לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2769327,693 עוקבים אודות עסקים

פורום צילום - אמנות הצילום

ברוכים הבאים לפורום אמנות הצילום 
הפורום מיועד לצלמים חובבים ומקצועיים כאחד, למטרת לימוד והנאה.  הנכם מזמנים להעלות את עבודותיכם ולתת את דעתכם על תמונות הגולשים, באם ברצונכם בקבלת ביקורת מעמיקה יותר כולל מתן אישור לערוך את תמונתכם, אנא ציינו בכותרת את המילה ''(לביקורת)'' אחרת אין לערוך צילום ללא אישור היוצר.
 
 
הנה כמה כללים מנחים להתנהלות הפורום: מחיקות' ו'חסימות' בפורום. א. הודעות עלולות* להימחק במקרים הבאים *('עלולות'= לפי המקרה והצורך,ובהתאם לשיקול דעת המנהלים-שניתן לפנות אליהם בכל עת, בכל מקרה של צורך במחיקת הודעה עניינית או חסימה מיודע בעל התמונה\הודעה במסר אישי ממנהלי הפורום): 1-תמונות או מאמרים שאינם של המשתתפים עצמם והועלו בלא ידיעת והסכמת בעלי התמונות\מאמרים-שהם בעלי הזכויות עליהם. (קיים מאמר נפרד המפרט קצת יותר על זכויות יוצרים ברשת-במאמרי הפורום) 2-תמונות אנשים שהועלו לפורום בלא ידיעתם\אישורם,כולל בחו"ל,וצולמו בגלוי ובהסתר-במצבים העלולים לבזות או להשפיל אותם,הכוללות פרטים מזהים-בהודעה או בתמונה-תווי פנים ברורים,מספרי רישוי,מיקומים,שמות וכד'. 3-תמונות קטינים בלא רשות הוריהם. 4-בעיקבות בקשה שתבוא מהצלם\מצולם 5-הודעות המכילות מספרי טלפון 6-פירסומים שונים 7-שפת כתיבה גסה ופוגעת כלפי אחד מחברי הפורום. 8-עניינים שאינם קשורים לנושא הפורום,כולל בירורים אישיים,בין החברים ועם המנהלים. 9-מלחמות והתכסחויות ברמה האישית,שיפריעו להתנהלות הפורום. ב. התחשבות - כיוון שהמגמה היא לאפשר כמה שיותר חופש ביטוי ובמה חופשית אמנותית לחברים-ובמסגרת החוק, לא נאפשר - הודעות/תמונות בעלות אופי פורנוגראפי ,גזעני, עויין,אלים,מיני,איברי מין חשופים בצורה בוטה,זוועתי,וכל הודעות/תמונות אשר עלולות לפגוע ברגשות הכותבים ו/או הקוראים או ל ה ת פ ר ש ככאלו יועברו לשרשור שכותרתו'למבוגרים בלבד' או 'תכנים העלולים לפגוע ברגשות' עם הסימן הרלוונטי - כדי להתחשב ברגשות מי שאינו מעוניין לצפות בהם ולהכין אותו לכך. ג.חסימות- במקרה שיש עבירה ברורה על כללי הפורום והפורומים,החוזרת ונשנית,תוך התעלמות ופגיעה בחברי הפורום ומנהליו,וחוסר שיתוף פעולה מוחלט.ובמקרה כזה-רצוי וכדאי לפנות למנהלי הפורום במסר לבירור והסדרת העניין.או לפורום משוב בתפוז,168,אם נראה מתאים יותר. ד. המנעו מהצפה של הפורום - (עמוד מכיל 15 הודעות חדשות,כל הודעה חדשה דוחקת את האחרונה בדף, לדף האחורי,בטרם קיבלה מספיק התייחסויות. שירשור לא עושה כך! אם יש לכם מספר תמונות להעלאה, אגדו את כולן בשרשור אחד! (הסבר על "איך לשרשר?", בהמשך...) לפיכך - 1. אין להעלות יותר משלוש תמונות בשרשור - כלל זה מגביר את הסיכוי שלכםם להתייחסות רצינית של באי הפורום לכל תמונה ותמונה , משפר את היכולת שלכם לברור את התמונות הטובות בעיניכם ומונע משרשור אחד שיהווה מוקד בפורום על חשבון שירשורים אחרים (שלא בזכות האיכות אלא בגלל הכמות). 2. אין להעלות יותר משרשור תמונות אחד ביום - כלל זה נועד לתת הזדמנות שווה לכל באי הפורום להציג את תמונותיהם ולקבל התייחסות הוגנת. 3. אין "להקפיץ" שרשור אלא אם כן עברו 24 שעות ללא תגובה, וגם אז אין לעשות זאת יותר מפעמיים - (הקפצה היא כתיבת תגובה לשרשור המכילה יותר מ 10 תוים בתוכן ההודעה, כך שההודעה עוברת לראש הדף. "הקפצה" אפשרית, טכנית, רק במשך 72 שעות מועד פתיחת השרשור). שלושת הכללים הללו נועדו לשמור עליכם ועל הפורם - יש לכבד אותם! כל חריגה מהכללים הללו רק באישור, מראש! מהנהלת הפורום. הנהלת הפורום שומרת לעצמה את הזכות למחוק שרשורים שיחרגו מהכללים הללו. ו. איך יוצרים שירשור ? האם בדף הפורום כבר קיימת הודעה כלשהי בנושא הדומה לנושא שלכם ? האם אתם רוצים לענות למישהו ששאל שאלה או כתב דעתו בנושא מסוים ? ליחצו על כפתור ה"תגובה" בתחתית ההודעה שלו כלומר על הוספת תגובה. ומשהו נוסף בענייני שרשור - לכל שרשור הנפתח בפורום - לגבי תמונה או עניין - יצורפו תגובות הנוגעות אליהם בלבד. שרשור של תמונה - הוא שרשור ממוקד - זה מקל על ההתמצאות והלמידה,למי שצריך. (הפורום גם משמש לזה,בין היתר:אנשים שואבים ולומדים מן המידע שבו) במידה שצורפה תמונה אחרת,או תיקון,בהסכמה משותפת,צריך להעלות בשם

