ציוד של חברת קרסי

קובו 40

New member
ציוד של חברת קרסי

שלום לכולם
אני בן 43 וצולל כבר כ 4 שנים. ברצוני להתחיל ולרכוש ציוד אישי ולכן התחלתי לחפש מידע, מחירים וביקורות על ציוד של חברות שונות וביניהם ציוד של החברה קרסי. ראיתי כי הציוד שלהם מוכר המון שנים בעולם ומקבל ביקורות טובות. כאשר שאלתי אנשים בארץ על הציוד אמרו לי לא להתקרב ולא לגעת!
ממש לא ברור לי מדוע? מה, לכל העולם זה בסדר רק לנו הישראלים זה לא טוב?
מה הבעיה עם החברה הזו, אם יש כמובן בעיה?
מי נותן שירות בארץ לחברה?

אשמח לעזרה והכוונה בנושא.
בתודה מראש
עודד
 

bkeilat

New member
תשובות

קודם כל, אינני מכיר את הציוד של קרסי באופן אישי וגם אין לי דעה עליו.
&nbsp
הרבה ישראלים עוברים שטיפת מוח בקורסי הצלילה, שמכוונת אותם לחנות של המועדון בו לומדים. זה לא ברמה של "תבדוק אצלנו בחנות" אלא "זה הציוד הכי טוב בעולם, חד וחלק, אני אומר לך ואתה יודע שאתה יכול לסמוך עליי, וכל דבר אחר זה דרעק בהשוואה." אז אנשים אולי יודעים להגיד לך שקרסי (כדוגמא, אבל יכול להיות ספק אחר) לא טוב אבל הייתי שואל אותם למה ועל סמך מה הם חושבים ככה.
&nbsp
לגבי שרות, יש את היבואן ספורט מיכלין בחיפה, יש מנטה באילת, ויש המועדון בקיסריה. אני לא יודע אם יש מישהו במרכז.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

רבנצרן

New member
עוד תשובה ודעה אישית


גם אני מסכים עם בנימין שלעיתים חניכים בקורס מקבלים המלצות מוגזמות לקנות ציוד מסויים, אבל לא חושב שזה ברמה כה קיצונית של שטיפת מוח. מה לעשות ומדריכים רוצים למכור (ואני מציין זאת כעובדה - לא כדעה
) ולכן הם ימליצו בד"כ לקנות את הציוד של החברה איתה עובד המועדון שלהם, כדי לקבל עמלות. אם אתה רוצה לקנות ציוד מסויים, תשאל צוללים אחרים ולא מדריכים שיש להם אינטרס מסויים. הרבה צוללים אוהבים ציוד של יצרן זה או אחר וימליצו עליו, אבל זה לא אומר שאחרים אינם טובים. אני באופן אישי צולל עם ציוד של סקובפרו (מאזן ווסתים) כבר 20 שנה ויותר ואמליץ עליהם בחום, אבל זוהי דעה אישית בלבד ואחרים ימליצו על יצרנים אחרים. יש גם נתונים אחרים שכדאי להתייחס כמו מיהו היבואן והשירות שהוא נותן. דוגית למשל ידועים בשירות המקצועי והטוב שלהם ולכן יש להם שם טוב וחוג לקוחותוזאת למרות שהציוד של מארס (אותו הם מייבאים) נחשב בארץ לציוד פשוט יחסית. לגבי קרסי: לדעתי משום מה נוצר לציוד של קרסי שם פחות טוב בארץ. מדוע ולמה? - אין לי תשובה. אבל יצא לי לפגוש צוללים שצוללים עם ציוד של קרסי והם בהחלט היו מרוצים!
 

חול1

New member
ברכות על ההחלטה לרכוש ציוד,

אך מדוע ציוד חדש ויקר? ניתן לקנות ציוד משומש, מעולה, במצב מצוין ובחצי מחיר מציוד חדש ואת הכסף הנחסך להוציא על חופשת צלילה...אולי חליפה אפשר לקנות חדשה כך שתהיה בטוח שרק אתה השתנת בה...מלבד ביד 2 ניתן לקנות ציוד משומש ברוב מועדוני הצלילה ויש עליו אחריות. אם תקנה ווסתים משומשים כדאי לתת אותם לבדיקה לפני שימוש. צולל למעלה מ 20 שנה עם ציוד שקיבלתי משומש מחבר והוא כנראה יחזיק מעמד יותר ממני....
 

חגצ

New member
דעה אישית לגבי קרסי

אני מסכים שישנה מאין "שטיפת מוח" מצד המדריכים. וזה משפיע בסופו של דבר גם על ההמלצות האישיות של הצוללים. בדרך כלל אם מישהו קונה ציוד והוא נוח לו הוא נשאר עם אותו מותג במיוחד אם הציוד הומלץ לו עם המועדון\מדריך לפני כן. (בסופו של דבר הרבה צוללים עושים דברים בצורה שלא ממש נכונה, מכיוון שככה הם רגילים וככה הם למדו, וזאת מכיוון שהמדריכים גם למדו את זה בעבר וכו). לאור זאת שלציוד צלילה יש אורך חיים ארוך מרבית הצוללים לא באמת התנסו בצלילה עם מותגים שונים. ופחות צוללים יכלו לבצע השוואה אובייקטיבית בין מותגים (כלומר באותם תנאים).
במועדון צלילה שניהלתי במקסיקו עבדנו עם קרסי וברמת הווסת והמאזן הפשוט (ווסת מועדון) לא אהבתי את הווסתים והמאזנים שלהם שלהם, התחזוקה הייתה בעייתית ומסובכת והיו הרבה תקלות. אמנם שהגעתי הציוד היה בן 3-4 שנים (ציוד מועדון הוא לפי שנת כלב לעומת ציוד לשימוש עצמי– אורך חיים קצר יותר) והחלטנו להחליף את הווסתים והמאזנים למותג אחר, שהיה הרבה יותר קל לתחזוקה, פחות תקלות וגם החזיקו מעמד יותר זמן. חשוב לי להדגיש שאנחנו מדברים פה על הציוד הפשוט יותר ל מועדונים. כך שאני פחות מכיר את הציוד היותר יקר שלהם.
לזכות קרסי יאמר שהסנפירים הפשוטים שלהם היו הכי טובים למועדון בלי שום תחרות. וגם הסנפירי צלילה חופשית שלהם הם מעולים מבחינת עלות מול תועלת, מדריכי צלילה חופשית שלי השתמשו רק בסנפירים שלהם.
תמיד צריך להתייחס בערבון מוגבל לביקורות (גם בארץ וגם בחו"ל), מכיוון שלכל אחד יש העדפה מסוימת (צולל א יגיד שמותג 1 הכי טוב בעולם ומותג 2 גרוע לעומת זאת צולל ב יגיד בדיוק ההיפך). ולפעמים ביקורות בעיתונים עשויות להיות ממומנות.
אני אישית לא הייתי קונה ווסת או מאזן של קרסי לעצמי (או למועדון להשכרה). ההמלצה שלי כאשר בוחרים ציוד חוץ מהבחירה אם רוצים רמה בסיסית, בינונית או יקרה ומה ההבדלים במחיר בין המותגים לרכישה. היא לבדוק גם מה עלויות הטיפולים השוטפים, איפה ניתן לקבל שירות וכו,
 
למעלה