שאלה בנושא טבלאות דקומפרסיה

שאלה בנושא טבלאות דקומפרסיה

לפי טבלאות דקומפרסיה שונות ניתן לצלול לעומק של 3 מטרים למשך 60 דקות, 120 דקות, 210 דקות ו- 300 דקות בלבד. אך מה עם כל הזמנים שביניהם או הזמנים הקטנים מהם?? כלומר אם ברצוני לצלול לעומק של 3 מטרים למשך 150 דקות או 117 דקות או אפילו 10 דקות, האם זה אפשרי? לפי ההגיון זה אפשרי הרי שניתן לצלול לאותו עומק של 3 מטרים למשך זמן גדול בהרבה של 300 דקות. אותו הדבר גם לגבי העומקים האחרים בטבלאות דקומפרסיה. למה דבר זה לא מצוין בטבלאות? והאם ישנה חשיבות לצלול בדיוק למשך הזמן הכתוב בטבלה?

אשמח לתשובה מקצועית ומהימנה.
תודה!
 

bkeilat

New member
כל זמן המופיע בטבלה הוא זמן תחתית מירבי (ללא דקו) לאותו עומק

אבל ברצינות -- עברת קורס צלילה או שמא אתה חושב להיות אוטו-דידקט? אם עברת קורס צלילה ולא למדת כלום או שכחת את הכל, אז תמצא תשובות לשאלות שלך בספר שקיבלת. ואם עברת קורס טוב -- למדת על מחשבי הצלילה ועל כל הסיבות למה צוללים צלילות ספורטיביות עם מחשב ולא על בסיס טבלאות.
 
טבלאות דקומפרסיה- המשך שאלה

לא עברתי שום קורס צלילה ואני בכלל לא מתכוון לצלול, אני בסך הכל מכין פרוייקט במחשבים בנושא צלילה בבית ספר תיכון, משהו שאמור לדמות "מחשב צלילה".
אחזור על שאלתי ממקודם:
בטבלאות הדקומפרסיה מופיעים זמנים שונים עבור כל עומק, לדוגמא עבור עומק של 3 מטרים מופיעים הזמנים הבאים: 60, 120, 210, 300 (דקות). האם אלו הזמנים היחידים האפשריים לצלילה לעומק 3 מטרים? אם אפשר 300 דקות הרי שאפשר כל זמן הקטן ממנו כמו למשל 250, 100, או אפילו 10 דקות? למה הזמנים הללו לא מופיעים בטבלה? האם הכוונה היא שניתן לצלול לעומק 3 מטרים עד לזמן של 300 דקות כלומר כל הזמנים בין 0 ל-300?
אשמח לתשובות מהימנות ובעיקר ענייניות ללא התייחסות להכשרות שעברתי או לא עברתי בנושא.
תודה!
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
זו אחת הסיבות שבגללן המציאו את מחשב הצלילה

&nbsp
אילו כל הזמנים האפשריים היו מופיעים בטבלה היא היתה בגודל אינסופי.
&nbsp
לגבי הזמנים בהן ניתן לצלול אכן האפשרות היא בדיוק כמו שהסקת, כל הזמנים עד המקסימום והחישוב הוא כפי שכתב לך עקרבנון כלומר אם זמן הצלילה שלך לא מופיע בטבלה אתה מעגל לזמן הארוך יותר כלומר המחמיר יותר..
 
שאלה נוספת באותו נושא

קודם כל תודה רבה!
ברצוני לשאול שאלה נוספת, איך זה שהזמן המירבי לעומק 3 מטרים הוא 300 דקות ולעומק 4.5 מטרים הזמן המירבי הוא 350 דקות? ואפילו לעומק 9 מטרים הזמן המירבי הוא 310 דקות.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
טוב, התקלת אותי

התשובה הקצרה והכי מדוייקת היא שאני לא יודע לענות על שאלתך.
&nbsp
התשובה הקצת יותר ארוכה היא שזה לא רלוונטי לחלוטין לאף צולל שאני מכיר כי מדובר בזמנים ארוכים ביותר שבצלילה נורמלית אי אפשר להגיע אליהם.
כזכור מדובר בזמני NDL כלומר בזמן שמתייחס לספיחת החנקן בלבד אבל לא מתייחס לגודל המיכלים ולזה שתהפוך לארטיק הרבה לפני שתגיע לזמן הזה.
&nbsp
בכל מקרה שאלה טובה ואשמח אם מישהו שיודע את התשובה יגיב.
 

giladshay

New member
שיח- עזוב!

מר ברק שמיר רצה התייחסות מקצועית, אך לא מוכן לתרום לכך.
ביקשתי יפה שיסרוק את הטבלה ויעלה אותה לפורום- נאדה...
 

Yoavl123

New member
טבלאות

עד 10 מטר אין NDL (טור שמאלי), הזמנים הם מתי תגיע לקבוצת לחץ וכמו שזה נראה הם פשות עצרו בקבוצה הראשונה שדורשת 300 דקות ומעלה. בטבלה של PADI (http://elearning.padi.com/company0/tools/RDP_Table Met.pdf) אין את הבעיה כי הם מתחילים מ 10 מטר והטבלה הרבה יותר שמרנית.
 