הנהלת הפורום:

אודות הפורום צילום - אמנות הצילום

ברוכים הבאים לפורום אמנות הצילום 
הפורום מיועד לצלמים חובבים ומקצועיים כאחד, למטרת לימוד והנאה.  הנכם מזמנים להעלות את עבודותיכם ולתת את דעתכם על תמונות הגולשים, באם ברצונכם בקבלת ביקורת מעמיקה יותר כולל מתן אישור לערוך את תמונתכם, אנא ציינו בכותרת את המילה ''(לביקורת)'' אחרת אין לערוך צילום ללא אישור היוצר.
 
 
הנה כמה כללים מנחים להתנהלות הפורום: מחיקות' ו'חסימות' בפורום. א. הודעות עלולות* להימחק במקרים הבאים *('עלולות'= לפי המקרה והצורך,ובהתאם לשיקול דעת המנהלים-שניתן לפנות אליהם בכל עת, בכל מקרה של צורך במחיקת הודעה עניינית או חסימה מיודע בעל התמונה\הודעה במסר אישי ממנהלי הפורום): 1-תמונות או מאמרים שאינם של המשתתפים עצמם והועלו בלא ידיעת והסכמת בעלי התמונות\מאמרים-שהם בעלי הזכויות עליהם. (קיים מאמר נפרד המפרט קצת יותר על זכויות יוצרים ברשת-במאמרי הפורום) 2-תמונות אנשים שהועלו לפורום בלא ידיעתם\אישורם,כולל בחו"ל,וצולמו בגלוי ובהסתר-במצבים העלולים לבזות או להשפיל אותם,הכוללות פרטים מזהים-בהודעה או בתמונה-תווי פנים ברורים,מספרי רישוי,מיקומים,שמות וכד'. 3-תמונות קטינים בלא רשות הוריהם. 4-בעיקבות בקשה שתבוא מהצלם\מצולם 5-הודעות המכילות מספרי טלפון 6-פירסומים שונים 7-שפת כתיבה גסה ופוגעת כלפי אחד מחברי הפורום. 8-עניינים שאינם קשורים לנושא הפורום,כולל בירורים אישיים,בין החברים ועם המנהלים. 9-מלחמות והתכסחויות ברמה האישית,שיפריעו להתנהלות הפורום. ב. התחשבות - כיוון שהמגמה היא לאפשר כמה שיותר חופש ביטוי ובמה חופשית אמנותית לחברים-ובמסגרת החוק, לא נאפשר - הודעות/תמונות בעלות אופי פורנוגראפי ,גזעני, עויין,אלים,מיני,איברי מין חשופים בצורה בוטה,זוועתי,וכל הודעות/תמונות אשר עלולות לפגוע ברגשות הכותבים ו/או הקוראים או ל ה ת פ ר ש ככאלו יועברו לשרשור שכותרתו'למבוגרים בלבד' או 'תכנים העלולים לפגוע ברגשות' עם הסימן הרלוונטי - כדי להתחשב ברגשות מי שאינו מעוניין לצפות בהם ולהכין אותו לכך. ג.חסימות- במקרה שיש עבירה ברורה על כללי הפורום והפורומים,החוזרת ונשנית,תוך התעלמות ופגיעה בחברי הפורום ומנהליו,וחוסר שיתוף פעולה מוחלט.ובמקרה כזה-רצוי וכדאי לפנות למנהלי הפורום במסר לבירור והסדרת העניין.או לפורום משוב בתפוז,168,אם נראה מתאים יותר. ד. המנעו מהצפה של הפורום - (עמוד מכיל 15 הודעות חדשות,כל הודעה חדשה דוחקת את האחרונה בדף, לדף האחורי,בטרם קיבלה מספיק התייחסויות. שירשור לא עושה כך! אם יש לכם מספר תמונות להעלאה, אגדו את כולן בשרשור אחד! (הסבר על "איך לשרשר?", בהמשך...) לפיכך - 1. אין להעלות יותר משלוש תמונות בשרשור - כלל זה מגביר את הסיכוי שלכםם להתייחסות רצינית של באי הפורום לכל תמונה ותמונה , משפר את היכולת שלכם לברור את התמונות הטובות בעיניכם ומונע משרשור אחד שיהווה מוקד בפורום על חשבון שירשורים אחרים (שלא בזכות האיכות אלא בגלל הכמות). 2. אין להעלות יותר משרשור תמונות אחד ביום - כלל זה נועד לתת הזדמנות שווה לכל באי הפורום להציג את תמונותיהם ולקבל התייחסות הוגנת. 3. אין "להקפיץ" שרשור אלא אם כן עברו 24 שעות ללא תגובה, וגם אז אין לעשות זאת יותר מפעמיים - (הקפצה היא כתיבת תגובה לשרשור המכילה יותר מ 10 תוים בתוכן ההודעה, כך שההודעה עוברת לראש הדף. "הקפצה" אפשרית, טכנית, רק במשך 72 שעות מועד פתיחת השרשור). שלושת הכללים הללו נועדו לשמור עליכם ועל הפורם - יש לכבד אותם! כל חריגה מהכללים הללו רק באישור, מראש! מהנהלת הפורום. הנהלת הפורום שומרת לעצמה את הזכות למחוק שרשורים שיחרגו מהכללים הללו. ו. איך יוצרים שירשור ? האם בדף הפורום כבר קיימת הודעה כלשהי בנושא הדומה לנושא שלכם ? האם אתם רוצים לענות למישהו ששאל שאלה או כתב דעתו בנושא מסוים ? ליחצו על כפתור ה"תגובה" בתחתית ההודעה שלו כלומר על הוספת תגובה. ומשהו נוסף בענייני שרשור - לכל שרשור הנפתח בפורום - לגבי תמונה או עניין - יצורפו תגובות הנוגעות אליהם בלבד. שרשור של תמונה - הוא שרשור ממוקד - זה מקל על ההתמצאות והלמידה,למי שצריך. (הפורום גם משמש לזה,בין היתר:אנשים שואבים ולומדים מן המידע שבו) במידה שצורפה תמונה אחרת,או תיקון,בהסכמה משותפת,צריך להעלות בשם
x
הודעה מהנהלת הפורום
נהלים לגולש בפורום
השימוש בתמונות מותנה ברשות הצלמים ויש עליהן זכויות יוצרים.כל העתקה או שימוש שלא ברשות יש בה הפרת זכויות יוצרים
לפורום מעלים עד 3 תמונות לצלם,באותו השרשור,לאותו היום.כל צלם פותח שרשור תמונות משל עצמו.לא משרשרים לאחרים. הודעות פירסומת ו\או בעלות אופי מסחרי תמחקנה מהפורום,על פי נהלי תפוז.לא תישלח הודעה
הודעות שאינן תמונות-בבקשה לשרשר לשרשור הכללי הנמצא בדף.הודעות נפרדות כאלו עלולות להימחק-לא תישלח הודעה.
המשך >>

