המלצה לרכישת ציוד צלילה מאזן+וסת+חליפה

eladcz

New member
המלצה לרכישת ציוד צלילה מאזן+וסת+חליפה

היי,
לאחר שהשלמת 30 צלילות, החלטתי להיכנס קצת יותר ברצינות לתחום ולרכוש סט ציוד מלא (עד כה כבר קניתי מסיכה, סנפירים ומחשב צלילה).
בפועל מה שנותר לי להשלים הוא מאזן, מערכת נשימה וחליפה ואשמח להמלצות.
תקציב 5,000-5,500. מבחינת צרכי צלילה- ים תיכון (קרוב לבית) ומדי פעם אילת. ומקווה לעשות גיחות לחו"ל.

מערכת נשימה- כדאי לקנות או שעדיך להשכיר משיקולי תחזוקה והתאמה של DIN\YOKE?

מאזן- מעדיף מאזן ג'קט, יצא לי לצלול פעם אחת עם מאזן פרפר וההרגשה היתה קצת מוזרה. אני מניח שדורש הסתגלות, אבל מעדיף כרגע לרכוש מה שאני רגיל אליו. מחפש מאזן עם משקולות אינטגליות ועדיף כזה שלא יעמיס על הגב ויוריד משקל למותניים (מחלים מפריצת דיסק). התרשמתי מהמאזנים של מארס שנראים עם מערכות גב טובות, כדוגמת הדרגון, (טרם מדדתי) אבל משום מה שמעתי מחברים שצוללים שהציוד של מארס נחשב פחות איכותי מאקווה לונג וסקובה פרו, אשמח לשמוע את דעתכם.

לגבי חליפה, קיבלתי המלצה לא לקנות חליפת 3 ממ כמו במועדונים אלא להשקיע בחליפה בסגנון 5.3.2, האם שווה לדעתכם את ההשקעה?

מעדיף לרכוש באיזור המרכז מחנות עם שירות טוב על פני רכישה באילת והתמודדות עם השירות במקרה הצורך.

אלעד.
 

רבנצרן

New member
כמה נקודות:

1) לגבי התקציב: לדעתי מדובר בתקציב די מכובד שיאפשר לך לקנות ציוד בהחלט טוב. בד"כ עדיף לקנות את הכל בחבילה אחת. לגבי שמות היצרנים: מארס הם בסדר גמור ולדעתי לא פחות טובים מאקווה-לנג (לגבי סקובהפרו אני מודה שאני משוחד מכיון שאני אוהב את הציוד שלהם וצולל איתו שנים רבות). כמובן שלכל יצרן יש דגמים טובים יותר וטובים פחות. לדעתי אתה יכול בתקציב שהגדרת לקנות גם סט ציוד חדש של סקובפרו. ומילה אחרונה לגבי קניית הציוד: שווה לעיתים לבדוק בלוחות של יד 2 - יש לפעמים אנשים שמוכרים ציוד כמו חדש שכמעט ולא ראה מים!
2) וסתים: אין שום בעיה של התאמה בין דין ליוק: בכל מועדון שמכבד את עצמו יש מתאמים לשני סוגי הוסתים (מתאם יוק לוסת דין או אינסרט יוק בברז מיכל דין לוסת יוק). התחזוקה של הוסת אינה יקרה. בקיצור - עדיף בוודאות לקנות וסת מלהשכיר.
3) מאזן: לדעתי האישית מאזני אפודה רגילים מתאימים יותר לצולל הספורטיבי ממאזני פרפר, אבל זוהי העדדפה אישית. וגבי האיכות של הציוד - שוב - יש דגמים יותר טובים ויש פחות טובים. אחד היתרונות של מארס הוא השירות - מי שמשווק את מארס בארץ הם דוגית שידועים באיכות השירות שלהם (וזה לא אומר כלום על האחרים - אלא רק לגבי השירות הטוב של דוגית!). בסה"כ יש הרבה אפשרויות וצריך לבחור
4) החליפה: זה תלוי איפה אתה צולל ומתי - בים תיכון בקיץ לעיתים אין צורך לחליפה, מכיון שטמפ' המים היא סביב 29 צעלות. בחורף מנגד,יש גם כאלה שחליפה מלאה של 5 מ"מ לא תספיק להם (טמפ' מים של 17-18 מעכות ופחות!). באילת תספיק בד"כ חליפה 5 מלאה ועדיין יש כאלה שמעדיפים בקיץ חליפה קצרה (ואני בינהם). באופן כללי חליפה 5 מ"מ מתאימה לרוב התנאים, מלבד אולי ים תיכון בקיץ (ואז צוללים בכלל בלי חליפה ורק עם בגד ים)
 

