווח בטחון ולמען הסר ספק מהסביבה. נתיחס אל תפקידי בקהילה ובישיבה כאל עבודה הדורשת תחפושת, משהו כמו סוכן מוסד במדינת אויב... האמת היא שזה ממש לא פשוט. זה לא רק להיות בחוץ מי שאתה לא באמת הוא, אלא עוד יותר - אני מעורר את הרבים לקיום התורה והמצוות בעוד אני מנוער מהן! לא פעם אני חוזר הביתה בערבו (או בלילו) של יום, ומביע את סלידתי מהצביעות שבי. היא מעודדת אותי להמשיך ואף להתקדם למרות הקושי (שהרי לפי אמונתה אני צובר בכך זכויות...). הרי גם חילוני מקריב הרבה כדי להרויח את לחמו ולא פעם יש צורך לעסוק במשלח יד שאינו תואם לחלומות והציפיות, אם כך, זו תהיה הקרבתי... עם זאת סוכם שחינוך הילדים יהיה על פי התורה כפי שהיה עד כה, ולא יהיה להם שמץ של מושג על המהפכה שהתחוללה בי. הסכמתי לכך מיד, ולו מפני שלמרות חוסר אמונתי, אין מה לומר שהחינוך החרדי מחנך טוב יותר ומוציא פירות ראויים יותר מכל חינוך חילוני מצוי. יגדלו לתוך פלונטר? אין לי מה לעשות, זה לא בידי. לפחות יצאו מחונכים (אגב, שאלתם פעם את עצמכם למה אין מסגרת חינוכית בתוך החינוך החילוני שמחנך בשיטה החרדית בלא להיות כפוף לכללי התורה והמצוות? לדעתי זה אפשרי, אך משום מה זה לא קיים...). היא בקשה ממני דבר נוסף: שאלמד כמה שעות בכל יום ויום, גם כשתפקידי אינו מחייב זאת. סיכמנו שאני אתן לה (-לקיום בקשתה) כמה שעות בבוקר, ואקח לעצמי, כמידת האפשר, את שאר שעות היום. לא תאמינו, היא מדגישה בפני מידי פעם את הכרת הטוב שלה כלפי ואת ידיעתה שאיני עושה זאת אלא עבורה... (וזאת למודעי, אשתי הינה אשה משכלת וחכמה מאוד, שבלתי אפשרי לשמוע ממנה דברי שטות). אני יודע שלמרות הקבלה וההבנה האוהבת, כואב לה לראות אותי עושה עבירה מול עיניה. מסיבה זו, אני נמנע מכך, עד כמה שזה אפשרי. בשבילה, לא בשביל האלהים. היא יודעת שאיני מניח תפילין כשאיני במסגרת קהלתית, איני מתפלל, איני מקפיד על כשרות וכדו', אך בכל אופן - בסיום ארוחת ערב אברך על ידה ברכת המזון, מידי פעם אראה לה שאני הולך לבית הכנסת גם כשהמסגרת אינה מחייבת, ואשתדל לא לאונן על ידה (טוב, זה מסיבה אחרת, שלא ינקוף מצפונה על שהיא מחטיאה אותי...). תגידו לי, לא מגיע לה? הויתורים האלו מצידי אינם מתגמדים ביחס לויתור העצום שהיא עושה? בכלל, אין לי דבר וחצי דבר עם ה'חילוניות', לא היא מושכת אותי. פשוט גם אין לי דבר וחצי דבר עם היהדות, התורה והמצוות. איני חושב שהשקר שבדת הוא נחלת הדת אלא הוא נחלת העולם הזה באשר הוא, והוא נמצא באותה מידה לפחות גם במגזר החילוני. יש בהם רבים שאיני רוצה להיות כמותם ולא עמהם, אני רק רוצה להיות אני, לעשות ככל שארצה, והעיקר - להיות מאושר ככל הניתן מעולמנו בר החלוף. עד כאן הסיפור שלי, בגדול. שאלות נוספות? בשמחה. האם אני דובר אמת או שמא חפרפרת חרדית הבאה ללכוד את בחורי ישראל התועים ומתעים? כנראה שאין אפשרות להוכיח זאת מלבד לסמוך על מילתי. (האפשרות לכתוב הודעה בפורום בשבת כמעט ואינה מעשית מהטעמים שנתבארו).
 