לצפיה ב-'שיעור בצילום בעזרת תאורת אור יום'
שיעור בצילום בעזרת תאורת אור יום
<< ההודעה הנוכחית
23/10/2006 | 21:52
45
531
שיעור זה נכתב לכל אותם חובבי צילום שרוצים להוציא תמונות איכותיות ומקצועיות יותר בעזרת מצלמתם הפשוטה

הפעם לא אתיחס בכלליות על נושא התאורה, קומפוזיציה מדידת אור וכד' כפי שכבר עשינו בשיעורים קודמים
(לכל מי שפספס, שיכנס לטאגליינס ויקרא)
השיעור הפעם נכתב ספציפית לסוג תאורה מאוד אהוב עלי, תאורה מוצלת באור יום

הרבה לקוחות שמגיעים אלי לצילומי דיוקנאות, וצילומי דוגמנות, נדהמים מהדרך הפשוטה בה אני משתמש באור
מאז שאני זוכר את עצמי עם מצלמה, המטרה הייתה תמיד לצלם בדרך הפשוטה ביותר ולהוציא את המקסימום מכל תמונה
אני אלמד אתכם כיצד לעשות זאת עם אור מוצל.
בינתיים לא אתיחס לרפלקטורים, פלאשים וכד'


הרבה צלמים לפעמים עושים טעויות בשימוש באור יום כאשר הם מנסים להאבק עם אור השמש
הרבה גורמים משפיעים על אור היום, בין אם זה העונה, השעה והאקלים באותה מדינה.
הדרך הנוחה ביותר להוציא תוצאות כמעט בכל שעה שבה יש שמש בחוץ, היא שימוש בצל

אני לא אכנס לחוקים פיזיקלים כיצד פועלים קרני השמש
אך כל מה שצריך לזכור הוא שהגוונים שיש באור מוצל הם חמים יותר ומחמיאים יותר לגוון העור מהגוונים שיש באור שמש ישירה

נתחיל בהעמדת המצולם -
כאשר אני מעמיד את המצולם באור מוצל, אני תמיד בודק סימני הצללות על הפנים ועל הגוף, במידה והשמש הצליחה לחדור ולגעת במצולם, רצוי לכוון אותו יותר לכיוון מקור הצל כך שיהיה מוצל לגמרי מראש ועד כף רגל