עקרבנון

New member
כלל אצבע בנושאי בטיחות בכלל

לא מופיע הזמן / העומק / העומס, וכו' המדויק שאתה מחפש, תמיד תעגל כלפי מעלה / מטה - כלומר לאפשרות "הגרועה יותר" באופציות שכן יש לך דרך לחשב.
 
המשך לשאלה

אז לפי מה שאתה אומר אם אני רוצה לצלול לעומק 3 מטרים למשך 10 דקות אני צריך לעגל ל60 דקות (שזה הזמן הכי קרוב ל10 שמופיע בטבלה)?
אבל בכל מקרה איך זה שלעומק 9 מטר אפשר לצלול למשך יותר זמן מאשר עומק של 3 מטר?
 

bkeilat

New member
רן, יש לו את הטבלאות של חיל הים האמריקאי

עם דברים מוזרים בפחות מ-10 מ'.
&nbsp
ברק, אף אחד לא עושה צלילה ספורטיבית ל-5 שעות. לכן הטבלאות של הארגונים הרציניים מתחילים ב-9, 10 אן 12 מ' (PADI, NAUI, TDI). אתה יכול לצלול ל-3 מ' כמה שאתה רוצה. יכול להיות שלא רצו להראות מספרים כמו 400 או 500 דקות אפילו בחיל הים.
 

giladshay

New member
מאחר וכבודו מעוניין בתשובה מקצועית ומהיימנה, אולי יועיל

כבודו ולסרוק את הטבלה שברשותו ויעלה אותה לשרשור. כך יהיה קל יותר להתייחס לשאלות.
 

קותי

New member
כמה זמן מותר לצלול ומה רואים בטבלת הצלילה ללא דקומפרסיה

לפי מה שכתבת, ברק שמיר, אתה לא עברת קורס צלילה בו לימדו את השימוש בטבלאות הצלילה. זה נושא די ארוך ובקורס מוקדש לכך זמן לא מבוטל. אנסה לענות באופן תמציתי:

1. מותר לצלול לכל עומק כמה זמן שאתה רוצה. אין מגבלה על זמן הצלילה. הבעיה איננה עם הצלילה אלא עם העליה לפני המים. מעל עומק מסויים, בגלל הלחץ הסביבתי הגדול יותר מאשר על פני המים, מתחיל החנקן באויר הדחוס שננשם, להתמוסס לתוך הדם. לאחר שהות באורך זמן מסויים, אם תעלה לפני המים באופן ישיר, החנקן המומס לא יצליח להשתחרר באופן הדרגתי ולכן ייווצרו בועיות חנקן בגוף (בדם וברקמות נוספות). בועיות אלו גורמות למחלה/הפרעה/מצב-לא-תקין הנקרא מחלת הדקומפרסיה.

2. כדי להימנע ממחלת הדקומפרסיה, נבנו טבלאות צלילה ללא דקומפרסיה (שאלו הטבלאות שאתה שואל עליהן) שמטרתן לומר לך כמה זמן אתה יכול לשהות בעומק מסויים, ולאחריו לעלות ישירות לפני המים, מבלי ללקות במחלת הדקומפרסיה.

3. הטבלה הראשונה מבין השלוש, זו שאתה מדבר עליה, מכילה שלושה מרכיבים:

* עומק הצלילה
* זמן מקסימלי לשהיה בעומק זה, בצלילה ראשונה, שלאחריו ניתן לעלות לפני המים בלי ללקות במחלת הדקומפרסיה.
* קבוצות זמנים נוספות לצורך חישובים של צלילה חוזרת (ואלו הזמנים שאתה שואל עליהם בטעות למשל בעומק של 3 מטר).

4. אם תסתכל שוב בטבלה תגלה שהחל מעומק מסויים (ואני לא כותב איזה מכיוון שזה יכול להשתנות בין טבלה לטבלה) ישנו זמן מקסימלי לשהיה בעומק זה. העמודה הזאת תהיה ריקה בעומקים כמו 3 מטר, 4.5 מטר, 6 מטר ועוד. בעומקים אלה תראה רק את קבוצות הזמנים לצורך חישובים של צלילה חוזרת ואילו מספרים שאינם רלוונטיים לצלילה ראשונה, ואם תרצה להבין אותם, תצטרך לעשות קורס צלילה או לקרוא ספר טוב בנושא טבלאות צלילה.
 

AlonPe

New member
היי ברק,

היית צריך להבהיר מלכתחילה שמדובר בפרויקט לימודי תאורטי,
ומכאן נובע היחס הראשוני הצונן שקיבלת כאן,
להסביר לצולל לא מיומן (זה הרושם הראשוני שהפוסט שלך נתן)
את עקרונות הצלילה, על רגל אחת, בפורום אינטרנטי,
זה פחות או יותר לשלוח בנאדם להתאבד.

אחרי שזה הובהר -
בשביל להבין איך עובדות טבלאות הדקומפרסיה,
מין הסתם, אתה צריך להבין לפחות בצורה בסיסית -
מה זה דקומפרסיה, ומושגים בסיסיים שקשורים לצלילה.

ההסבר ש-קותי נתן כאן, נראה לי ממש ממצה.
וכמובן תמיד יש את דוקטור ויקיפדיה.
הכי טוב היה אם היית מוצא צולל שיכול לשבת איתך,
להסביר ולענות על השאלות.
ואם יש לך שאלות נוספות - נשמח לענות.
 
למעלה