חול1

New member
מסכים עם רן לגבי קנית ציוד בעדיפות על השכרה אך רק במידה ואתה

מרגיש שאכן מצאת הובי שתתמיד בו. אם יש לך עדיין ספקות, עדיף להשכיר עד שתהיה בטוח. ממליץ מאוד שאת מערכת הנשימה שתרכוש תבקש מראש שיתאימו לך אותה לדין מתאמי בטיחות. אציין שהמלצתי לבאדי שלי לעבור מיוק לדין ולפני כמה ימים מסר את הווסטים שלו במרכז לטיפול והחלפה מיוק לדין ונאמר לו שיש ביקוש מאוד גבוה לתהליך הזב ולכן לצערם נשארו ללא ערכות החלפה. כצולל של ים תיכון ממליץ על שורטי קצר ללא כובע של 2 ממ וצ'יקן וסת עם כובע 2 ממ. מתאים לתקופה זו של טמפ מים 22-24 מעלות למי שלא סובל מאוד מקור. אישית אני צולל בחורף 16 מעלות עם הציקן וסת וחליפה ארוכה 3 ממ ולא קר לי. החליפה של 5 ממ פשוט מכבידה עלי באופן קיצוני. כמו כן ממליץ על בוטיס עם סוליה קשה ולמדוד סנפירים אם תרצה רק על הבוטיס כי יש סנפירים במספר שלא יעלו על בוטיס עם סוליה קשה...כלומר, תאלץ לרכוש סנפירים במידה גדולה יותר עם בוטיס סוליה קשה. והכי חשוב היכן אתה גר...מקוה שלחוף יםתיכון בצפון ואז אתה מוזמן להצטרף אלי לצלילות...בהצלחה עם ההובי הממכר הזה.
 

חי בר

New member
אם אתה מתכוון להתמיד כמובן שעדיף לקנות ציוד

וכמובן שאם קנית ציוד זה יעזור לך להתמיד


בתחילת הדרך יש נטייה להתלהב מכל מיני פיצ'רים וגאדג'טים בציוד, אחרי כברת דרך וכמה צלילות יכולים לקבל תובנות אחרות. לכן לא הייתי ממהר להוציא סכומי עתק על ציוד שאולי אחרי כמה עשרות צלילות בודדות תמצא שלא בהכרח מתאים לך.

לגבי וסת, באופן אישי אני מעדיף וממליץ על חיבור DIN. אם תשב קצת במועודנים תראה שזה ממש לא נדיר לשמוע מישהו מחבר וסת יוק למיכל והפיצוץ של אורינג מלווה בדליפת אוויר. גם בצלילה זה יכול לקרות- יצא לי לראות (ולשמוע
) כמה פעמים אצל צוללים אחרים ואחרי שזה גם קרה לי עברתי לדין בכל הוסתים שלי ושל הבאדית.

לא נתקלתי במקום בארץ או בעולם שלא היו להם מיכלים עם חיבור דין- נהפוך הוא בהרבה מקרים נתקלתי רק בברזי דין (כולל בדחיסות) ואז מבריגים אינסרט לטובת צוללי יוק.

אבל לפני נסיעה לחו"ל אני בכל מקרה מקפיד לברר ולוודא שיש להם ברזי DIN.
 

e zi

New member
א) וסת עם חיבור DIN, ב) מאזן פרפר:

א) פחות סיכוי שיעוף ה-O רינג בחיבור DIN.

ב) מאזן פרפר "נכון יותר" מהבחינה ששק האוויר נמצא לצידי המיכל/ים ולא על הבטן, לוח-גב מפחית משקל מחגורת משקולות ומפזר אותו טוב-יותר, ומעוד בחינות. *מבחינתי*, מאזן פרפר = לוח-גב + ריתמה + שק-אוויר + מתאם למיכל בודד.

רק סיימת קורס (כאילו קיבלת רשיון נהיגה שבוע שעבר). עוד לא התחלת להתרגל. הסיבה העיקרית שבמועדונים יש מאזני וסט, היא שמהיר-יותר להתאים אותם בין צוללים. בציוד המועדונים בכל יום יש תחלופת משתמשים. בציוד פרטי אתה מתאים פעם אחת, ההתאמה לוקחת קצת זמן, אבל מאותו הרגע הוא מותאם עליך בדיוק ואף אחד אחר לא משנה. אחרי, יקח לך קצת זמן להתרגל ולא תרצה לחזור לאחור.