שימו לב לעיניים של אותה בחורה
קרנית העין (השחור שבאמצע) נסגר כמעט לחלוטין ונותן לנו דגש על צבע העין, במידה והעיניים של המצולם בהירות תוכלו להבליט זאת בעזרת האור המוצל,
בניגוד מוחלט לשימוש בפלאש שמרחיב את הקרנית ולפעמים גם יוצר תוצאה לא רצויה של עיניים אדומות.
הדבר הנוסף שנוכל לראות בעיניים היא השקיפות שמקבלת רישתית העין, כך שאנו יכולים לראות בבירור כל פרט קטן
(דבר מדהים שכדאי להדגיש בכל צילומי הדיוקנאות)

נמשיך מכאן לנתוני המצלמה -
כיוון ה W.B - ברוב המצלמות הדיגיטליות ישנה אופציה לכוון את ה WB לתאורת צל, תזהו את האופציה הזו ע"י הציור של השמש מעל הבית (לפי מצלמות קנון)

כאשר אני מעוניין ליצור תוצאה של צילום מקצועי, הדגש הבסיסי ביותר הוא העומק ותחושת התלת מימדיות בצילום
את זאת אני יוצר בפשטות בעזרת שימוש בעדשה עם אורך מוקד ארוך (בין 70-150 ממ') בצירוף צמצם פתוח למקסימום (עד כמה שהעדשה או המצלמה מאפשרת לכם)
את מהירות התריס אני קובע ידנית לפי מדידת האור שעליה אסביר מאוחר יותר.

מדוע אני משתמש באורך מוקד ארוך וצמצם פתוח?
מצב זה יוצר לי עומק שדה מאוד רדוד (הכוונה לרקע מטושטש מאוד) ובכך אני מבודד את הרקע מהדמות, במקרה שכאן, הרקע מאחור הם אביזרי הסטודיו שעל שימושם אני ארחיב במאמר אחר.

מה קורה כשאין לי מספיק אור לצילום? (משמע, מהירות התריס נמוכה מ 1/90 דבר שיכול ליצור תמונה מטושטשת ולא חדה)
כאשר אתם שמים לב שמהירות התריס שלכם עם שימוש בצמצם הפתוח ביותר במצלמה יורדת מתחת ל 1/90
יש 2 פתרונות פשוטים.

א. להעלות את מס' ה ISO ולבדוק שוב את מדידת האור, כאן חשוב לא להעלות מעל ל 400 ISO אחרת יווצר לכם רעש דיגיטלי לא רצוי.
ב. להניח את המצלמה על חצובה, או על משטח יציב כלשהו (רצוי במקרה הזה להשתמש גם בטיימר האוטו' של המצלמה או במחשף גמיש במידה ויש כל זאת על מנת להוציא את החדות הגבוהה שניתן)

כעת לגבי מדידת האור -
מדידת האור המדוייקת ביותר שלנו תהיה בעזרת לוח כרטיס אפור שממוקם קרוב לפני המצולם
(ניתן לקרוא על לוח אפור בטאגליינס)
אך מכיוון שאף אחד לא סוחב איתו לוח אפור בכיס
רצוי למדוד את האור מחלק מסויים בפנים של המצולם, לדוגמא, הלחי או המצח כאשר אתם מקרבים את המצלמה למרחק של כחצי מטר מהפנים של המצולם
* יש לכוון תחילה את מדידת האור של המצלמה למדידה נקודתית! במצלמות של קנון, סימון המדידה הנקודתית נראה כעיגול בתוך עיגול קטן.
טיפ- כאשר מודדים אור מדמות עם עור שזוף עד כהה, מומלץ להוסיף צמצם עד 2 צמצמים ממהירות התריס (ז"א להגדיל את מהירות התריס בצמצם עד 2 תלוי בדרגת כהות העור) במקרה ועור הפנים בהיר נעשה את הפעולה ההפוכה ונקטין את מהירות התריס בצמצם עד 2 צמצמים, שוב תלוי עד כמה הוא בהיר.

כעת לאחר שמדדנו את האור מאזור הפנים וכיוונו את המצלמה - מהירות תריס מעל 1/90 , צמצם פתוח למקסימום, עדשה באורך מוקד ארוך ואסא נמוך כמה שניתן.
אנחנו מוכנים לצילום הפורטרט

אנחנו כמעט מוכנים לצלם

יש לזכור כמה דברים פשוטים על מנת שנוכל לקבל תוצאות מרשימות.

1. לוודא שהרקע אכן רחוק יחסית מהמצולם, במידה וצילמנו אדם נשען על קיר, איבדנו את כל אפקט העומק
2. לוודא תמיד שאין צלליות או נקודות אור מהשמש שנופלות על המצולם
3. לוודא שהשמש לא מסנוורת אף אחד מהצדדים, לא את המצלמה ולא את המצולם
4. העדשה גם כן צריכה להיות מוצלת! בדיוק כמו המצולם, ניתן להשתמש במגן שמש לעדשה במידה ואתם עומדים תחת השמש.

בהצלחה :)

המאמר נכתב ע"י צלם האופנה רן רפאל, אין לעשות שימוש במאמר מחוץ לגבולות הפורום.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'תודה רבה על המאמר'
תודה רבה על המאמר
23/10/2006 | 22:29
1
7
כל הכבוד , על הזמן שהשקעת והרצון לחלוק עם קוראי הפורם את הידע שלך.

