רכישת חליפת צלילה חדשה- mares vs aqualung vs scubapro

asaflove2dive

New member
רכישת חליפת צלילה חדשה- mares vs aqualung vs scubapro

אז אחרי שנים רבות בהן חליפת 2 חלקים של מארס (DUEL נקרא הדגם) שירתה אותי נאמנה (טוב חוץ מהשנתיים האחרונות בהן היה קר) הגיעה הזמן להתחדש. הלבטים והצרכים שלי הם :
- אני צולל בחורף- ים תיכון ואילת, לכן צריך להיות מתאים למים קרירים (18 מעלות ים תיכון, 22 מעלות באילת צלילות ארוכות (לעיתים מעל שעה).

אני יכול לקנות מארס שוב, היתרון במודולריות ניכר, והכובע האינטגרלי כיפי. החסרון הוא שהיא מציפה יותר בגלל כפילות במרכז הגוף (יוצא 10 ממ בחזה גב בטן).

ראיתי באתר של קבוצת הריף חליפה של אקווה לאנג חלק אחד 5.5 מ"מ במחיר ממש טוב, למישהו יש נסיון? יש להם גם זיגל חלק אחד במחי אפילו יותר טוב

סקובהפרו- ידוע שהם טובים, הבנתי שיש כרגע מבצעים בדיפ סיאם על חליפות שלהם ושל חברה בשם fourth element . מי מכיר יכול להמליץ? אני לא רוצה לשלם 1500 שקל, ככה שהשאלה היא האם יש להם אופציה טובה (open cell?) בתקציב שלא חורג מ1000?
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
קצת מנסיוני הקטן בנושא חליפות צלילה

במשך עשרים השנים האחרונות בהם אני צולל השתמשתי בסך הכל ב5 חליפות עבות ובשלוש דקות, רוב החליפות היו מתוצרת חברת "ספא", אחת מתוצרת "אקווה לונג" ואחת מתוצרת "סקובה פרו".

בד"כ אני מעדיף חליפות ארוכות בתצורת אוברול עם כובע, עדיף עם רוכסן קדמי, לקיץ 3 מ"מ ולחורף 5 או 5.5 מ"מ. החליפה הראשונה שלי הייתה חליפת שני חלקים אבל מצאתי את תצורת האוברול נוחה יותר עבורי.

מבחינת נוחות חליפת ה"אקווה לונג" הייתה החליפה הכי נוחה שהייתה לי אי פעם, נלבשת ומוסרת בקלות הן במצב יבש והן במצב רטוב, לצערי החברה הפסיקה לייצר את הדגם הזה או לחלופין הפסיקו להביאו לארץ.

במשך שנים השתמשתי בקייץ בחליפה ארוכה דקה של חברת "סקובה פרו". החליפה הפגינה עמידות יוצאת דופן והסיבה היחידה שהפסקתי להשתמש בה היא שהמתפרה של ספא שלצערי נותרה המתפרה האחרונה בארץ לחליפות צלילה סרבה לתקן אותה (יותר נכון זרקו לי מחיר תיקון בערך בעלות של חליפה חדשה).

נקודה נוספת היא בנושא מידות החליפה, בעבר ניסיתי למדוד כמה חליפות של "סקובה פרו" אך הסתבר לי שהמידות שלהן ושלי לא זהות, חליפה שהיתה צמודה לי היטב לגוף היתה קצרה מדי וחליפה באורך מספיק הייתה רפוייה מדי. הבעייה כנראה במידות הטובות שלי אבל בכל מקרה יש למדוד את החליפה לפני הרכישה ורצוי במים (ברצוני לציין שב"סנפיר" איפשרו לי לבצע צלילת נסיון עם חליפה אך לצערי היא לא התאימה לי).

לסיכום תצורת החליפה היא נגזרת של ההעדפות האישיות שלך אבל אני בהחלט יכול להמליץ גם על "אקווה לונג" וגם על "סקובה פרו" כחליפות טובות מאד ובלבד שיתאימו לך.
 
למעלה