---
גילוי נאות: המאזן הראשון שרכשתי היה מאזן פרפר (והוא איתי עד היום). לקח לי זמן להתרגל - לא נורא, צפיתי, קיבלתי בהבנה, והתרגלתי: זה חלק מההתפתחות אחרי הקורס. ...גם אחרי שקיבלת רשיון נהיגה עברה איזה תקופה עד שפיתחת מיומנות נהיגה.
 

eladcz

New member
תהיות נוספות לגבי המאזן

תודה לכולכם על התגובות המפורטות


לגבי וסת- סגור DIN

חליפה- אני אאמץ את ההמלצה ואלך על 3 ממ, מאחר שבאמת יש לי כבר וסט (בחוכמתי נרשמתי לכוכב 2 בינואר אז הייתי חייב).

אז נשאר נושא המאזן- אני אשמח להארות נוספות בנושא. אני יודע שכל החברה המנוסים צוללים עם פרפר, אבל עדיין מתקשה להבין מה היתרון למעט חופש התנועה.
מבחינת תקציב אגב, נראה לי שמבין הפרפרים רק הסטילטו נכנס לתקציב (סקובה פרו באתר של סנפיר די יקרים וגם נראה לי בעייתי שאין להם חנות פיזית, איך אמורים למדוד???) יש עוד המלצות שיאפשרו להרכיב חבילת מאזן וסת חליפה?

דרך אגב, ראיתי שבדוגית מוכרים חליפות של 4 אלמנט שמתיימרות להיות ניטרליות? מכירים? מה דעתכם?

חול, תודה על ההזמנה, לצערי אני ראשלצי, אבל כבר הרבה זמן לוטש עיניים לצלילות בראש הנקרה ואכזיב אז עוד אגיע גם לשם
 

רבנצרן

New member
עוד כמה סנט ממני


ראשית לגבי החיבור של הוסת: אני דווקא מאלה שחושבים שעדיף יוק - בשלב הראשון של הצלילה סביר להניח שתצלול קצת בארץ וגם אם תיסע לחו"ל מדי פעם - לא תמיד בטוח שכדאי לקחת את כל הציוד (אלא אם אתה נוסע לקצרה - למשל סיני או אפילו מאלדיבים). ברוב המועדונים בארץ עדיין משתמשים בעיקר בחיבורי יוק כאשר דין הוא מיועד יותר לצלילות טכניות. ואכן במועדונים שעוסקים גם בצלילה טכנית (למשל דיפ באילת) תוכל למצוא את שני סוגי חיבורים, אבל ברוב מועדוני הים התיכון הרבה יותר נפוץ חיבורי יוק. מסיבה זו אני ממליץ בכל מקרה שגם אם תרכוש וסת עם חיבור דין - תרכוש ביחד עם הוסת מתאם יוק!
ולגבי המאזן: מאזן פרפר הרבה יותר נוח לצוללים הטכניים, אבל לדעתי הוא פחות מתאים לצולל הספורטיבי המתחיל: אמנם במים עצמם (בצלילה) הזרימה מעט יותר נוחה, אבל בשחיה על פני המים (ובים התיכון יש לא מעט!) - הרבה יותר נוח לשחות עם מאזן אפודה מאשר מאזן פרפר שבעצם משקיע את הפנים במים. בנוסף יש לציין נקודה נוספתף מאזני פרפר בד"כ יקרים בהרבה ממאזני אפודה. לדעתי בשלב הנוכחי כדאי שתקנה וסת פשוט ואמין (נניח סקובפרו MK2, טיטאן של אקוה לנג או וסת מקביל של מארס) ומאזן אפודה ספורטיבי. כל זה ישאיר לך עודף בתקציב שתוכל להשתמש בו לשדרוג בעתיד
 

e zi

New member
3 יתרונות:

א. לוח הגב מפלדה שוקל 6 פאונד, שיורדים מחגורת המשקולות. אצלי למשל, ירדה בכלל חגורת משקולות י היו לי עליה רק 6 פאונד. החלוקה של המשקל על-ידי הלוח-גב מפוזרת טוב יותר מהריכוז של המשקל על המותן. גם אין סכנה שחגורת המשקולות תשתחרר.

ב. שק האוויר הוא מעל לגב לצידי המיכל/ים ולא על הבטן שלך. ...אפילו לטלף יותר נוח כך כי שאתה על הגב המאזן מנופח תומך בך מהגב ומחזיק אותך מעל למים.

ג. אפשר לצלול עם מכלים כפולים.