שאלה לגבי צורת מדידת האור.
צורת הסימון של עיגול בתוך עיגול נקראת ב 350D ( ואני מקווה שיש אחידות בכל מצלמות הקנון ) , על פי החוברת (בעברית) - מדידה משוקללת.
אשר מיועדת לשמוש כאשר הרקע מואר. אחרי קליטת נתוני מיקום הנושא המרכזי , הבהירות, הרקע ותאורה על הנושא . המצלמה קובעת את החשיפה.

צורת סימון של המסגרת בלבד, ללא אף סימון של עיגול. נקראת מדידה נקודתית.
בשיטה זו המדידה מתבצעת למרכז התמונה.

האמת היא כשאני חושב על אופי הסימון , נראה שיש טעות בחוברת.
הגיוני יותר שעגול בתוך עגול הוא סימול של מדידה נקודתית
וללא סימון כלל הוא צריך להיות הסמל של מדידה משוקלת

צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'לעניין הסמלים:'
לעניין הסמלים:
24/10/2006 | 09:15
10
ריבוע ללא כל סימון בתוכו = מדידה משוכללת למרכז.לא חלקית,אלא על כל הפריים,עם עדיפות למרכז.

עיגול קטן,ריק,בתוך המסגרת = המדידה החלקית.לשים לב,כי ברירת המחדל של המצלמה היא  מנקודת הפוקוס המרכזית.יש דגמים שניתן בפונקציות משתמש לשנות לנקודת פוקוס אחרת.

כל הפריים מסומן = מדידת תבנית,מכל חלקי הפריים,באופן ממוצע.

*המדידה האחרונה  היא המדידה שבדרך כלל מובילה להכי הרבה טעויות בחשיפה,מצד אחד,
מצד שני - היא גם זו שלרוב נמצאת בברירת המחדל האוטומטית של המצלמה - מצד שני.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'אם יורשה לי להוסיף'
אם יורשה לי להוסיף
23/10/2006 | 22:39
5
13
צריך לזכור שככול שמקור האור גדול יותר ככה האור יהיה רך יותר. אם הייתי יכולים לעמוד ליד השמש היא הייתה נותנת לנו תאורה ממש רכה. הבעיה היא שאם אנחנו מצלמים מכדור הארץ אז השמש היא רק נקודה קטנה בשמיים(היא יותר קטנה ממה שנדמה לנו בגלל שאם מסתכלים עליה בעין חשופה הסינוור מגדיל אותה ואם מסתכלים עליה בשקיעה הזווית שלה מגדילה אותה בגלל האטמוספירה). בגלל שהשתמש היא נקודה האור שיוצא ממנה הוא קשה משמע הצללים הם צללים כהים מאוד והמעבר בין צל לאור הוא מאוד פתאומי ולא מדורג. אם למישהו אין מושג על מה אני מדבר שישים את היד שלו ליד המנורה שיש לו עכשיו בחדר ושיסתכל על הקיר ויראה את הצל, הצל שאתם רואים עכשיו זה צל רך. אם תקרבו את היד לקיר(מרחק של כמה סנטימטרים) פתאום תראו צל קשה וזה בדיוק הצל שאנחנו לא רוצים בדרך כלל בתמונות.
שימו לב שכל השיטות לפיזור פלאש לוקחות את הפלאש ומפזרות אותו על שטח גדול יותר. למשל, שמכוונים פלאש חיצוני לתיקרה הוא פתאום הופך להיות למקור אור ענקי.


כל הכבוד רן ותמונה מקסימה.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'אפשר לפתור את הבעיה הזאת'
אפשר לפתור את הבעיה הזאת
23/10/2006 | 23:09
4
10
אפשר לקרב את כד"א לשמש
או לפרוס דפיוזר ענק בנינו לשמש (נראה לי עדיף, יהיה יותר קריר אצלינו בכוכב )
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'האטמוספירה היא סוג של דפיוזר...'
האטמוספירה היא סוג של דפיוזר...
24/10/2006 | 00:16
3
2
לצפיה ב-'תרשה לי לחלוק על המשפט הראשון שלך'
תרשה לי לחלוק על המשפט הראשון שלך
24/10/2006 | 02:08
2
14
ואם מקור האור היה מראה בגודל של 4 מטר על 4 מטר, שקרני השמש היו מוחזרות ממנה, גם אז האור היה רך ?
יש הבדל בין מרחק הדמות ממקור האור לגודל מקור האור. מראה לעניות דעתי היא שוות ערך לפנס.
בהחלט ניתן להגיד שאור רך תלוי במשטח ממנו מוחזר האור או שהאור עובר דרכו. וזה מוביל אותי לעניין השני שזאת האטמוספירה.
אני לא הייתי מגדיר את האטמוספירה כדיפיוזר....   אולי סוג של ג'לטין אחר. עדיין ביום שמש הצללים מאוד ברורים. עננים ואובך הייתי מגדיר כדיפיוזר. אם לזה התכוונת, אז יופי.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'עננים הם דפיוזר מעולה'
עננים הם דפיוזר מעולה
24/10/2006 | 09:04
1
9
ברור שהחומר שמשמש כרפלקטור הוא מאוד חשוב