ברוך הבא


כתיבתך משובחת. די נדיר לראות קבלה של בן/בת הזוג במחוזותינו אם לא שהוא אנוס גם הוא, אין ספק שיש לך הרבה מזל. מוזמן להרגיש בבית.
 
סיפור סיפור...

קןדם כל שפר חלקך מרבים בזה שאשתך מקבלת אותך.ויש לך הרבה מה לעשות בתווך.והוא ענין לחברים יועצים ומקשיבים וד"ל.
 
בהצלחה


אינני חברה בפורום זה, ולא קרובה דרך חיי לדרככם. יחד עם זה קוראת פה המון ומתרגשת לא פעם יחד אתכם. תודה על השיתוף העמוק וכן שלך, והמונמון בהצלחה לך!
 

שראליס

New member
במושכל ראשון הסיפור היא מדהים כל כך שהיה קשה

לי להאמין שזה אמיתי אבל במבט שני הבחנתי שזה ממש הסיפור שלי למעט שינוים קלים (אני לא רב אלא בן לרב ולולא האנוסית שלי מן הסתם בעוד 5 -10שנים הייתי שם וגם אני משנה את דרכי ולא ממשיך ללמוד חוץ מן ההכרח) ועוד חילוק שאתה כותב את זה באופן יפה יוצא דופן אהבתי מאוד הקטע : אז יהיה מי שיאמר שאני נמנה על אלה שאמרו עליהם חז"ל שלא עבדו עבודה זרה אלא כדי להתיר להם את העריות. יתכן ובמידה מסוימת זה נכון, אך דברי חז"ל עצמם בענין זה צריכים תלמוד - אז מה אם המניע לפריקת העול הוא הרצון המובנה בנו ובלתי ניתן לאפוטרופסות? לי זה היה העיקר במה שהשכלתי שקודם חשבתי זכל זה נסיונות וצריך ללחום על זה וכו' עד שהאירו עיני וראיתי שזה לא נסיונות אלא זה היא האדם ולא שייך ללחום על זה והמשפט של אשתך שאם תמשיך בדכאונך אז יכול להיות שתפסיק לאהוב אותך אני לא יכול לומר כמה זה נכון העיקר שתהיה חזק ותמצא פה בית חם שתומכים אחד לשני וזה תומך מאוד ליכולת להמשיך עם החיים באופן זה
 

אחרת9

New member
סיפור מדהים

נכון שקצת קשה להאמין, אבל בינינו, מי היה מאמין עלי? הסיפור שלך העלה דמעות בעיני, הניכרים דברי אמת?
 

רגל שם

New member
ברוך הבא

אוה, חתיכת סיפור מרתק, עשית 'תשובת המשקל' לפוסט ההיכרות המשובח ביותר שהיה לנו מני קדם, מקווה שלא חשפת יותר מידי. בכל מקרה, הגעת למקום הנכון!!! כאן המקום שבו תקבל את התרופה היעילה ביותר ל'דיכאון על רקע קונפליקט דתי', זה עוזר כמעט לכולם, מניסיון. הוראות שימוש: 1. יש ליטול את התרופה לפחות פעמיים ביום 2. בימי מצוקה יש להקיא לתוך המקלדת את כל הדרעק. 3. ההשפעה של התרופה לפעמים איטית, ולפעמים בלתי מורגשת, עליך להתמיד בנטילתה למשך תקופה. בוא ותכיר אנשים כמוך פלוס מינוס. מזלך שפר עליך עם הגישה של אשתך (אולי עלית על הנוסחא, לשקוע בדיכאון למשך תקופה, ואז להראות שמדובר ב'סך הכל' בבעיות אמונה, שיטת העז המשופרת) מצד שני, אני לא מקנא בך על כך שאתה צריך לעורר את ליבות בני ישראל לאביהם שבשמים ועל הארץ מתחת.
 
למעלה