---
והמאזן מודולרי: ניתן להוסיף, להחסיר, להחליף קומפוננטות בכל שלב. מבחינתי: הרעיון הוא להתרגל לסוג הציוד הטוב ביותר עבורך, ולא לסוג הציוד הטוב ביותר עבור המועדון.
 

e zi

New member
לחדד את הדברים, בעניין המאזן:

יש כל מיני "מאזני פרפר".
אני מתייחס למאזן "פרפר", שמורכב מ-
  1. לוח-גב (תוספת אפשרית: כרית ריפוד),
  2. שמחוברת אליו ריתמה
  3. וביינו לבין המיכל/ים מותקן בלאדר (שק האוויר עם צינור האינפלייטור)
 

eladcz

New member
.

תודה שוב על התגובות וההמלצות.
אני מבין את ההגיון שברכישת פרפר והסתגלות ל"צלילה נכונה יותר", אבל בתכלס משיטוטי ברחבי האינטרנט הבנתי שמאזני הפרפר היחידים שייכנסו לתקציב שלי הם הסטילטו והמארס פיור שנראים לי יחסית בסיסיים.
כמובן שרכישת בקפלייט ובלאדר בנפרד מייקרת עוד יותר.
ככל הנראה מה שנותר עכשיו הוא ללכת ולמדוד, מאחר שנושא מערכת הגב וחלוקת המשקל מחוץ למים קריטי עבורי, אני מאמין שזה מה שיכריע.

אני מתכוון לעשות סיבוב בדוגית, אוקטופוס וסנפיר (יש אופציה להגיע אליהם או רק הזמנות אונליין?). יש חנויות נוספות שכדאי לבדוק במרכז?
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
צלילה נכונה יותר, מי קבע ?

אני משתמש במאזן לוח גב כי לי אישית זה מתאים אבל יתכן מאד כי לצוללים אחרים מאזן אפוד יתאים יותר.

ממליץ שלא תרכוש שום מאזן לפני שבדקת אותו בצלילה, השווית למאזנים מסוג שונה והשתכנעת שהוא נוח ומתאים לך (מאד יתכן שמאזן אפוד מסוג אחד יתאים לך ואחר לא, כנ"ל לגבי מאזני פרפר).

לשאלתך השנייה לדוגית בודאות לא צריך לתאם מראש, לאוקטופוס ולסנפיר ממליץ כי תרים טלפון לבדוק.

עוד הערה קטנטנה, להבא השתדל שנושא ההודעה שלך יכיל לפחות כמה תווים כי די קשה להקליק עם העכבר על נקודה.
 

bkeilat

New member
תבדוק גם ב-SEPA בתל אביב

הם היבואנים של BEUCHAT ושל TUSA
(גילוי נאות: המועדון שבבעלות אשתי (המועדון של שולמית, במרינה) מייצג את SEPA באילת עבור חלק מהמוצרים).
כמובן שכמו כל היצרנים אתה יכול לקנות באילת בלי מע"מ וקבל שרות תחזוקה מהיבואן במרכז.
במועדון השתמשו כמאזן בפרסטיג' של מארס על גרסאותיה למשך כ-7 שנים אבל הגרסה האחרונה מתפרקת מאד מהר ואי אפשר לתקן אותו. אז המועדון כנראה יעבור בהדרגה לSOVERIN של TUSA, ובינתיים (מספר חדשים) מרוצים ממנו. היא גם מתחילה להכניס אחד הוסתים של BEUCHAT, אינני זוכר איזה. עד עכשיו עבדו רק עם ה-MR12 של מארס, וסת מאד אמין למשך הרבה שנים אם עושים טיפול מלא מתי שצריך.
&nbsp
&nbsp
 

e zi

New member
לוח גב + ריתמה (OMS) עולה 200$:

OMS Continuous Weave (DIR) Harness KIT

 

e zi

New member
"כנף" (בלאדר) למיכל בודד (OMS) עולה 275$:

"The Performance Mono Wing is a donut-style wing allowing quick and easy movement of air from one side of the air cell to the other. It also has stabilizing bars built into the wing to reduce tank shifting during the dive. This is the ideal wing for the traveling diver as it is small, lightweight and easy to pack(27lb mono wing weighs only 2.2lbs!)."

 

bkeilat

New member
אני לא אהבתי את זה אבל אשתי כן

אז קניתי בלאדר 60 ליברות שלהם שאני ממש אוהב, נתתי את הבייגלה לאשתי, ומאז אנחנו משפחה מאושרת. התמונה מראה את הבלאדר בצבע אדום, במערות המברשות בפלאו, 2006

 

giladshay

New member
הבעת דעה אישית

שלל תשובות.
לכול תשובה- יתרון וחסרון משלה.
חשוב יותר הוא שמה שמתאים לך- לאו דווקא יתאים לאחר.
לפיכך אין כמו נסיון אישי שלך ומה שמתאים הכי טוב לצרכייך.
אוכל לחלוק מנסיוני (שוב- לא בטוח שיתאים לך).