רפלקטור תוצרת בית שעשוי מרדיד אלומניום לעומת אותו תוצרת בית רק מהסדין הלבן של המיטה יעשו עבודה שונה לגמרי
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-''
24/10/2006 | 09:28
2
לצפיה ב-'שיעור מעולה ותמונה מדהימה..'
שיעור מעולה ותמונה מדהימה..
23/10/2006 | 23:43
6
לצפיה ב-'תיקון קטן'
תיקון קטן
23/10/2006 | 23:44
1
9
ראשית כל, מאמר מצויין. אהבתי.
רק רוצה לתקן תיקון קטן:
ה"שחור הקטן" שבעין נקרא בעברית אישון ובאנגלית Pupil.
הקרנית (Cornea) היא למעשה החלק החיצוני השקוף של העין שמכסה את האזור הצבוע שנקרא בעברית קשתית או באנגלית Iris (אותה מילה כמו צמצם).
עוד מונחים בתחום האנטומיה של העין הנוטים להתבלבל בינהם הם:
רישתית (Retina) - האזור הפנימי האחורי של העין שאחראי על קליטת האור והפיכתו למידע עצבי (למעשה ה"חיישן" של העין האנושית).
לובן העין(Sclera)- ה"לבן" של העין שמקיף את הקרנית ולמעשה בנוי באופן דומה לקרנית רק בצבע לבן.

ושוב תודה על המאמר וסליחה על הקטנוניות של התיקונים.

אבירם

נ"ב
לרוב אלה פה שלא מכירים אותי. כתבתי פה לפני כמה עידנים וחזרתי לקרוא לאחרונה שמח לחזור גם להשתתף.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'תודה, אין לך מושג כמה הסתבכתי עם זה'
תודה, אין לך מושג כמה הסתבכתי עם זה
24/10/2006 | 08:22
7
חיכיתי שמשהו יתקן את הטעות הזו
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'וואו, תודה גם על שיעור מס' 2.'
וואו, תודה גם על שיעור מס' 2.
23/10/2006 | 23:49
5
איזה כיף פה.

תודה תודה תודה,
יש לי שאלות, אני אעיין בחומר שוב ואשאל אותם.

שרון
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'תודה רבה!'
תודה רבה!
24/10/2006 | 01:34
1
4
לצפיה ב-'והתמונה מדהימה.'
והתמונה מדהימה.
24/10/2006 | 01:34
3
לצפיה ב-'תודה ! באמת מאוד יעיל ומעשי .'
תודה ! באמת מאוד יעיל ומעשי .
24/10/2006 | 01:39
11
7
שאלה שלא הבנתי - אתה מודד אור חצי מטר מהפנים , ונועל חשיפה ?...סליחה על הבורות , אבל ללא נעילת חשיפה , איך אתה משמר את נתוני המדידה ? הרי אח'כ אתה מתרחק ומתאים צמצם , מהירות , זום ושאר הירקות שמשנים את החשיפה , ואת המדידה שביצעת ....
בקיצור - האם אתה נועל חשיפה ? ואם לא , איך אתה מקבע את נתוני המדידה שלך ?
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'הדרך הקלה שאני מכיר למדידת אור'
הדרך הקלה שאני מכיר למדידת אור
24/10/2006 | 08:36
10
11
כוון את המצלמה על AV (עדיפות לצמצם)
מדוד את החשיפה מהפנים עם הצמצם הכי פתוח

לאחר מכן עבור ל menual וקבע את הנתונים שהתקבלו
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'רק צריך לקחת בחשבון'
רק צריך לקחת בחשבון
24/10/2006 | 17:07
2
8
שבמידה ומצלמים בעדשת זום שאינה בעלת צמצם אחיד לכל האורך, בביצוע זום עד הסוף (עדשה ארוכת מוקד) קריאת הצמצם במצב פתוח לא תהיה כמו קריאת הצמצם במצב של עדשה קצרת מוקד.
לכן עדשה , למשל 70-300 עם  3.5-5.6 צמצם, תתן מדידה של 3.5 במצב עדשה רחבה ואילו 5.6 במצב עדשה צרה. מעבר למצב ידני ושינוי אורך מוקד, "יחרבש" את כל המדידה... ואת האפקט של צמצם פתוח.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'זאת הסיבה שמומלץ להתקרב'
זאת הסיבה שמומלץ להתקרב
24/10/2006 | 17:23
9
ולא לעשות זום ולהתעצל

צודק בהחלט
למי שיש עדשת זום עם צמצם משתנה, רצוי לשים לב לצמצם בכל פעם שעושים זום
כאשר הוא משתנה, צריך להתקרב לפנים ולמדוד שוב את האור
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'זה מה ששאלתי ..בערך...'
זה מה ששאלתי ..בערך...
24/10/2006 | 19:09
1
לצפיה ב-'ובהחלט מסכים שזאת דרך קלה ונהדרת'
ובהחלט מסכים שזאת דרך קלה ונהדרת
24/10/2006 | 17:08
1
2
גם מבלי לעבור למצב ידני. תמיד אפשר לקזז מעט
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'כך גם אני עובד תמיד'
כך גם אני עובד תמיד
24/10/2006 | 17:32
1
אך זה קצת מסבך את הדברים לצלמים מתחילים :)
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'שאלה לגבי מדידת האור'
שאלה לגבי מדידת האור
24/10/2006 | 20:49
3
3
מה ההבדל בין לנעול את המדידה שנעשתה במצב AV לבין לקבוע את נתוני המדידה שנעשתה במצב Manual?
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'לפי מה שאני מכירה-בהרבה דגמים'
לפי מה שאני מכירה-בהרבה דגמים
25/10/2006 | 07:33
1
2
הנעילה תקפה לפריים אחד בלבד,זה שמתבצע מיד לאחר הנעילה.לאחר מכן - צריך שוב פעם לקחת מדידה ולנעול.
כשעוברים לידנית,ניתן לצלם כמה פריימים שרוצים,לפי אותם הפרמטרים,בלי חשש שישתנו.(רק הצלם חייב לשים לב ולראות שתנאי הצילום עצמם לא השתנו)
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'OK. לא חשבתי על זה.'
OK. לא חשבתי על זה.
25/10/2006 | 08:59
2
לצפיה ב-'אצלי בקאנון'
אצלי בקאנון
25/10/2006 | 10:00
3
כשנועלים מדידה ב-AV מוד המדידה עובר ל-SPOT
לעומת MANUAL מתחשב במוד המדידה הנבחר מבין האפשרויות
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'מאמר מצוין!'
מאמר מצוין!
24/10/2006 | 08:26
3
ממש מתאים לפורום ונזקק, תודה!
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'הערה לגבי WHITE BALANCE - חשוב'
הערה לגבי WHITE BALANCE - חשוב
24/10/2006 | 08:32
4
10
ה WB באור מוצל הוא בצבע כחול (טמפרטורה 9000-10000 מעלות קלווין)
לכן כאשר אתם מכוונים את הגדרות המצלמה ל WB שמיועד לאור מוצל תקבלו גוונים חמים שמחמיאים לעור הפנים.

זה כלל מאוד חשוב והרבה טועים כאן ומשאירים את הגדרות המצלמה על WB אוטו' או WB לצילום באור שמש ואז מקבלים גוון חיוור מדי.

לא לשכוח!
לא להשתמש ב WB אוטו' בצילום באור מוצל,
ולא להשתמש ב WB שנועד לצילום בשמש.
רק באופציה שנועדה לצילום בתאורת אור יום מוצלת.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'למה לא לצלם במצב RAW'
למה לא לצלם במצב RAW
24/10/2006 | 17:55
3
11
עם כמות הזכרון שיש היום והמחיר היחסית נמוך שלהם, כדאי לצלם במצב RAW ולתקן את ה WB אחר כך
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'למה לסבך כשאפשר לעבוד פשוט?'
למה לסבך כשאפשר לעבוד פשוט?
24/10/2006 | 19:00
2
11
אפשר הכל לתקן בפוטושופ
אבל למה לבזבז זמן יקר כשאפשר פשוט לכוון נכון בזמן הצילום

לגבי פורמט RAW, אני לא עובד איתו כמעט אף פעם, זאת הסיבה שאני גם מעדיף לא לציין אותו בשום מקום.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'בתור מנהל אתר עבוד תמונה דיגיטלי'
בתור מנהל אתר עבוד תמונה דיגיטלי
25/10/2006 | 18:13
1
7
ובתור אחד אשר כותב תשובות ומאמרים (מצויינים) לנושאים של עבוד תמונה קשה לקבל תשובה כזו ממך, אולם
אם לשפוט על פי התוצאות המוצגות במאמר כנראה שזה מצליח!
אגב, אני כלל וכלל לא מסכים אתך לגבי השימוש בצילום בפורמט RAW כאשר נדר תיקון WB.
אנא המשך בעבודה הטובה!!
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'תודה על המחמאות'
תודה על המחמאות
25/10/2006 | 19:10
4
לצפיה ב-'תודה .ומה שחשוב כאן:קל ליישום!'
תודה .ומה שחשוב כאן:קל ליישום!
24/10/2006 | 09:16
5
לצפיה ב-'מעניין ומלמד. תודה'
מעניין ומלמד. תודה
24/10/2006 | 15:00
1
לצפיה ב-'יש לי שאלה, אוליי תוכלו לעזור לי.'
יש לי שאלה, אוליי תוכלו לעזור לי.
24/10/2006 | 15:19
1
10
דבר ראשון, תודה על השיעור המצויין והשימישי הזה.

בגלל שאנחנו מודדים את האור לפי הפנים, כל מה שלא בצל (שמיים ורקע) יהיה בהיר מאוד ואולי אפילו ישרף. מה אפשר לעשות להמנע מזה? ריפלקטור? פלאש?

תודה.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'להפך'
להפך
24/10/2006 | 16:32
8
מצב שבו הרקע נשרף מעט הוא מצב מעולה,
זו דרך מצויינת לבודד את הרקע וליצור דיוקן מעניין יותר.