מאזן
יש לי גם אפוד/ג'אקט (מודל 2002, ווקטור 1000 של מארס) וגם פרפר (מודל 1997 של הלסיון).
כ- 80% מהצלילות שלי- אני מבצע עם המאזן אפוד.
זהו סוס עבודה בלתי רגיל, מזמן יכולתי להחליף אותו, אבל אני אוהב למצוץ לו ת'צורה עד שיתפגר ואתה יודע מה- אחלה מאזן שאפילו לא חושב לגסוס

לא שאני חושב שפרפר זה פתרון רע, אבל אל תשכח שמאזן פרפר יש חיסרון בולט בנסיעות לחו"ל (הלוח האחורי שוקל...).
כאן אחתוך עניין כי יכול להמשיך לפטפט עד מחר.

חליפה
ההתלבטות בין 3 ל- 5.
הייתי הולך על 5.
למה, כי במהלך השנים החליפה 5 הולכת ונשחקת ואינה עוד 5, אלא יותר 4 (או אפילו 3 במידה ואתה צולל אינטנסיבית).
3 תיקרע לך באיזשהוא שלב ו- 5 תחזיק מעמד לאורך זמן הרבה יותר.
נו, נכון ש- 3 טובה יותר לקיץ, אבל אבטיח שקר לא יהיה עם ה- 5 מתחת למים, במיוחד לאחר סט צלילות ארוך במיוחד.
שכנגד, 5- אחלה בחירה לחורף ו/או לעונות מעבר.
אפרופו, לחורף אמליץ על שיטת חיבר, קרי: סקיני (חליפת באלט) ועליה את ה- 5. מנסיון- חווה מדי פעם טמפ' (גם) של 12 מ"צ- אציין שקומבינה זאת- מקטינה משמעותית את סירקולציית בריחת החום מהגוף.
{והנה, דיברתי מבלי לציין שיש לי (גם) חליפה יבשה
}
שוב אחתוך- כי אפשר להמשיך לפטפט עד מחר.

וסת
או ליתר דיוק- מערכת הנשימה.
חשוב לעשות טיפולים בזמן (אחת לשנה לצורך הדיון).
שאלה שתרצה לשאול: כמה יעלה טיפול שנתי לוסת והיכן ניתן לבצע את הטיפול?
למה חשוב? כי יש הבדל בין טיפול של 300 ש"ח ל- 500 ש"ח.
כ"כ תרצה לבחור וסת שאפשרי לבצע שירותי טיפול במס' מקומות.
ככלל אצבע- כול הוסתים הקיימיים בשוק, חייבים לעבור את התקן המחמיר הקיים, אחרת לא היו שורדים ונעלמים מהמדפים ("נעלמים" במובן של אין דרישה).
ניסיון אישי: היה לי אחלה וסת של מארס MR12 שנים על גבי שנים. מאז- נמכר. היום יש לי שלושה אקווה- לאנג' לאג'נד (ספינת הדגל של אקווה לאנג), אבל לא צריך ללכת רחוק כ"כ.
אפרופו, הטיפולים של הלאג'נד- יקרים

בנק' זאת, כול עוד מעבירים טיפולים בזמן-מצטרף להמלצה של BKEILAT לגבי מארס ושל רבנ"צ הנוגעת לסקובהפרו MK2.
 
מילה על המאזן

יש לך מאזן ג'קט שמסרב למות.
אין היום יצרן אחד שמייצר מאזני ג'קט ששורדים (כמו עם מכוניות וסמארטפונים, הכל כדי שתקנה חדש אחרי תקופה מסויימת).
מאזנים בסגנון בקפייט + בלאדר שורדים הכי הרבה זמן, כי הם עשויים מחומרים שאמורים לשרוד.

תמיד אפשר לקחת בקפלייט אלומיניום לטיסות, למרות שתוספת המשקל הזאת במים חמים (יחסית לאילת) יכולה לבטל לגמרי את הצורך במשקולות...
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
בקפלייט אלומיניום לטיסות זה פתרון נהדר

אם ש לך עוזר שמוכן לבצע את ההחלפה.
&nbsp
בהוליס למשל זה סיפור של הרבה זמן.
 

e zi

New member
מי שבוחר להשקיע ב- 2 לוחות-גב,

ולא רוצה לטרוח, שישקיע גם ב- 2 רתמות (הריתמה היא החלק הזול במאזן).
אז אין צורך להחליף, והחיסכון הכספי הוא בבלאדר + במתאם למיכל בודד.

 
למעלה