צריך לזכור שהדבר המרכזי הוא הדמות ולא הרקע
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'תודה רבה! אבל יש לי שאלה טכנית-'
תודה רבה! אבל יש לי שאלה טכנית-
24/10/2006 | 16:05
2
9
דיי מטופשת, אבל עדיף לשאול מאשר לא לדעת.
אין מודדים אור מנקודה מסויימת?
יש ברשותי Canon PowerShot S3, על מה עליי ללחוץ?
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'תודה תודה תודה '
תודה תודה תודה
24/10/2006 | 16:16
3
לצפיה ב-'שתי דרכים'
שתי דרכים
24/10/2006 | 23:59
6
בעצם שלוש.
הראשונה - אתה נועל פוקוס בחצי לחיצה ואז גם ננעלת מדידת האור, כל עוד תחזיק את הצבע לחוצה על המחשף.

השניה - לנעול חשיפה בלבד (ללא פוקוס): יש לך כפתור custom. קרא בחוברת ההוראות איך מפנים אותו לביצוע AE lock. כוון את המצלמה לנקודה ממנה אתה רוצה למדוד, בצע AE lock באמצעות הכפתור, ועכשיו קמפז מחדש וצלם. החשיפה כבר נקבעה ולא תשתנה.

דרך שלישית - כמו שאתה אולי יודע ניתן להזיז את נקודת הפוקוס לכל מקום בפריים - לחץ SET והזז את המלבן האמצעי. עכשיו, אתה יכול באמצעות התפריטים להחליט האם מדידת האור תעשה ממרכז הפריים תמיד (גם אם הזזת את נקודת הפוקוס מהמרכז) או שהיא תעשה מנקודת הפוקוס ואז אם נקודת הפוקוס זזה גם נקודת מדידת החשיפה זזה. אם תבחר בדרך השניה, תוכל להזיז את נקודת הפוקוס אל המקום ממנו אתה רוצה למדוד אור, ואז כשתבצע חצי לחיצה תקבל גם פוקוס וגם מדידת אור מאותה נקודה.
ההבדל הוא שבשיטה השלישית אתה חייב לפקס ולמדוד אור מאותה נקודה. בדרך כלל יש בזה הגיון.

הערה: כל הנ"ל נכתב מידע על S2IS. אם קנון שינו הכל ב S3 אני כנראה מטעה ואני מתנצל מראש. איכשהו נראה לי שזה לא המצב.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'תודה רבה על המידע'
תודה רבה על המידע
24/10/2006 | 21:12
2
לצפיה ב-'אשמח אם תוכל'
אשמח אם תוכל
24/10/2006 | 21:23
4
להתייחס בהקשרי המאמר לתמונה שהעלתי לפני שלושה ימים.

בולטת בחשיבותה העמדת האובייקט בצל.

כמו כן תחושת התלת מיימד נראית לעין לטעמי.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'רן - אני רוצה לוודא איתך משהו.'
רן - אני רוצה לוודא איתך משהו.
25/10/2006 | 00:10
1
8
ציטוט שלך "שהגוונים שיש באור מוצל הם חמים יותר ומחמיאים יותר לגוון העור מהגוונים שיש באור שמש ישירה"

ציטוט מאמר שתירגמתי והעלתי לפה בעבר "אור מכיוון עילי ישיר מהשמש ביום בהיר, מכיל לרוב צבע די ניטרלי. צלמים שרוצים לעשות שימוש באור ניטרלי צריכים להיות מודעים לתנאים מסויימים. כיסוי עננים עלול להסיט את האור לגוון כחלחל. גם לצללים יש גוון כחלחל"

"צלם שמעוניין להשתמש באור חם צריך לשים לב לעננים ולצללים שכן הם גורמים לגוון כחלחל."

ואחרון "אור קר וכחלחל נגרם ע"י אותה תופעה שגורמת לאור חם. זוכרים לפני כמה פסקאות, נאמר שחלקיקי אוויר מפזרים את האור הכחול הקריר יותר מאשר את האור החמים האדום. זה מסביר למה יש אור חמים אחרי זריחה ולפני שקיעה אבל מה קורה לאור הכחול שפוזר? הוא פוזר לשמיים. הפיזור של האור הכחול קורה במשך כל שעות היום, רק שהדגש הוא יותר בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות היותר מאוחרות של היום.
במשך זמני הדמדומים, השמש נמצאת מתחת לאופק. האדמה/הנוף מואר מהשמיים בלבד. האור מהשמיים בעל גוון כחול בגלל הפיזור של האור הכחול. בגלל הסיבה הזאת גם הצל הוא בעל גוון כחול כי הוא מקבל את רוב האור מהשמיים מאשר אור ישיר מהשמש."

צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'הגבתי על זה'
הגבתי על זה
25/10/2006 | 01:30
6
סתכל למעלה בשרשור בהודעה שרשום
הערה לגבי WHITE BALANCE - חשוב


היה טעות מצידי לרשום שבצל יש גוונים חמים, התכוונתי לדבר אחר לגמרי
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'תודה! שיעור מעולה ותמונה מדהימה.'
תודה! שיעור מעולה ותמונה מדהימה.
25/10/2006 | 07:45
5

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